Ex gaat niet exit
donderdag 21 maart 2019 om 08:33
Hi allemaal,
Een paar maanden geleden zijn ik en mijn ex uit elkaar gegaan. Hij had niet het idee dat hij een toekomst met mij kon hebben. Er was niks mis maar dat was een gevoel. Hij had het idee dat dat bij een ander meisje wel zou kunnen. Hij heeft mij toen verlaten voor dat andere meisje. Hij is er wel heel erg open over geweest maar dat maakte het natuurlijk niet minder moeilijk. Ik heb toen besloten dat ik geen contact meer met hem wou om mezelf te beschermen. Het was heel erg lastig maar uiteindelijk was het me gelukt. Ik begon zelfs een beetje over hem heen te komen. Ik begon zelf weer met daten, ik moest natuurlijk nog wel heel veel aan mijn ex denken maar het idee dat hij gelukkig was zorgde ervoor dat ik er wel vrede mee kon hebben.
Twee weken geleden vroeg ik weer een keertje hoe het met hem ging. Toen kwam er opeens uit dat hij best wel veel problemen heeft met haar. Ze kwamen erachter dat ze toch best wel verschillend zijn en hebben heel erg vaak ruzie. Mijn ex is een echte binnenvetter dus hij heeft het er met niemand over. Ik vroeg dat ook aan hem en hij zei mij dat ik de enige persoon ben die hem begrijpt en met wie hij kan praten. Ook mist hij mij wel. Ik merk dat ik hierdoor hem ook weer begon te missen. Gister hebben we afgesproken en heel goed gepraat. Hij wil het alsnog met haar gaan proberen omdat hij niet weer wilt falen. Ik merk dat ik het nu lastig vind als hij met haar is. Wat moet ik nu doen? Ik mis hem wel nu maar ik wil hem ook niet alleen laten met zijn shit ..
Als we praten is het ook heel erg fijn, alleen als hij met haar is kunenn we niet praten (omdat het niet mag van haar) en dan voel ik me heel rot.
Een paar maanden geleden zijn ik en mijn ex uit elkaar gegaan. Hij had niet het idee dat hij een toekomst met mij kon hebben. Er was niks mis maar dat was een gevoel. Hij had het idee dat dat bij een ander meisje wel zou kunnen. Hij heeft mij toen verlaten voor dat andere meisje. Hij is er wel heel erg open over geweest maar dat maakte het natuurlijk niet minder moeilijk. Ik heb toen besloten dat ik geen contact meer met hem wou om mezelf te beschermen. Het was heel erg lastig maar uiteindelijk was het me gelukt. Ik begon zelfs een beetje over hem heen te komen. Ik begon zelf weer met daten, ik moest natuurlijk nog wel heel veel aan mijn ex denken maar het idee dat hij gelukkig was zorgde ervoor dat ik er wel vrede mee kon hebben.
Twee weken geleden vroeg ik weer een keertje hoe het met hem ging. Toen kwam er opeens uit dat hij best wel veel problemen heeft met haar. Ze kwamen erachter dat ze toch best wel verschillend zijn en hebben heel erg vaak ruzie. Mijn ex is een echte binnenvetter dus hij heeft het er met niemand over. Ik vroeg dat ook aan hem en hij zei mij dat ik de enige persoon ben die hem begrijpt en met wie hij kan praten. Ook mist hij mij wel. Ik merk dat ik hierdoor hem ook weer begon te missen. Gister hebben we afgesproken en heel goed gepraat. Hij wil het alsnog met haar gaan proberen omdat hij niet weer wilt falen. Ik merk dat ik het nu lastig vind als hij met haar is. Wat moet ik nu doen? Ik mis hem wel nu maar ik wil hem ook niet alleen laten met zijn shit ..
Als we praten is het ook heel erg fijn, alleen als hij met haar is kunenn we niet praten (omdat het niet mag van haar) en dan voel ik me heel rot.
donderdag 21 maart 2019 om 09:16
donderdag 21 maart 2019 om 09:26
Idd, waarom weer contact zoeken?
Wees blijf dat hij bij de ander is, zolang hij niet voor de volle 100% voor jou gaat is hij het niet waard.
Verplaats je eens in haar situatie, jij zou het vast ook niet fijn vinden als hij met zijn ex praat terwijl je weet dat het in jouw eigen relatie stormt.
Het voelt misschien goed voor je ego als hij uiteindelijk zegt dat hij liever bij jou wil zijn. Maar zou je hem wel terug willen? Hij is al eens eerder weg gegaan toen het even niet zo leuk was.
Let it go! Ga lekker verder met je eigen leven.
Wees blijf dat hij bij de ander is, zolang hij niet voor de volle 100% voor jou gaat is hij het niet waard.
Verplaats je eens in haar situatie, jij zou het vast ook niet fijn vinden als hij met zijn ex praat terwijl je weet dat het in jouw eigen relatie stormt.
Het voelt misschien goed voor je ego als hij uiteindelijk zegt dat hij liever bij jou wil zijn. Maar zou je hem wel terug willen? Hij is al eens eerder weg gegaan toen het even niet zo leuk was.
Let it go! Ga lekker verder met je eigen leven.
donderdag 21 maart 2019 om 09:42
Het is zelfs nog erger, hij blijft gewoon bij dat meisje, maar omdat zij het toch ook niet helemaal is, houdt hij TO achter de hand om tegenaan te zeiken.pamelacourson schreef: ↑21-03-2019 09:24Wat een eikel. Hij verlaat jou voor een ander en vervolgens bleek het gras toch niet groener bij haar en komt hij weer bij jou aankloppen. Totdat hij weer wat beters vindt. Ik mag toch hopen dat je daar niet intrapt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 21 maart 2019 om 09:44
Heb je last van het redderssyndroom?Suzebos123 schreef: ↑21-03-2019 08:33[...] maar ik wil hem ook niet alleen laten met zijn shit ..
[...]
Echt, jij bent op geen enkele wijze verantwoordelijk voor zijn shit, noch voor het oplossen of aanhoren ervan. Je bent echt gék als je je hiervoor leent.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 21-03-2019 13:20
Reden: OP verwijderd, quoten van de OP is niet toegestaan.
Reden: OP verwijderd, quoten van de OP is niet toegestaan.
70.44% gewijzigd
donderdag 21 maart 2019 om 09:49
donderdag 21 maart 2019 om 10:07
Zij klopte bij hem en laat zich het verder aanleunen.pamelacourson schreef: ↑21-03-2019 09:24Wat een eikel. Hij verlaat jou voor een ander en vervolgens bleek het gras toch niet groener bij haar en komt hij weer bij jou aankloppen. Totdat hij weer wat beters vindt. Ik mag toch hopen dat je daar niet intrapt.
donderdag 21 maart 2019 om 10:10
Hij is reuze duidelijk hoor. Hij gaat verder met haar.
En niet met jou.
Dus nu geen contact meer zoeken. Je bent niet zijn hulpverlener die af en toe even de status van zijn leven komt checken om te zien of jij hem nog kan ondersteunen in een hulpvraag. Jij wás zijn vriendin. Nú ben je zijn ex. Hoe eerder JIJ dat ziet, hoe beter het voor jou is.
En niet met jou.
Dus nu geen contact meer zoeken. Je bent niet zijn hulpverlener die af en toe even de status van zijn leven komt checken om te zien of jij hem nog kan ondersteunen in een hulpvraag. Jij wás zijn vriendin. Nú ben je zijn ex. Hoe eerder JIJ dat ziet, hoe beter het voor jou is.
donderdag 21 maart 2019 om 10:23
altijd makkelijk een ander te bashen, maar ik lees toch echt dat to weer bij hem aanklopte....pamelacourson schreef: ↑21-03-2019 09:24Wat een eikel. Hij verlaat jou voor een ander en vervolgens bleek het gras toch niet groener bij haar en komt hij weer bij jou aankloppen. Totdat hij weer wat beters vindt. Ik mag toch hopen dat je daar niet intrapt.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
donderdag 21 maart 2019 om 10:36
donderdag 21 maart 2019 om 10:44
Omdat het makkelijker is om iets bij de ander te leggen dan naar jezelf te kijken.Suzebos123 schreef: ↑21-03-2019 10:36Hij loopt nu tegen hetzelfde aan als waar hij met mij mee zat. En dat is het frustrerende. Want hij zit mentaal gewoon niet helemaal goed in zijn vel en dan denk ik gewoon van. Waarom heb je dan iets goeds weggegooid als het in je kop zit.
Trap. Er. Niet. In.
Ex = ex. Klaar, over en sluiten
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
donderdag 21 maart 2019 om 10:44
donderdag 21 maart 2019 om 10:49
Meis, dat is niet jouw probleem. Je staat op plan B. Wake up and smell the roses.Suzebos123 schreef: ↑21-03-2019 10:36Hij loopt nu tegen hetzelfde aan als waar hij met mij mee zat. En dat is het frustrerende. Want hij zit mentaal gewoon niet helemaal goed in zijn vel en dan denk ik gewoon van. Waarom heb je dan iets goeds weggegooid als het in je kop zit.
donderdag 21 maart 2019 om 10:55
En dat is zijn probleem. Zolang hij dat niet bij zichzelf repareert, neemt hij dat ook mee naar vriendin 5,6,7 en 23.Suzebos123 schreef: ↑21-03-2019 10:36Hij loopt nu tegen hetzelfde aan als waar hij met mij mee zat. En dat is het frustrerende. Want hij zit mentaal gewoon niet helemaal goed in zijn vel en dan denk ik gewoon van. Waarom heb je dan iets goeds weggegooid als het in je kop zit.
jij hoeft daar niets mee. Dat is van hem. Waarom zou jij hem moeten repareren? Heb jij daarvoor diploma's? Heb jij een hulpverleners relatie met hem? Zit hij bij jou op de professionele bank om adequaat zijn problemen aan te pakken?
Nee toch zeker? Je was zijn vriendin. Een hulpverlener, professioneel, kan samen met hem zijn problemen aanpakken. Dat hoef jij niet te doen.
donderdag 21 maart 2019 om 11:28
Jij vindt nu dus dat je hem moet steunen vanwege het feit dat hij jou heeft gedumpt en daar, in the end, niks beters voor heeft teruggekregen?
DIT IS NIET JOUW PROBLEEM.
Serieus. Laat het hem lekker uitzoeken en ga door met je leven, zonder hem. Je hoeft jezelf niet op te offeren voor een ex die jou nota bene aan de kant heeft gezet.
Als hij nu met een meisje is met wie hij minder gelukkig is dan is dat zijn eigen stomme schuld, dan heeft hij gegokt en verloren. Niks aan te doen, pech voor hem.
DIT IS NIET JOUW PROBLEEM.
Serieus. Laat het hem lekker uitzoeken en ga door met je leven, zonder hem. Je hoeft jezelf niet op te offeren voor een ex die jou nota bene aan de kant heeft gezet.
Als hij nu met een meisje is met wie hij minder gelukkig is dan is dat zijn eigen stomme schuld, dan heeft hij gegokt en verloren. Niks aan te doen, pech voor hem.
donderdag 21 maart 2019 om 11:51
Hij heeft geen contact met jou gezocht dus de titel moet zijn: ik ga niet exit uit leven van ex.
Als hij jou genoeg had gemist dan was hij al lang bij haar weggegaan. Dat heeft hij niet gedaan. Ondanks hun problemen heeft hij jou zelfs duidelijk gemaakt dat hij nog altijd voor haar kiest. Het is heel hard maar hij vindt jou niet leuk genoeg. Uit respect voor zijn vriendin zou ik verder geen contact meer zoeken. Jij wil hem niet uitsluitend helpen met zijn problemen, jij wil hem terug. Je hebt er zelfs moeite mee als zij samen zijn. Ik snap wel dat zij daar niet op zit te wachten.
En jij verdient ook meer dan een man die bij jou is tot er iets beters voorbij komt.
Als hij jou genoeg had gemist dan was hij al lang bij haar weggegaan. Dat heeft hij niet gedaan. Ondanks hun problemen heeft hij jou zelfs duidelijk gemaakt dat hij nog altijd voor haar kiest. Het is heel hard maar hij vindt jou niet leuk genoeg. Uit respect voor zijn vriendin zou ik verder geen contact meer zoeken. Jij wil hem niet uitsluitend helpen met zijn problemen, jij wil hem terug. Je hebt er zelfs moeite mee als zij samen zijn. Ik snap wel dat zij daar niet op zit te wachten.
En jij verdient ook meer dan een man die bij jou is tot er iets beters voorbij komt.