Familieperikelen

06-06-2011 11:10 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden is, op initiatief van m'n partner, het contact met een aantal van zijn familieleden hersteld. Sindsdien zijn wij verschillende keren op verjaardagen, huwelijksfeest en zo gewoon tussendoor op bezoek geweest. Allemaal prima en ik ben hartstikke blij voor m'n vriend dat hij met een aantal mensen weer contact heeft. Ik vind het alleen erg jammer dat het contact van 1 kant lijkt te komen. Wij bellen regelmatig, gaan langs, sturen kaartjes e.d. en andersom niets van dat alles. Er zijn verschillende keren afspraken gemaakt om ook eens bij ons langs te komen maar steeds wordt er afgezegd met duidelijk een smoes. Dat begin ik nu een beetje zat te worden, de betreffende mensen wonen niet bepaald naast de deur, en halve tank ben je zo kwijt voor een bezoekje. Daarbij komen dan ook nog de cadeautjes en bloemen bij verjaardagen en andere feestjes want we willen ook niet met lege handen aankomen. We hebben het niet breed en als ze nou ook eens gezellig bij ons langskomen dan zou ik zeggen okay maar nu komt het van 1 kant. Binnenkort is er weer een verjaardag dus ik heb het voorzichtig eens aangekaart bij m'n partner maar die wil er niets van horen. Wat zouden jullie doen in zo'n geval, meegaan, partner alleen laten gaan of er op aandringen bij je partner dat er nu eerst maar eens iemand bij jullie moet komen?
quote:anjertje schreef op 06 juni 2011 @ 13:45:

Partner zeg net tegen me 'als je vindt dat het teveel aan benzine kost dan neem ik de auto van je vader wel, die is er dan toch niet.'

Waarom bemoei jij je met de kosten van zijn autogebruik? Al wil ie het hele weekend touren met de auto, als ie dat van z'n eigen inkomsten kan betalen en dat gaat niet ten koste van jullie gezamenlijke vaste lasten, dan is ie daar vrij in lijkt me.