Even kwijt
donderdag 21 juni 2018 om 11:52
Hallo allemaal,
Ik moet even iets van mij afschrijven omdat ik niet weet wat ik er mee aan moet. Het spookt al een tijd door mijn hoofd maar ik heb er nog niks mee gedaan..
Mijn huidige partner en ik zijn bijna vijf jaar bij elkaar. Aan het begin van onze relatie heeft zijn ex veel lopen stoken en dit was een lastige periode voor mij. Ik moest volledig op mijn vriend vertrouwen omdat ik niet zeker wist of zij nu wel of geen contact meer hadden. Ongeveer 1.5 tot 2 jaar geleden werd mijn vriend erg bezitterig met zijn telefoon en dit wekte wantrouwen bij mij. Door zijn eigen fout kwam ik erachter dat hij foto's van zijn ex van Instagram en Facebook haalde en oude foto's nog herhaaldelijk bekeek. Dit gaf mijn zelfvertrouwen een enorme slag. Maar hij beloofde mij dat er niks meer dan dat aan de hand was en daar is het bij gebleven.
Nu wilde ik twee weken geleden mijn Facebook messenger opstarten op onze laptop maar kwam in zijn Messenger terecht (waarschijnlijk niet uitgelogd). Bovenaan stond een bericht van zijn ex. Uit nieuwsgierigheid heb ik deze geopend want ik was in de veronderstelling dat zij geen contact meer hadden. Het was enkel een bericht van haar met de vraag of hij het fijn vond haar weer gezien te hebben. Dit kan betekenen dat ze weer afgesproken hebben maar het kan ook betekenen dat zij elkaar gewoon tegengekomen zijn... Aan de ene kant wil ik mijn vriend ermee confronteren maar aan de andere kant weet ik nu al wat hij gaat zeggen en moet ik hem weer blindelings vertrouwen. Ik vind het lastig want in alles (ook met andere vrouwen) vertrouw ik hem volledig. Maar met zijn ex... zij blijft continue weer terugkomen in ons leven.. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik dit niet fijn vind. Maar zo'n berichtje geeft me weer vraagtekens en boosheid..
Excuses voor het lange bericht.
Ik moet even iets van mij afschrijven omdat ik niet weet wat ik er mee aan moet. Het spookt al een tijd door mijn hoofd maar ik heb er nog niks mee gedaan..
Mijn huidige partner en ik zijn bijna vijf jaar bij elkaar. Aan het begin van onze relatie heeft zijn ex veel lopen stoken en dit was een lastige periode voor mij. Ik moest volledig op mijn vriend vertrouwen omdat ik niet zeker wist of zij nu wel of geen contact meer hadden. Ongeveer 1.5 tot 2 jaar geleden werd mijn vriend erg bezitterig met zijn telefoon en dit wekte wantrouwen bij mij. Door zijn eigen fout kwam ik erachter dat hij foto's van zijn ex van Instagram en Facebook haalde en oude foto's nog herhaaldelijk bekeek. Dit gaf mijn zelfvertrouwen een enorme slag. Maar hij beloofde mij dat er niks meer dan dat aan de hand was en daar is het bij gebleven.
Nu wilde ik twee weken geleden mijn Facebook messenger opstarten op onze laptop maar kwam in zijn Messenger terecht (waarschijnlijk niet uitgelogd). Bovenaan stond een bericht van zijn ex. Uit nieuwsgierigheid heb ik deze geopend want ik was in de veronderstelling dat zij geen contact meer hadden. Het was enkel een bericht van haar met de vraag of hij het fijn vond haar weer gezien te hebben. Dit kan betekenen dat ze weer afgesproken hebben maar het kan ook betekenen dat zij elkaar gewoon tegengekomen zijn... Aan de ene kant wil ik mijn vriend ermee confronteren maar aan de andere kant weet ik nu al wat hij gaat zeggen en moet ik hem weer blindelings vertrouwen. Ik vind het lastig want in alles (ook met andere vrouwen) vertrouw ik hem volledig. Maar met zijn ex... zij blijft continue weer terugkomen in ons leven.. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik dit niet fijn vind. Maar zo'n berichtje geeft me weer vraagtekens en boosheid..
Excuses voor het lange bericht.
donderdag 21 juni 2018 om 14:13
Ik kan me een ander topic herinneren, dat ging in grote lijnen over hetzelfde, namelijk dat vriend foto's zocht van zijn ex met de intentie zich erop af te trekken. De reacties waren daar grotendeels hetzelfde, namelijk dat dat heel normaal is en dat je daarover vooral niet mag zeuren.
Ik ben blij dat hier anders wordt gereageerd. Dat hij toendertijd foto's zocht van zijn ex, was natuurlijk al een alarmbel. Maar zoals ik het heb begrepen is daar nu geen sprake meer van. Het berichtje dat je gevonden hebt vind ik wel dubieus. Toch denk ik dat het wel verstandig is om hem erop aan te spreken. Wie weet zijn ze elkaar echt gewoon per ongeluk tegengekomen en is er helemaal niets aan de hand.
Ik ben blij dat hier anders wordt gereageerd. Dat hij toendertijd foto's zocht van zijn ex, was natuurlijk al een alarmbel. Maar zoals ik het heb begrepen is daar nu geen sprake meer van. Het berichtje dat je gevonden hebt vind ik wel dubieus. Toch denk ik dat het wel verstandig is om hem erop aan te spreken. Wie weet zijn ze elkaar echt gewoon per ongeluk tegengekomen en is er helemaal niets aan de hand.
...
donderdag 21 juni 2018 om 14:18
Eigenlijk mag het me niet verbazen, want het is immers het Vivaforum maarAnárion schreef: ↑21-06-2018 14:13Ik kan me een ander topic herinneren, dat ging in grote lijnen over hetzelfde, namelijk dat vriend foto's zocht van zijn ex met de intentie zich erop af te trekken. De reacties waren daar grotendeels hetzelfde, namelijk dat dat heel normaal is en dat je daarover vooral niet mag zeuren.
Ik ben blij dat hier anders wordt gereageerd.
Sommige vrouwen denken zooooo ruimdenkend te zijn, maar zijn imo gewoon bang om grenzen te stellen en hun gewone menselijke gevoelens van jaloezie, onbehagen of afkeer aan te geven.
donderdag 21 juni 2018 om 16:19
Dat leest niemand, dat ging over een ander topic.
Such fun!1
donderdag 21 juni 2018 om 16:23
TO zegt dat het sexy foto's zijn, dus ik neem niet aan dat hij ze bekijkt om mode-inspiratie op te doen.....
donderdag 21 juni 2018 om 16:25
donderdag 21 juni 2018 om 16:40
Zeg ik dat? Jij maakt er wel iets moois van hè?QueenArachnia schreef: ↑21-06-2018 16:25Jij denkt dat mannen nooit naar foto's (al dan niet sexy) kijken zonder zich erbij af te trekken? Bijzonder.
Nee in combinatie met het feit dat hij nog veel te veel met zijn ex bezig is en de behoeftes van zijn huidige vriendin negeert.
donderdag 21 juni 2018 om 16:50
En op basis daarvan verzin je er gewoon bij dat hij erbij rukt? Wie maakt er nou "helemaal iets moois van?" Hou je gewoon bij wat TO schrijft.
donderdag 21 juni 2018 om 16:56
Ok blijf jij maar geloven dat hij fashion tips op wil doen. Ik ben liever wat realistischer.QueenArachnia schreef: ↑21-06-2018 16:50En op basis daarvan verzin je er gewoon bij dat hij erbij rukt? Wie maakt er nou "helemaal iets moois van?" Hou je gewoon bij wat TO schrijft.
Verder is dit slechts een klein onderdeeltje van een veel groter geheel, dus laat ik dat onderdeeltje verder voor wat het is.
donderdag 21 juni 2018 om 17:32
Ja, dat met die foto's is al een tijd geleden.
TO, heb je al besloten of je met je vriend gaat praten over de berichtjes?
...
donderdag 21 juni 2018 om 21:32
Dit is daar helemaal geen onderdeel van, dat staat los van dit topic. Schrijf ik voor de kat z'n kut ofzo?
Such fun!1
donderdag 21 juni 2018 om 21:53
Ja dat beaam ik toch ook. Give it a rest ladies, het probleem is veel omvattender dan dit puntje.QueenArachnia schreef: ↑21-06-2018 21:50@Marinda ik reageerde hierop. En dit ging wel degelijk over dit topic.
donderdag 21 juni 2018 om 23:04
Wat een charmant en vooral ook kleurrijk taalgebruik hanteer jij. Echt ladylike ook. Verder heb ik er niet veel meer over te zeggen.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 23:06
35.38% gewijzigd
donderdag 21 juni 2018 om 23:08
Yep dat is nogal obsessief en in combinatie met het tegen de zin van TO persé contact houden met zijn ex imo dus ook een red flag.Bloody_Mary schreef: ↑21-06-2018 23:04Foto's downloaden en bijhouden is gewoon knetter. Dat deed ik zelfs niet met m'n partner toen ik in n relatie zat.![]()
donderdag 21 juni 2018 om 23:13
En wanneer heb je je vriend voor het laatst gezegd dat hij echt moet kappen met die ex-obsessie, omdat je anders zijn spullen in een vuilniszak propt en op straat dondert?
Aangeven 'dat je dit niet echt fijn vindt"? ?!
Euhm gewoon kappen met die ex anders ga je maar weer naar haar terug. Voor altijd.
Aangeven 'dat je dit niet echt fijn vindt"? ?!
Euhm gewoon kappen met die ex anders ga je maar weer naar haar terug. Voor altijd.
Only dead fish go with the flow