Familieperikelen

06-06-2011 11:10 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden is, op initiatief van m'n partner, het contact met een aantal van zijn familieleden hersteld. Sindsdien zijn wij verschillende keren op verjaardagen, huwelijksfeest en zo gewoon tussendoor op bezoek geweest. Allemaal prima en ik ben hartstikke blij voor m'n vriend dat hij met een aantal mensen weer contact heeft. Ik vind het alleen erg jammer dat het contact van 1 kant lijkt te komen. Wij bellen regelmatig, gaan langs, sturen kaartjes e.d. en andersom niets van dat alles. Er zijn verschillende keren afspraken gemaakt om ook eens bij ons langs te komen maar steeds wordt er afgezegd met duidelijk een smoes. Dat begin ik nu een beetje zat te worden, de betreffende mensen wonen niet bepaald naast de deur, en halve tank ben je zo kwijt voor een bezoekje. Daarbij komen dan ook nog de cadeautjes en bloemen bij verjaardagen en andere feestjes want we willen ook niet met lege handen aankomen. We hebben het niet breed en als ze nou ook eens gezellig bij ons langskomen dan zou ik zeggen okay maar nu komt het van 1 kant. Binnenkort is er weer een verjaardag dus ik heb het voorzichtig eens aangekaart bij m'n partner maar die wil er niets van horen. Wat zouden jullie doen in zo'n geval, meegaan, partner alleen laten gaan of er op aandringen bij je partner dat er nu eerst maar eens iemand bij jullie moet komen?
quote:anjertje schreef op 06 juni 2011 @ 13:45:

Partner zeg net tegen me 'als je vindt dat het teveel aan benzine kost dan neem ik de auto van je vader wel, die is er dan toch niet.'

Waarom bemoei jij je met de kosten van zijn autogebruik? Al wil ie het hele weekend touren met de auto, als ie dat van z'n eigen inkomsten kan betalen en dat gaat niet ten koste van jullie gezamenlijke vaste lasten, dan is ie daar vrij in lijkt me.

En als jij wegens medische redenen niet kan leren autorijden, dan pak je 'n taxi of laat je je ophalen (van 'n station) door familieleden. Geen noodzaak om je partner er onwillig mee naartoe te slepen, zeker niet op regelmatige basis.
quote:feeks schreef op 06 juni 2011 @ 13:39:

[...]

Gaat je vriend niet nadenken als de uitnodiging om te gaan eten voor iedereen behalve jullie 2 geldt?

Ik vroeg me ook af waarom jouw vriend geen "alarmbellen" heeft.

Op zijn initiatief is het contact hersteld met de familie.

Dat moet jou ook aan het denken zetten.

Wat was de reden van het ontbreken van die contacten in eerste instantie?

Dit zijn toch wel de beginselen van sociale omgang/vaardigheden.
jaja007 wijzigde dit bericht op 06-06-2011 13:50
Reden: verkeerd gelezen OP
% gewijzigd
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Elninjoo, ik zou niets liever willen dan m'n rijbewijs halen en een eigen autootje hebben, en vooral niet meer zo afhankelijk zijn maar zoals ik al zei heb ik een oogafwijking waardoor ik m'n rijbewijs niet kan halen.
Het is weliswaar zijn auto maar ik betaal ook mee aan dingen als benzine, onderhoud, verzekering, belasting.
Mwaaah..

Het leven is niet zwart wit. Dat ze jullie niet bezoeken betekent nog lang niet dat ze niet blij zijn als je partner wel komt. Ze nodigen jullie toch ook gewoon uit voor die verjaardagen? Toch? Toch?

Je moet niet te zwaar aan dit soort familiezaken tillen. Tuurlijk, zet er je vraagtekens bij, maar als je helemaal niet meer gaat dan verlies je wellicht meer dan alleen benzinegeld.
Anjertje, misschien kun je naar je eigen familie met OV gaan. En vragen of je vanaf het station met iemand mee kunt rijden, evt, als de bus moeilijk is.

Ik heb ook geen auto + rijbewijs, vrienden door het hele land, maar kan overal wel komen. Het duurt soms alleen iets langer.

Verder, wat zijn fam betreft: is het te proberen eens iets 'in het midden' af te spreken? Misschien een leuke activiteit waarbij het gesprek ook niet te geforceerd is?

Ik zeg dingen die ver weg zijn ook makkelijker af, soms komt het gewoon echt niet gelegen. (Hoewel als je echt graag wilt kan het wel, natuurlijk)

Is er in die hele familie niet één persoon met wie je leuk op kunt schieten?
By the way: ik woon ook in een uithoek vergeleken met mijn vrienden. Vind het vrij normaal dat het makkelijker is dat ik daarheen ga (als we met een groep iets afspreken) en zij minder vaak hier komen.

Maargoed ik maak ook niet zo gauw een probleem van zulke dingen, denk dat juist daardoor de vriendschap stand houdt.
Jaja007, er is jarenlang ruzie geweest in de familie. Partner heeft ze via hyves weer opgespoord en contact gezocht.

Moonlight82, ik kan met allemaal wel overweg het is niet zo dat ik ze niet moet of zo.
Nou de sfeer tussen partner en mij wordt er ook niet leuker op dus ik ga, net zoals alle andere keren, maar weer gewoon mee in de hoop dat hij ook eens wat makkelijker is als het om mijn familie gaat.
Waarom moet jij meebetalen aan de autokosten als je vriend 'm voor zichzelf gebruikt en jij er zelf toch geen gebruik van kan maken? Betaal gewoon niet meer mee en regel je eigen vervoer (taxi, ophalen door vrienden, bus, trein) als je zelf 'ns ergens naartoe wil.
quote:anjertje schreef op 06 juni 2011 @ 11:47:

En bijv. vorige jaar was er een groot feest en iedereen werd mee uit eten genomen en wij niet. Dan voel je je best wel lullig als iedereen opstaat om mee te gaan naar het restaurant en zelf kan je richting huis vertrekken.

.

Eh? En je partner knikt ja en amen en zegt dankjewel??

Lijkt me een duidelijk signaal van die families kant.

Gun je zelf gemoedsrust en laat je partner maar door gaan met omgaan met hen.

Wat die opmerking:'' Dan ga ik volgende keer ook niet mee naar jouw familie'' betreft: Als het even kan, nooit toegeven aan chantage.

Laat hem thuisblijven en vertel je familie gewoon de reden dan je alleen komt, Hij is toch 'volwassen' genoeg om voor zijn besluiten te staan en jij hoeft voor hem geen excuses of verklaringen of zo te bedenken.

Zo erg is het toch ook weer niet dat als je niet met je schoonfamilie overweg kunt. Leven en laten leven.

Al dat krampachtige happy family gedoe geeft mij persoonlijk plaatsvervangende jeuk.
quote:HansHier schreef op 06 juni 2011 @ 14:24:

[...]

Zo erg is het toch ook weer niet dat je niet met je schoonfamilie overweg kunt. Leven en laten leven.

TO heeft geen problemen met de familie. Staat in haar eerdere posting.

Verder, schoonfamilie. Zoek het op, hier op Viva en je vindt diverse problemen/situaties betreft dit onderwerp.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Jaja007 schreef op 06 juni 2011 @ 14:28:

[...]

TO heeft geen problemen met de familie. Staat in haar eerdere posting.

.Stijlfout van mij, i.p.v. 'dat' had ik 'als' moeten schrijven, Dit was trouwens algemeen bedoeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven