F*ckboys

08-09-2020 18:42 127 berichten
Hallo,

Is hier al eens een topic over geweest?
Ik vind het wel interessant en tegenwoordig zijn er zo veel van die :$ -boys dat veel singles er vast wel eens mee te maken hebben gehad. Internet maakt het ze ook zo gemakkelijk :(

Youtuber Shallon legt het onderwerp hier goed uit:
https://www.youtube.com/watch?v=YUdFyqHlnys&t=719s

10:08 heb ik persoonlijk meegemaakt en een totaal verliefde vent die me van de een op de andere manier gewoon liet barsten. En hij was nog wel zóóó verliefd op me. Onbegrijpelijk die boys maar samen komen we er wel uit (6)

Wat zijn jullie ervaringen?

xx Roelie :lips:
fortressroundmyheart schreef:
11-09-2020 13:34
Het heeft wel wat sporen achtergelaten mentaal, tijd lang gedacht dat iedereen zo bezopen met vrouwen omgaat en dat dit gewoon de "moderne manier van daten" is. Een aversie gekregen tegen online daten in het algemeen. Heel waakzaam geworden dat mensen me niet manipuleren. Krijg hier ook psychologische hulp voor.
Dat laatste stuk herken ik heel goed. Ik vertrouw geen enkele man meer op liefdesgebied. Heb ik ook hulp voor gekregen, maar na meerdere slechte en zelf enkele traumatische ervaringen weet ik dat dat vertrouwen waarschijnlijk nooit meer terugkomt.

Ik heb een tijd geleden zelfs de band met een goede vriend van mij verbroken, gewoon omdat ik angstig en ongemakkelijk werd in zijn buurt als hij complimenten ging maken.

Die verhalen over slechte exen zijn ook wel een hit bij dit soort mannen, hè. :roll:
ooitverlegen schreef:
11-09-2020 14:37
Oh dat had ik niet verwacht maar ik ben wel vaker nogal naïef geweest... Ik leer nog steeds bij. Het is voor een vrouw wel gemakkelijker om een man in bed te praten maar ik heb het in ieder geval totaal niet zien aankomen!
Nee joh, dat gaat wederzijds, de jongen wordt gewoon getriggerd of de meid is "makkelijk". Anders gaat het bij de f*ckboy die halen hun charmes uit de kast ( zullen die meiden ook wel gedaan hebben ) maar gaan ook nog eens super geïnteresseerd doen, je behandelen alsof JIJ die ene bent waar ze zo lang op hebben gewacht, of ze dachten dat álle vrouwen hetzelfde waren totdat ze jou tegenkwamen ( voor het geval dat je een vrouw was ) of in mijn geval, ze gaan op je 'jagen' :( Jagen is altijd een rode vlag, is niets lolligs aan of flatterend, dat is gewoon heel erg fout.
Wat misschien wel overeenkomt met vrouwen en mannen die verzamelen :P is dat het oppervlakkig is. Achteraf gezien zijn de praatjes oppervlakkig, bij de mannen oppervlakkig en dan komen ze met het 'zielige'verhaaltje en dan denk je van 'o, zie je wel, er is een klik nu komt de diepgang'. Máár helaas het is het zielige verhaaltje waarmee ze al eerder vrouwen mee hebben kunnen vangen dus dat 'zielige' verhaaltje is voor hen eigenlijk een succes verhaaltje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het verschijnsel. Heb een hoop rare kwasten aan mijn fiets gehad toen ik nog date. En die hebben ook wel wat schade achtergaten.

Mijn huidige vriend is niet van het jagen, kadootjes, duizenden complimenten etc. Hij schept niet een mega romantisch beeld maar we hebben t gewoon fijn samen. Ik moest er in het begin aan wennen zo een haardvuurtje ipv vuurwerk. Maar dit is veel en veel fijner. Geen spelletjes, geen geouwehoer. Gewoon 2 mensen die gek zijn op elkaar en niet moeilijk doen.
Henk-en-Roelie schreef:
11-09-2020 17:01
Nee joh, dat gaat wederzijds, de jongen wordt gewoon getriggerd of de meid is "makkelijk". Anders gaat het bij de f*ckboy die halen hun charmes uit de kast ( zullen die meiden ook wel gedaan hebben ) maar gaan ook nog eens super geïnteresseerd doen, je behandelen alsof JIJ die ene bent waar ze zo lang op hebben gewacht, of ze dachten dat álle vrouwen hetzelfde waren totdat ze jou tegenkwamen ( voor het geval dat je een vrouw was ) of in mijn geval, ze gaan op je 'jagen' :( Jagen is altijd een rode vlag, is niets lolligs aan of flatterend, dat is gewoon heel erg fout.
Wat misschien wel overeenkomt met vrouwen en mannen die verzamelen :P is dat het oppervlakkig is. Achteraf gezien zijn de praatjes oppervlakkig, bij de mannen oppervlakkig en dan komen ze met het 'zielige'verhaaltje en dan denk je van 'o, zie je wel, er is een klik nu komt de diepgang'. Máár helaas het is het zielige verhaaltje waarmee ze al eerder vrouwen mee hebben kunnen vangen dus dat 'zielige' verhaaltje is voor hen eigenlijk een succes verhaaltje.
Die charmes zoals ik ze hier opvat vind ik eerder slijmend. Of dat valt snel op - of je bent er relatief gevoelig voor denk ik. Oppervlakkig klinkt ook niet erg sterk moet ik zeggen maar dat zielige verhaal is natuurlijk wel ideaal.

Wat versta je hier precies onder "jagen"?
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 11-09-2020 17:20
Reden: Quote van gemaakt
67.05% gewijzigd
ooitverlegen schreef:
11-09-2020 17:19
Die charmes zoals ik ze hier opvat vind ik eerder slijmend. Of dat valt snel op - of je bent er relatief gevoelig voor denk ik. Oppervlakkig klinkt ook niet erg sterk moet ik zeggen maar dat zielige verhaal is natuurlijk wel ideaal.

Wat versta je hier precies onder "jagen"?
Dat het duidelijk wordt dat hij jou in het vizier heeft, op school, op 't werk, als je in de horeca werkt dan aan de bar etc.
Over het oppervlakkige, daar kom je pas later achter dat het weinig inhoud had, hahaha, klinkt heel suf maar zo werkt het. 'k Merk dat ik het best wel moeilijk vind om het hier te typen maar weet ook dat als je er midden in zit je als een soort van betoverd bent. Vrouwen zijn over het algemeen gevoeliger dan mannen, denk dat 't 'm ook daar in zit.
Stel je bent een jonge vrouw en je post allemaal selfies van jezelf op social media en zet dat op openbaar. Zo'n vrouw of meisje wordt kwetsbaar voor een f*ckboy want als er eentje in haar omgeving is en hij wil haar in de collectie kan hij die selfies zien als een uithangbord. Lovebombing is op die manier eenvoudig voor de f*ckboy als hij ervan uitgaat dat ze graag complimentjes krijgt over haar uiterlijk. Oppervlakkig.
Stel je bent een jonge vrouw en je zet je in voor dierenwelzijn en zet dat op je socialmedia, de f*ckboy is ineens de grootste dierenvriend ooit,..in haar bijzijn. Oppervlakkig.
HIJ is "alles", maar oppervlakkig.
Zij houdt van kinderen, hij weet dat..hij houdt ook van kinderen, hoe toevallig! Maar oppervlakkig met future faking :(
Henk-en-Roelie schreef:
11-09-2020 17:31
Dat het duidelijk wordt dat hij jou in het vizier heeft, op school, op 't werk, als je in de horeca werkt dan aan de bar etc.
Over het oppervlakkige, daar kom je pas later achter dat het weinig inhoud had, hahaha, klinkt heel suf maar zo werkt het. 'k Merk dat ik het best wel moeilijk vind om het hier te typen maar weet ook dat als je er midden in zit je als een soort van betoverd bent. Vrouwen zijn over het algemeen gevoeliger dan mannen, denk dat 't 'm ook daar in zit.
Stel je bent een jonge vrouw en je post allemaal selfies van jezelf op social media en zet dat op openbaar. Zo'n vrouw of meisje wordt kwetsbaar voor een f*ckboy want als er eentje in haar omgeving is en hij wil haar in de collectie kan hij die selfies zien als een uithangbord. Lovebombing is op die manier eenvoudig voor de f*ckboy als hij ervan uitgaat dat ze graag complimentjes krijgt over haar uiterlijk. Oppervlakkig.
Stel je bent een jonge vrouw en je zet je in voor dierenwelzijn en zet dat op je socialmedia, de f*ckboy is ineens de grootste dierenvriend ooit,..in haar bijzijn. Oppervlakkig.
HIJ is "alles", maar oppervlakkig.
Zij houdt van kinderen, hij weet dat..hij houdt ook van kinderen, hoe toevallig! Maar oppervlakkig met future faking :(
Duidelijk maar dat heb ik ook wel gedaan, ik viel dan op iemand die ik niet kende. Maar goed, de rest verder niet.

Ik snap wel dat als er al wat aantrekking ontstaat vanuit het contact de complimenten sneller "landen" en een kritische blik erop afneemt. Er is ook uitstraling die het ondersteunt neem ik aan. Dat inhaken op extern verkregen info zoals via social media is echt wel ontzettend handig, link dus!

Vind je het moeilijk uit schaamte over hoe het is gebeurd, dat je er erin bent gelopen?
ooitverlegen schreef:
11-09-2020 18:17
Duidelijk maar dat heb ik ook wel gedaan, ik viel dan op iemand die ik niet kende. Maar goed, de rest verder niet.

Ik snap wel dat als er al wat aantrekking ontstaat vanuit het contact de complimenten sneller "landen" en een kritische blik erop afneemt. Er is ook uitstraling die het ondersteunt neem ik aan. Dat inhaken op extern verkregen info zoals via social media is echt wel ontzettend handig, link dus!

Vind je het moeilijk uit schaamte over hoe het is gebeurd, dat je er erin bent gelopen?
Ik denk dat bijna iedere man wel zo begint daarom is het ook zo bedrieglijk hoe zij het doen :)

Wat bedoel je met uitstraling? Die van hem of die van haar? De uitstraling van hem is in ieder geval charmant, of hij nou " verlegen" is of niet, ook daarmee weten ze de gevoelige snaar te raken maar dat is hoogstwaarschijnlijk een onderdeel van de act waarmee ze in het verleden succes mee hebben gehad.
Niet echt schaamte maar zo flink balen dat ik mezelf erin mee heb laten slepen. Tot op zekere hoogte trouwens.
Henk-en-Roelie schreef:
11-09-2020 19:13
Ik denk dat bijna iedere man wel zo begint daarom is het ook zo bedrieglijk hoe zij het doen :)

Wat bedoel je met uitstraling? Die van hem of die van haar? De uitstraling van hem is in ieder geval charmant, of hij nou " verlegen" is of niet, ook daarmee weten ze de gevoelige snaar te raken maar dat is hoogstwaarschijnlijk een onderdeel van de act waarmee ze in het verleden succes mee hebben gehad.
Niet echt schaamte maar zo flink balen dat ik mezelf erin mee heb laten slepen. Tot op zekere hoogte trouwens.
Oh dat wist ik niet, ik kreeg later het idee dat het ongewoon was.

Uitstraling van hem. Ik kan het wel voorstellen dat het werkt als act, eigenlijk een "goede" verkoper. Dat je erin mee bent gegaan en daarvan baalt is logisch maar toch was jouw vertrouwen eerlijk! Nu zijn er zoveel van die oplichting zaken in het nieuws waarbij mensen duizenden euro's over lieten boeken. Zij zullen achteraf waarschijnlijk ook denken hoe had ik ooit.

Maar Ik hoop dat je vertrouwen zich helemaal kan herstellen! Voor mensen die het wel goed met je voor hebben moet je weer open kunnen staan,
@ooitverlegen, dat is lief van je, dank je :)
Getaway_Car_59 schreef:
11-09-2020 11:47
Herkenbaar verhaal. Ook hier een zielig verhaal dat overeenkwam, maar ik heb er nu mijn twijfels bij of hij het wel echt had meegemaakt. En ja ook hier charmant, knap, vriendelijk, etc.

Hier was de seks wel heel goed trouwens, maar ik denk dat het nog de 'love-bombing' fase was om het zo maar te noemen. Ik moest nog een beetje verder worden ingepakt. Alleen toen kwam corona roet bij hem in het eten strooien aangezien we niet helemaal in elkaars buurt wonen.

Ik wil trouwens best toegeven dat ik kwetsbaar was toen ik hem tegenkwam en dat het geen goed moment was om te daten voor mij. Het stomme is dat als hij gezegd had dat hij alleen seks wilde, dat mij eigenlijk veel beter zou zijn uitgekomen. Maar het gaat hem (of ze) niet om seks, het gaat om de macht voelen of zo dat ze jou helemaal gek kunnen maken. En ineens was hij zijn interesse in mij verloren of hij genoot ervan om te zien wat ik dan deed als hij zomaar ineens stopte met mij aandacht geven.
Henk-en-Roelie schreef:
11-09-2020 14:23
Klopt er blijft niets over waar je nog leuk aan terug kunt denken, het was een zeepbel geen love story. En het gekke daarvan is, ik spreek voor mezelf, dat ik zo bedot was dat ik toen nog dacht dat het de "romance" van de eeuw was toen ik nog middenin zat. Todat ik dacht van 'maar hee, dit zegt hij waarschijnlijk tegen alle vrouwen' ...dat idee. Ik had mazzel dat het bevestigd werd met foto's! Niets viel meer te romantiseren. Het was gedaan :)
Ja, dit. Zelfs toen hij me ghostte bleef ik nog maanden verliefd aan hem denken. :frusty: (Nu wel afgelopen, hoor.)
Ik denk dat het mensen met heel veel mensenkennis zijn of in elk geval mensen die anderen goed en snel kunnen doorzien. Een rode vlag is voor mij voortaan dan ook iemand die me meteen lijkt te snappen. Ik dacht: wat heerlijk, we zitten zo op dezelfde golflengte steeds! Nooit misverstanden! Maar ik weet nu dat dat een manier is om je in te palmen.
snownow schreef:
11-09-2020 22:37
Ja, dit. Zelfs toen hij me ghostte bleef ik nog maanden verliefd aan hem denken. :frusty: (Nu wel afgelopen, hoor.)
Ik had precies hetzelfde. Had ergens nog een heel onrealistisch en romantisch beeld in mijn hoofd. Van zo had het kunnen zijn.
snownow schreef:
11-09-2020 22:42
Ik denk dat het mensen met heel veel mensenkennis zijn of in elk geval mensen die anderen goed en snel kunnen doorzien. Een rode vlag is voor mij voortaan dan ook iemand die me meteen lijkt te snappen. Ik dacht: wat heerlijk, we zitten zo op dezelfde golflengte steeds! Nooit misverstanden! Maar ik weet nu dat dat een manier is om je in te palmen.
Ze lezen de verkeerde boeken :winkie:
en hebben het manipuleren tot een tweede natuur gemaakt wat heel makkelijk gaat als je geen ontwikkeld empathisch vermogen in je donder hebt.
snownow schreef:
11-09-2020 22:37
Ja, dat gevoel vanuit het hart blijft een tijdje doorsudderen en het lijkt alsof je verstand dat maar niet kan overtuigen.

edit: ik bedenk me nu pas dat ik ooit eens ergens gelezen heb over slachtoffers van narcisten dat ze er langer over bleven nadenken dan een koppel dat uit elkaar gaat waar narcisme geen rol speelde. Waar narcisme geen rol speelde was het verdriet er wel maar ook het realistisch denken van dat het gewoon niets zou kunnen worden en er vrede mee hebben.
Als narcisme wel een rol meespeelde in een verbroken relatie dan ging het slachtoffer vaak brieven schrijven ( die niet verstuurd werden ) en er lang nog over nadenken.
zoek maar eens op narcissism and ruminating :)
Oh nee, het filmpje wat je deelde was eigenlijk wel genoeg. En het delen van het verhaal hier was ook wel fijn en leerzaam. Maar ik ga er geen hele studie van maken verder. Ik heb een fout gemaakt, ik heb ervan geleerd en zo is het wel klaar. :-D
DS1971 schreef:
10-09-2020 20:55
Ik ben direct afgehaakt vanwege haar persoonlijkheid, dus verder geen idee.

Ik neem dat hele PUA gedoe niet serieus trouwens.
Volgens mij zit dat PUA-gedoe aan de ene kant van het spectrum (de doorzichtige kant, zeg maar) terwijl je aan de andere kant van het spectrum heel sluwe een manipulatieve types hebt die je veel minder snel doorziet.

Lang geleden ben ik wel eens aangesproken door een echte pick up artist, al merkte ik dat natuurlijk te laat. Het was op een avond, ik was in een boekwinkel om Spaanse boeken te kopen voor mijn studie en toen ik naar buiten liep, vloog een man mij in de armen. Hij kwam letterlijk met wijd opengesperde armen op me af, kuste me op beide wangen en begon in het Spaans te roepen hoe fantastisch het was om mij te zien, hoe het met me ging en wat al niet. Ik was volkomen overdonderd. En ik gelóófde hem, in zo verre dat ik een jaar in Spanje had gestudeerd en daar had ik natuurlijk ontzettend veel mensen leren kennen. Mijn geheugen voor gezichten is niet zo heel goed, dus ik ging er blind vanuit dat ik deze man blijkbaar kende. En tja, het is altijd pijnlijk om toe te moeten geven dat je eigenlijk niet weet wie je voor je hebt - en dát is de beleefdheid waar dit soort types misbruik van maakt - en dus stemde ik erin toe om iets met hem te gaan drinken.

Hahaha. Achteraf is het een mooi verhaal, maar toen ik in dat café zat, kreeg ik het al snel benauwd. Ik vroeg wie hij nou precies was en waar we elkaar ontmoet hadden, en daar kletste hij heel handig omheen, alleen om vrij snel tot de kern te komen: of ik met hem meeging naar huis, lekker een wijntje drinken. Ik zei nee, en ik vertelde dat ik een vriend had. Oh, maar dat was geen probleem - hij bleef charmant lachen - want we konden toch best een triootje doen? Nou, ik was volkomen gechoqueerd, heb meteen mijn tas met boeken gepakt en ben vertrokken. Maar ik heb er later wel hard om gelachen. Hoe dúrft zo'n man dat?! Ik vermoed dat hij mij al in de boekwinkel in zijn vizier had, zag dat ik bij de Spaanse boeken stond te neuzen, en toen is hij buiten gewoon bovenop me gedoken. Echt gestoord.

Maar goed, dat is dus een doorzichtige mafkees die waarschijnlijk zelden (of nooit) succes had bij de vrouwen. En dat is heel iets anders dan het manipulatieve, subtiele, bijna onderhuidse gedrag van mannen die in de categorie f*ckboy (en psychopaat/narcist etc.) vallen. Die weten namelijk precies waar ze op uit zijn, en dat hoeft niet eens altijd seks te zijn. Het gaat ze om macht en controle. Ze willen het middelpunt van je leven worden, en daar zorgen ze ook voor. Of je wilt of niet. Goedschiks of kwaadschiks. Dat is echt iets totaal anders.
WitteHaai schreef:
09-09-2020 21:26
Eerlijk gezegd vraag ik me wel een beetje af in hoeverre die vrouwen er gewoon met open ogen intrappen en het spelletje aan de ene kant doorhebben, maar er toch in mee gaan omdat ze het toch best wel spannend vinden.
Dit vind ik een terechte vraag, ik snap ook dat het voor veel mensen onbegrijpelijk is dat vrouwen 'erin trappen', maar het heeft ermee te maken dat zo'n man op twee sporen opereert: op het ene spoor volgt hij de normale realiteit zoals wij die kennen (en daar gedraagt hij zich naar, hij lijkt dus een aardige, normale man) en op het andere spoor heeft hij al een heel scenario klaarliggen dat ervoor zal gaan zorgen dat de vrouw in kwestie wordt misleid. Maar de vrouw in kwestie weet dat niet, verwacht het ook niet en vertrouwt gewoon op wat ze ziet, namelijk een normale, aardige man.
anoniem_64c227383a508 wijzigde dit bericht op 13-09-2020 01:53
Reden: herkenbaar
69.60% gewijzigd
@Samarinda, mag ik je eerste alinea wel quoten want je legt het daarin geniaal uit!
Henk-en-Roelie schreef:
12-09-2020 00:51
@Samarinda, mag ik je eerste alinea wel quoten want je legt het daarin geniaal uit!
Ja!
[quote=samarinde post_id=31891767 time=1599864384 user_id=31055]
Dit vind ik een terechte vraag, ik snap ook dat het voor veel mensen onbegrijpelijk is dat vrouwen 'erin trappen', maar het heeft ermee te maken dat zo'n man op twee sporen opereert: op het ene spoor volgt hij de normale realiteit zoals wij die kennen (en daar gedraagt hij zich naar, hij lijkt dus een aardige, normale man) en op het andere spoor heeft hij al een heel scenario klaarliggen dat ervoor zal gaan zorgen dat de vrouw in kwestie wordt misleid. Maar de vrouw in kwestie weet dat niet, verwacht het ook niet en vertrouwt gewoon op wat ze ziet, namelijk een normale, aardige man.

Ik had hier een heel stuk getypt en dat was ineens zomaar weg :O
Nog maar een keer dan.
Dat andere scenario wordt er op een gegeven moment erdoorheen gevlochten, op verleiding volgt verwarring, na verwarring weer verleiding maar dan sterker. Hot& cold en hij wacht het moment af dat hij kan aanvoelen dat hij in je hoofd zit. Je kunt het ook een pooiermentaliteit noemen terwijl hij eigenlijk de hoer is.
Henk-en-Roelie schreef:
11-09-2020 22:58
Ze lezen de verkeerde boeken :winkie:
en hebben het manipuleren tot een tweede natuur gemaakt wat heel makkelijk gaat als je geen ontwikkeld empathisch vermogen in je donder hebt.
Ik heb eens in de Van Dale opgezocht wat empathie betekent.

em·pa·thie (de; v)
1vermogen om zich in de gevoelens van anderen in te leven

Ik denk dat die f*ckboys juist een heel goed ontwikkeld empathisch vermogen hebben, maar het misbruiken. Je moet je kunnen inleven in de gevoelens van je slachtoffer om je slachtoffer te kunnen manipuleren.
WitteHaai schreef:
12-09-2020 01:58
Ik heb eens in de Van Dale opgezocht wat empathie betekent.

em·pa·thie (de; v)
1vermogen om zich in de gevoelens van anderen in te leven

Ik denk dat die f*ckboys juist een heel goed ontwikkeld empathisch vermogen hebben, maar het misbruiken. Je moet je kunnen inleven in de gevoelens van je slachtoffer om je slachtoffer te kunnen manipuleren.
Nee, dat is gedrag aflezen. Kopiëren is ook niet het boek schrijven.
Vraag me af of ik nu met zo'n figuur te maken heb... Ken hem alleen via een app. Maar hij doet zich heel verlegen voor, houdt niet van foto's, vind alles fantastisch wat ik doe, als ik zeg dat ik wat met een vriendin ga drinken krijg ik "dat wordt heel gezellig kan niet anders met jou" euh hoe weet jij dat nou. Misschien ben ik wel rete-ongezellig. Vind alles leuk wat ik leuk vind. Wou zijn huisdier al met me delen want die vond mij vast ook leuk (?). Heeft iets soortgelijks meegemaakt als ik wat dan een "band" schept. Heb hem nog niet eens ontmoet.
Ergens zou ik graag willen dat het allemaal echt zo is maar ik krijg er een beetje jeuk van. Dus ik vraag het me af.
.
anoniem_400615 wijzigde dit bericht op 25-10-2020 18:27
99.94% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven