Even een objectief kijk op relationele dingetjes.
zaterdag 3 augustus 2019 om 16:09
Man komt thuis met een gruwelijk lelijk stuk van de kringloop.
Rood en met alle primaire kleuren erop. Anyway, gewoon lelijk. Maar hij wil het ophangen. Past werkelijk niet.
Dus ik zeg dat ik het echt niet mooi vind en hij is direct boos. Dat het ook zijn huis is. Lastig want dat is ook weer zo. Dus ik zeg, prima dan hang je het op.
Nee, hij gooit het weg. Sfeer in huis is direct om te snijden.
Kan iemand even mee sparren?
Rood en met alle primaire kleuren erop. Anyway, gewoon lelijk. Maar hij wil het ophangen. Past werkelijk niet.
Dus ik zeg dat ik het echt niet mooi vind en hij is direct boos. Dat het ook zijn huis is. Lastig want dat is ook weer zo. Dus ik zeg, prima dan hang je het op.
Nee, hij gooit het weg. Sfeer in huis is direct om te snijden.
Kan iemand even mee sparren?
zondag 4 augustus 2019 om 12:55
SjakS schreef: ↑04-08-2019 12:51Ik vind dat echt heel erg uitmaken hoor. Ik wil geen lelijke dingen in ons huis. Hij had het mogen ophangen in de schuur. Doei! Andersom zou ik het niet in mijn hoofd halen iets zonder overleg in huis te halen. Verwacht dat andersom ook. Echt knap dat sommige zich daarover heen kunnen zetten. Dat meen ik echt!
Heel handig, zo'n rek met potten voor schroeven, spijkers, en ander los klein spul. Fleurt gelijk de schuur wat op.
zondag 4 augustus 2019 om 14:30
Ehh je zal wel moeten, want het is ook zijn huis. Niet iedereen heeft een vent die het niets interesseert of zo diep onder de plak zit, dat hij niks meer in te brengen heeft.
En als je dan je zin blijft doordrammen krijg je dit. Een kruidenrek dat woedend in de kliko getieft wordt en een weekend stille oorlogsvoering. Had TO beter wat eerder zijn Max Verstappen poster of zijn biermeter ergens een plekje kunnen geven (Aanname
zondag 4 augustus 2019 om 14:32
Waarom moet dat? Woon voor vierde keer samen. Nooit gedaan!Dropdrop schreef: ↑04-08-2019 14:30Ehh je zal wel moeten, want het is ook zijn huis. Niet iedereen heeft een vent die het niets interesseert of zo diep onder de plak zit, dat hij niks meer in te brengen heeft.
En als je dan je zin blijft doordrammen krijg je dit. Een kruidenrek dat woedend in de kliko getieft wordt en een weekend stille oorlogsvoering. Had TO beter wat eerder zijn Max Verstappen poster of zijn biermeter ergens een plekje kunnen geven (Aanname)
zondag 4 augustus 2019 om 14:35
zondag 4 augustus 2019 om 14:35
Ook al heb je een handicap kun je het na tig jaar nog wel spuugzat zijn dat je nooit iets mag kopen, zonder door moeder de vrouw aan het handje meegenomen te worden.Lucifer2018 schreef: ↑04-08-2019 09:37Als iemand kleurenblind is en zomaar dingen gaat kopen. Waarom is hij dat beledigd als het geen porem is?![]()
Dat hele concept 'vloekende kleuren' betekende al niks voor je en werd naar jouw mening ook gewoon ingezet om haar zin door te drijven (verzonnen voorbeeld he, wrs niks met to te maken)
zondag 4 augustus 2019 om 15:22
Ja toch? Zo doen wij dat ook. Of je loopt een risico. Ook goed. Maar dan niet boos worden als je partner het niets vind
zondag 4 augustus 2019 om 15:25
Als vrouw moet je ook niks kopen als je kleurenblind bent.Dropdrop schreef: ↑04-08-2019 14:35Ook al heb je een handicap kun je het na tig jaar nog wel spuugzat zijn dat je nooit iets mag kopen, zonder door moeder de vrouw aan het handje meegenomen te worden.
Dat hele concept 'vloekende kleuren' betekende al niks voor je en werd naar jouw mening ook gewoon ingezet om haar zin door te drijven (verzonnen voorbeeld he, wrs niks met to te maken)
zondag 4 augustus 2019 om 15:56
Ja, dit. Het is toch gezellig om rekening met elkaar te houden? Mijn zoon is kleurenblind. Sinds we dat weten houden man en ik daar ook rekening mee, naast met elkaars wensen en voorkeuren. Zodat zoon zo’n beetje hetzelfde ziet als wij als hij thuis om zich heen kijkt. Dat vind ik wel een fijn idee.
zondag 4 augustus 2019 om 16:24
Met de wensen van mijn kinderen houden we ook rekening ja. Kan niet altijd iedereen voor 100% het echt naar de zin maken. Maar met de bank kopen bv gingen ze mee. Ik vind dat leuk. We wonen er met zijn 4en! Ze vinden meestal wel hetzelfde leuk. Dus dat is wel makkelijker dan compleet andere smaak denk. Maar had ik met ex wel en we kwamen er altijd uit.Pandax schreef: ↑04-08-2019 15:56Ja, dit. Het is toch gezellig om rekening met elkaar te houden? Mijn zoon is kleurenblind. Sinds we dat weten houden man en ik daar ook rekening mee, naast met elkaars wensen en voorkeuren. Zodat zoon zo’n beetje hetzelfde ziet als wij als hij thuis om zich heen kijkt. Dat vind ik wel een fijn idee.
zondag 4 augustus 2019 om 16:44
Hij was in een goede bui. Had een rondje kringloop gedaan en stuitte op een , voor hem, pronkstuk. In gedachten zag hij al voor zich hoe euforisch jij zou zijn over zijn vondst en waar hij het op zou hangen.
Bij thuiskomst verdween zijn gelukzalige gevoel als sneeuw voor de zon, na jouw (te) eerlijke reactie.
Natuurlijk mag je eerlijk zijn over jouw smaak. Ik denk alleen dat je te snel en te afwijzend hebt gereageerd , zodat mans roze vrolijke bubbel uiteen spatte.
Je had ook kunnen zeggen dat het je smaak niet helemaal is en een compromis zoeken naar waar het opgehangen wordt. Zo doe je niet helemaal afbreuk aan zijn smaak en plezier.
Bij thuiskomst verdween zijn gelukzalige gevoel als sneeuw voor de zon, na jouw (te) eerlijke reactie.
Natuurlijk mag je eerlijk zijn over jouw smaak. Ik denk alleen dat je te snel en te afwijzend hebt gereageerd , zodat mans roze vrolijke bubbel uiteen spatte.
Je had ook kunnen zeggen dat het je smaak niet helemaal is en een compromis zoeken naar waar het opgehangen wordt. Zo doe je niet helemaal afbreuk aan zijn smaak en plezier.
zondag 4 augustus 2019 om 16:45
Tja, als hij zijn partner en haar smaak echt kent is dat leuk ...maar beetje dom natuurlijk.Torment schreef: ↑04-08-2019 16:44Hij was in een goede bui. Had een rondje kringloop gedaan en stuitte op een , voor hem, pronkstuk. In gedachten zag hij al voor zich hoe euforisch jij zou zijn over zijn vondst en waar hij het op zou hangen.
zondag 4 augustus 2019 om 16:47
Tja, iedereen heeft weleens een moment van complete verstandsverbijsteringLucifer2018 schreef: ↑04-08-2019 16:45Tja, als hij zijn partner en haar smaak echt kent is dat leuk ...maar beetje dom natuurlijk.![]()
zondag 4 augustus 2019 om 17:11
Hahaha maar goed dat ik niet samenwoon met de meesten van jullie. Toen de koelkast stuk ging kocht ik zonder overleg een andere: die was wel oranje. Man keek raar op toen hij bezorgd werd maar het staat heel tof in de keuken.
En toen hij een weekendje weg was schilderde ik de slaapkamer donkerblauw. Ik ben niet zo van het poldermodel
Andersom kon ik ook wel eens thuis komen en dan hingen er ineens nieuwe posters ingelijst aan de muur, of bleken we ineens een zitzak rijker.
We wonen momenteel niet samen maar dat heeft een andere reden: dit niet overleggen werkt voor ons prima!
En toen hij een weekendje weg was schilderde ik de slaapkamer donkerblauw. Ik ben niet zo van het poldermodel
Andersom kon ik ook wel eens thuis komen en dan hingen er ineens nieuwe posters ingelijst aan de muur, of bleken we ineens een zitzak rijker.
We wonen momenteel niet samen maar dat heeft een andere reden: dit niet overleggen werkt voor ons prima!
zondag 4 augustus 2019 om 21:22
Als jullie dat beide doen en beide ok vinden is dat toch prima? Ik zou de oranje koelkast zo door grofvuil laten ophalen en de blauwe muren een andere kleur verven. Man weet dit en doet dus zoiets niet.ClumsyNinja schreef: ↑04-08-2019 17:11Hahaha maar goed dat ik niet samenwoon met de meesten van jullie. Toen de koelkast stuk ging kocht ik zonder overleg een andere: die was wel oranje. Man keek raar op toen hij bezorgd werd maar het staat heel tof in de keuken.
En toen hij een weekendje weg was schilderde ik de slaapkamer donkerblauw. Ik ben niet zo van het poldermodel![]()