Ex wil kind aan partner voorstellen

20-02-2020 22:38 287 berichten
Ik heb al eerder een topic geopend. Mijn ex en vader van onze zoon heeft tot een maand of vier, vijf geleden nog hier gewoond na het verbreken van onze relatie.
Nu woont hij op een kamer in de buurt en kwam tot voor kort hier 2 keer per week eten.
Omdat ik niet goed met hem door één deur kan -heeft meerdere redenen- is dit veranderd, zoon eet nu 2 keer per week bij zijn vader en dat is prima.

Sinds begin januari heeft ex een nieuwe relatie. Omdat hij zelf geen normale woonruimte heeft, wil hij onze zoon in de weekenden meenemen naar zijn nieuwe vriendin die 200 km verderop woont.

Ik weet dat hij gewoon een nieuwe relatie kan beginnen, hij is immers vrij te gaan en staan waar hij wil. Echter is er geen omgangsregeling vastgelegd omdat hij geen geschikte woonruimte heeft en betaald hij geen kinderalimentatie of bijdrage in bijvoorbeeld de opvang na school, 3 dagen in de week. Dit staat misschien wel los van wat mij werkelijk dwars zit.

Persoonlijk vind ik het heel erg snel gaan, ze daten sinds eind december, noemen het sinds januari dit jaar een relatie en nu willen ze een gezin gaan vormen met onze zoon en haar vier kinderen in de weekenden.
Ik kan mijn negatieve gevoel hierover niet bij mijn ex kwijt. Ik heb het maar te accepteren, hij zal ervoor zorgen dat onze zoon rustig een band opbouwt met zijn nieuwe vriendin en alles zal helemaal vanzelf gaan. Zijn letterlijk zijn woorden.

Daarnaast heb ik het gevoel dat hij onze communicatie met zijn nieuwe partner deelt en zij dus "meebeslist" in alles wat wij met elkaar afspreken. Ik merk dit omdat hij is begonnen met mij een borderliner en narcist te noemen, of zich af te vragen waarom ik zoveel issues heb met zijn nieuwe relatie en dat ik zo vreselijk moeilijk doe sinds zijn Grote Liefde in zijn leven is gekomen. Zij maakt nu deel uit van zijn leven en dus ook ons kind.
Eigenlijk boeit mij dat juist helemaal niet, maar ik maak mij druk over het welzijn van ons zoontje. Hij is pas vier jaar, zijn ouders zijn nog niet heel lang niet meer samenwonend, zijn vader heeft niet echt een thuis voor hem gecreëerd en beiden (ex en nieuwe partner) verwachten dat een jong kind zich wel naar hun nieuwe gezin schikt.

Er lijkt niemand te zijn die mijn gevoel deelt dat dit allemaal te snel gaat. Ook van de nieuwe partner van mijn ex vind ik het vreemd gedrag, temeer omdat ze zelf kinderen heeft. Waarom moet het zo snel? Waarom denken ze dat het allemaal wel vanzelf gaat? En wat als dat niet zo is? Wat als ons zoontje het niet leuk vindt, zich in hun ogen niet gedraagt of straks problemen krijgt? Wat dan?

Ik snap en realiseer mij dat mijn ex als vader rechten heeft en ik wil hem de omgang met zoon niet ontzeggen. Dat voorop gesteld gaat het welzijn van onze zoon wel boven de relatie en de roze wolk van mijn ex-partner.

Moet ik dit gewoon laten gaan omdat ik het toch niet tegen kan houden? Zo voelt het als het ware.
Alle reacties Link kopieren
Rozenbotteltjes schreef:
21-02-2020 09:54
Nou, hij heeft net gebeld dat hij kind na de middag wil ophalen om het hele weekend bij zijn nieuwe vriendin door te brengen met haar. Dit is de eerste keer dat ze elkaar zien.
Ik heb het echt geprobeerd, maar ik heb gevraagd of dat niet wat rustiger kon en uiteindelijk is het hele gesprek geëscaleerd. Hij wil dat zij ook de opvoeder van ons zoontje wordt, hij heeft een advocaat klaarzitten en hij geeft mij aan bij jeugdzorg. Ik ben voor van alles en nog wat uitgemaakt en uiteindelijk heb ik ook behoorlijk emotioneel zitten huilen door de telefoon smekend of hij dit niet wil doen.
Ik baal zo enorm van mijn eigen gedrag en het feit dat ik mij zo laat kennen.

Hij zegt dat ik grote problemen kan verwachten en dat hij zijn kind komt opeisen en meenemen.

Ik weet niet wat ik moet doen.
Dit alles is onacceptabel hoor! Ik zou hem ook laten weten dat je graag wil dat het voor iedereen goed en soepel gaat verlopen in de toekomst, dat jullie altijd hoe dan ook met elkaar te maken zullen hebben en dat het op deze manier (lees, met alles wat hij hier zegt) niet echt meewerkt. Dat samenwerken en samen nadenken over de toekomst voor iedereen het beste is en dat dreigen en rare dingen zeggen alleen maar averechts werkt. En doe dit via mail, dan heb je altijd alles zwart op wit. Zeg dat je niet wilt bellen maar mailen.
tanteslankie wijzigde dit bericht op 21-02-2020 10:41
21.62% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Eerst een ouderschapsplan en een omgangsregeling, en ik zou daar met deze meneer (Die geen afspraken wil) het cjg bij inschakelen.

Voor nu zou ik de telefoon niet meer opnemen, en zorgen dat je vanmiddag/vanavond ergens anders bent met je kind.

Blijven herhalen, kind mag mee als er een regeling is.
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 21-02-2020 10:40
0.67% gewijzigd
Ik vind je eigenlijk een beetje het slachtoffer spelen en nu pas ga je naar een advocaat?
Er hadden allang regelingen vastgelegd moeten worden in het belang van het kind. Ook over alimentatie etc.

Vecht eens voor je kind, hij zet jullie kind niet op 1 en zijn nieuwe vriendin kan niet zomaar de opvoeder erbij worden, gewoon niet mee akkoord gaan.
Je zegt zelf dat je weet hoe hij is en toen weet niemand van je familie of vrienden in welke situatie jezelf gewerkt hebt, hoe is dat toch mogelijk?

Ga het weekend met je kind naar je ouders en familie/ vrienden, gooi de boel op tafel.

Stuur een email naar hem waarin je de afspraken; eigen woonruimte en eigen plek voor je zoon voorop stelt, daarna alimentatie samen te regelen.
Ook dat je het fijn vindt dat hij een nieuwe relatie heeft en dat ze het samen goed kunnen vinden maar dat je het te vroeg vindt voor je zoon om kennis te maken en ook 3 dgn gelijk mee te draaien.
Quote hem in dit mailtje dat hij zegt dat zijn partners de medeopvoeder wil zijn en dat dat wat jou betreft een mooi eindresultaat kan zijn maar geen begin.

Ga je shit oplossen en hou zelf de controle.
redbulletje schreef:
21-02-2020 08:34
Als ik de vrouw in kwestie was zou ik zeggen dat hij tijdens de weekends dat ie z'n kind heeft thuis mag blijven. Of bij een vrouw die kinderen op zich wel trekt kan ik me voorstellen dat zij zegt naar hem te komen tijdens zijn oppasweekend. Een kind in je eigen huis laten (heb de leeftijd even gemist) is toch een risico als je zelf geen kinderen hebt en je huis daar niet op is ingericht.

Anders lees je even de OP.... Daarin staat duidelijk dat er vier kinderen zijn.

Ik vind dit echt een idiote situatie en ik vind die mensen allebei geen verantwoordelijke ouders. Zij niet met haar vier kinderen die een scharrel komt laten logeren en hij niet, dat hij zijn zoon mee wil nemen.

Benieuwd wat er gebeurt als je gewoon een beetje moeilijk gaat doen. Nee zeggen. Ouderschapsplan en alimentatie eisen. Hij betaalt of zorgt op geen enkele manier voor zijn kind. Waarom zou hij het dan toch op leuke logeerpartijtjes mee mogen nemen?
Rozenbotteltjes schreef:
21-02-2020 10:29
Dank je wel.
Zojuist toch even een bevriende advocate gebeld en alles voorgelegd. Zij zegt; het zou mooi zijn om mediation te kunnen inschakelen, en anders moet je hem maar laten komen met zijn dreigementen.
Zij stelde ook dat ik niet akkoord hoef te gaan met de logeerpartij.

Precies. Je doet de deur niet open. Of je gaat lekker met je zoon naar je ouders dit weekend. Doei.
Zeepdoos25 schreef:
21-02-2020 10:40
Ik vind je eigenlijk een beetje het slachtoffer spelen en nu pas ga je naar een advocaat?
Er hadden allang regelingen vastgelegd moeten worden in het belang van het kind. Ook over alimentatie etc.

Vecht eens voor je kind, hij zet jullie kind niet op 1 en zijn nieuwe vriendin kan niet zomaar de opvoeder erbij worden, gewoon niet mee akkoord gaan.
Je zegt zelf dat je weet hoe hij is en toen weet niemand van je familie of vrienden in welke situatie jezelf gewerkt hebt, hoe is dat toch mogelijk?

Ga het weekend met je kind naar je ouders en familie/ vrienden, gooi de boel op tafel.

Stuur een email naar hem waarin je de afspraken; eigen woonruimte en eigen plek voor je zoon voorop stelt, daarna alimentatie samen te regelen.
Ook dat je het fijn vindt dat hij een nieuwe relatie heeft en dat ze het samen goed kunnen vinden maar dat je het te vroeg vindt voor je zoon om kennis te maken en ook 3 dgn gelijk mee te draaien.
Quote hem in dit mailtje dat hij zegt dat zijn partners de medeopvoeder wil zijn en dat dat wat jou betreft een mooi eindresultaat kan zijn maar geen begin.

Ga je shit oplossen en hou zelf de controle.
Hoe kan iemand aan eigen woonruimte komen met te kort aan inkomen en schulden waar to trouwens van afwist toen zij de relatie begon.
To staat dan al met die "eis" eigen woonruimte 10 -0 voor.
MarvelousMrsMaisel schreef:
21-02-2020 10:48
Precies. Je doet de deur niet open. Of je gaat lekker met je zoon naar je ouders dit weekend. Doei.

Ik zou weggaan. De ex klinkt als een type die herrie gaat maken op de stoep.
Hele goede tips hierboven TO!!

Doen!!
*2020* schreef:
21-02-2020 10:49
Hoe kan iemand aan eigen woonruimte komen met te kort aan inkomen en schulden waar to trouwens van afwist toen zij de relatie begon.
To staat dan al met die "eis" eigen woonruimte 10 -0 voor.

Daarom mag pa kind bij TO zien. En net als vrouwen die geacht worden hun eigen broek op te houden mag men dat ook van mannen verwachten.
Merys schreef:
21-02-2020 10:52
Daarom mag pa kind bij TO zien. En net als vrouwen die geacht worden hun eigen broek op te houden mag men dat ook van mannen verwachten.
Ja maar dan kan hij nog geen eigen woonruimte vinden in deze tijd.
Geen urgentie dure huisvesting kopen kan ook niet.
Ook al werk je.
er wonen niet voor niets 20 plussers nog thuis.
*2020* schreef:
21-02-2020 10:53
Ja maar dan kan hij nog geen eigen woonruimte vinden in deze tijd.
Geen urgentie dure huisvesting kopen kan ook niet.
Ook al werk je.
er wonen niet voor niets 20 plussers nog thuis.

Dat is ook zo. Dat wil nog niet zeggen dat pa dan maar zijn kind moet meeslepen naar een nieuwe vriendin 200 km verderop.
Rozenbotteltjes schreef:
21-02-2020 09:54
Nou, hij heeft net gebeld dat hij kind na de middag wil ophalen om het hele weekend bij zijn nieuwe vriendin door te brengen met haar. Dit is de eerste keer dat ze elkaar zien.
Ik heb het echt geprobeerd, maar ik heb gevraagd of dat niet wat rustiger kon en uiteindelijk is het hele gesprek geëscaleerd. Hij wil dat zij ook de opvoeder van ons zoontje wordt, hij heeft een advocaat klaarzitten en hij geeft mij aan bij jeugdzorg. Ik ben voor van alles en nog wat uitgemaakt en uiteindelijk heb ik ook behoorlijk emotioneel zitten huilen door de telefoon smekend of hij dit niet wil doen.
Ik baal zo enorm van mijn eigen gedrag en het feit dat ik mij zo laat kennen.

Hij zegt dat ik grote problemen kan verwachten en dat hij zijn kind komt opeisen en meenemen.

Ik weet niet wat ik moet doen.

Als de sodemieter actie ondernemen een familierecht advocaat inschakelen. Huilen kan later.
Toon initiatief, neem contact op met politie en vertel over deze dreigementen, bel veilig thuis en leg voor wat de situatie is.

Neem alle gesprekken op die je met hem of zijn nieuwe vriendin hebt. Start met dossiervorming.

En geef je kind niet mee, die vent lijkt mij geschift; bescherm je kind.
Nogmaals, doen nu TO.
Actie. Nu.
Hetvrijewoord schreef:
21-02-2020 11:02
Als de sodemieter actie ondernemen een familierecht advocaat inschakelen. Huilen kan later.
Toon initiatief, neem contact op met politie en vertel over deze dreigementen, bel veilig thuis en leg voor wat de situatie is.

Neem alle gesprekken op die je met hem of zijn nieuwe vriendin hebt. Start met dossiervorming.

En geef je kind niet mee, die vent lijkt mij geschift; bescherm je kind.
Dit. Je hebt niet de luxe om in te storten of hem te laten winnen.
Th∅rdis schreef:
21-02-2020 10:27
Eerst oudersscbapsplan en alimentatie. Dan verder praten. En dat op dé grammofoonplaat
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-02-2020 11:39
Reden: ongepast
48.77% gewijzigd
MissMaran schreef:
21-02-2020 11:11
[...]

Doe even normaal zeg.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-02-2020 11:39
Reden: quote verwijderd
61.00% gewijzigd
Rozenbotteltjes ... zoek professionele hulp. Deze man maakt gebruik van je zwakke plekken en walst over je heen. En jij laat het gebeuren.

1e stap: dit weekend gaat niet door - dit schrijf je in een zakelijke mail waarin je meldt dat je dit niet in de best interest van jullie kind vindt en dat je naar de toekomst toe best samen afspraken wil maken, maar dat je hiervoor begeleiding wil van een derde (mediator/advocaat) zodat de afspraken gebaseerd zijn op het welzijn van jullie kind. Als je stennis aan de deur verwacht, dan ga je een weekendje logeren.
Misschien is het best om de telefoon gewoon niet meer te beantwoorden en te vragen naar enkel schriftelijke communicatie. Dan staat alles op papier en kan er niets verdraaid worden. En je hebt tijd om je gedachten te ordenen en rustig te reageren.

2e stap: je laat je z.sm. adviseren door een advocaat en je laat deze de nodige stappen zetten richting ouderschapsplan

3e stap: je zoekt iemand die je sociaal bijstaat - een familielid/vriend of een maatschappelijk werker - je moet je ei ergens kwijt en zorgen dat de emotie het niet wint van de ratio

Sterkte en knuffel. Je hebt een pittige tijd voor de boeg. En uiteraard gaat hij zijn kind zien en ga jij je moeten neerleggen bij de nieuwe relatie. Maar niet halsoverkop en zonder afspraken om je kind te beschermen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
belgali schreef:
21-02-2020 11:13
Rozenbotteltjes ... zoek professionele hulp. Deze man maakt gebruik van je zwakke plekken en walst over je heen. En jij laat het gebeuren.

1e stap: dit weekend gaat niet door - dit schrijf je in een zakelijke mail waarin je meldt dat je dit niet in de best interest van jullie kind vindt en dat je naar de toekomst toe best samen afspraken wil maken, maar dat je hiervoor begeleiding wil van een derde (mediator/advocaat) zodat de afspraken gebaseerd zijn op het welzijn van jullie kind. Als je stennis aan de deur verwacht, dan ga je een weekendje logeren.
Misschien is het best om de telefoon gewoon niet meer te beantwoorden en te vragen naar enkel schriftelijke communicatie. Dan staat alles op papier en kan er niets verdraaid worden. En je hebt tijd om je gedachten te ordenen en rustig te reageren.

2e stap: je laat je z.sm. adviseren door een advocaat en je laat deze de nodige stappen zetten richting ouderschapsplan

3e stap: je zoekt iemand die je sociaal bijstaat - een familielid/vriend of een maatschappelijk werker - je moet je ei ergens kwijt en zorgen dat de emotie het niet wint van de ratio

Sterkte en knuffel. Je hebt een pittige tijd voor de boeg. En uiteraard gaat hij zijn kind zien en ga jij je moeten neerleggen bij de nieuwe relatie. Maar niet halsoverkop en zonder afspraken om je kind te beschermen.

Goede post.
Begin inderdaad met schriftelijke communicatie, het beschermt je wat tegen de emotie en je hebt straks bewijs nodig. Bovendien kun je dan kiezen om het telezen wanner je wil en te reageren wanneer je wil.
Voor nu zakelijk mailtje sturen dat kind pas mee gaat als er een regeling is. Dan weggaan, maandag cjg bellen en de situatie voorleggen en zeggen dat je begeleiding wil hierin.
Amen, helemaal mee eens :worship:

Sterkte TO, ook jij kunt dit!! :hug:
Hij heeft weer gebeld, ik ben rustig gebleven. Heb nogmaals uitgelegd dat ik het te snel voor zoontje vind gaan allemaal en hij heeft de afspraak om zoontje vanavond aan nieuwe partner en haar kinderen voor te stellen afgezegd. Zegt hij.
Wel is het de bedoeling dat zoontje van zaterdag op zondag zou blijven slapen, dan zijn haar kinderen weer naar hun vader.
Ook hier ben ik niet mee akkoord gegaan omdat de zaken al te veel zijn geëscaleerd.
Ik heb gemeld dat ik mij aan een omgangsregeling houd wanneer deze is vastgelegd. En tot die tijd voor de veiligheid van ons kind moet kiezen.

Ik heb het gesprek in een e-mail bevestigd aan hem, en ook dat ik verder afwacht wat zijn stappen zijn. Met advocaat of jeugdzorg of wat dan ook.
Rozenbotteltjes schreef:
21-02-2020 11:31
Hij heeft weer gebeld, ik ben rustig gebleven. Heb nogmaals uitgelegd dat ik het te snel voor zoontje vind gaan allemaal en hij heeft de afspraak om zoontje vanavond aan nieuwe partner en haar kinderen voor te stellen afgezegd. Zegt hij.
Wel is het de bedoeling dat zoontje van zaterdag op zondag zou blijven slapen, dan zijn haar kinderen weer naar hun vader.
Ook hier ben ik niet mee akkoord gegaan omdat de zaken al te veel zijn geëscaleerd.
Ik heb gemeld dat ik mij aan een omgangsregeling houd wanneer deze is vastgelegd. En tot die tijd voor de veiligheid van ons kind moet kiezen.

Ik heb het gesprek in een e-mail bevestigd aan hem, en ook dat ik verder afwacht wat zijn stappen zijn. Met advocaat of jeugdzorg of wat dan ook.
Want/waarom in godesnaam?

Dat je tikt is al raar en waarom zou je dat doen?
Rozenbotteltjes schreef:
21-02-2020 11:31

Goed gedaan. En nu niet afwachten, zélf alvast contact leggen met een advocaat en CJG.
Heb ik al gedaan, mijn advocate zegt; laat maar komen. Dan kunnen wij daarop reageren.
Hij zegt precies hetzelfde, dus ik denk dat het bluf is. Mijn advocate denkt dat ook. Ze wil even afwachten wat hij gaat doen.
MissMaran schreef:
21-02-2020 08:37
Ik denk dat als je kunt aantonen dat vader psychisch niet stabiel is en na een paar weken al wil slepen met een kind van 4 dat geen enkele rechter dat zal toestaan en zal beslissen in het voordeel van het kind en dat to groot gelijk krijgt.
Ik niet.

Ik vind het wel leuk al dat ‘niet toestaan’ advies, maar als je totaal geen idee hebt van de consequenties, is het slecht advies.

To kan hoogstens naar een advocaat stappen en kijken of er iets aan te doen valt. Het antwoord is hoogstwaarschijnlijk nee, want vader mag zijn kind gewoon zien en er tijd mee doorbrengen. Naar eigen inzicht, tenzij er natuurlijk echt schadelijke zaken gebeuren.
Merys schreef:
21-02-2020 10:39
Eerst een ouderschapsplan en een omgangsregeling, en ik zou daar met deze meneer (Die geen afspraken wil) het cjg bij inschakelen.

Voor nu zou ik de telefoon niet meer opnemen, en zorgen dat je vanmiddag/vanavond ergens anders bent met je kind.

Blijven herhalen, kind mag mee als er een regeling is.
Op grond van wat wil je de vader het recht ontnemen het kind te zien?

Dit soort acties gaan tegen je werken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven