Facebook en relaties
dinsdag 30 augustus 2011 om 21:29
dinsdag 30 augustus 2011 om 21:46
Mijn vriend heeft wel FB maar doet daar zelf eigenlijk weinig mee, hij is totaal niet bezig met social-network-sites.. Maar zo zijn ex legermaatjes nu een groep begonnen die alleen zichtbaar is voor hen, met foto's van oefeningen enzo.. Daar wil hij zo nu en dan graag naar kijken dus schuift ie bij me aan met de mededeling dat we even naar zn FB gaan kijken. Aangezien hij er wel eentje heeft en daar ook vrienden en familie op heeft, die zo nu en dan wat sturen, kijk ik vaak voor hem. En ja, soms ook een uitnodiging van bekenden -waaronder vrouwelijke- die ik dan niet ken. Bijvoorbeeld uit een van zn oude scholen/ vorige woonplaatsen. Vraag wel altijd of hij diegene ook daadwerkelijk kent, niet dat er dadelijk allemaal wildvreemde 'vriendjesverzamelaars' (triest) tussen staan. Als er na een stapavondje vrouwen hem toe gaan voegen, dan krab ik me eerlijk gezegd ook wel eventjes op het achterhoofd denk ik..
dinsdag 30 augustus 2011 om 21:47
quote:citronella schreef op 30 augustus 2011 @ 21:39:
[...]
In facebook krijg je daar altijd automatisch updates over hoor, over wie je vrienden als nieuwe vrienden toevoegen, valt niet mee om daar over heen te lezen en daar hoef je zelf geen enkele tijd in te stoppen..
Serieus? Wat heb je als facebook gebruiker met die updates te maken vraag ik me af.
(zoals nu wel duidelijk is heb ik geen facebook).
[...]
In facebook krijg je daar altijd automatisch updates over hoor, over wie je vrienden als nieuwe vrienden toevoegen, valt niet mee om daar over heen te lezen en daar hoef je zelf geen enkele tijd in te stoppen..
Serieus? Wat heb je als facebook gebruiker met die updates te maken vraag ik me af.
(zoals nu wel duidelijk is heb ik geen facebook).
dinsdag 30 augustus 2011 om 21:49
dinsdag 30 augustus 2011 om 21:50
dinsdag 30 augustus 2011 om 21:52
quote:citronella schreef op 30 augustus 2011 @ 21:49:
Edit : @Madhe : op je facebook startpagina krijg je allerlei soorten updates van en over je vrienden, wat ze krabbelen (of hoe het ook heet) wie ze als vrienden toevoegen, wie foto's heeft geüpload, etc..
Krijg je automatisch.
Vreselijk irritant. Al die niet interessante info.
Hieronder lees ik al over boerenkool met worst, maar goed. Ik ben erg op mijn privacy gesteld. Moet al die onzin niet
Edit : @Madhe : op je facebook startpagina krijg je allerlei soorten updates van en over je vrienden, wat ze krabbelen (of hoe het ook heet) wie ze als vrienden toevoegen, wie foto's heeft geüpload, etc..
Krijg je automatisch.
Vreselijk irritant. Al die niet interessante info.
Hieronder lees ik al over boerenkool met worst, maar goed. Ik ben erg op mijn privacy gesteld. Moet al die onzin niet
dinsdag 30 augustus 2011 om 21:52
dinsdag 30 augustus 2011 om 21:55
Wie zegt dat hij dat meisje heeft ontmoet tijdens het stappen? Misschien is het wel zijn oude buurmeisje? Weet jij veel..
Ik ken niet iedereen uit de FB lijst van mijn vriend, hij heeft tenslotte 26 jr zonder mij geleefd en heeft dus ook mensen (ja óók vrouwen) van die tijd in zijn lijst.
Als er een berichtje op staat van een meisje dan zou ik misschien wel even checken wie dat is....
Ik ken niet iedereen uit de FB lijst van mijn vriend, hij heeft tenslotte 26 jr zonder mij geleefd en heeft dus ook mensen (ja óók vrouwen) van die tijd in zijn lijst.
Als er een berichtje op staat van een meisje dan zou ik misschien wel even checken wie dat is....
quote:KahlanAmnell schreef op 30 augustus 2011 @ 21:52:
Nee ik ken de meeste niet. En hij kent de meeste mannen van mijn facebook niet. wij hebben ook nog eens een lange afstands relatie. (UK-NL) Wat een vertrouwen hebben wij in elkaar he? Volgens mij hoort dat zo in een echte relatie.Mooie gedachte, maar tegelijkertijd gaan ook veel relaties stuk door overspel, iets wat met FB wel extra aangewakkerd kan worden. Overspel is van alle tijden, maar de lijnen zijn wel korter tegenwoordig door social media.
Nee ik ken de meeste niet. En hij kent de meeste mannen van mijn facebook niet. wij hebben ook nog eens een lange afstands relatie. (UK-NL) Wat een vertrouwen hebben wij in elkaar he? Volgens mij hoort dat zo in een echte relatie.Mooie gedachte, maar tegelijkertijd gaan ook veel relaties stuk door overspel, iets wat met FB wel extra aangewakkerd kan worden. Overspel is van alle tijden, maar de lijnen zijn wel korter tegenwoordig door social media.
quote:citronella schreef op 30 augustus 2011 @ 21:53:
Mij interesseert het dus wel. (als reactie op Nastik).
En @Madhe; updates over vrienden/bekend vind ik wel leuk, en vind het zelf ook wel een makkelijke manier om af een toe een foto of update over mezelf te verspreiden.
Dan is het voor jou prettig dat het bestaat
En voor mij prettig dat ik geen facebook heb!
Mij interesseert het dus wel. (als reactie op Nastik).
En @Madhe; updates over vrienden/bekend vind ik wel leuk, en vind het zelf ook wel een makkelijke manier om af een toe een foto of update over mezelf te verspreiden.
Dan is het voor jou prettig dat het bestaat
En voor mij prettig dat ik geen facebook heb!
dinsdag 30 augustus 2011 om 21:57
quote:twentythree schreef op 30 augustus 2011 @ 21:55:
[...]
Mooie gedachte, maar tegelijkertijd gaan ook veel relaties stuk door overspel, iets wat met FB wel extra aangewakkerd kan worden. Overspel is van alle tijden, maar de lijnen zijn wel korter tegenwoordig door social media.
De voelsprieten van de bedrogene zijn korter tegenwoordig door social media. Het fingerspitzengefuhl dringt eerder door de hersenpan heen. Niet meer en niet minder.
Vroegah ging men ook bij bosjes vreemd. Daar is echt niets aan veranderd.
[...]
Mooie gedachte, maar tegelijkertijd gaan ook veel relaties stuk door overspel, iets wat met FB wel extra aangewakkerd kan worden. Overspel is van alle tijden, maar de lijnen zijn wel korter tegenwoordig door social media.
De voelsprieten van de bedrogene zijn korter tegenwoordig door social media. Het fingerspitzengefuhl dringt eerder door de hersenpan heen. Niet meer en niet minder.
Vroegah ging men ook bij bosjes vreemd. Daar is echt niets aan veranderd.
dinsdag 30 augustus 2011 om 22:00
Vroeger pikten mannen nog gewoon een meid op in de dorpskroeg en dan hoorde je dat als vrouw uiterlijk binnen 2 dagen na overspel bij de dorpspomp. Maar met mobieltjes, internet mail en facebook is het voor potentiele overspelers veel makkelijker geworden, contact in stand te houden en alles ook nog stiekem.
Zoiets dus
Zoiets dus
dinsdag 30 augustus 2011 om 22:02
Mijn man heeft geen facebook. Ik wel en hij kijkt daar weleens op. Hij zegt dat ie er niets van wil weten en vindt het allemaal maar niks,maar ondertussen kan hij wel een uur op mijn facebook zitten lezen . Als ik nieuwe vrienden heb, vraagt hij ook altijd wie dat zijn en waar ik ze van ken. Volgens mij niet uit jaloezie, maar puur omdat hij (heel erg) nieuwsgierig is. Als hij wel een account zou hebben zou ik ook nieuwsgierig zijn naar zijn vrienden.
dinsdag 30 augustus 2011 om 22:06
quote:twentythree schreef op 30 augustus 2011 @ 21:55:
[...]
Ben ik niet met je eens. Vroeger, toen er geen social media was en zelfs geen mobiele telefoon werd er net zoveel vreemd gegaan als nu.
Maar mensen zijn nu eerder jaloers door wat ze zien of denken te zien en de alarmbellen gaan (vaak terecht) eerder rinkelen.
[...]
Ben ik niet met je eens. Vroeger, toen er geen social media was en zelfs geen mobiele telefoon werd er net zoveel vreemd gegaan als nu.
Maar mensen zijn nu eerder jaloers door wat ze zien of denken te zien en de alarmbellen gaan (vaak terecht) eerder rinkelen.
Ah know`t, tha shunt