Facebook en relaties

30-08-2011 21:29 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet jij wie (bijna) elke vrouw in de vriendenlijst van je vriend/man is?

En als je vriend een avondje alleen uit is geweest, en de volgende dag een nieuwe dame als vriendje heeft. Hoe reageer je dan? Negeer je dat of ga je er over door vragen.

Ben benieuwd hoe dat bij andere relaties gaat!
quote:plasticfantastic schreef op 30 augustus 2011 @ 22:04:

Ik ben sinds enkele weken gestopt met Facebook, geef de voorkeur aan real life vriendschappen! Je nick doet anders vermoeden
quote:plasticfantastic schreef op 30 augustus 2011 @ 22:04:

Ik ben sinds enkele weken gestopt met Facebook, geef de voorkeur aan real life vriendschappen!En of dat FB RL is.
Ja. Ik ken alledrie de vrouwen op zijn facebook. Mijn dochter, zijn zus en ik.... Hij moest facebook van dochter en heeft er daarna nooit meer wat mee gedaan.
Mn vriend heeft wel facebook, ik niet. Dus controleren gaat 'm niet worden hier ;)

En de keren dat ie zonder mij op stap gaat smst 'ie altijd halverwege de avond dat het niet zo gezellig is zonder mij en dat ik de volgende keer echt weer mee moet. (En daarna blijft het om de zoveel minuten heen en weer smsen :P) Dus bang dat 'ie vrouwelijk schoon tegenkomt waar hij meer van wil weten, nee.
ik keek eerst een paar keer per dag op facebook en nu 2x per week even snel. Heb er ook een heleboel mensen weer afgegooid. Ben flauw van het oppervlakkige mooi weer gedoe van de meesten. En werd chagarijnig als ik iedereen allerlei leuke uitjes had en wij niet.

Mijn man vindt het helemaal onzin en wil absoluut zijn privacy houden dus die doet het niet.

Ik denk ook dat de verleiding om contact met iemand te houden misschien wat groter is nu met al die sociale media maar dat is natuurlijk ook allang zo met de mobiele telefoon.

Maar vreemdgaan is ook een kwestie van mentaliteit. Vooral een kwestie van mentaliteit.
Ik kan echt niet meer zonder facebook. Het is nu zoveel makkelijker om iemand te stalken ten opzichte van vroeger. Toen moest je in het zwart gekleed, in het donker, naar iemands huis rijden en vanuit een boom met een verrekijker heimelijk iemands slaapkamer in koekeloeren. Vreselijk, en ik heb al zo'n hoogtevrees. Ik vond het maar niks, maar je moest iets he. Nee, geef mij maar facebook. :-)
quote:Very.Cherry schreef op 30 augustus 2011 @ 21:35:

Ik weet niet eens wie al mijn eigen vrienden zijn.Hahaha same here
@ rrinkje, nee, vooral van kansen.
quote:twentythree schreef op 30 augustus 2011 @ 22:02:

[...]

Haha, maar nu heeft ie misschien een Hyves met schuilnaam?

het is geen Nederlander, dat scheelt al, hihi :D

al heb ik nu een fulltime job aan al die buitenlandse social pages te scannen op profielen en postings van hem :s
quote:Oriane schreef op 30 augustus 2011 @ 22:13:

Ik kan echt niet meer zonder facebook. Het is nu zoveel makkelijker om iemand te stalken ten opzichte van vroeger. Toen moest je in het zwart gekleed, in het donker, naar iemands huis rijden en vanuit een boom met een verrekijker heimelijk iemands slaapkamer in koekeloeren. Vreselijk, en ik heb al zo'n hoogtevrees. Ik vond het maar niks, maar je moest iets he. Nee, geef mij maar facebook. :-)

Maar TO, ik begrijp dus dat jij de pagina van je vriend controleert

Is dat nou ontspannen?

In een relatie zitten waarin je de boel eigenlijk niet vertrouwt?

Waarin je toch goed in de gaten moet houden wat hij precies doet met andere vrouwen/

Het lijkt mij namelijk zo vreselijk vermoeiend.

Daar komt bij....het zou wel heel vreselijk dom zijn van hem op vreemd te gaan via FB terwijl hij weet dat jij erboven op zit....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mijn vriend heeft ook een aantal vrouwen in zijn lijst staan. Ik geloof dat hij er maar een paar echt kent en de rest is alleen maar toegevoegd voor een spel. Hetzelfde geldt ook voor de mannen.

1 meisje vind ik niet zo leuk, en dat weet hij. Hij hoeft haar zeker niet te verwijderen, maar leuk vind ik het niet.
quote:swimkim schreef op 30 augustus 2011 @ 22:24:

1 meisje vind ik niet zo leuk, en dat weet hij. Hij hoeft haar zeker niet te verwijderen, maar leuk vind ik het niet.Dat heb ik bij 1 mijnheer in de FB van mijn lief. Ze belde nog geregeld met hem, zag hem ook nog wel eens, alles als 'goede vriend' dus ach: moet kunnen. Ik was er echter niet zo blij mee toen door een opmerking van haar dochtertje bleek dat het een exvriendje was, en ook nog eens degene vlak voor mij.
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
Mijn vriend heeft geen Facebook, wel Hyves, maar hij doet daar verder niks mee. Ik heb wel Facebook (geen Hyves). ik kijk dus nooit naar zijn Hyves pagina en hij nooit naar mijn Facebook pagina. Dit is ook niet nodig, omdat wij elkaar vertrouwen en belangrijke,leuke belevenissen etc. altijd aan elkaar vertellen.

Ik denk dat je jouw tijd en energie beter in je relatie kan stoppen. Maar als er al geen vertrouwen is..wil je dan wel met deze relatie doorgaan?
anoniem_56090 wijzigde dit bericht op 30-08-2011 22:40
Reden: waarom vergeet ik hele woorden te typen....
% gewijzigd
Facebook is eigenlijk een soort kroeg. Daar praat iedereen ook met iedereen en is iedereen ook opeens vrienden met elkaar .Dus hou je vriend op die manier in de gaten, mocht je dat al willen doen. Ik heb zelf ook FB, maar doe er weinig mee juist om dit soort dingen.
Ik vind het absoluut niet boeiend wie m'n vriend als FB-vrienden heeft. Net zoals hij ook nog nooit iets heeft gevraagd over mijn FB-vrienden.

Zolang hij elke nacht naast mij in bed stapt, waar zou ik me dan druk over maken? En dat zou ook voor jou moeten gelden.
Mijn vriend heeft niks met facebook hyves of wat dan ook. Dus bij ons geen issue.

Ik zelf heb wel facebook en daar staan wel wat mannelijke vrienden, maar de meesten ken ik al heel wat jaren (soms zelfs van de lagere school van 35 jaar terug).

Maar verder dan dat ik ze als vriend op facebook heb gaat het niet, ben veel te gek op mijn eigen vriend.

Vind het wel leuk om op die manier te weten te komen hoe het nu met ze gaat, maar dat zelfde geldt voor mijn vrouwelijke vrienden.

Zitten trouwens geen exen op, want daar heb ik geen behoefte aan.
quote:Very.Cherry schreef op 30 augustus 2011 @ 21:35:

Ik weet niet eens wie al mijn eigen vrienden zijn.
Goh nou nee ik heb eigenlijk geen idee wie er allemaal in zijn vriendenlijst staan en het interesseert me ook vrij weinig. De meesten van zijn vrienden en vriendinnen ken ik goed, voor zover ik weet. Soms zie/hoor ik wel eens een naam voorbij komen en dan wel il benieuwd, dan vraag ik het gewoon.

Ik weet eerlijk gezegd niet eens wie er allemaal in mijn eigen lijst staan . Ben niet zo'n actieve FB-er .
quote:foxymama schreef op 30 augustus 2011 @ 22:06:

[...]

Je nick doet anders vermoedenOmdat mijn nick Plasticfantastic is, kan ik niet de voorkeur geven aan real life vriendschappen? Raar...
In Amerika worden twee van de drie scheidingen veroorzaakt door FB. Je weet nooit wat het kip en het ei is, deze mensen hadden evengoed in de kroeg een ander opgedaan, maar het feit is dat ze die ander op FB hebben gevonden. FB is een datingsite geworden. Veel jeugdliefdes worden teruggevonden. Die hebben blijkbaar diepe indruk gemaakt en appelleren aan het verlangen naar een romantische liefde.

Citaat: Bram van Splunteren.

Ik geloof het direct.
@ Doezel 31

Wist je man ook dat je zijn mail las enz..

En op basis waarvan vertrouwde je hem eerst niet en nu wel?

Op basis van zijn mails e.d? Lekkere start maak je dan..
er word toch veel gecontroleerd als ik dat lees.

Ik heb ook vrouwen op mijn facebook, mijn vrouw zegt er niks van! en mijn vrouw chat ook wel eens met mannen op msn.

ik kan er niet zo van wakker liggen.... denk als je er veel over gaat nadenken dat ke zelf gek gaat maken.

en als je partner verliefd word op een ander, dat kan ook in de supermarkt, werk, shoppen en tijdens hond uitlaten gebeuren... hahaha...

ik wil maar zeggen dat kan altijd gebeuren....

nou groetjesss
Mijn vriend gebruikt geen FB, hyves ook niet meer, hij heeft er helemaal niets mee dus mazzeltje voor mij
zelf al s man zijnde facebook en ik dnek dat mijn vrouw 80 tot 90 % vand e mesne die erop staan kent of weet wie het zijn mannen en vrouwen.

mocht ze willen weten wie iemand is vraagt ze het mij en vertel ik het haar, boeiend.

en als je vreemd wil gaan zou je tegenwoordig wel dom zijn om je echte naar e.d. te noemen? (en nee heb er totaal geen behoefte aan om iemand te ontmoeten die meer wil als gezelligheid vriendschap)
quote:jur606 schreef op 31 augustus 2011 @ 08:40:

zelf al s man zijnde facebook en ik dnek dat mijn vrouw 80 tot 90 % vand e mesne die erop staan kent of weet wie het zijn mannen en vrouwen.

mocht ze willen weten wie iemand is vraagt ze het mij en vertel ik het haar, boeiend.

en als je vreemd wil gaan zou je tegenwoordig wel dom zijn om je echte naar e.d. te noemen? (en nee heb er totaal geen behoefte aan om iemand te ontmoeten die meer wil als gezelligheid vriendschap)

zoow hee, dit is echt niet te lezen.

on topic: ik heb geen idee wie de vriendjes van mijn vriendin op fb aalemaal zijn, boeit me niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven