Ex... Exit?

05-10-2011 16:38 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een heftige relatie (er speelde meerdere dingen tegelijk en kon mijn ei niet bij hem kwijt) heb ik het vorige week donderdag uitgemaakt. Er is ook nog een groot leeftijdsverschil van 12 jaar, hij is 35 jaar en ik ben 23.

Hij begreep mijn punt op dat moment en vond zelf ook dat het niet helemaal lekker liep. Ik heb hem toen gevraagd om me met rust te laten zodat we het allebei konden verwerken. Ik kreeg de volgende dag al een sms of hij me mocht bellen want het zat hem niet lekker. Ik heb niet gereageerd aangezien ik voorlopig geen contact wilde. Kreeg zondag ook een lange sms dat hij het er niet makkelijk mee heeft en dat dit het volgens hem niet is. Hij heeft spijt van hoe het gelopen is. Ik merk aan mezelf ook dat ik hem ontzettend mis. Maar wil sterk zijn aangezien ik in de relatie vaak gekwetst ben en me vaak niet lekker voelde. Hij heeft me maandagavond gebeld en we hebben een uur gepraat. Hij wil heel graag afspreken. Na een hoop geslijm heeft hij het voor elkaar gekregen dat we volgende week afspreken. Daarna nog een aantal berichtjes van hem gekregen maar kortaf op gereageerd. Vandaag voor het eerst niks gehoord.

Ik heb het idee dat hij denkt dat hij me alweer in zijn zak heeft. Ik wil graag dat hij moeite voor me doet zodat we straks eventueel weer een ‘gezonde’ relatie kunnen beginnen. Is dit voor sommige mensen herkenbaar? Eerst overladen worden met berichtjes en vervolgens radio stilte? Ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet..

Of moet ik er sowieso maar helemaal mee stoppen?
Ik krijg het gevoel dat je spijt hebt dat je je hebt laten overhalen en dat je hem zijn zin niet had willen geven. In dat geval moet je er sowieso maar helemaal mee stoppen.
Zo voelt het ook een beetje. Heb het idee dat het een soort van machtsspelletje aan het worden is. Hij heeft zelfs gezegd: Ik weet heus wel dat je af wilt spreken, maar je wil niet toegeven aan je gevoel...

Het zit me niet lekker allemaal...
Wil je hem zien? Wat hoop je dan te bereiken? Denk je echt dat hij gaat veranderen? Geloof je hem? Met het antwoord op deze vragen ben je al een eind op weg denk ik. Je idee dat het een machtsspelletje is vind ik niet erg hoopvol trouwens.

Je kan natuurlijk altijd nog zeggen dat je niet wilt afspreken als dat het geval is. Je bent niet verplicht om hem te zien als je dat -bij nader inzien- toch niet wilt.
Als jij denkt dat je ex in staat is om hierover machtspelletjes te spelen, dan is het misschien niet zo verstandig om met hem af te spreken? Je wilt ook niet gekwetst worden natuurlijk.
Ik mis hem ontzettend... Wil hem stiekem ook heel graag terug. Maar ik vind dat hij moeite voor me moet doen. Dit heeft hij de afgelopen dagen ook wel gedaan. Maar opeens houdt zoiets op, apart... Gelukkig kan ik inderdaad altijd nog onze afspraak afzeggen.. Maar het liefst zie ik hem natuurlijk gewoon!
Een advies: doe alleen dat wat goed voelt. Wil je niet afspreken dan heeft hij dat te accepteren. Heb je meer tijd nodig dan idem dito. Als jij niet aan je gevoel zou willen toegeven (volgens hem) dan is dat jouw keuze en ws. op dat moment het beste voor jou. Wat je ook doet, blijf trouw aan jezelf, doe het op je eigen tijd en op jouw manier.
Hm deze situatie doet me denken aan mijn ex... die probeerde precies hetzelfde. En ook ik heb het uit gemaakt omdat ik bij hem mijn ei niet kwijt kon (was altijd bezig met zijn problemen, kon niet mezelf zijn. voelde me net z'n moeder, terwijl ik van mezelf weet dat ik een 'sterke vent' nodig heb zeg maar) Ook van hem kwamen berichtjes als: ik mis je, wil je dit wel, ik geloof niet dat je gevoelens over zijn enz.

Anyway, ik heb het contact toen wel echt afgekapt, en achteraf ben ik er ontzettend blij mee. Afgelopen weekend heeft hij, 3 maanden later, nog wat spullen nagebracht, hij is een uurtje geweest, en ik voelde me helemaal leeg gezogen. Maar nu kon ik het aan, na een paar maanden geen contact merkte ik dat ik hem beter kon doorzien. En wat ik dit weekend hier in de kamer zag staan was niet de man waar ik ongelukkig mee was maar die ik eigenlijk niet wilde missen... maar een vervelend mannetje waarvan ik blij was dat hij uit mijn leven is.

Misschien ben ik gekleurd door mijn eigen ervaring, maar van jouw verhaal gaan al m'n haren recht overeind staan. Kap af, neem een ander nummer en ga door met je leven, zonder hem. Het is dat of met hem maar zonder leven volgens mij.
Radiostilte? Als ik het goed begrijp heb je gisteren nog een berichtje van hem gehad?

Ik zou pas een gesprek met hem aangaan als je weet wat je zelf wilt. Zijn de problemen die jullie hadden op te lossen? Zoniet dan is het zinloos.
Ja hij kwam met de mededeling dat ik in onze relatie niet eerlijk ben geweest omdat ik mezelf nooit heb durven geven. Waardoor hij er niet voor me kon zijn, en dat wil hij nu maar al te graag. Maar het is een persoon die van de mooie woorden is.

Ik vind het zo lastig allemaal. Afgelopen weekend heeft me zoveel rust gegeven dat ik niet op zijn berichtjes ben in gegaan, en nu voel me weer heel onrustig aangezien ik hem gesproken heb.

Houden van gaat niet zomaar over, ben nog steeds goed op die jongen.. Maar het onrustige gevoel is verschrikkelijk....
Heeft hij eerder in de relatie moeite voor je gedaan? Wat is zijn patroon/karakter? Waarom zou dat nu veranderd zijn (of wanneer hij je weer heeft)?

Sommige karaktertrekken kan je niet veranderen (mannen veranderen is zo wie zo een illusie) daar kan je alleen maar mee omgaan. Wil je dat?

Liefde (o.a. dat iemand iets voor je over heeft) kan je ook niet afdwingen. Het is er of het is er niet. Neem je daar genoegen mee?

Je bent vertrouwd met hem en dus mis je hem, je houdt van hem maar dat wil niet zeggen dat het omgekeerd net zo is. Ik zou de roze bril afzetten en kijken naar zijn gedrag (daden ipv woorden) en of je dat wilt.
Hij heeft zeker moeite voor me gedaan, is ontzettend lief voor me geweest. Maar de laatste tijd liep het gewoon niet lekker omdat ik niet lekker in mijn vel zat, er speelde dingen die ik niet kwijt kon waardoor ik niet mezelf ben geweest. Dus eigenlijk betrek ik het probleem ook op mezelf.

Zijn karakter is vrij dominant, hij komt over als een arrogante man. Mensen kijken tegen hem op, het is echt een 'mannetje' waardoor hij ook wil dat alles op zijn manier gebeurd. Dus als ik dan twijfel of ik wel wil afspreken gaan bij hem de alarmbellen rinkelen.
Wat je schrijft is ook daadwerkelijk wat er aan de hand is? Of is dit wat hij je gezegd heeft dat er aan de hand is en wat je nu over neemt? Ik vraag het even omdat je zegt dat je vaker gekwetst bent en je niet lekker voelde. Dat heeft natuurlijk ook een reden.

Een arrogante man mag wat mij betreft best wel beseffen dat het niet altijd gaat om wat hij wil maar dat hij ook rekening moet houden met anderen (tenzij je er voor kiest jezelf over te geven aan een ander).
Ex... Exit?.... Ja.

Ga af op je gevoel.

Wat ik lees (net als andere lezeressen) is dat je nu heel sterk het gevoel hebt dat je bent overgehaald om weer af te spreken. Niet doen als je dat helemaal niet wilt. Wat hij wil daar moet je lak aan hebben, het gaat om jou! JOU!

Natuurlijk mis je elkaar, je hebt een relatie samen gehad.

Het is prima om nog eens met elkaar af te spreken, maar niet nu. Er zit nog veel te veel emotie in. Veel beter is het om dat over enkele maanden pas te doen.

Ook luistert hij niet naar jouw verzoek van radiostilte, erg lomp. Hij wil alleen maar zijn zin doordrijven en dat lukt hem ook nog. En gezien jouw omschrijving van zijn karakter past dat helemaal bij hem. Maar nogmaals, als jij niet wilt dat er afgesproken wordt, dan gebeurt dat niet. Sterkte!
quote:anna12345678 schreef op 05 oktober 2011 @ 17:19:

....Dus als ik dan twijfel of ik wel wil afspreken gaan bij hem de alarmbellen rinkelen.Omdat hij zijn zin niet krijgt! Omdat jij iets vindt/doet wat hem niet zint. Laat hem het heen en weer krijgen!
Je schrijft dat je gekwetst bent door hem. Je noemt het een 'heftige relatie', vind je het niet verstandiger om je besluit op die periode te baseren in plaats van dat geouwehoer en gevlei van hem de afgelopen paar dagen?

Het is niet zo moeilijk om een paar mooie woorden uit je strot te krijgen.

Dat je hem mist is logisch, want je hebt gevoelens voor hem. Dat je hem mist betekent echter niet per definitie dat je weer wat met hem moet beginnen.
Een relatie op macht is geen gelijkwaardige relatie..

Je zegt dat je hem mist en dat snap ik dat het nu zo voelt, maar is het ook echt zo of mis je alleen het lieve en het leuke en is dat hem ? Of is dat ook wat je uit een andere relatie zou kunnen krijgen?

Spelletjes spelen doen jullie allebei!

Je maakt het uit , maar meent het blijkbaar niet serieus want je wilt dat hij zich bewijst naar je. Dus je neemt jezelf al niet serieus hoe kan je dan verwachten dat hij je wel serieus neemt dat het echt uit is?

Als je het uit maakt met iemand is niet omdat je wilt dat de ander zich bewijst, maar is het om dat je kiest hoe moelijk ook wat het beste voor je is.

Jijj wilt dat hij iets bewijst want hij moet wel echt voor je gaan, maar maakt het uit met hem en hij weet hoe hij je kan manipuleren om de dingen te zeggen waarvan hij weer weet dat het je aan het twijflen maakt en wat je graag wilt horen ( zijn mooie woorden).

Denk je echt zelf dat dit een goede relatie is? Waar je continue een gevecht moet aan gaan van spelletjes omdat jij of hij iets wilt bereiken en daarnaast wat de belangrijkste vraag is van alles, denk je echt dat je hier gelukkig van word?

Ik denk dat jullie elkaar aan het gek maken zijn en dat jullie beide dit instand houden door zo met elkaar om te gaan.
quote:anna12345678 schreef op 05 oktober 2011 @ 17:02:

Ik mis hem ontzettend... Wil hem stiekem ook heel graag terug. Maar ik vind dat hij moeite voor me moet doen. Dit heeft hij de afgelopen dagen ook wel gedaan. Maar opeens houdt zoiets op, apart... Gelukkig kan ik inderdaad altijd nog onze afspraak afzeggen.. Maar het liefst zie ik hem natuurlijk gewoon!

Je wil dat hij moeite doet, en blijft doen. Je wil dus die aandacht. Je mist dus die aandacht.

Dat is iets anders dan hém missen en willen dat het goed komt. Dit.. is een beetje jammer van je.
Hij heeft je gedurende de relatie regelmatig gekwetst.

Dat lijkt mij niet echt als een leuke man waar ik naar terug zou verlangen of van zou kunnen houden!

Dat je jezelf niet een leukere man gunt zeg.
quote:Daisy376 schreef op 05 oktober 2011 @ 19:47:

Hij heeft je gedurende de relatie regelmatig gekwetst.

Dat lijkt mij niet echt als een leuke man waar ik naar terug zou verlangen of van zou kunnen houden!

Dat je jezelf niet een leukere man gunt zeg.

Klopt ben ik het met je eens, maar zolang TO zelf ook nog mee doet aan deze spelletjes. Denk ik dat dit niet ophoudt. Het is jammer dat je vaak hard moet vallen om in te zien dat het uiteindelijk helemaal niet nodig is in een goede relatie. En dat een ander soort relatie veel beter bij je past inplaats van welles en niettess spelletjes.

Bergijp me niet verkeerd TO ik ken het ook het gevecht, macht enz en het gevecht met mezelf... Dacht altijd kijk dit is wat ik nodig heb. Terwijl ik dat totaal niet was ik nodig had.

Zo'n soort relatie leverde mij spanning op in positieve zin maar ook erg in negatieve zin. Uitputtend was het, vermoeidend. En je geef zo veel, maar uiteindelijk is dat helemaal niks.

Weet je waarom omdat jezelf dus nog niet door hebt wat je wel verdient. En dat zijn geen spelletjes, macht enz maar dat is... nou ja in mijn geval gelijkheid en echte liefde waarvoor het niet geldt dat hij zich moet bewijzen en hij mij mooie woorden belooft wat hij toch niet na komt.
Het klinkt als een manipulatief type die de dingen zo weet te draaien dat jij de schuld krijgt. Ik zou echt even tijd voor jezelf nemen tot jij weer weet wat goed voor je is en je niet laat omlullen door zijn mooie praatjes. Je hebt er niet voor niets een punt achter gezet, er was kennelijk een grens bereikt. Ik ben wel nieuwsgierig hoe ie je dan precies gekwetst heeft.

En mocht je echt zo oh zoveel van hem houden dan snap ik niet waarom je het met hem uitmaakt om zo zijn aandacht weer te krijgen. Een goed gesprek lijkt me effectiever.
Hoi Anna,

Heel herkenbaar verhaal, ook van anderen trouwens. Ik zit helaas ook nog steeds in een soortgelijk schuitje, dus kan me wel invoelen hoe dat is. Ik zie het als een achtbaan met prettige en spannende momenten en dieptepunten, frustratie en verdriet. Je weet wat het beste is, namelijk kappen ermee. Maar helaas je probeert (uit te maken, maar dan die mooie woorden), maar het lukt maar niet. Het is alsof je in een val ben gestapt en de valluiken zijn al over je hoofd dichtgegaan. Geen weg eruit. En dat weet hij feilloos te gebruiken!

Overigens een goed gesprek lijkt mij niet voldoende. Laten escaleren is de enige manier om de relatie weer even leuk te maken, want dan komen die mooie woorden en aandacht weer. Dus als je de relatie wilt behouden, zit er wellicht niets anders op dan te accepteren dat het de ene keer leuk is en de andere keer kwetsend en regelmatig escalatiemomenten. Of hopen op een spoedig moment, dat je hem wel los kunt laten.

Met andere woorden, echt advies heb ik niet. Ik wens je wel veel wijsheid toe en blijf denken: ik verdien het beste, want ik ben het beste! En dat mag je ook naar hem toe uitspreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven