Familieperikelen

06-06-2011 11:10 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden is, op initiatief van m'n partner, het contact met een aantal van zijn familieleden hersteld. Sindsdien zijn wij verschillende keren op verjaardagen, huwelijksfeest en zo gewoon tussendoor op bezoek geweest. Allemaal prima en ik ben hartstikke blij voor m'n vriend dat hij met een aantal mensen weer contact heeft. Ik vind het alleen erg jammer dat het contact van 1 kant lijkt te komen. Wij bellen regelmatig, gaan langs, sturen kaartjes e.d. en andersom niets van dat alles. Er zijn verschillende keren afspraken gemaakt om ook eens bij ons langs te komen maar steeds wordt er afgezegd met duidelijk een smoes. Dat begin ik nu een beetje zat te worden, de betreffende mensen wonen niet bepaald naast de deur, en halve tank ben je zo kwijt voor een bezoekje. Daarbij komen dan ook nog de cadeautjes en bloemen bij verjaardagen en andere feestjes want we willen ook niet met lege handen aankomen. We hebben het niet breed en als ze nou ook eens gezellig bij ons langskomen dan zou ik zeggen okay maar nu komt het van 1 kant. Binnenkort is er weer een verjaardag dus ik heb het voorzichtig eens aangekaart bij m'n partner maar die wil er niets van horen. Wat zouden jullie doen in zo'n geval, meegaan, partner alleen laten gaan of er op aandringen bij je partner dat er nu eerst maar eens iemand bij jullie moet komen?
quote:anjertje schreef op 06 juni 2011 @ 11:10:

Wat zouden jullie doen in zo'n geval,

meegaan,

partner alleen laten gaan of

er op aandringen bij je partner dat er nu eerst maar eens iemand bij jullie moet komen?

Optie 2 of 3.

Sterker nog, als het van één kant komt vind ik het vrij opdringerig het contact met bezoekjes e.d. in stand te houden. Een beetje goodwill kan natuurlijk geen kwaad, maar als het na jaren(?) niet verbetert lijkt het me duidelijk dat die mensen er gewoon niet van gediend zijn, om wat voor reden dan ook.