Even een objectief kijk op relationele dingetjes.

03-08-2019 16:09 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man komt thuis met een gruwelijk lelijk stuk van de kringloop.
Rood en met alle primaire kleuren erop. Anyway, gewoon lelijk. Maar hij wil het ophangen. Past werkelijk niet.
Dus ik zeg dat ik het echt niet mooi vind en hij is direct boos. Dat het ook zijn huis is. Lastig want dat is ook weer zo. Dus ik zeg, prima dan hang je het op.
Nee, hij gooit het weg. Sfeer in huis is direct om te snijden.
Kan iemand even mee sparren?
Je bent op het nippertje ontsnapt aan een ramp in je kamer.
Je man trekt wel weer bij, laat hem maar even mokken en dan wat later, zoentje erop en over.
Dat je echt gelukkig bent als dat je problemen zijn.
Hang jij het op. Is hij blij en jij kunt een plekje kiezen waar jij er niet recht tegenaan kijkt.
Mag hij wel iets bepalen qua inrichting? Of heb jij de lijn uitgezet en woont hij in jouw design?

Ik vind het bijzonder dat hij zo boos wordt namelijk. Lijkt niet alsof zijn idee voor de eerste keer afgewezen wordt.

Ga met hem praten, volgens mij gaat dit niet over het kunstwerk.
Dropdrop schreef:
03-08-2019 16:19
Mag hij wel iets bepalen qua inrichting? Of heb jij de lijn uitgezet en woont hij in jouw design?

Ik vind het bijzonder dat hij zo boos wordt namelijk. Lijkt niet alsof zijn idee voor de eerste keer afgewezen wordt.

Eens. Ik kon ook heel giftig worden als iets wat ik had gedaan/uitgezocht/gekocht werd afgekraakt. Zei meer over de relatie dan het strijdpunt in kwestie.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
fluttershy schreef:
03-08-2019 16:18
Dat je echt gelukkig bent als dat je problemen zijn.
Precies. Nog een helpende reactie of kom je alleen even aangeven hoe rot jouw leven is?
Cateautje schreef:
03-08-2019 16:13
Je bent op het nippertje ontsnapt aan een ramp in je kamer.
Je man trekt wel weer bij, laat hem maar even mokken en dan wat later, zoentje erop en over.
Ga ik doen!
parbleumondieu schreef:
03-08-2019 16:18
Hang jij het op. Is hij blij en jij kunt een plekje kiezen waar jij er niet recht tegenaan kijkt.
Het kan echt niet, zo erg.
Ik vind zijn reactie tamelijk kinderlijk. Als hij graag een wat andere inrichting wil dan zijn er effectievere manieren om dat bespreekbaar te maken.

Kopen jullie normaal gesproken meubels en accessoires in overleg?
Dropdrop schreef:
03-08-2019 16:19

We kopen alles bij de kringloop of MP. Meeste kies ik uit inderdaad.
Hij is kleurenblind.
Maar inderdaad zal er meer aan de hand zijn.
Hang het in de wc....
Het zou niet in mij opkomen om bv een schilderij in mijn eentje te kopen. Dit zijn toch dingen die je samen beslist omdat je het beiden mooi vindt om op te hangen?
Dat soort dingen overleg je toch voordat je het koopt, of ben ik nou gek?

Edit: Wat gizzmo zegt dus. :)
anoniem_307731 wijzigde dit bericht op 03-08-2019 16:37
17.98% gewijzigd
Bulbul schreef:
03-08-2019 16:33
Eens. Ik kon ook heel giftig worden als iets wat ik had gedaan/uitgezocht/gekocht werd afgekraakt. Zei meer over de relatie dan het strijdpunt in kwestie.
Ik zou het inderdaad ook niet grappig vinden als ie mijn smaak niet leuk zou vinden. Maar wat dan? De wanstaltelijke items accepteren?
ikBedoelHetGoed schreef:
03-08-2019 16:35
Ik vind zijn reactie tamelijk kinderlijk. Als hij graag een wat andere inrichting wil dan zijn er effectievere manieren om dat bespreekbaar te maken.

Kopen jullie normaal gesproken meubels en accessoires in overleg?
Grote dingen wel. Kleine items koop ik meestal. Al 20 jaar geen probleem
RikM schreef:
03-08-2019 16:36
Ik overleg eigenlijk nooit als ik iets koop bij de kringloop, en mijn man ook niet. Mocht het iets zijn dat de koper prachtig mooi vindt en de ander niet plaatsen we het zo dat de koper er fijn van kan genieten en de ander er niet steeds tegenaan hoeft te kijken. Dat is het voordeel van het samenwonen met een autist: alles en iedereen heeft zijn eigen plek :D
RikM schreef:
03-08-2019 16:36

Edit: Wat gizzmo zegt dus. :)
Het is een redelijk groot (en lelijk) kruidenrek
Ik vind de reactie van man wel overdreven, maar als het vaak gebeurt dat iets van hem zo afgedaan wordt als lelijk, dan begrijp ik zijn reactie wel, overigens wat is lelijk?
Nou, meer het achterliggende probleem aanspreken. Heeft hij het gevoel dat hij genoeg inbreng heeft of vindt hij dat jij alles bepaalt? Voelt hij zich op een of andere manier achtergesteld, gedomineerd, weet ik veel, ik roep maar wat. Ik weet wel dat ik een keer uit mijn plaat ben gegaan over een cactus en dat ging echt niet over die cactus maar over het feit dat ik het gevoel had dat ik in ons huis/leven/huwelijk helemaal niks te zeggen had. Dat mijn man dat anders zag, heeft niet echt bijgedragen aan een oplossing.
Schatkist schreef:
03-08-2019 16:38
Grote dingen wel. Kleine items koop ik meestal. Al 20 jaar geen probleem
En nu heeft hij een keer een klein item gekocht en nu is er ineens wel een probleem. Best wel sneu voor je man. Ik snap wel dat ie niet geamuseerd is.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 03-08-2019 16:41
1.70% gewijzigd
Eigenlijk, bij nader inzien en voortschrijdend inzicht, vind ik dat je hem en zijn kunst maar buiten de deur moet zetten en een scheiding aan moet vragen.

(Dat is een bijdrage die ik nog eventjes mis :) )
Rood met alle primaire kleuren erop.
Dan zal er vast ook wel een kleur op staan die terugkomt in jullie interieur en past het dus prima.

Als jullie interieur zo kleurloos dat geen enkele kleur die er op staat terugkomt in het interieur dan past het ook prima want dan is het de broodnodige kleurtoevoeging.

Man vindt het mooi en het is maar een kruidenrek. Als het nou om een bank, stoel of kast ging. Die moet je samen mooi vinden.

Maar is 1 kruidentek dat hij prachtig vindt nou echt te veel gevraagd?

Er hangen of staan vast ook wel dingen in huis die hij niet zo mooi vindt. Hij woont er ook.
sugarmiss wijzigde dit bericht op 03-08-2019 16:44
Reden: Het ging dus om een kruidenrek in plaats van een schilderij.
2.17% gewijzigd
Ik zou het gewoon ophangen in je trapgat ofzo. Dan heb je er geen last van en hangt het toch in huis
Maar nu is het te laat, het ding is al weggegooid. En een stukje relatie kapot, als je dit niet uitpraat.
bulbul wijzigde dit bericht op 03-08-2019 16:42
9.36% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven