Ex - narcistisch

21-09-2018 09:40 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Nooit gedacht dat ik zelf op dit forum een verhaal zou moeten schrijven, maar omdat ik weinig mensen heb om mee te praten en mijn 'referentiekader' van wat normaal is, niet goed meer functioneert wil ik graag weten wat mensen vinden van mijn situatie.

Ik heb bijna 2.5 jaar een relatie gehad. We zijn ook verloofd geweest maar 2 maanden voor het huwelijk heeft hij het uitgemaakt. Hij was voor mij de 1e relatie die ik heb gehad. Hij had al 7 relaties gehad.

Gedurende relatie is het 3 keer uitgeweest. Er speelde wat problemen in de relatie waarbij ik het gevoel had dat ik niet op nummer 1 stond maar zijn ouders. Daarnaast accepteerde mijn ex mij niet hoe ik was. Mijn onzekerheid kwam voort omdat hij mij niet accepteerde en me ook nauwelijks aanraakte, intimiteit was er weinig, maar hij vond dat dat aan mezelf lag.

Mijn ex heeft meerdere keren gedreigd (en ook uitgevoerd) dat hij niet met me verder kon als ik niet zou veranderen.
- Hij vond mij te stil
- Te egoistisch, en autistisch
- Mijn sociale vaardigheden vond hij slecht


Al met al wou hij dat ik actiever moet zijn, socialer en nog heel veel meer. Mijn ex vond dat ik autistisch was en vond dat ik een autisme test moet doen omdat ik dezelfde primaire behoefte als honger en slaap op nummer 1 zou zetten net als zijn autistische collega. Tevens heeft hij heel vaak de relatie laten afhangen van het feit dat ik naar de psycholoog moet. Ik heb uiteindelijk met tegenzin een verwijsbrief bij de dokter gehaald voor een psycholoog.

Mijn ex bracht contstant conflicten omhoog. Hij schreef mijn ouders brieven over wat hij van hun vond en van mij en het kon hem niks schelen wat dat teweeg bracht.

De 1e keer dat hij het uitmaakte zette hij mij ineens de deur uit omdat hij vond dat ik mij aanstelde over iets. Zonde pardon en gevoelloos zette hij mij de deur uit. Dit is nog 2 keer gebeurd.

Normaal gesproken zou ik dit nooit pikken van een man maar omdat mijn ex zo in mijn hart zat en de eerste relatie was die ik ooit heb gehad wou ik er wat van maken en bleef ik bij hem.

Mijn ex was naar de buitenwereld erg charmant en aardig. Hij stond voor mensen klaar, zei iedereen altijd gedag, was een grappenmaker op feestjes maar ondertussen had ik weer een lange preek gekregen dat hij me ging verlaten als ik niet zou veranderen.

Hij liep een keer met mij naar een whiteboard en hij had een lijn getekend op het bord. Hij zei dat ik nog maar 30% gaf in de relatie en hij 70% en dat dit moest veranderen.

Dingen die hij tegen mij heeft gezegd:
- Als ik met jou doorga dan pleeg ik zelfmoord en lig ik hier straks dood op de grond
- Ik wacht op een teken van god of ik mijn leven door jou kapot moet laten maken of dat ik eindelijk van je verlost ben.
- Je bent een enorme egoist, je denkt alleen maar aan jezelf
- je mist sociale vaardigheden
- Je bent autistisch
- Er valt niet met jou te leven
- Ik had al na een maand weg moeten gaan bij je

Mijn ex heeft nooit zijn excuses aangeboden. Hij was tijdens de hele relatie altijd het slachtoffer. Als ik iets niet leuk vond draaide hij het zo om dat hij de gene was die boos was. Hij was altijd snel gekrenkt. Mijn vader vertelde hem een keer dat hij niet zulke lange tenen moest hebben. Mijn vriend werd toen ook zo kwaad dat hij mijn familie niet meer wou zien. Hij vond ook dat in mijn familie er conflicten waren die niet opgelost waren en dat hij niet met kerst wou komen omdat hij geen zin had in confrontaties. Echter heeft mijn familie helemaal geen problemen.

Wat ik hierboven heb beschreven is in een notendop de relatie. Het was niet alleen maar slecht maar de boventoon was dat ik niet geaccepteerd werd hoe ik was en ben.

Omdat ik een trouw iemand ben ben ik er nog steeds kapot van. Mijn hart is nog verbonden met gevoelens en dat krijg je niet in 1 keer uit. Een lijstje met negatieve punten helpt mij wel maar het blijft lastig. Helemaal nu ik zie dat hij weer op een datingtoer is en achter de volgende vrouw aanzit.

Ik wil graag weten of het bovenstaande normaal is of dat het echt niet goed is. Ik ben geen naïef persoon, maar ik ben wel heel trouw en soms wat onzeker waardoor ik altijd iemand boven mij zelf zal zetten.

Groetjes,

Mariiska
anoniem_376408 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 09:57
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er is niks mis met mij, ondanks dat mij dat zo vaak verteld is ben ik gewoon normaal. Echter laat ik mensen te snel over mijn grenzen heen gaan, en ben ik onzeker en zorg ik inderdaad niet goed voor mezelf, blijkbaar. En ik wou te graag huisje boompje beestje. En dat is dus veranderd. Ik merk dat ik een korter lontje heb gekregen en dat ik sneller van mij afbijt. Dus wat dat betreft heeft het nog iets positiefs opgeleverd.

Het is lastig uit te leggen maar mijn ex had veel sociale contacten en was charmant dus ik voelde mij vereerd dat ik met hem mocht gaan. En dat is dus het hele probleem. Ik plaatste hem hoger dan mij. En die fout zal ik niet meer maken.
Alle reacties Link kopieren
mariiska schreef:
21-09-2018 11:46
Er is niks mis met mij, ondanks dat mij dat zo vaak verteld is ben ik gewoon normaal. Echter laat ik mensen te snel over mijn grenzen heen gaan, en ben ik onzeker en zorg ik inderdaad niet goed voor mezelf, blijkbaar. En ik wou te graag huisje boompje beestje. En dat is dus veranderd. Ik merk dat ik een korter lontje heb gekregen en dat ik sneller van mij afbijt. Dus wat dat betreft heeft het nog iets positiefs opgeleverd.

Het is lastig uit te leggen maar mijn ex had veel sociale contacten en was charmant dus ik voelde mij vereerd dat ik met hem mocht gaan. En dat is dus het hele probleem. Ik plaatste hem hoger dan mij. En die fout zal ik niet meer maken.
Het is echt niet normaal dat je met iemand wil trouwen met narcistische neigingen.
Als je van die ex gaat afkicken dan kom het brein weer in balans.
Dan is alles weer normaal en zul je geen 2de keer op zo een hatelijke man vallen.

Succes met die afkick en een dikke :hug:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Iemand hoeft je maar een worst voor te houden en je bent vergeten wie je bent en wat je leven waard is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat een piep..

Focus op leuke dingen, mensen die je liefhebben. En laat je nooit meer door zo een vent kleineren!

En volgende keer als iemand met een rode vlag blijft zwaaien, wegrennen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dank jullie wel. :heart:
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
21-09-2018 12:00
Iemand hoeft je maar een worst voor te houden en je bent vergeten wie je bent en wat je leven waard is.
Deze reactie moet binnen komen!
Goeie voor de groei in het leven.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Je voelde je vereerd dat je met zo'n mafklapper 'mocht' gaan? :bonk:
Zo geel als een kanariepiet
Alle reacties Link kopieren
Ja helaas wel ja
Alle reacties Link kopieren
mariiska schreef:
21-09-2018 11:46
Er is niks mis met mij, ondanks dat mij dat zo vaak verteld is ben ik gewoon normaal. Echter laat ik mensen te snel over mijn grenzen heen gaan, en ben ik onzeker en zorg ik inderdaad niet goed voor mezelf, blijkbaar. En ik wou te graag huisje boompje beestje. En dat is dus veranderd. Ik merk dat ik een korter lontje heb gekregen en dat ik sneller van mij afbijt. Dus wat dat betreft heeft het nog iets positiefs opgeleverd.

Het is lastig uit te leggen maar mijn ex had veel sociale contacten en was charmant dus ik voelde mij vereerd dat ik met hem mocht gaan. En dat is dus het hele probleem. Ik plaatste hem hoger dan mij. En die fout zal ik niet meer maken.

Maar dat is allemaal opgelost sinds HIJ het 2 maanden geleden uitgemaakt heeft? Oh oh oh wat hou jij jezelf voor de gek.
Deze man ziet er waarschijnlijk goed uit en is extravert. Maar hij is totaal niet lief en jij bent zo onzeker en te weinig eigenwaarde dat hij je compleet kon afbranden.
Alle reacties Link kopieren
mariiska schreef:
21-09-2018 11:41
Nadat de relatie uit was wees iemand mij naar de afwijking 'narcisme' waar hij wel wat van weg heeft. Echter probeer ik niet meer in hokjes te denken omdat ikzelf ook een stempel heb gekregen dat ik van alles mankeer. Maar ik weet vrijwel zeker dat hij een narcist is.

Maar je probeert niet meer in hokjes te denken... heb je je titel al gezien :rofl: ? Oh en je hebt zelf een stempel/stempels maar vindt dat je 'normaal' bent? Je weet dat relaties tussen narcisten en borderliners geen uitzondering zijn hè?


mariiska schreef:
21-09-2018 11:41
Ik zit nog in de verwerking maar het doet mij goed dat het niet alleen aan mij ligt maar dat hij echt een probleem heeft.
Het is een leerzame weg dat ook ik waardevol ben en dat niemand je zo zou mogen behandelen.

Uiteindelijk was het een liefdeloze harteloze relatie waarin ik mezelf niet mocht zijn.

Kijk maar beter naar jezelf, dat is veel waardevoller. Ga hulp zoeken want dit is gewoon echt niet gezond en als het aan HEM had gelegen had je gewoon met hem getrouwd.
Alle reacties Link kopieren
mariiska schreef:
21-09-2018 12:45
Ja helaas wel ja
Was er nooit een stemmetje dat zei: ga wat meer van jezelf houden?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
21-09-2018 12:54
Maar je probeert niet meer in hokjes te denken... heb je je titel al gezien :rofl: ? Oh en je hebt zelf een stempel/stempels maar vindt dat je 'normaal' bent? Je weet dat relaties tussen narcisten en borderliners geen uitzondering zijn hè?






Kijk maar beter naar jezelf, dat is veel waardevoller. Ga hulp zoeken want dit is gewoon echt niet gezond en als het aan HEM had gelegen had je gewoon met hem getrouwd.
Waarom moet je het zo naar brengen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zeker geen borderliner, dat zat juist in zijn familie. En wat het hokjesdenken betreft, de diagnose narcistisch kan ik goed toepassen op hem daarom heb ik dit topic zo benoemd.
Alle reacties Link kopieren
mariiska schreef:
21-09-2018 13:56
Ik ben zeker geen borderliner, dat zat juist in zijn familie. En wat het hokjesdenken betreft, de diagnose narcistisch kan ik goed toepassen op hem daarom heb ik dit topic zo benoemd.
Daarom moet je echt op zoek gaan met de vraag; waarom wilde ik trouwen iemand die me niet netjes behandelde.
Ga aan jezelf werken en word voor dat soort mannen een hek met slot.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
mariiska schreef:
21-09-2018 13:56
Ik ben zeker geen borderliner, dat zat juist in zijn familie. En wat het hokjesdenken betreft, de diagnose narcistisch kan ik goed toepassen op hem daarom heb ik dit topic zo benoemd.

Ja en de diagnose autistisch kon hij goed toepassen op jou. Dat maakt het nog niet waar.

Als je het zelf vervelend vindt dat iemand een diagnose op jou plakt, moet je dat ook niet bij anderen doen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
21-09-2018 14:32
Ja en de diagnose autistisch kon hij goed toepassen op jou. Dat maakt het nog niet waar.

Als je het zelf vervelend vindt dat iemand een diagnose op jou plakt, moet je dat ook niet bij anderen doen.
Ik wilde nog zeggen maak je borst maar nat tegen TO. :biggrin: Over labelen op Viva. En toen kwam jij... :hihi:
Het wordt vast weer pagina's vol met wel of niet labelen.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat dit topic sluiten.
anoniem_376408 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 16:10
73.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor de rest van de vrouwen. Bedankt voor jullie berichtjes, woorden en steun.
Alle reacties Link kopieren
opoetet schreef:
21-09-2018 11:30
Ik zou hem meenemen naar een whiteboard en daar een lul met ballen optekenen. Met een pijl naar de eikel en één naar de klootzak.
Echt geen leuke man hoor!
Wijze Oprah zegt altijd: ‘If it hurts it ain’t love’!
:HA:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je gauw over hem heen komt.
Het is niet makkelijk maar velen zijn je al voor gegaan.
Als je het moeilijk hebt denk maar aan die keren dat hij onterecht naar deed.

Het lukt echt! Komt goed.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
21-09-2018 14:32
Ja en de diagnose autistisch kon hij goed toepassen op jou. Dat maakt het nog niet waar.

Als je het zelf vervelend vindt dat iemand een diagnose op jou plakt, moet je dat ook niet bij anderen doen.
+1
Alle reacties Link kopieren
mariiska schreef:
21-09-2018 11:44
De verwijsbrief ligt ergens bij hem dus die mag hij houden en anders zal ik hem wellicht nog eens sturen als ik hem nog kan vinden want hij had meerdere kopieën gemaakt voor het geval ik hem zou kwijtraken.
Hier moet ik wel een beetje om lachen hoor!!!. Natuurlijk moet je blij zijn dat je van hem af bent!!.
Wat vinden je ouders ervan, heftig dat hij hun brieven ging schrijven.
Eslarealidad schreef:
22-09-2018 09:27
Ik hoop dat je gauw over hem heen komt.
Het is niet makkelijk maar velen zijn je al voor gegaan.
Als je het moeilijk hebt denk maar aan die keren dat hij onterecht naar deed.

Het lukt echt! Komt goed.
Ja je komt over hem heen. Hij was echt niet oke voor jou.
Dus maar goed dat je niet met hem getrouwd bent!
Ik herken heel wat narcistische trekjes in de beschrijving van jouw ex.

Je kan wel wat hulp gebruiken om hierover heen te komen en jezelf weerbaarder te maken.
Omdat je zelf niet goed doorhad hoe slecht hij /deze relatie voor jou was. Je was notabene bijna met hem getrouwd, als het aan jou lag...
Alle reacties Link kopieren
Hi Mariiska, balen van die harteloze domme reacties hier. Sommigen weten het zo goed. Zij zouden nooit in de val van een charmante man zijn getrapt en jij zult dus wel wat mankeren. Nou ze snappen er niks van en laat je niks aanpraten. Ze weten niet hoe het kan gaan met een slimme manipulatieve man. Goed dat je los bent. Het zal nog wel even duren voor je hersteld van zijn emotionele mishandeling maar het gaat goed komen. Stuur me gerust een pb als je meer wil praten zonder dat erop gereageerd kan worden door bepaalde types hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven