familie feest

23-08-2010 12:54 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar wist het anders ook niet.

We hebben sinds 5 jaar ieder jaar een soort van Reuni. Ook dit jaar, in eerste instantie hebben we ons opgegeven. Nu kregen wij vorige week de definitieve locatie en de kosten door. Nooit hadden we er meer aan gedacht vanwege persoonlijke omstandigheden.

Onlangs hebben we een miskraam gehad, mijn vader een herseninfarct wat nog steeds niet goed gaat en zijn beginnende dementie zorgen voor behoorlijk wat spanningen.

Nu hebben we meteen een mail terug gestuurd dat we vanwege pers.redenen moeten afzeggen.

Krijgen we net een mail dat ik nog wel de 150,- moet betalen omdat afzeggen niet mogelijk is. Wat vinden jullie hier van??
Leuke familie :S
Lijkt mij dat je pas een definitieve beslissing maakt om te komen zodra je weet hoe en wat en hoeveel het kost.
Best logisch.

De organisatoren hebben wél op jullie gerekend en dus ook kosten moeten maken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vermoed dat jullie niet de enigen zijn die gaan afmelden. Dat gebeurd altijd, niet iedereen die zich aanmeld kan komen.

Was de datum al wel bekend?

Overigens zou ik zelf niet betalen, opgeven is toch bijna altijd onder voorbehoud? Verder vind ik 150 euro enorm veel, wat gaan ze doen voor dat geld? meestal is een familiefeest toch een bbq ofzo?

Met deze hoge kosten denk ik dat er nog wel meer afmeldingen komen.
Tja, ik denk dat ze al het een en ander moeten (aan)betalen (restaurant of iets anders wat geboekt is). Dus ik vind, hoe vervelend jullie omstandigheden ook zijn) logisch dat jullie het betalen.
haha wat gaan ze doen als je niet betaalt: een deurwaarder op je afsturen?

Misschien is dit de perfecte gelegenheid om over-emotioneel te reageren....

Enne.... wat ik vind ik het irritant als andere mensen mijn geld gaan uitgeven!
anoniem_5603 wijzigde dit bericht op 23-08-2010 13:04
Reden: edit
% gewijzigd
Is die 150 euro voor 3 personen? Dan vind ik de prijs wel normaal.

Maar hebben jullie geen goed contact dan met de organisator? Is jullie niks verteld over wat het kost en dat afzeggen niet kan?

Ik vin dhet heel logisch dat je nog moet betalen, want anders moet degene die het organiseert denk ik zelf betalen en ik neem aan dat je dat wel begrijpt.

Hij zou het niet in zijn eigen zak steken denk ik.
Als je het puur juridisch bekijkt (dat doet de tegenpartijk blijkbaar ook) staan jullie in je recht. Je kunt je nooit definitief voor iets opgeven als je de lokatie en de kosten niet kent. Niet betalen dus. Wel even een net briefje schrijven waarin je alles nog een keer uitlegt.

Fijne familie zeg als ze geen rekening houden met miskraam en herseninfarct *not*
Gewoon vragen waar dat bedrag van 150,- op gebaseerd is en dan met de organiserende kijken wat er nog aan te doen is.

Als er externe kosten als restaurant oid bij horen eventueel zelf met die bedrijven contact opnemen om te kijken of er iets aan gedaan kan worden.
Let's play Twister, let's play Risk yeah
Een uitleg geven is wellicht wel netjes maar zeker niet noodzakelijk. Als jullie de ellende binnen jullie muren willen houden is een enkele 'nee, we komen en betalen niet' voldoende.
Wanneer is het feest? Als je een week van tevoren afzegt is het misschien kort dag maar langer dan dat vind ik het niet terecht dat je moet betalen. De inkopen zijn nog niet gedaan en als je je situatie toelicht lijkt het me dat daar alleen maar begrip voor is.
Moet de organisator er anders voor op draaien? Als er al kosten gemaakt zijn lijkt me dat ook niet fair. Hoe ver van te voren zeg jij af?
Als je niet betaalt gebeurt er ook niets, want dit bedrag is echt te laag voor een deurwaarder.

Niet netjes, maar dat zijn zij ook niet helemaal.
Als ze jullie niet van te voren de kosten hebben doorgegeven én jullie hebben niet toegezegd akkoord te gaan, hebben zij geen poot om op te staan. Zou dus niet betalen en aangeven dat als ze 'n volgende keer nog 'ns een uitnodiging sturen zij moeten wachten met reserveren van dingen tot de genodigden zich akkoord hebben verklaard met de kosten, ook indien zij onverhoopt niet meer kunnen komen.
Hoe lang geleden heb je je aangemeld?

Hoe is dit in het verleden opgelost? Het lijkt mij dat dit in de afgelopen vijf jaar bij iemand anders binnen de familie ook gespeeld heeft.

Is de organisatie op de hoogte van de omstandigheden (in dat geval was het namelijk al eerder handig geweest Van hun om even een mail te sturen of de aanmelding nog stond)

over welke periode is het feest en denk je dat er al kosten voor gemaakt zijn? En zo ja denk je dat 150 euro een redelijk bedrag is?
Je kan er een hard-tegen-hard van maken zoals hier wordt geadviseerd maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je dat liever niet hebt met je familie en dan lijkt het mij beter om het met hen te bespreken.

Wat niet wegneemt dat je zo'n gesprek makkelijker aangaat als je weet dat je in je recht zou staan.
Let's play Twister, let's play Risk yeah
quote:elninjoo schreef op 23 augustus 2010 @ 13:11:

Als ze jullie niet van te voren de kosten hebben doorgegeven én jullie hebben niet toegezegd akkoord te gaan, hebben zij geen poot om op te staan. Zou dus niet betalen en aangeven dat als ze 'n volgende keer nog 'ns een uitnodiging sturen zij moeten wachten met reserveren van dingen tot de genodigden zich akkoord hebben verklaard met de kosten, ook indien zij onverhoopt niet meer kunnen komen.Ze zijn akkoord gegaan, want ze hebben zich opgegeven. Daarom TO: wist je al van dit bedrag af of wist je van de plannen die gemaakt werden en dat je ongeveer de prijs wist. Is dit de normale prijs die je altijd betaalde. En is alles al gereserveerd? Want als dit zo is, vind ik wel dat je moet betalen.
Waar zijn de kosten overigens voor? Een gereserveerd diner kun je altijd nog kosteloos 2 personen op cancelen lijkt me. Als je 'n boot huurt met 'n groep en de kosten door het aantal deelnemers deelt, dan is het lullig voor degenen die wél komen dat ze p/p meer moeten betalen, maar beter dat dan iemand die buiten z'n schuld niet kan er voor op laten draaien.
quote:not_me schreef op 23 augustus 2010 @ 13:15:

Je kan er een hard-tegen-hard van maken zoals hier wordt geadviseerd maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je dat liever niet hebt met je familie en dan lijkt het mij beter om het met hen te bespreken.

Wat niet wegneemt dat je zo'n gesprek makkelijker aangaat als je weet dat je in je recht zou staan.Dus ¤ 150 betalen om de goede vrede te bewaren?! belachelijk!
Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat je je ergens voor opgeeft zonder te weten hoe duur iets is.
Moet de familie dan opdraaien voor die 150 euro?
quote:elninjoo schreef op 23 augustus 2010 @ 13:17:

Waar zijn de kosten overigens voor? Een gereserveerd diner kun je altijd nog kosteloos 2 personen op cancelen lijkt me. Als je 'n boot huurt met 'n groep en de kosten door het aantal deelnemers deelt, dan is het lullig voor degenen die wél komen dat ze p/p meer moeten betalen, maar beter dat dan iemand die buiten z'n schuld niet kan er voor op laten draaien.

Als je een groot - en dus duur - huis moet huren en er haken op het laatst zoveel personen af dan betalen de overgebleven gasten voor Jan met de Korte Achternaam voor ruimte die ze misschien niet eens meer nodig zouden hebben voor het aantal personen.

Kun je als organisator ook slecht " verkopen " , vind ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou een mail terugsturen met de vraag waarop die 150 euro is gebaseerd. Want ik kan me best voorstellen dat je meebetaalt aan huur van pand en dat soort dingen, maar je maakt geen eten en drinken op.
Stressed is just desserts spelled backwards
Het feest is over 2 weken. De kosten zijn voor mij en mijn man en 1 kind. We gaan tot zover ik weet uit eten en we vermoeden een huifkartocht.

Ze vragen altijd begin van het jaar of je je wilt opgeven of niet. Gelukkig kon ik in jan. nog niet zeggen hoe het er nu voor zou staan.

Ik weet dat enkele jaren geleden je je kosteloos kon afmelden. Je weet tenslotte nooit van te voren wat er gebeurd. Overigens zijn deze 150.- aan kosten excl drinken en we kregen in jan. een kostenplaatje van rond de 50 euro pp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven