Facebook en relaties

30-08-2011 21:29 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet jij wie (bijna) elke vrouw in de vriendenlijst van je vriend/man is?

En als je vriend een avondje alleen uit is geweest, en de volgende dag een nieuwe dame als vriendje heeft. Hoe reageer je dan? Negeer je dat of ga je er over door vragen.

Ben benieuwd hoe dat bij andere relaties gaat!
Platsicfantastic, ik ben al heel lang van FB af. Ik heb liever ook alleen vriendschappen IRL. Ik vind dingen als Hyves en FB totaal oninteressant, maar ik ben geloof ik een uitgestorven ras.

Mijn vriend heeft er gelukkig ook niks mee.

By the way is social media de grootste verslaving in opkomst van dit moment (vriendin werkt in verslavingszorg).

Ik hou soms mijn hart vast of jeugd die er mee opgroeit nog wel in staat zijn om normaal contact te leggen met mensen, een gesprek te voeren waarbij je iemand aankijkt etc. Maar volgens sommigen sla ik door in die mening, hoewel ik het zelf wel een zorgwekkende verandering in menselijke omgang vind.
Persoonlijk vind ik de vervanging van het normale sociale contact (zoals op straat of in de kroeg) door Hyves en Facebook ook geen goede ontwikkeling. Ik heb aan den lijve mogen ondervinden dat zogenaamde vriendschappen erg dun zijn, en dat er erg makkelijk achter je rug om dingen gebeuren die in de sociale context van een kroeg zouden worden gecorrigeerd door de andere gasten.
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
Mijn vriend heeft ook geen facebook. Maar we kennen elkaar pas zo kort, dat ik ook nog geen flauw idee wie al zijn "RL" vriendinnen zijn. ;)
Mijn vriend en ik doen allebei niet aan facebook, hyves, twitter, etc. Maar ik kan mij goed voorstellen dat ik het leuk zou vinden om te weten met wie hij via die sites contact zou hebben. Sommige mensen zien dit meteen als wantrouwen, ik zie het meer als interesse in elkaar en in elkaars leven, en dus ook elkaars vriendschappelijke contacten.
Ik zou niet erg blij zijn als mijn vriend vrouwen ging toevoegen na een stapavondje! Dat is tegenwoordig hetzelfde als nummers uitwisselen en dat doe je alleen als je interesse in elkaar hebt. Dus zou ik wel even doorvragen (maar dat is ook mijn jaloezie hoor)

Verder kijkt iedereen toch zijn mail, Nu.nl, Facebook en Hyves of whatever? Kost je 10 minuutjes en dan ben je weer up to date. Dat zou betekenen dat de halve wereld geen leven heeft
quote:Anthonius schreef op 31 augustus 2011 @ 08:16:

@ Doezel 31

Wist je man ook dat je zijn mail las enz..

En op basis waarvan vertrouwde je hem eerst niet en nu wel?

Op basis van zijn mails e.d? Lekkere start maak je dan..

Ja, dat wist hij.

Had niks met hem te maken, maar met mijn eigen onzekerheid.

Gelukkig kon hij er goed mee omgaan.
Mijn man heeft tig vrouwen op zijn msn en hyves/facebook die ik niet ken, heeft met een hobby te maken ( nee niet sex, dat is onze gezamelijke hobby ) . Ik ken ze niet en ze boeien me ook totaal niet, ik heb geen zin om hem te controleren.Als hij vreemd wil gaan doet hij het toch wel en hij weet wat mijn motto is, "don;t get mad get even" en aangezien hij nog steeds erg blij is met mij, maak ik me totaal niet druk. HIj kan ook iemand in de supermarkt tegen komen, of op zijn werk.

Het lijkt me erg vermoeiend als je je partner moet gaan controleren.
Volgens mij hoeft FB of Hyves normaal sociaal contact niet in de weg te staan. Ik zie mijn vrienden niet elke week, maar vind het wel leuk om te weten wat hun dagelijkse beslommeringen zijn. Vroegen zou ik meer met hen bellen, nu blijf ik online op de hoogte en leef ik met hen mee. Er blijft overigens nog genoeg te bespreken over als ze irl zie :-)

Sommige kennissen zou ik normaal gezien alleen toevallig tegenkomen. Nu ben ik eigenlijk meer betrokken bij hen door FB. Kortom, mijn sociale leven wordt er zeker niet slechter op. Het is ideaal voor mensen zoals ik. Ik heb echt een paar avonden 'alleen' nodig elke week.
Mij maakt het niets uit hoe hij de vrouwen kent die hij op facebook of hyves heeft. Ik kan inloggen op zijn facebook als ik dat zou willen want ik speel spelletjes en kan met zijn account mezelf spulletje sturen

Daarbij heel logisch geredeneert, mocht hij vreemd willen gaan zal hij dat al niet op een opzichtige manier doen maar stiekem

Misschien ben ik te goed van vertrouwen maar het maakt mijn leven wel een stuk aangenamer
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Hasseman heeft geen Facebook meer, maar ook toen hij dat nog wel had, ging ik zeker niet controleren wie zijn vrienden daarop zijn.. Hij kent ook lang niet al mijn facbook-vrienden. Niet zo raar, want die ken ik van mijn hobby, waar mijn man niet aan meedoet omdat hij het geen leuke hobby vind (voor zichzelf).
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Manlief heeft FB met mannen en vrouwen. Het zijn meer zakelijke contacten.

Ik heb ook FB met mannen en vrouwen. Dat zijn familie en vrienden.

We vinden het prima om elkaars profielen te bekijken, maar doen het niet zo vaak.

Het houdt ons niet zo bezig.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven