exen... onbegrijpelijk???

17-02-2010 23:40 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even het volgende. Ongeveer 3 maanden geleden heeft mijn ex onze relatie verbroken.

We hadden een relatie van 15 jaar en waren 2 jaar getrouwd. Hij is er binnen 1 week met iemand anders vandoor gegaan.

Hij heeft zijn leven met haar helemaal opgepakt. Doen alleen maar leuke dingen en gaan nu zelfs samen op vakantie. Ik lijk helemaal verdwenen in zijn leven.

De verbreking van de relatie kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel. Er waren geen relatie problemen oid.

Begrijp ik hem nou niet? Vinden jullie dit ook vreemd? Of zijn mannen nou eenmaal zo?

Ik probeer hem een beetje te begrijpen, maar kom er niet uit.
Vraag het hem.

Dat zoiets als donderslag bij heldere hemel komt, vind ik overigens wat moeilijk te geloven.
Hij heeft de relatie verbroken. Is zo goed als gewoon verder gegaan. Ik denk dat hem vragen geen optie is. Het zal alleen maar nieuwe vragen oproepen.

Heb je het niet gezien of wilde je het niet zien Paardje? Is hij altijd zo radicaal of heeft hij wel signalen af gegeven, willen praten?

Ik denk dat je niet eens moet proberen om hem te begrijpen. Ik denk ook niet dat je moet gaan generaliseren. Voldoende mannen die zo zijn zoals je ex, voldoende mannen die niet zo zijn.

Ik denk dat je er beter aan doet om je te richten op jezelf. Je verdriet, je toekomst, je verwerking, je zelfbeeld (dat vast een deuk heeft gekregen), je werk, woning, vrienden, familie en je eigen leven.
hoi hoi,

wat naar na zo lange relatie..

heeft hij na dat hij de relatie heeft verbroken

nooit gezegt waarom??

En hoe word alles gegregeld dan>?

enne mannen komen van mars en wij van venus haha

daarom zijn ze niet altijd te begrijpen.

xx
@ wakker

Toch is het zo. We hadden alles voor elkaar. Ik heb echt helemaal niets gemerkt.

De dag dat hij de relatie verbrak zei hij dat zijn gevoel voor mij minder was. De dagen ervoor zei hij nog dat ik zijn droomvrouw was en de toekomstige moeder van zijn kinderen.... (we waren al met kinderen bezig) Daarom vind ik het zelf ook vreemd.

En natuurlijk heb ik het gevraagd.. Ik heb nooit een normaal antwoord gekregen.

Momenteel zie of spreek ik hem niet meer. Dat is voor mij het beste op dit moment.
quote:zelk wrote on 17 February 2010 @ 23:51:

hoi hoi,

wat naar na zo lange relatie..

heeft hij na dat hij de relatie heeft verbroken

nooit gezegt waarom??

En hoe word alles gegregeld dan>?

enne mannen komen van mars en wij van venus haha

daarom zijn ze niet altijd te begrijpen.

xx
Tsss,mannen.. (sommige dan)

Ik ben zelf 8 jaar geleden bij mijn ex weg gegaan na 12 jaar relatie.

Voor mij was de liefde over,mijn toen vriend was verbaasd en had niets zien aankomen (?) (hoe blind wil je zijn...)

Woonde net,echt net goed en wel in mn nieuwe huis...de verf nauwelijks droog en hij had al een ander...

Soms gaat het zo bij mannen..

Mijn beste vriendin had eenzelfde soort ervaring.

Zij is door haar vriend van de ene op de andere dag het huis uit gegooid na een ruzie over een gore badkamer ofzo...iets heel onbenulligs.

Het was voor hem ook inene over en uit en een maand later heeft ie een opvolgster.

Net zo makkelijk..
@madhe

Op zich ben ik goed bezig (vind ik zelf). Doe veel dingen met vriendinnen, heb een leuke hobby. Zit niet thuis te kniezen. Kan ook echt weer plezier hebben.

Maar nu hoorde ik dit weer van die vakantie. Dat doet dan toch weer even pijn. En dan denk ik... Hoe is het mogelijk dat je zo verder kan gaan, maar misschien is dat nooit te begrijpen nee.

We konden trouwens heel goed praten over dingen. Hij liep wel bij een therapeut ivm dingen uit het verleden, die verder niets met de relatie te maken hebben. Ook daar konden we goed over praten.
@ zelk

hahaha ja, dat is natuurlijk algemeen bekend. Zal ik het daar maar op houden dan......

En hoe alles geregeld wordt? Ik neem aan dat je de scheiding etc. bedoeld?

Scheiding is al geregeld. Alleen het huis staat nog te koop. Tot er kopers komen heb ik voorlopig niets met hem te maken.
@ biebelie

Ja, dat snap je toch niet! Er zullen vast vrouwen zijn die dat ook doen, maar over het algemeen hoor je dit toch meer over mannen.

Ik zou dat volgens mij echt niet kunnen. Eerst tijdje alleen zijn en weer opnieuw jezelf leren kennen. Lijkt me veel gezonder!
Dat bedoel ik er ook mee te zeggen.

Probeer hem niet te begrijpen want het is niet te begrijpen en je kunt niet in zijn hoofd..

misschien was hij er al langer mee bezig en moest het gevoel en idee groeien in zijn hoofd.

Misschien kwam het plots op en heeft hij gelijk gehandeld??

Wie zal het zeggen...

Dat het pijn doet staat buiten kijf,zeker als je hoort dat hij lekker doorgaat met zn leven en zelfs op vakantie gaat met iemand anders.

Focus (hoe moeilijk het ook is) nu op jezelf!

Strekte!!
Ik kan me je frustratie heel goed voorstellen paardje. Ik begrijp de mannen die het zo doen ook echt voor geen meter (maar er zullen ook vast vrouwen zijn die het zo aanpakken).

Vind het heel naar voor je en ik vind een op zijn plaats.

En dan nu vooral weer op jezelf richten en niet bij hem om uitleg gaan vragen. Ga je niet krijgen namelijk. Hij stort zich nu helemaal in de nieuwe liefde, wat natuurlijk ook heel goed een afleidingstactiek kan zijn. Zodat hij niet naar zichzelf hoeft te kijken.

Laat hem gaan, kijk terug op de mooie tijd die jullie hadden en maak je eigen leven weer leuk. Je hebt geen toekomst meer met hem, dus je hoeft hem ook niet meer te begrijpen (ook al snap ik dat je dat wel graag wil). Kijk hoogstens naar je eigen gedrag en vraag je af of er echt niks mis was in jullie relatie, of dat je misschien zelf iets niet gezien hebt.

Sterkte!
Lief paardje,

Heb een aantal maanden geleden hetzelfde meegemaakt. Van de een op andere dag maakt mijn vriend het uit(na relatie van 11 jr) en binnen een week bleek hij een ander te hebben.

Ik heb er lang over gedaan om in te zien dat ik toch geen antwoorden zal krijgen op de vragen die ik had. Door dit te accepteren en te heel veel leuke dingen te doen met vrienden en familie, zit ik veel beter in mijn vel. Ik geniet er zelfs van om single te zijn en dat ik kan doen en laten wat ik wil, zonder rekening met iemand te hoeven houden...Heerlijk!

Dus probeer geen antwoorden te gaan zoeken... Hierdoor blijf je erin hangen en schiet je niets mee op...

Heel veel sterkte!!!
Hoi Paardje..

Jij denkt dat alles goed was. Maar misschien geldt dat niet voor hem. Misschien kampte hij al langer met zijn gevoelens. Hij kan wel zeggen dat jij zijn droomvrouw was, maar ondertussen wel met zijn gevoelens aan het worstelen. En denken dat het wel over gaat, en "gewoon" verder gaan met wie hij op dat moment is(want miss gaat het wel over)

Bespreekbaar heeft hij het iig niet gedaan.

Jij hebt heel veel vragen, wat terecht is. Antwoord daarop krijgen zul je niet altijd.

Loslaten zul je dat toch moeten doen, en verder gaan met jou leven. Je moet het verwerken, en een plek geven, en dat kost tijd.

Veel sterkte gewenst..
Bedankt voor jullie lieve reacties.

Jullie hebben waarschijnlijk gelijk met dat ik het nooit zal begrijpen en dat de antwoorden nooit zullen komen. Helaas.

Het gaat ook al wel beter met mij dan een paar maand geleden, maar loslaten is zo moeilijk!

Best vreemd dat je iemand niet kunt loslaten die jou al lang vergeten is. Dat gun ik hem niet eens, maar toch doe je het.

Gevoelens zitten raar in elkaar.

Zo en nu lekker de buitenlucht in voor een lange wandeling met mijn hond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven