Even kwijt

21-06-2018 11:52 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik moet even iets van mij afschrijven omdat ik niet weet wat ik er mee aan moet. Het spookt al een tijd door mijn hoofd maar ik heb er nog niks mee gedaan..

Mijn huidige partner en ik zijn bijna vijf jaar bij elkaar. Aan het begin van onze relatie heeft zijn ex veel lopen stoken en dit was een lastige periode voor mij. Ik moest volledig op mijn vriend vertrouwen omdat ik niet zeker wist of zij nu wel of geen contact meer hadden. Ongeveer 1.5 tot 2 jaar geleden werd mijn vriend erg bezitterig met zijn telefoon en dit wekte wantrouwen bij mij. Door zijn eigen fout kwam ik erachter dat hij foto's van zijn ex van Instagram en Facebook haalde en oude foto's nog herhaaldelijk bekeek. Dit gaf mijn zelfvertrouwen een enorme slag. Maar hij beloofde mij dat er niks meer dan dat aan de hand was en daar is het bij gebleven.

Nu wilde ik twee weken geleden mijn Facebook messenger opstarten op onze laptop maar kwam in zijn Messenger terecht (waarschijnlijk niet uitgelogd). Bovenaan stond een bericht van zijn ex. Uit nieuwsgierigheid heb ik deze geopend want ik was in de veronderstelling dat zij geen contact meer hadden. Het was enkel een bericht van haar met de vraag of hij het fijn vond haar weer gezien te hebben. Dit kan betekenen dat ze weer afgesproken hebben maar het kan ook betekenen dat zij elkaar gewoon tegengekomen zijn... Aan de ene kant wil ik mijn vriend ermee confronteren maar aan de andere kant weet ik nu al wat hij gaat zeggen en moet ik hem weer blindelings vertrouwen. Ik vind het lastig want in alles (ook met andere vrouwen) vertrouw ik hem volledig. Maar met zijn ex... zij blijft continue weer terugkomen in ons leven.. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik dit niet fijn vind. Maar zo'n berichtje geeft me weer vraagtekens en boosheid..

Excuses voor het lange bericht.
Dit ligt niet aan zijn ex, maar aan je vriend. Hij wijst die aandacht namelijk totaal niet af.

En jij laat je wijs maken dat je maar blind op hem moet vertrouwen :facepalm:

Ik snap niet dat veel vrouwen altijd maar naar die (h)ex verwijzen ipv naar het gedrag van hun partner te kijken en op hun intuïtie te vertrouwen.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 12:14
0.16% gewijzigd
Wat ik niet begrijp is, dat bij dit soort situaties, er altijd wel toevalligerwijs toegang verschaft kan worden tot de communicatie-kanalen van partner, terwijl die daarvoor juist probeerde alles af te schermen.

Ontopic, zo'n berichtje zegt natuurlijk helemaal niets. Ze kunnen elkaar ook gewoon toevallig tegen zijn gekomen. Zoals je zelf ook al aangeeft.
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij ook op dat berichtje via messenger gereageerd naar haar?
Alle reacties Link kopieren
Exen zijn heksen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je kwam vast niet toevallig bij dat bericht uit. Je hebt zitten zoeken.
Je zegt dat je hem vertrouwt, maar dat is niet waar.
Wat is nou je probleem? Laat hem gewoon contact hebben met zijn ex. Hij liegt, omdat jij zo moeilijk doet en de regels wilt bepalen. Dat gelieg van hem heb je dus aan je eigen gedrag te danken. Liegen zou niet nodig zijn als je hem zou vertrouwen en er beter mee om zou gaan.
Of je stopt met je wantrouwende gedrag of je verbreekt de relatie als je er zo raar van gaat doen.
Madeliefjees schreef:
21-06-2018 12:11
Exen zijn heksen.
Voor je het weet ben je zelf ook die hex. Exen zijn niet altijd heksen, nieuwe vriendinnen zijn soms zo onzeker en jaloers.
Jij hebt zo'n raar beeld van de liefde.
"Door zijn eigen fout kwam ik erachter dat hij foto's van zijn ex van Instagram en Facebook haalde en oude foto's nog herhaaldelijk bekeek."

Echt, wat een sneuleuter. Ik zou hem per direct op de stoep gezet hebben. Zeker met jullie voorgeschiedenis.
lolly-pop schreef:
21-06-2018 12:15
"Door zijn eigen fout kwam ik erachter dat hij foto's van zijn ex van Instagram en Facebook haalde en oude foto's nog herhaaldelijk bekeek."

Echt, wat een sneuleuter. Ik zou hem per direct op de stoep gezet hebben. Zeker met jullie voorgeschiedenis.
Tja maar TO geeft liever de (h)ex de schuld :roll:
Ik moest volledig op mijn vriend vertrouwen omdat ik niet zeker wist of zij nu wel of geen contact meer hadden.

Want hij mocht geen contact meer hebben met zijn ex? Waarom niet?

Juist als je dingen verbied doen mensen iets stiekem.
Alle reacties Link kopieren
Waarom denkt iedereen direct dat ik hem dingen verbied. Dat is totaal niet het geval.
Dora89 schreef:
21-06-2018 12:36
Waarom denkt iedereen direct dat ik hem dingen verbied. Dat is totaal niet het geval.
Dat denkt niet iedereen hoor. Je gevoel zegt je dat er iets meer speelt en ik denk dat je gelijk hebt.

Het ligt echter alleen aan je vriend en niet aan haar dat dit nu speelt, want hij kan ook de boot ferm afhouden.

Dat doet hij echter niet en hij geeft jou liever een rotgevoel door het gewoonweg te ontkennen en te doen alsof jij zo totaal onterecht jaloers en onzeker bent, maar dat ben je helemaal niet.
Dora89 schreef:
21-06-2018 12:36
Waarom denkt iedereen direct dat ik hem dingen verbied. Dat is totaal niet het geval.


Vanwege die zin vraag ik dat aan je. Als je dat zo omschrijft Ik moest volledig op mijn vriend vertrouwen omdat ik niet zeker wist of zij nu wel of geen contact meer hadden dan wek je de indruk dat jij het niet goed vond dat hij contact met haar had/heeft.
iris1969 schreef:
21-06-2018 12:43
Dat denkt niet iedereen hoor. Je gevoel zegt je dat er iets meer speelt en ik denk dat je gelijk hebt.

Het ligt echter alleen aan je vriend en niet aan haar dat dit nu speelt, want hij kan ook de boot ferm afhouden.

Dat doet hij echter niet en hij geeft jou liever een rotgevoel door het gewoonweg te ontkennen en te doen alsof jij zo totaal onterecht jaloers en onzeker bent, maar dat ben je helemaal niet.
Hij kan ook gewoon eerlijk zijn tegen TO en zeggen dat hij het leuk vindt om zijn ex af en toe nog te spreken, zonder verder nog iets met haar te willen. Hoe zou je dan reageren TO?
Marana-- schreef:
21-06-2018 12:46
Hij kan ook gewoon eerlijk zijn tegen TO en zeggen dat hij het leuk vindt om zijn ex af en toe nog te spreken, zonder verder nog iets met haar te willen. Hoe zou je dan reageren TO?
Hij is nog veel te druk met zijn ex bezig. Lees die post maar over haar foto's
Sorry maar ik zou ook niet willen dat mijn man contact zou hebben met zijn ex. Gelukkig zijn we al 20 jaar samen en heeft hij geen serieuze exen maar ik kan me goed voorstellen dat je onzeker word als je partner contact heeft met zijn ex, of die onzekerheid nou terecht is of niet.
En waarom zou hij het dan maar stiekem moeten doen omdat ze het zou verbieden (wat niet zo is blijkbaar) Het is toch geen klein kind wat stiekem iets gaat doen omdat het niet mag. Dan moet hij gewoon eerlijk zijn en overal openlijk voor uit komen. Doet hij dat niet, dan is het toch logisch dat je vraagtekens krijgt?
TO, ik kan me voorstellen dat dit aan je vreet. Als ik jou was zou ik er toch met hem over praten en je gevoelens uitleggen, dat je er onzeker van word. Hoe zou hij trouwens denk je reageren als jij contact hebt met een ex?
Succes!
lolly-pop schreef:
21-06-2018 12:15
"Door zijn eigen fout kwam ik erachter dat hij foto's van zijn ex van Instagram en Facebook haalde en oude foto's nog herhaaldelijk bekeek."
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Die foto's zeggen mij al genoeg. Contact is prima, maar ik vind het raar om steeds naar die foto's te kijken. En op te slaan? :bonk: denk ik dan.

Dus dat berichtje is ook raar. Hoe ze elkaar ook getroffen hebben, zo'n vraag is toch gek als er verder niets mee bedoeld wordt? Ik vraag nooit aan m'n vrienden (m/v) of ze het fijn vonden om me weer te zien.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
21-06-2018 12:45
Vanwege die zin vraag ik dat aan je. Als je dat zo omschrijft Ik moest volledig op mijn vriend vertrouwen omdat ik niet zeker wist of zij nu wel of geen contact meer hadden dan wek je de indruk dat jij het niet goed vond dat hij contact met haar had/heeft.
Hij zij dat er niks speelde en daar was het mee gedaan. Ik ben geen type die snel voor zichzelf opkomt.. Ik ben geen type die snel ruzie maakt.. ik krop alles op. Daarmee was de discussie klaar en hebben we het er nooit meer over gehad. Waarschijnlijk ook omdat ik bang ben kwijt te raken wat ik heb..
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
21-06-2018 12:46
Hij kan ook gewoon eerlijk zijn tegen TO en zeggen dat hij het leuk vindt om zijn ex af en toe nog te spreken, zonder verder nog iets met haar te willen. Hoe zou je dan reageren TO?
Als het puur vriendschappelijk was geen probleem. Maar het feit dat hij nog steeds (sexy) foto's van haar bekijkt doet mij vermoeden dat er nog lust bij zit. Dus als zij zouden afspreken zou ik dat heel zwaar vinden.
Vragen of je het fijn vond om de ander te zien is een indicatie van een wederzijdse interesse of wellicht allang veel meer....
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 13:32
78.35% gewijzigd
Wat heb je dan?

Een onzeker rotgevoel en een vent die jouw gevoelens volkomen negeert en die liever op foto's van zijn ex rukt.
Alle reacties Link kopieren
En bang om iets bespreekbaar te maken, omdat je het dan misschien kwijt raakt.
In een relatie moet je alles, ja alles, met elkaar kunnen bespreken. Als jij dingen opkropt loopt op een dag jou emmertje over.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
21-06-2018 12:14
Voor je het weet ben je zelf ook die hex. Exen zijn niet altijd heksen, nieuwe vriendinnen zijn soms zo onzeker en jaloers.
Jij hebt zo'n raar beeld van de liefde.
Jeetje, nou fijn voor jou dat jij het allemaal zoooo vreselijk goed weet en ook doet!!!! BRAVO hoor echt wat ongelooflijk goed van jou :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Leeuwin1979 schreef:
21-06-2018 13:37
Jeetje, nou fijn voor jou dat jij het allemaal zoooo vreselijk goed weet en ook doet!!!! BRAVO hoor echt wat ongelooflijk goed van jou :facepalm:
Ze heeft anders wel gelijk. Ik vind dat altijd zo'n gelul in de ruimte, dat exen zijn heksen. De meeste vrouwen trouwen niet met hun allereerste vriendje dus we zijn bijna allemaal iemands ex. Zijn we dan ook allemaal heksen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven