Ex gaat niet exit
donderdag 21 maart 2019 om 08:33
Hi allemaal,
Een paar maanden geleden zijn ik en mijn ex uit elkaar gegaan. Hij had niet het idee dat hij een toekomst met mij kon hebben. Er was niks mis maar dat was een gevoel. Hij had het idee dat dat bij een ander meisje wel zou kunnen. Hij heeft mij toen verlaten voor dat andere meisje. Hij is er wel heel erg open over geweest maar dat maakte het natuurlijk niet minder moeilijk. Ik heb toen besloten dat ik geen contact meer met hem wou om mezelf te beschermen. Het was heel erg lastig maar uiteindelijk was het me gelukt. Ik begon zelfs een beetje over hem heen te komen. Ik begon zelf weer met daten, ik moest natuurlijk nog wel heel veel aan mijn ex denken maar het idee dat hij gelukkig was zorgde ervoor dat ik er wel vrede mee kon hebben.
Twee weken geleden vroeg ik weer een keertje hoe het met hem ging. Toen kwam er opeens uit dat hij best wel veel problemen heeft met haar. Ze kwamen erachter dat ze toch best wel verschillend zijn en hebben heel erg vaak ruzie. Mijn ex is een echte binnenvetter dus hij heeft het er met niemand over. Ik vroeg dat ook aan hem en hij zei mij dat ik de enige persoon ben die hem begrijpt en met wie hij kan praten. Ook mist hij mij wel. Ik merk dat ik hierdoor hem ook weer begon te missen. Gister hebben we afgesproken en heel goed gepraat. Hij wil het alsnog met haar gaan proberen omdat hij niet weer wilt falen. Ik merk dat ik het nu lastig vind als hij met haar is. Wat moet ik nu doen? Ik mis hem wel nu maar ik wil hem ook niet alleen laten met zijn shit ..
Als we praten is het ook heel erg fijn, alleen als hij met haar is kunenn we niet praten (omdat het niet mag van haar) en dan voel ik me heel rot.
Een paar maanden geleden zijn ik en mijn ex uit elkaar gegaan. Hij had niet het idee dat hij een toekomst met mij kon hebben. Er was niks mis maar dat was een gevoel. Hij had het idee dat dat bij een ander meisje wel zou kunnen. Hij heeft mij toen verlaten voor dat andere meisje. Hij is er wel heel erg open over geweest maar dat maakte het natuurlijk niet minder moeilijk. Ik heb toen besloten dat ik geen contact meer met hem wou om mezelf te beschermen. Het was heel erg lastig maar uiteindelijk was het me gelukt. Ik begon zelfs een beetje over hem heen te komen. Ik begon zelf weer met daten, ik moest natuurlijk nog wel heel veel aan mijn ex denken maar het idee dat hij gelukkig was zorgde ervoor dat ik er wel vrede mee kon hebben.
Twee weken geleden vroeg ik weer een keertje hoe het met hem ging. Toen kwam er opeens uit dat hij best wel veel problemen heeft met haar. Ze kwamen erachter dat ze toch best wel verschillend zijn en hebben heel erg vaak ruzie. Mijn ex is een echte binnenvetter dus hij heeft het er met niemand over. Ik vroeg dat ook aan hem en hij zei mij dat ik de enige persoon ben die hem begrijpt en met wie hij kan praten. Ook mist hij mij wel. Ik merk dat ik hierdoor hem ook weer begon te missen. Gister hebben we afgesproken en heel goed gepraat. Hij wil het alsnog met haar gaan proberen omdat hij niet weer wilt falen. Ik merk dat ik het nu lastig vind als hij met haar is. Wat moet ik nu doen? Ik mis hem wel nu maar ik wil hem ook niet alleen laten met zijn shit ..
Als we praten is het ook heel erg fijn, alleen als hij met haar is kunenn we niet praten (omdat het niet mag van haar) en dan voel ik me heel rot.
donderdag 21 maart 2019 om 11:55
donderdag 21 maart 2019 om 12:12
+1000huismeermin schreef: ↑21-03-2019 11:51Hij heeft geen contact met jou gezocht dus de titel moet zijn: ik ga niet exit uit leven van ex.
Als hij jou genoeg had gemist dan was hij al lang bij haar weggegaan. Dat heeft hij niet gedaan. Ondanks hun problemen heeft hij jou zelfs duidelijk gemaakt dat hij nog altijd voor haar kiest. Het is heel hard maar hij vindt jou niet leuk genoeg. Uit respect voor zijn vriendin zou ik verder geen contact meer zoeken. Jij wil hem niet uitsluitend helpen met zijn problemen, jij wil hem terug. Je hebt er zelfs moeite mee als zij samen zijn. Ik snap wel dat zij daar niet op zit te wachten.
En jij verdient ook meer dan een man die bij jou is tot er iets beters voorbij komt.
donderdag 21 maart 2019 om 14:25
Ja eens met bovenstaande reacties, en het volgende, en dat bedoel ik niet lullig, maar ik krijg het idee dat je het best fijn vindt, dat hij nu tegen problemen aanloopt met zijn nieuwe vriendin, en ik snap t aan de ene kant wel, je ego heeft misscien een flinke knauw gehad, als hij jou voor haar heeft verlaten, maar hij komt niet terug, niet echt tenminste, en dat moet je ook niet eens willen.
Laat t los, het brengt je uiteindelijk nergens, en laat je niet gebruiken als klankbord voor zijn geklaag, en meer van dat zielige gedoe, niet meer jouw probleem to.
Laat t los, het brengt je uiteindelijk nergens, en laat je niet gebruiken als klankbord voor zijn geklaag, en meer van dat zielige gedoe, niet meer jouw probleem to.
donderdag 21 maart 2019 om 15:46
Ik snap echt niet dat je contact met hem hebt opgenomen net nu het beter met je leek te gaan maar goed, dat is gebeurd.
Beter is om het nu los te laten en hij mag zijn eigen boontjes doppen, het is je ex. Dat hij bij zijn huidige vriendin ook niet gelukkig, dat is echt zijn eigen probleem en niet dat van jou!
Beter is om het nu los te laten en hij mag zijn eigen boontjes doppen, het is je ex. Dat hij bij zijn huidige vriendin ook niet gelukkig, dat is echt zijn eigen probleem en niet dat van jou!
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
donderdag 21 maart 2019 om 15:54
Ik dacht bij de titel dat ie in je huis bleef zitten na de break maar idd want de anderen al zeggen, jij laat je aan het lijntje houden en andersom als hij voor je zou kiezen heb je kans dat ie dan weer bij een ander over jou gaat klagen.
Niet zo afhankelijk blijven.
Je mag hem niet spreken van haar? En hij luisterd naar haar en jij doet voor spek en bonen mee.
Hoe voelt dat?
Niet zo afhankelijk blijven.
Je mag hem niet spreken van haar? En hij luisterd naar haar en jij doet voor spek en bonen mee.
Hoe voelt dat?
donderdag 21 maart 2019 om 18:09
Uit hoop dat hij weer voor haar kiest omdat ze zo goed kunnen praten. Maar tot nu toe kruipt hij 's nachts lekker tegen zijn nieuwe vriendin aan zonder wakker te liggen van Suzebos...
donderdag 21 maart 2019 om 18:12
Ik snap dat je er voor hem wilt zijn, dat zit bij jou waarschijnlijk ook in je karakter. Dat je jezelf ook wegcijfert voor anderen, anderen een goed gevoel wilt geven etc. Maar je moet jezelf in deze situatie echt beschermen. Hij heeft voor dat andere meisje gekozen en is blijkbaar niet van plan om dat zomaar op te geven.
Breek het contact met hem af. Laat hem maar aanmodderen met haar. Zijn nieuwe relatie en zijn gevoel daarbij is absoluut niet jouw verantwoordelijkheid. Voel je niet bezwaard om hem duidelijk te vertellen dat dit voor jou niet werkt.
Want dit gaat je niks brengen en op deze manier ga je niet over hem heenkomen
Breek het contact met hem af. Laat hem maar aanmodderen met haar. Zijn nieuwe relatie en zijn gevoel daarbij is absoluut niet jouw verantwoordelijkheid. Voel je niet bezwaard om hem duidelijk te vertellen dat dit voor jou niet werkt.
Want dit gaat je niks brengen en op deze manier ga je niet over hem heenkomen
donderdag 21 maart 2019 om 18:57
Nou het is meer dat ik hem niet alleen met alles wil laten dealen. Want de vorige keer storte hij in toen dat gebeurde.. en ondanks alles houden we gewoon nog wel heel veel van elkaar en geven we om elkaar. En dan is het moeilijk om iemand om wie je geeft te laten stikken.
donderdag 21 maart 2019 om 19:14
Ondanks alles hou ik nog heel veel van hem en geef ik om hem. En ik kan iemand dan moeilijk laten stikken.Suzebos123 schreef: ↑21-03-2019 18:57Nou het is meer dat ik hem niet alleen met alles wil laten dealen. Want de vorige keer storte hij in toen dat gebeurde.. en ondanks alles houden we gewoon nog wel heel veel van elkaar en geven we om elkaar. En dan is het moeilijk om iemand om wie je geeft te laten stikken.
Zo, ik heb de zin even voor je verbeterd.
Stop met denken dat het om hem draait. JIJ stort nu in. JIJ hebt hém nodig. Niet andersom. Het is allemaal jouw angst dat je nu over zult blijven en dat hij de enige op de wereld is die je wil hebben. Hij moet van me houden, want hij is mijn enige kans.
Ga werken aan je zelf vertrouwen en eigenwaarde. Hij is je ex, je hoeft niets meer met hem en zijn problemen. En als jij dat anders ziet, moet je morgen met je kont op de stoel van de huisarts gaan zitten en vragen om wat gesprekken met een échte hulpverlener... voor jezelf.
donderdag 21 maart 2019 om 21:17
Waarom mag hij van haar geen contact hebben met jou? Is daar een aanleiding voor geweest?
Zoals het nu klinkt, ben je goed op de momenten dat hij een emotioneel klankbord nodig heeft.Vooral het feit dat zijn vriendin er niks vanaf weet. Kan hij jou alles wijsmaken wat hij wilt.
En ja, misschien komt hij na deze relatie terug bij jou... tot hij iemand anders heeft, dan mag je weer als klanbord fungeren.
Klinkt als een grote aandachtszoeker deze man.Beetje zielig doen. Zoals al gezegd... s' nachts kruipt hij toch weer tegen haar aan. Bel hem anders eens op een vrijdagavond. Kijken of ie dan op neemt. Dan zal die vast met zn vriendinnetje mooi weer zitten spelen. Sterker nog, bel haar op. Schijnbaar speelt hij met jullie allebei. Hij houd haar vast aan t lijntje door haar te vertellen dat hij geen contact heeft. En houd jou aan het lijntje door te vertellen dat hij " problemen heeft, en jij de enige bent die daar vanaf weet "
. Been there, done that !
Succes!
Zoals het nu klinkt, ben je goed op de momenten dat hij een emotioneel klankbord nodig heeft.Vooral het feit dat zijn vriendin er niks vanaf weet. Kan hij jou alles wijsmaken wat hij wilt.
En ja, misschien komt hij na deze relatie terug bij jou... tot hij iemand anders heeft, dan mag je weer als klanbord fungeren.
Klinkt als een grote aandachtszoeker deze man.Beetje zielig doen. Zoals al gezegd... s' nachts kruipt hij toch weer tegen haar aan. Bel hem anders eens op een vrijdagavond. Kijken of ie dan op neemt. Dan zal die vast met zn vriendinnetje mooi weer zitten spelen. Sterker nog, bel haar op. Schijnbaar speelt hij met jullie allebei. Hij houd haar vast aan t lijntje door haar te vertellen dat hij geen contact heeft. En houd jou aan het lijntje door te vertellen dat hij " problemen heeft, en jij de enige bent die daar vanaf weet "
Succes!
ikbenhet01 wijzigde dit bericht op 21-03-2019 21:35
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
28.68% gewijzigd
donderdag 21 maart 2019 om 22:00
Hij houdt niet genoeg van je. Jij bent er om zijn shit te dumpen en voor de rest heeft hij zijn vriendin.Suzebos123 schreef: ↑21-03-2019 18:57Nou het is meer dat ik hem niet alleen met alles wil laten dealen. Want de vorige keer storte hij in toen dat gebeurde.. en ondanks alles houden we gewoon nog wel heel veel van elkaar en geven we om elkaar. En dan is het moeilijk om iemand om wie je geeft te laten stikken.
En meen je nou echt dat jij, zijn ex, de enige bent waar hij terecht kan? Zo ja, wat dan nog?
donderdag 21 maart 2019 om 22:21
vivautrecht85 schreef: ↑21-03-2019 22:00Hij houdt niet genoeg van je. Jij bent er om zijn shit te dumpen en voor de rest heeft hij zijn vriendin.
En meen je nou echt dat jij, zijn ex, de enige bent waar hij terecht kan? Zo ja, wat dan nog?
Ja hij is een best wel moeilijk persoon daarin. Hij kan er niet tegen als mensen direct met hem in de discussie gaan of hem aanvallen. Met deze nieuwe meid botst hij daarom heel erg. Ze hebben overigens nog geen relatie maar wel zo goed als. Ik heb gezegd dat wanneer hij er het label ‘ relatie ‘ aanhangt ik weg ben. Dan moet hij zijn shit bij haar kwijt.
donderdag 21 maart 2019 om 22:42
Ik vind het een heel aparte denkwijze dat jij datgene waarvoor hij zelf gekozen heeft - hij gaat zijn eigen weg en jij ook - definieert als 'laten stikken'. Dat heeft niks met laten stikken te maken, dat is gewoon de consequentie van iets wat hij zelf heeft gewild. Ik snap echt niet dat je vindt dat jij hem nog zou moeten ondersteunen, heb je echt zo weinig gevoel voor eigenwaarde dat je vindt dat je je compleet moet wegcijferen voor een ex, of hoop je toch stiekem dat hij inziet hoe goed jij eigenlijk bent in vergelijking met dat meisje en weer voor jou kiest?Suzebos123 schreef: ↑21-03-2019 18:57Nou het is meer dat ik hem niet alleen met alles wil laten dealen. Want de vorige keer storte hij in toen dat gebeurde.. en ondanks alles houden we gewoon nog wel heel veel van elkaar en geven we om elkaar. En dan is het moeilijk om iemand om wie je geeft te laten stikken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 21 maart 2019 om 22:55
donderdag 21 maart 2019 om 23:03
Natuurlijk wil ik niet gekweld worden en heb ik daar ook geen plezier aan.. en ik heb wel eigenwaarde daarom is het ook klaar als hij echt een relatie met haar neemt. Het is voor mij ook niet een optie om hem terug te nemen. Daar is teveel voor gebeurd.
vrijdag 22 maart 2019 om 09:12
als dit werkelijk is hoe je dacht had je deze topic niet geopendSuzebos123 schreef: ↑21-03-2019 23:03Natuurlijk wil ik niet gekweld worden en heb ik daar ook geen plezier aan.. en ik heb wel eigenwaarde daarom is het ook klaar als hij echt een relatie met haar neemt. Het is voor mij ook niet een optie om hem terug te nemen. Daar is teveel voor gebeurd.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
vrijdag 22 maart 2019 om 09:38
Hij wil dus een jaknikker en iemand die hem aait en paait en naar de mond praat. En jij wil graag die jaknikker zijn.Suzebos123 schreef: ↑21-03-2019 22:21Ja hij is een best wel moeilijk persoon daarin. Hij kan er niet tegen als mensen direct met hem in de discussie gaan of hem aanvallen. Met deze nieuwe meid botst hij daarom heel erg. Ze hebben overigens nog geen relatie maar wel zo goed als. Ik heb gezegd dat wanneer hij er het label ‘ relatie ‘ aanhangt ik weg ben. Dan moet hij zijn shit bij haar kwijt.
Waarom laat jij je ZO ERG op de reserve bank plaatsen? Hij mag dus van jou rustig zoeken naar een andere meid en als hij die niet vind, dan mag hij weer bij je terugkomen. Waarom? Waarom wil jij zo worden behandelt? Wat schiet jij ermee op? Waar is je eigenwaarde? Waar is je trots?
vrijdag 22 maart 2019 om 09:40
Als hij echt een relatie met haar neemt, is het voor jouw klaar. Dus bij niet, dan neem je hem terug.Suzebos123 schreef: ↑21-03-2019 23:03Natuurlijk wil ik niet gekweld worden en heb ik daar ook geen plezier aan.. en ik heb wel eigenwaarde daarom is het ook klaar als hij echt een relatie met haar neemt. Het is voor mij ook niet een optie om hem terug te nemen. Daar is teveel voor gebeurd.
Maar je zegt ook dat het niet een optie is om hem terug te nemen want daarvoor is teveel gebeurd.
Welke is het nu?
maak jezelf van hem los. Dat heeft hij al gedaan. Nu jij nog.
vrijdag 22 maart 2019 om 09:42
Inderdaad. Als ik het zo lees, is dat andere meisje juist precies wat hij nodig heeft. Iemand die hem gewoon de waarheid zegt en hem niet gaat zitten sussen. Wordt hij groot van.
Don't waste your time on jealousy,
vrijdag 22 maart 2019 om 09:56
Hé je houdt van hem, dus je bent het hem verschuldigd om zijn problemen op te lossen en hem in het zadel van zijn nieuwe relatie te helpen - en dan nog een tijdje aan de zijlijn te staan om advies te geven over hoe hij het het beste kan aanpakken.
eh, oh nee, toch niet.
Gun hem om zijn eigen fouten te maken en ga zelf lekker verder met het maken van de jouwe.
eh, oh nee, toch niet.
Gun hem om zijn eigen fouten te maken en ga zelf lekker verder met het maken van de jouwe.