Familieperikelen

06-06-2011 11:10 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden is, op initiatief van m'n partner, het contact met een aantal van zijn familieleden hersteld. Sindsdien zijn wij verschillende keren op verjaardagen, huwelijksfeest en zo gewoon tussendoor op bezoek geweest. Allemaal prima en ik ben hartstikke blij voor m'n vriend dat hij met een aantal mensen weer contact heeft. Ik vind het alleen erg jammer dat het contact van 1 kant lijkt te komen. Wij bellen regelmatig, gaan langs, sturen kaartjes e.d. en andersom niets van dat alles. Er zijn verschillende keren afspraken gemaakt om ook eens bij ons langs te komen maar steeds wordt er afgezegd met duidelijk een smoes. Dat begin ik nu een beetje zat te worden, de betreffende mensen wonen niet bepaald naast de deur, en halve tank ben je zo kwijt voor een bezoekje. Daarbij komen dan ook nog de cadeautjes en bloemen bij verjaardagen en andere feestjes want we willen ook niet met lege handen aankomen. We hebben het niet breed en als ze nou ook eens gezellig bij ons langskomen dan zou ik zeggen okay maar nu komt het van 1 kant. Binnenkort is er weer een verjaardag dus ik heb het voorzichtig eens aangekaart bij m'n partner maar die wil er niets van horen. Wat zouden jullie doen in zo'n geval, meegaan, partner alleen laten gaan of er op aandringen bij je partner dat er nu eerst maar eens iemand bij jullie moet komen?
quote:anjertje schreef op 06 juni 2011 @ 11:10:

Wat zouden jullie doen in zo'n geval,

meegaan,

partner alleen laten gaan of

er op aandringen bij je partner dat er nu eerst maar eens iemand bij jullie moet komen?

Optie 2 of 3.

Sterker nog, als het van één kant komt vind ik het vrij opdringerig het contact met bezoekjes e.d. in stand te houden. Een beetje goodwill kan natuurlijk geen kwaad, maar als het na jaren(?) niet verbetert lijkt het me duidelijk dat die mensen er gewoon niet van gediend zijn, om wat voor reden dan ook.
Ik vind het een beetje kinderachtig om niet te gaan als zij niet bij jullie komen. Je zou wel eens het gesprek aan kunnen gaan om te vragen waarom dat telkens niet lukt. Misschien hebben ze moeite met lange reizen of kunnen zij de benzine niet betalen? Er kunnen altijd redenen zijn die mensen tegen houden maar die ze moeilijk vinden om bespreekbaar te maken.
Kun je er met de familie over praten? Heb je er iemand tussen waar je een goeie band mee hebt ondertussen?

Als het duidelijk zo belangrijk is voor je partner, dan maar even volhouden nog. En wel samen gaan, dat is voor hem belangrijk. Ach en of je nou met 1 of 2 personen in de auto zit, betaal je geen druppel meer benzine om.

Ik neem aan dat je op bezoek ook wel een taartje krijgt? hapjes, drankjes?
Ik zou wel gaan, tenslotte vindt jouw partner dat belangrijk. Hoe is het contact tijdens die bezoekjes? Kun je dan wel een goed gesprek voeren? Kun je eens vragen hoe het toch komt dat er nooit eens iemand bij jullie op verjaardag komt?
HansHier, dat heb ik ook al eens zitten denken, dat ze misschien toch gewoon liever geen contact willen en dat ze dat niet rechtstreeks durven/willen zeggen.

Nummerzoveel, moeite met lange reizen kan ik me nog iets bij voorstellen. Reiskosten lijkt me sterk aangezien ze het financieel behoorlijk goed hebben.

LilaLinda, ikzelf heb met deze mensen niet een dusdanige band dat ik het bij ze aan zou kaarten. Partner wel, maar hij ziet het probleem niet. Taart, hapjes & drankjes zijn wel aanwezig op feestjes maar bijv. soep en een broodje mee eten is er dan weer niet bij terwijl we toch van ver komen. En bijv. vorige jaar was er een groot feest en iedereen werd mee uit eten genomen en wij niet. Dan voel je je best wel lullig als iedereen opstaat om mee te gaan naar het restaurant en zelf kan je richting huis vertrekken.

Vlammetje1203, het contact is normaal, gesprekken gaan meestal over oppervlakkige dingen.
Niet lullig bedoelt Anjertje, maar zitten zij er mee als jij niet komt?? Waarschijnlijk niet, alleen je man zal er last van hebben. Ik zou zeggen gewoon gaan, want hij vindt het belangrijk en als het zo is als jij zegt, komt ie daar zelf ook wel achter!
Oei, heeft je partner hier niet intens verdriet van?
Moppetje, ze zullen er inderdaad ws. niet mee zitten Ik denk dat hij er inmiddels ook zelf wel achter is hoe de vork in de steel zit maar dat hij het gewoon negeert omdat hij het contact wil blijven behouden.

LilaLinda, hij vond het niet leuk maar ging ook gelijk voor hun allerlei excuses verzinnen waarom ze ons niet mee hadden gevraagd.
Ik heb het net nog weer eens proberen te bespreken met partner maar het is uitgedraaid op een "als jij niet met mij meegaat ga ik ook niet met jou mee". Daar schieten we dus niet zo veel mee op.
Ik heb zojuist partner verteld dat ik niet meega naar de eerstvolgende verjaardag en waarom niet. Partner gaat wel en gaf mij te kennen dat hij dan niet meegaat naar de eerstvolgende verjaardag van mijn kant en dat ik dan zelf maar moest zien hoe ik daar kwam (heb geen rijbewijs).
quote:anjertje schreef op 06 juni 2011 @ 13:12:

Ik heb zojuist partner verteld dat ik niet meega naar de eerstvolgende verjaardag en waarom niet. Partner gaat wel en gaf mij te kennen dat hij dan niet meegaat naar de eerstvolgende verjaardag van mijn kant en dat ik dan zelf maar moest zien hoe ik daar kwam (heb geen rijbewijs).

God, god, wat een kinderachtige reactie van je partner...

En van jou ook wel een beetje. Hij vindt zijn familie wel belangrijk, dus, je hebt geen ruzie met ze, offer je dan maar op om wel mee te gaan en heb er vrede mee, dat jij thuis geen bende hebt als de schoonfamilie op bezoek is geweest...
Nope

Je partner heeft dus net zoveel schijt aan je als zijn familie.

Zou mij te denken geven.
Klinkt als een leuke relatie zo. Daar zou ik me drukker over maken. Ik zou me er niet zo druk om maken of mensen nu wel of niet langs komen. Bovendien kan je wel zeggen dat zij het goed hebben en geld genoeg hebben, maar jij kan niet bij hen in hun portefeuille kijken.

Blijkbaar vind je partner je nu ook erg onredelijk en als het mijn partner zou zijn zou ik heel graag weten waarom.

Dat je de ene keer niet mee uit eten mocht, zullen ze hun redenen voor hebben en wie betaald bepaalt in mijn ogen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Als het voor je partner belangijk is, zou ik gwoon blijven gaan. misschien kun je die famailiebezoekjes combineren met bijvoorbeeld een etentje met z'n tweeen in een restaurant, een bezoek aan een lokaal museum o.i.d, zodat er voor jou die dag ook nog iets leuks gebeurt naast het verplichte familiebezoek, zeker als je zonder eten weer wordt weggestuurd. Soms moet je in een relatie iets voor elkaar overhebben. Zijn reactie "dan ga ik ook niet met jou mee vind ik behoorlijk kinderachtig, maar wijst er wel op dat hij zich in de verdediging gedrongen voelt als het over die familiebezoekjes gaat. kennelijk is dit al langer een issue.

Probeer te denken in oplossingen en niet alleen maar in "ik wil niet". Als je afspraken kunt maken met elkaar en compromissen kunt sluiten, dan komt de familie iig niet tussen jullie in te staan. En af en toe een kaartje sturen als een bezoekje (financieel) echt niet uitkomt is ook een manier om wel contact te houden en betrokkenheid te laten zien. de meeste mensen zijn blij met een teken dat er aan hun gedacht is.

Weet je zeker dat het niet uit praktische overwegingen is dat ze niet komen? Woon je in themiddle of nowhere terwijl familie-ov-afhankelijk is, moeten ze veel trappen lopen of veel geld betalen om te parkeren?
Machu... tja dat was mijn reactie ook, beetje kinderachtig. En misschien heb je gelijk en ben ik ook kinderachtig bezig maar ik kan er gewoon erg slecht tegen dat alles van onze kant moet komen en dat partner dat niet inziet (wil inzien).

Batwom, ik geloof niet dat ze nou echt schijt aan me hebben
Als het contact vooral van je partners kant komt, dan kun je hem aanraden er mee te stoppen, maar 't is aan hem om daar 'n besluit over te nemen. Jij hoeft natuurlijk niet mee te gaan als hij als gekke henkie het halve land door wil rijden om familieleden te bezoeken die verder ook niks voor hem over hebben.

Tijd om wat zelfstandiger/onafhankelijker te worden en je rijbewijs te gaan halen dus.

Net zo min als jij mee moet als hij verplichte nummertjes met z'n familie heeft, hoeft hij natuurlijk niet mee naar jouw familiegedoe. Als je beiden je eigen familieverplichtingen afwerkt afzonderlijk van elkaar blijft er meer qualitytime over voor jullie samen.
quote:anjertje schreef op 06 juni 2011 @ 11:47:

HansHier, dat heb ik ook al eens zitten denken, dat ze misschien toch gewoon liever geen contact willen en dat ze dat niet rechtstreeks durven/willen zeggen.

Nummerzoveel, moeite met lange reizen kan ik me nog iets bij voorstellen. Reiskosten lijkt me sterk aangezien ze het financieel behoorlijk goed hebben.

LilaLinda, ikzelf heb met deze mensen niet een dusdanige band dat ik het bij ze aan zou kaarten. Partner wel, maar hij ziet het probleem niet. Taart, hapjes & drankjes zijn wel aanwezig op feestjes maar bijv. soep en een broodje mee eten is er dan weer niet bij terwijl we toch van ver komen. En bijv. vorige jaar was er een groot feest en iedereen werd mee uit eten genomen en wij niet. Dan voel je je best wel lullig als iedereen opstaat om mee te gaan naar het restaurant en zelf kan je richting huis vertrekken.

Vlammetje1203, het contact is normaal, gesprekken gaan meestal over oppervlakkige dingen.Gaat je vriend niet nadenken als de uitnodiging om te gaan eten voor iedereen behalve jullie 2 geldt?
return... wij wonen in de randstad en onze woonplaats is goed bereikbaar met het ov en in de straat is meer dan genoeg parkeerruimte (gratis). Grappig dat je het ov aanhaalt, er is ooit eens afgebeld met als excuus dat het ov abonnement 'plotseling' verlopen was. Terwijl deze mensen dagelijks met het ov reizen. Dan kom je er toch niet op het laatste moment achter dat je abonnement verlopen is? We boden nog aan ze dan op te halen maar dat was niet nodig, men kwam wel een andere keer. Die andere keer moet nog komen...

Familiebezoek is inderdaad al langer een issue. Bij bezoekjes aan mijn familie wordt standaard moeilijk gedaan en moet ik zowat op m'n knieën om hem mee te krijgen. Uiteindelijk gaat ie wel mee maar 9 van de 10 keer houdt ie zijn jas aan, ploft in een stoel en gaat chaggie zitten kijken. Om na een half uurtje te zeggen kom nou we gaan.
quote:anjertje schreef op 06 juni 2011 @ 13:32:

Machu... tja dat was mijn reactie ook, beetje kinderachtig. En misschien heb je gelijk en ben ik ook kinderachtig bezig maar ik kan er gewoon erg slecht tegen dat alles van onze kant moet komen en dat partner dat niet inziet (wil inzien).

Batwom, ik geloof niet dat ze nou echt schijt aan me hebben

Haha excuus! Ik geloof dat ik je verwarde met het andere "familie topic"!

Maar oke, het is een kinderachtige reactie van je man en ik ben het ook eens met de forummer, die zei dat die mensen misschien helemaal geen zin in jullie hebben en het opdringerig is toch steeds op bezoek te komen. Als het altijd van 1 kant moet komen geeft dat ook te denken toch? Jammer dat ze niet gewoon eerlijk zijn en het jullie laten weten hoe zij erin staan.
Elninjoo, ik kan helaas m'n rijbewijs niet halen i.v.m. een oogafwijking.

Feeks, wat ik al zei partner wil koste wat het kost het contact met zijn familie behouden.
Partner zeg net tegen me 'als je vindt dat het teveel aan benzine kost dan neem ik de auto van je vader wel, die is er dan toch niet.'
Waarom wil je hem dan uberhaupt mee op familiebezoek? Dan voel je je als 't goed is toch bezwaard om je partner iets te laten doen waar ie duidelijk 'n hekel aan heeft? Althans, ik zou dat hebben. Leer auto rijden en schaf jezelf 'n auto aan, zodat je hem niet meer nodig hebt als taxichauffeur.
quote:feeks schreef op 06 juni 2011 @ 13:39:

[...]

Gaat je vriend niet nadenken als de uitnodiging om te gaan eten voor iedereen behalve jullie 2 geldt?Inderdaad! Dan moet je je toch wel behoorlijk tweederangs voelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven