Extra couvert

05-11-2010 10:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraag m.b.t. een extra couvert.

Wat betekent het eigenlijk?

Stel: ik wil een High Tea regelen van 20,50 p.p. en er staat onder de 20,50 "extra couvert 2,00".

Betekent dat, dat ze een High Tea serveren voor 1 persoon maar met een extra bordje?

Ik heb het wel vaker zien staan, maar heb er nooit mee te maken gehad verder, dus was eigenlijk wel eens benieuwd wat dat nou betekent.

Wie weet het?
Je topic staat onder de verkeerde pijler. Dit hoort bij eten.

Maar antwoord op je vraag: Geen idee, misschien kan je het googlele?
Precies, een extra bordje. Sympathiek dat 't kan.
Extra couvert is inderdaad gewoon een extra bord (bestek en glas).
quote:Michelle90 schreef op 05 november 2010 @ 10:28:

Je topic staat onder de verkeerde pijler. Dit hoort bij eten.

Maar antwoord op je vraag: Geen idee, misschien kan je het googlele?

Oh, ik was ergens aan het lezen en heb van daaruit een nieuw topic aangemaakt. Zie nu pas dat ie onder relaties staat.

Ik heb gegoogled op "extra couvert", maar dan krijg ik allemaal aanbiedingen met extra couvert (ipv de betekenis).
extra bord, zonder extra eten.
Bedankt voor het antwoord.

Bevestigt wat ik al dacht dus
Nou volgens mij is het gewoon een extra gerechtje... Ze zullen voor die 20,50 een vast aantal hapjes hebben en wil je iets extra's dan kost je dat 2 euro per persoon extra. Is volgens mij redelijk standaard bij high tea's
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Nee Biol, een couvert is geen gerecht, maar juist een leeg bord. Stel je gaat met de familie, besteld high-tea voor het aantal volwassenen en extra couverts voor de kinderen, die kunnen dan mee eten van wat er op tafel komt.
quote:biol schreef op 05 november 2010 @ 10:35:

Nou volgens mij is het gewoon een extra gerechtje... Ze zullen voor die 20,50 een vast aantal hapjes hebben en wil je iets extra's dan kost je dat 2 euro per persoon extra. Is volgens mij redelijk standaard bij high tea's

Nee hoor, dat is het niet. Eerdere antwoord(en) is (zijn) goed.

Een couvert (ook bestek) is eetgerei dat bestaat uit:

tafelmes, tafellepel, tafelvork

dessertmes, dessertlepel, dessertvork (iets kleiner van formaat dan het vorige, dessertlepels zijn iets anders dan koffielepels en theelepels, want ze zijn groter)

koffielepels, taart-vorkjes (kleiner dan dessertlepel of dessertvork)

visvork en vismes, eventueel aangevuld met een vissauslepel (ook wel gourmetsauslepel genoemd)

Terwijl lepel en mes reeds in de middeleeuwen gebruikt werden, werd het pas tijdens de renaissance in Italië gangbaar om ook vorken te gebruiken.
nee, het is echt een extra bordje.

met dezelfde hoeveelheid eten,

doen ouders wel eens met kinderen, ipv. een kindermenu bestellen een extra bordje, zodat het kind met de ouders mee kan eten.

Helaas kan dit bijna niet in Nederland, maar in Frankrijk en Italie best wel gebruikelijk.

of je gebruikt het bordje voor de bitterballen, bij de mosterd
Dank allemaal voor jullie antwoord. Ik vermoedde al een extra bordje (en bestek enzo), maar nu weet ik het zeker
ik heb het inderdaad wel eens op de kaart zien staan, maar nooit bij nagedacht wat het nou betekende.

Handig als de kinderen mee zijn, hoef je tenminste niet het volle pond te betalen voor die drie happen die ze nemen.
quote:Yraatje schreef op 05 november 2010 @ 10:32:

[...]

Oh, ik was ergens aan het lezen en heb van daaruit een nieuw topic aangemaakt. Zie nu pas dat ie onder relaties staat.

Ik heb gegoogled op "extra couvert", maar dan krijg ik allemaal aanbiedingen met extra couvert (ipv de betekenis).

Probeer dan te googlen op 'betekenis extra couvert'

Echt, dat helpt heel vaak.
quote:Chardonnay schreef op 05 november 2010 @ 11:20:

[...]

Probeer dan te googlen op 'betekenis extra couvert'

Echt, dat helpt heel vaak.Dit ging sneller

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven