Exen stress

08-10-2008 21:35 372 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag de volgende vraag voorleggen: wil je weten wat je geliefde allemaal heeft uitgespookt voor je elkaar leerde kennen en doet het er iets toe met hoeveel en 'op welke manier' (one-night-stands of vaste relaties)? Ik kan hier niets mee en is het voor mij bij voorbaat een reden om niets met iemand te willen ongeacht hoe leuk die persoon is, omdat het later voor mij altijd een punt blijft. Het idee van mijn geliefde met een andere man, dus ook in het verleden, maakt mij fysiek ziek en dan overdrijf ik niets... Het heeft mij zelfs een "bijna huwelijk" gekost de datum stond en de ringen lagen klaar, omdat ik mij niet over het feit heen kon zetten dat mijn toenmalige partner in totaal 6 one night stands had gehad voor ze mij leerde kennen en twee iets langduriger relaties. Het lijkt er op dat tegenwoordig bijna alle vrouwen die ik ontmoet een dergelijk "verleden" hebben en ik zie daar dan ook nooit een potentiële partners in. Wat ook opvalt is dat ik er nooit om vraag dit soort dingen te horen van een vrouw, maar het blijkbaar een aansprekend onderwerp voor hen is. Ik zou graag opbouwende reacties ontvangen. Aangezien een zekere Raptor Jezus met een vergelijkbare vraagstelling kwam en die discussie echt uit de hand liep. Het is echt een probleem voor me en zie eigenlijk geen oplossingen. Ik ben niet religieus (opgevoed) en in mijn omgeving is het de normaalste zaak van de wereld ieder weekend met een ander het bed in te duiken, ik ben best aantrekkelijk en heb geen gebrek aan aandacht, heb een goede baan etc. etc. dus aub geen clichés het past niet bij mij en mijn leven en toch voel ik het zo.
quote:Mozzarella schreef op 09 oktober 2008 @ 00:13:

Dit weet je al: het gaat er natuurlijk wel om wat iemand ermee doet. Kan 'ie nog zo groot of mooi zijn, als 'ie zijn gereedschap niet weet te gebruiken heb je er weinig aan Nee en ook dat helpt zoals je waarschijnlijk wel zult snappen niets Al een miljoen keer "gecontroleerd", ik kan er zelfs wel iets mee en is ook niet bizar klein (of groot overigens ) maar gewoon prima... toch helpt het me niets en staat het voor mij als een bedreiging als een ex een veel grotere zou hebben...
quote:Summerdance schreef op 09 oktober 2008 @ 00:13:

[...]

Maar beste Pjotr, hoe lang moet een vrouw dan met een man omgaan voor ze met hem mag vrijen?Nou niet dezelfde avond als je iemand ontmoet met een bak drank op... ga op z'n minst eens een keer met elkaar uit eten, of een dag in het park zitten en praten met elkaar of je iets met elkaar hebt...
Wat is er dan precies vies aan?

Hoe zou jij je voelen als je vriendin tegen jou zou zeggen

Pjotr, sorry maar ik kan niet met je sexen omdat ik weet dat je al met 3 andere dames naar bed bent geweest, ik vind je vies?

Dat klopt toch niet?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 09 oktober 2008 @ 00:18:

Wat is er dan precies vies aan?

Hoe zou jij je voelen als je vriendin tegen jou zou zeggen

Pjotr, sorry maar ik kan niet met je sexen omdat ik weet dat je al met 3 andere dames naar bed bent geweest, ik vind je vies?

Dat klopt toch niet?Ik zou het begrijpen... echt... ik meet echt niet met twee maten wat dat betreft en heb dan nu ook echt spijt van mijn drie exen... en ik vind mannen echt uitgesproken vies en zonder verder in details te treden, het concept van conceptie kan ik echt van kotsen... als ze het dan nog veilig heeft gedaan gaat het nog.. maar wat ik al eerder zij, het gaat me voornamelijk om de ONS's niet om de vaste relaties waar ik moeite mee heb hoor...
Ik duik ook niet zomaar met iemand het bed in maar ik ben 35, kom best wat mannen tegen en ja soms sex ik daar ook mee, om er later achter te komen dat ik ze toch niet zo leuk vind, dat ze mij toch niet zo leuk vinden, dat we de sex samen tegen vinden vallen, dat onze vrienden niet matchen, dat zijn huis een troepje is, dat onze karakters niet kloppen samen

en zo kan ik nog wel 100 dingen opnoemen waarom een relatie niet slaagt

Maar al die redenen ontdek je echt niet in een maand hoor, daar kom je gedurende een langere periode achter

En zo kan het dus gebeuren dat een vrouw meer dan 3 bedpartners heeft gehad zo rond haar 30ste

Maar dat maakt haat toch niet per definitie vies?

eerder ervaren...
quote:Pjotr2008 schreef op 09 oktober 2008 @ 00:20:

[...]

Ik zou het begrijpen... echt... ik meet echt niet met twee maten wat dat betreft en heb dan nu ook echt spijt van mijn drie exen... en ik vind mannen echt uitgesproken vies en zonder verder in details te treden, het concept van conceptie kan ik echt van kotsen... als ze het dan nog veilig heeft gedaan gaat het nog.. maar wat ik al eerder zij, het gaat me voornamelijk om de ONS's niet om de vaste relaties waar ik moeite mee heb hoor...

Ok nu ben ik je echt kwijt

Hoe kan je nou spijt hebben van je exen?

Daar hield je toch van

Op het moment dat je sex met haar had deed je het toch uit liefde?

Daar mag je je toch never nooit voor schamen!

Ik vind dat je je exen nu heel erg te kort doet
Nee wat ik al aangaf, dat valt wel mee... dat kunnen er zeker meer dan 3 zijn in mijn ogen, maar geen 12 waarvan er dan 10 ONS's zijn, daar kan ik echt niet mee leven... en vind ik dus echt vies
quote:Summerdance schreef op 09 oktober 2008 @ 00:22:

[...]

Ok nu ben ik je echt kwijt

Hoe kan je nou spijt hebben van je exen?

Daar hield je toch van

Op het moment dat je sex met haar had deed je het toch uit liefde?

Daar mag je je toch never nooit voor schamen!

Ik vind dat je je exen nu heel erg te kort doetDat spijt mij dan, maar voor mij voelt het alsof ik "bedrogen" ben omdat zij het mij per se moesten vertellen terwijl ik duidelijk aan heb gegeven dat ik het niet wilde weten. En op die momenten deed ik dat idd uit liefde, maar om nog iets duidelijker te zijn, ik heb met mijn laatste relatie het laatste jaar geen seks meer gehad terwijl we samen woonden en sliepen omdat ik dat gevoelsmatig echt niet meer kon...
Dan denk ik dat je echt een hele goeie therapeut gaat nodig hebben

Want ik denk dat de gevoelens die jij hebt echt niet goed zijn

En ik had als vrouw nooit bij een man gebleven die uit gevoel niet meer met me kon vrijen

Dat zou ik veel en veel erger vinden dan een man met 10 ONS

Ik zeg het niet om je te beledigen maar omdat dit een hele ongezonde manier van denken is (naar mijn bescheiden mening)

Succes, Summer
quote:Summerdance schreef op 09 oktober 2008 @ 00:29:

Dan denk ik dat je echt een hele goeie therapeut gaat nodig hebben

Want ik denk dat de gevoelens die jij hebt echt niet goed zijn

En ik had als vrouw nooit bij een man gebleven die uit gevoel niet meer met me kon vrijen

Dat zou ik veel en veel erger vinden dan een man met 10 ONS

Ik zeg het niet om je te beledigen maar omdat dit een hele ongezonde manier van denken is (naar mijn bescheiden mening)

Succes, SummerDank je wel! Ik begrijp dat jij dit zegt ook, maar tegelijk vraag ik me af waarom... ik ben heel ambivalent hierin, en zoals ik eerder al zij niet religieus, maar er is toch een gigantisch deel van de wereldbevolking die dezelfde idealen heeft als ik hierin. Daardoor denk ik af en toe toch dat het een gezonde overtuiging is op z'n minst, het voorkomt veel stress en ziektes iig als iedereen zo zou denken en doen. Het is alleen geen westers idee en daardoor zit ik met een probleem... maar goed, nogmaals dank voor de antwoorden en steun, het helpt wel relativeren!
quote:Summerdance schreef op 09 oktober 2008 @ 00:29:

rEn ik ben overigens ook nooit degene geweest die de relatie heeft stopgezet... dus zij dacht er net zo over
Pjotr, ben je niet gewoon bang voor fouten, of een soort aversie tegen falen? En dan met name op het gebied van relaties? Dat het goed en perfect moet zijn, prins op het witte paard, nog lang en gelukkig leven? Dus daar horen geen experimenten met anderen bij, laat staan Onsen, want dat loopt sowieso op niks uit, dat weet je van te voren. Bovendien ben jij denk ik overtuigd van het feit dat sex en liefde met elkaar verbonden horen te zijn. Klopt dit een beetje?
quote:plukvandepetteflat schreef op 09 oktober 2008 @ 00:45:

Pjotr, ben je niet gewoon bang voor fouten, of een soort aversie tegen falen? En dan met name op het gebied van relaties? Dat het goed en perfect moet zijn, prins op het witte paard, nog lang en gelukkig leven? Dus daar horen geen experimenten met anderen bij, laat staan Onsen, want dat loopt sowieso op niks uit, dat weet je van te voren. Bovendien ben jij denk ik overtuigd van het feit dat sex en liefde met elkaar verbonden horen te zijn. Klopt dit een beetje?Op elk gebied kan ik je verklappen zelfs... alleen lukt me dit juist op het gebied van de liefde blijkbaar het minst. Al ben ik ook uitermate ontevreden met mijn salaris en baan (al is dat een vrij serieus bedrag per maand), met mijn huis (al is het best ok in Amsterdam), met mijn uiterlijk (al... nee ik ben gewoon best lelijk ), met mijn.... tja... het gekke is dat al die gevoelens en theorieën mij zo bekend voorkomen, ik heb een erg hoog iq (minder eq, maar relatief ontwikkeld) en een enorme faalangst in alles... maar denk dat er ergens een soort ven echte "kern" zou moeten zijn.... en idd als ik alles over kon doen zou ik ook echt ALLES ANDERS doen....
Dag allemaal,

Ik ben een jongen van 20 en ben hier terecht gekomen omdat ik even wat 'research' haha wilde doen t.a.v. vrouwenzaken van m'n vriendin.

Hier wil ik toch even op reageren. In een bepaalde mate kan ik zoooo begrijpen wat je bedoeld. Ik heb het zelf wat minder extreem, zou nooit hierom een relatie beeindigen, maar de gedachte komt me wel bekend voor. Mijn vriendin is voor mij mijn eerste. Voor haar ben ik echter 'al' sekspartner nummer 4, waarvan de derde all the way. Ik weet van haar verleden op dit gebied en ik kan dit redelijk accepteren aangezien het redelijke lange relaties waren. Nu kan ik alleen bij vlagen ook helemaal gek worden bij de gedachte aan een van haar 'exen'. Het was meer een scharrel, maar ook nog iemand die ik vaag ken en waarvan ik weet dat het echt een vreselijk patsertje/schoffie etc is. De gedachte dat mijn lieve, knappe, leuke vriendinnetje - sorry voor het taalgebruik - zijn l*l in haar mond heeft gehad, kan me ook echt extreem chagrijnige buien bezorgen. In z'on bui kan ik bijna niet gezellig blijven doen omdat ze, gelukkig tijdelijk (jouw gevoel lijkt me erg zonde!), echt even voor me heeft afgedaan. Ik begrijp dus wel echt dat het verleden van je partner je dwars kan zitten, al heb ik met de rest minder moeite.

Nu is mijn vraag: Indien je vriendin op jouw verzoek niets loslaat over haar verleden, wordt je dan niet helemaal gek van de gedachte aan wat ze misschien allemaal wel heeft gedaan? Dat je er in de loop van tijd via anderen enzo nog achter komt. Of helemaal niet. Ik zou in jouw situatie liever nog een beetje weten hoe het zit, dan dat ik mezelf de grond in pieker...
niet helemaal alles doorgelezen.... maar in zeker zin kan ik Pjotr best begrijpen. Ik ben misschien wat traditioneel ingesteld en hoewel ik het concept ONS best snap was ik ook wel erg blij toen bijvoorbeeld bij mijn tweede vriendje (lange relaties) bleek dat ik het tweede meisje was waarmee hij ooit zoende (! we waren 19 toen we elkaar leerden kennen) en ooit sex had... met het eerste meisje had hij twee jaar verkering gehad. Een nieuwe geliefde met meerdere ONS (in korte periode?) op zijn 'conto'... daar zou ik ook weleens moeite mee kunnen hebben. Het gaat er misschien niet eens om dat het 'risicovol' is of iets dergelijke maar voor mij ... leeft er, op een minder rationeel vlak, toch een soort van gedacht dat iemand die meerdere ONS heeft misschien niet zoveel van zichzelf houdt dat zijn gevoelens voor mij veel betekenen....

het is laat, ik heb een lange dag gehad, misschien maak ik wel helemaal geen sense in mijn uitleg... maar ik snap wel iets van Pjotr... zonder het kotsen dan :p
quote:Bladibla schreef op 09 oktober 2008 @ 01:02:

Dag allemaal,

Nu is mijn vraag: Indien je vriendin op jouw verzoek niets loslaat over haar verleden, wordt je dan niet helemaal gek van de gedachte aan wat ze misschien allemaal wel heeft gedaan? Dat je er in de loop van tijd via anderen enzo nog achter komt. Of helemaal niet. Ik zou in jouw situatie liever nog een beetje weten hoe het zit, dan dat ik mezelf de grond in pieker...Nee ik weet het liefst niet, nadat ze mij de dingen vertelde kon ik juist niet meer stoppen met vragen en nadenken terwijl ik het eigenlijk allemaal niet wilde weten. Ik zou willen dat ik het nog net zo kon relativeren als jij. Wat ik eerder in het topic al aangaf, de direct aanleiding om dit te posten hier was omdat ik een leuke vrouw heb ontmoet waarvan ik direct weer verhalen te horen kreeg en ik dus direct mee wil stoppen. (We hebben nog niet eens gezoend hoor...) Gevoelsmatig kan ik beter maar nooit meer een seksuele relatie aangaan met iemand, maar kijken of er ook nog vrouwen zijn die een platonische relatie kunnen waarderen met verder dezelfde "kenmerken" als leuke dingen doen, samenwonen en trouw...
quote:zeniiba schreef op 09 oktober 2008 @ 01:05:

het is laat, ik heb een lange dag gehad, misschien maak ik wel helemaal geen sense in mijn uitleg... maar ik snap wel iets van Pjotr... zonder het kotsen dan :pMaakt zeker sense en dank je! en wat betreft het kotsen, ach beeldend taalgebruik zal ik maar zeggen.... ;)
Een echte vent voelt zich niet bedreigd door ONS. Een echte vent maalt niet daarom. Een echte vent vindt het zelfs wel spannend. Een echte vent wil een vrouw die vrijgevochten is en seksuele ervaring heeft opgedaan. Een echte vent maakt geen verschil in seksuele moraal tussen man en vrouw.

Ergo, jij zou niks voor mij zijn. Ik heb bijna 200 mannen in mijn bed gehad. En ben er trots op. Ik weet van de hoed en de rand. Ik weet hoe een man te plezieren, hoe mezelf te plezieren en ben een intellectueel en seksueel wezen. Ik weet van Homerus en Marquis de Sade, ik weet van liefde en van seks. Ik ken BDSM en liefdevollle seks, ik weet hoe een man te pijpen, te neuken. Ik vind dat je je ontzettend aanstelt. Ik vind je onzeker. Ik vind de dubbele moraal stuitend en smerig. Ik hou van seks, ik hou van boeken, ik hou van mensen. Ik walg van mensen met een opgelegede moraal en dito gedragingen.
quote:Digitalis schreef op 09 oktober 2008 @ 01:17:

Een echte vent voelt zich niet bedreigd door ONS. Een echte vent maalt niet daarom. Een echte vent vindt het zelfs wel spannend. Een echte vent wil een vrouw die vrijgevochten is en seksuele ervaring heeft opgedaan. Een echte vent maakt geen verschil in seksuele moraal tussen man en vrouw.

Ergo, jij zou niks voor mij zijn. Ik heb bijna 200 mannen in mijn bed gehad. En ben er trots op. Ik weet van de hoed en de rand. Ik weet hoe een man te plezieren, hoe mezelf te plezieren en ben een intellectueel en seksueel wezen. Ik weet van Homerus en Marquis de Sade, ik weet van liefde en van seks. Ik ken BDSM en liefdevollle seks, ik weet hoe een man te pijpen, te neuken. Ik vind dat je je ontzettend aanstelt. Ik vind je onzeker. Ik vind de dubbele moraal stuitend en smerig. Ik hou van seks, ik hou van boeken, ik hou van mensen. Ik walg van mensen met een opgelegede moraal en dito gedragingen.Welke dubbele moraal? En ieder zijn of haar ding, ik ben blij voor je dat je het zo naar je zin hebt met al die "echte kerels" van je (die je waarschijnlijk keihard uitlachen achter je rug om en jij maar denken dat je zo lekker vrijgevochten bent). Ik vind dat stuitend, dus wat is de discussie dan nog? Echt bizar ook hoe vaak ik er nu al van beticht ben een dubbele moraal te hebben en onderscheid te maken tussen mannen en vrouwen. Waar? Echt nergens hoor, precies even vies en vuil in mijn optiek... sterker nog, ik vind die mannen puur omdat het mannen zijn nog viezer...
Nou, mannen mogen toch wel partners hebben gehad? Sorry hoor, maar een aantrekkelijk iemand en met veel sekspartners maakt toch geen zak uit? Je valt toch op iemand, en daarna komt diegene z'n verleden toch? En wat maakt het uit, verleden is verleden. Boeiend. Ik zou nooit een maagd willen. Liever iemand die weet wat 'ie doet. Iemand die heeft genoten van het leven. Seks is een belangrijk iets, en dan maar beter een ervaren iemand. Ik ben geen schooljuf die iemand wat gaat leren. En geen vanilleseks aub.
quote:Pjotr2008 schreef op 09 oktober 2008 @ 01:19:

[...]

Welke dubbele moraal? En ieder zijn of haar ding, ik ben blij voor je dat je het zo naar je zin hebt met al die "echte kerels" van je (die je waarschijnlijk keihard uitlachen achter je rug om en jij maar denken dat je zo lekker vrijgevochten bent). Ik vind dat stuitend, dus wat is de discussie dan nog?Niemand lacht mij uit. Geloof het of niet, maar ik ben behoorlijk in trek door mijn karakter. Als je een truttig huisvrouwtje wil die niet weet wat klaarkomen is, dan had je 200 jaar geleden geboren moeten worden. Yuk.
Wat lul jij nou, ik zeg echt nergens dat vrouwen geen sekspartners mogen hebben gehad of noem ik aantallen of verschillen daarin tussen mannen en vrouwen. Dat zijn jouw vooroordelen tegenover mij die je uit zonder gelezen te hebben wat ik bedoel.

En waarom zo fanatiek? Ik vraag er helemaal niet om jouw promiscue levensstijl aan te horen... Doe niet zo mal en laat iedereen eens in z'n/haar waarde aub...
Ik weet precies wat je bedoelt. Je kunt niet tegen vrouwen met ervaring. Komt voort uit een enorm minderwaardigheidscomplex. Bang om niet goed genoeg te presteren. Zielig. Tip: zoek een moslimmeisje. Meestal zijn ze nog maagd, en wellicht beschadigd, maar enkel aan de achterkant. Viel spass.

Ik ga slapen. Beetje vingeren, je kent het wel. Smerig enzo.
quote:Digitalis schreef op 09 oktober 2008 @ 01:29:

Ik weet precies wat je bedoelt. Je kunt niet tegen vrouwen met ervaring. Komt voort uit een enorm minderwaardigheidscomplex. Bang om niet goed genoeg te presteren. Zielig. Tip: zoek een moslimmeisje. Meestal zijn ze nog maagd, en wellicht beschadigd, maar enkel aan de achterkant. Viel spass.

Ik ga slapen. Beetje vingeren, je kent het wel. Smerig enzo.Wat een gek ben jij zeg, al die vooroordelen voortkomend uit al die angsten en onzekerheden. Jij beticht mij van iets waar je waarschijnlijk zelf nog veel meer last van hebt en dat bij jou resulteert in een SOA (of zes) en een enorm verknipt zelfbeeld, dat je ook maar een seconde denkt dat je respect krijgt en dat het karakter heet als je alles wat los en vast zit mee naar bed neemt is echt heel bijzonder!
Pjotr, ik ben ook meer een type zoals digitalis. Ik geniet van seks en ik denk niet dat mannen me daarom uitlachen. Wat een rare gedachte van je.. waarom zou een man lachen als we samen genoten hebben van een van de lekkerste dingen van deze aardbol???

Maar ik heb het hele topic gelezen en ik denk dat je echt VEEL te obsessief hiermee bezig bent. (vooral die post over dat je ontevreden bent met je hele leven en alles perfect wilt) Zoek een goede therapeut, dat is mijn advies. Ik hoop dat je minder perfectionistisch kunt worden en meer zult kunnen genieten van het leven. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven