Ex wordt directe collega....

22-03-2009 12:03 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Ik heb echt lang getwijfeld of ik hierover een topic moest openen of niet. Omdat ik maar in cirkels blijf denken, leek het me juist goed om jullie objectieve mening te horen.

Situatie is als volgt: slopende relatie met veel vallen en opstaan beeindigd. Mijn gevoel is heel duidelijk: DIT NOOIT MEER EN ZEKER NIET MET HEM. Niets aan de hand zou je zeggen......Klaar is klaar toch?

Maar het probleem is dat we collega's zijn en ik binnenkort zijn directe collega word. Als niet-directe collega kon ik er mee omgaan hem dagelijks te zien (en niet te spreken) en heb het geaccepteerd dat we elkaar nu eenmaal tegen het lijf blijven lopen en zolang ik zakelijk niks met hem te maken heb, De situatie is dus veranderd en we gaan direct met elkaar samenwerken. Ook dit is geen probleem, want ik kan mijn proffesionaliteit goed bewaren. Ik verwar werk niet met persoonlijke dingen. Nu het echte probleem: hij gooit hengels uit om mij uit de tent te lokken. Het begon met mailtjes waarin hij voor een privesituatie zogenaamd advies van mij wilde. Ik heb daar niet op gereageerd. Het is heel erg doorzichtig. Hij zoekt ingangen om weer in contact te komen. Na een 2e mail waarin hij aandrong op een reactie heb ik kort geantwoord hem niet te kunnen helpen.

Vorige week kreeg ik een sms dat hij me mist.Ik heb hem vrij goed uit mijn systeem kunnen weren maar het lijkt er nu op alsof hij zich weer wil nestelen in mijn hoofd en dat is hem gelukt. Ik heb niet gereageerd op de sms. Maar nu zit ik ermee dat ik straks normaal tegen hem moet doen terwijl hij achter de schermen nog steeds contact zoekt.

Pfff...normaal weet ik wat me te doen staat maar nu ben ik 't even kwijt. Met hem praten is geen optie want deze man spoort niet helemaal. Alles maar dan ook werkelijk alles grijpt hij aan om mij aan hem te binden. Elke reactie van mijn kant is voor hem voer voor nog meer toenadering van zijn kant. Hij respecteert mijn grenzen niet en ik ben zelfs zover dat ik dat accepteer. Ik ga in ieder geval niet meer van woede tegen de muren opklimmen. Dit is t en ik zal er mee moeten dealen. En dat ging goed in de oude situatie. In de nieuwe situatie zal ik een manier moeten vinden om sterk in mijn schoenen te staan, het werk hier niet onder te laten lijden en tegelijkertijd duidelijk naar hem zijn. Lijkt me een onmogelijke opgave....

Het lijkt er op alsof ik al weet wat me te doen staat maar ik hoop toch dat iemand een reactie plaatst die voor mij weer een andere perspectief biedt/de cirkelredenering in mijn hoofd kan doorbreken.
En eh, ik las de laatste post niet helemaal. Ben een beetje een felle die af en toe te snel reageert. Niet dat ik ook maar iets schrap uit mijn post hierboven, maar de schop mocht ietsje zachter.

Heerlijk om te lezen dat je je beter voelt. Je komt er wel, het positieve straalt ervan af. En fijn dat je wat aan de posts had
Wat denk je Sensy, dat hij andersom ook zo loopt te balen bij het idee dat jij zijn directe collega wordt? Nee he?

Hij zal er wel een gedachte aan gewijd hebben, vast wel, maar zich er zo druk om maken als jij, nee, dat vast niet.

Negeer de man, behandel hem als de collega die hij is, of gaat zijn, niet meer niet minder. Dat is lastig omdat jullie een verleden hebben maar hoe meer energie jij hier in investeert, hoe meer je je er druk om maakt, hoe vervelender de situatie zal worden.

Probeer het eerst eens even, voor je je hoofd gaat breken over hoe verder. Misschien valt het wel mee in de praktijk, dat is óók nog een mogelijkheid. Geen sjoege geven is eigenlijk het enige wat je kunt doen en dit volhouden, ook als hij minder in je aura rond gaat hangen, ook als hij minder in je gaat investeren of zich losser op gaat stellen.

Hou hem op een afstand als je voelt dat dat het beste is voor je. Op den duur geeft hij het op, dan is het niet leuk en uitdagend meer voor hem. Zelfs iemand die zoveel aandacht nodig heeft als hij taait af als hij geen effect sorteert en geloof me, alleen al je druk maken zal hij aanvoelen als signaal dat jij nog iets met hem wil. Probeer er dus zo weinig mogelijk energie aan te verspillen. Het is uit, hij is je ex en jullie moeten samenwerken. Vervelend maar je kúnt het, let maar op!

Sterkte, het lijkt me vreselijk! Hou de optie; 'andere baan zoeken indien nodig.....' open voor jezelf!

(f)
[ Nu ga ik heel zweverig klinken (ach hell shoot me) maar ik weet dat hij nu een vriendin heeft. Lang leve voorspellende dromen. Nu ik dit weet kan ik het makkelijker loslaten. Arme meid waar hij nu mee is.

Weet je echt door eenv oorspellende droom dat hij een vriendin heeft?
You go girl! That's the spirit! De beste wraak is een gelukkig leven!
@Madhe, die schop had ik mezelf al gegeven maar 1 extra voor de zekerheid kan geen kwaad. Ben niet iets leuks gaan doen maar ben juist als een wervelwind door mijn huis gegaan. Morgen maak ik de rest af. Dat opruimen en weggooien geeft zo'n lekker gevoel! *eigenwaarde weer present!*

@Leo, je hoort dit vaker maar dessalniettemin zeg ik toch: fijn dat je hebt gereageerd en ik kan niets anders zeggen dan dat je gelijk hebt. Hij zal het voelen dat ik er zo mee bezig was (ja het begint al los te laten) en dat is precies wat ik niet wil. Ik denk ook dat wat je zegt, de praktijk wel mee zal vallen. Gewoon doorgaan zoals ik hiervoor al deed. Geen aandacht, negeren en me bezig houden met wat ik daar kom doen: WERKEN.

@Lisa, yep dat weet ik heel zeker. Noem het een ongevraagde gave maar veel van wat ik droom is voorspellend. Ik kan steeds beter het onderscheid voelen tussen wat 'echt' is en wat een verwerking is van mijn onderbewuste. Wat hem betreft is tot nu elke droom waarheid gebleken dus ook de inhoud van deze droom neem ik ter harte. Het helpt me zelfs meer afstand van hem te houden dan ik al deed

@Bronny, thanks Zullen we nu op andere topics de spirit doorgeven ;)
Heb ongeveer hetzelfde mee gemaakt.. toppie avond met een collega gehad(beetje heftig zoenen,en een beetje meer),die daarna dacht dat we vette verkering hadden,wat niet helemaal(lees helemaal niet) mijn bedoeling was.Heel vervelend werd ie toen,wij moesten een relatie krijgen,hij was de ware voor me, wij waren voor elkaar bestemd blabla... heb hem duidelijk gemaakt dat ik niet verliefd op hem was,en het ook niet zou worden.Dit bleek ie niet te pikken(lees snappen?),dus echt stalken werd het,briefjes onder mijn ruitewisser,smsjes,mailtjes,zelfs dreigementen.. maand of 2 genegeerd...en vanmorgen mailt ie me... zo ik wil je even laten weten.ik heb de WARE gevonden,dus je bent me kwijt! nouja! whahahaha.... goh... das nou jammer?!?! Die ware heeft ie vast ook 1 keer gezien whahaha..ik had wel het geluk dat ik een andere collega in vertrouwen had genomen,waarvan ik wist dat ie ons in de gaten hield,voor het geval het echt uit de hand zou lopen.... maar wat ik dus wil zeggen..blijven negeren,NIET reageren en al helemaal niet happen! succes,het is echt klote..
Daffy dat lijkt me het ultieme afsluitritueel: keihard lachen!

En ik zit al met een beginnende grijns dit te typen.

Deze collega dreigt niet, deed hij dat maar. 112 heb ik zo gebeld en als het zelfs moet dan kan ik nog wel wat ergere dingen bedenken dan 112. Dat weet hij. Dit is echt het allerlaatste stukje van een lang proces. Dit red ik wel.

Moest wel erg lachen om jouw droge opmerking:"Goh...das nou jammer?!?!?" Precies, errug jammer maar niet heus!

Begin me echt steeds beter te voelen. Ik wist dat ik snel was maar zo snel...?!?!?!
Goed te horen Sensy!

Jij staat hier boven! Al is het wel een hele lullige situatie.
quote:Sensy12 schreef op 22 maart 2009 @ 17:52:

@Madhe, die schop had ik mezelf al gegeven maar 1 extra voor de zekerheid kan geen kwaad. Ben niet iets leuks gaan doen maar ben juist als een wervelwind door mijn huis gegaan. Morgen maak ik de rest af. Dat opruimen en weggooien geeft zo'n lekker gevoel! *eigenwaarde weer present!*

Goedzo, ik hou wel van konten schoppen! Maar dat zul je waarschijnlijk al door hebben gehad.

En een huis opruimen is iets leuks doen. Achteraf, die voldoening en het resultaat. Wat dat betreft is het bij mij in huis ook nooit schoner, dan wanneer ik na ga denken over dingen waar ik niet eens aan wíl denken. Het mooiste is dat het áltijd werkt.

Soms is mijn huis tot in de puntjes, en dan ga ik denken; hmmm, waar wilde ik niet aan denken? hahahaha, dat is dan weer jammer.
quote:Sensy12 schreef op 22 maart 2009 @ 18:11:

Begin me echt steeds beter te voelen. Ik wist dat ik snel was maar zo snel...?!?!?!

Ik ben heel blij dit te lezen!
@Lisa, yep dat weet ik heel zeker. Noem het een ongevraagde gave maar veel van wat ik droom is voorspellend. Ik kan steeds beter het onderscheid voelen tussen wat 'echt' is en wat een verwerking is van mijn onderbewuste. Wat hem betreft is tot nu elke droom waarheid gebleken dus ook de inhoud van deze droom neem ik ter harte. Het helpt me zelfs meer afstand van hem te houden dan ik al deed

Ik vroeg dit uit nieuwschierigheid omdat ik ook een paar keer een voorspellende droom heb gehad. Vaak wordt ik als ik zo,n droom heb daarna meteen vaak nog midden in de nacht wakker en idd zo,n droom voelt anders dan een normale droom.

Vriendelijke groet

Lisa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven