Feedback cadeau vriend
zaterdag 27 juni 2020 om 08:54
Dag allemaal,
Eigenlijk maar een klein probleempje hier, maar ik ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan want ik twijfel erover of en hoe.
Van mn vriend heb ik een ketting met hangertje gekregen, aardig ding en hij was er trots op dat ie het uitgezocht had, goede kwaliteit enzo.
Nu herkende Ik het direct van een bekende Chinese site. En hij vindt zelf dat ik daar geen sieraden (of überhaupt dingen) moet kopen want dat is troep.
Nu zijn er de volgende opties mbt zijn cadeau:
- hij heeft het uit china. Op de ethische dingen na in principe geen probleem en cadeau technisch niet feedbackwaardig.
- hij heeft het voor een hogere prijs in een Nederlandse winkel gekocht.
Dit zou ik dus zonde van het geld vinden en ik heb ergens het gevoel dat ik hem daarvoor moet behoeden voor een volgende keer dat ie iets koopt. Het levert mij mogelijk wat op (het gevoel dat ie teveel betaalt voor een product in de toekomst), maar mogelijk ook niet, want ik schat hem minder in staat China VS niet-China te herkennen met dit soort dingen. Ik weet ook niet of hij het erg vindt als het een veelvoud gekost heeft.
Qua ‘mannendingen’ is hij daar beter in.
Nadeel van feedback geven:
Als hij inderdaad via een secundaire verkoper gekocht heeft, zal ik het cadeau voor hem devalueren als ik zeg dat het China spul is. Dat zeg ik omdat ik hem ken. Dat zou hij niet leuk vinden, hij is wel krenkbaar op dat gebied.
Feedback mbt cadeau zelf: het is wat grover dan ik normaal draag (hij had het niet opengemaakt nog en zei hij zelf ook). Het is leuk genoeg om wel te dragen zo nu en dan, maar zal geen vervanging worden voor mn ‘vaste ketting’. Ik geloof ook niet dat je verwacht dat dit mn vaste ketting zal worden.
Samenvatting:
- vriend willen behoeden voor mogelijk te dure aankopen tov waarde (mijn doel)
- gevoel van devalueren van cadeau en krenking zal een gevolg zijn maar niet het doel, maakt het niet wenselijk.
Zouden jullie dit aangeven en hoe en waarom?
Eigenlijk maar een klein probleempje hier, maar ik ben benieuwd hoe anderen hier mee omgaan want ik twijfel erover of en hoe.
Van mn vriend heb ik een ketting met hangertje gekregen, aardig ding en hij was er trots op dat ie het uitgezocht had, goede kwaliteit enzo.
Nu herkende Ik het direct van een bekende Chinese site. En hij vindt zelf dat ik daar geen sieraden (of überhaupt dingen) moet kopen want dat is troep.
Nu zijn er de volgende opties mbt zijn cadeau:
- hij heeft het uit china. Op de ethische dingen na in principe geen probleem en cadeau technisch niet feedbackwaardig.
- hij heeft het voor een hogere prijs in een Nederlandse winkel gekocht.
Dit zou ik dus zonde van het geld vinden en ik heb ergens het gevoel dat ik hem daarvoor moet behoeden voor een volgende keer dat ie iets koopt. Het levert mij mogelijk wat op (het gevoel dat ie teveel betaalt voor een product in de toekomst), maar mogelijk ook niet, want ik schat hem minder in staat China VS niet-China te herkennen met dit soort dingen. Ik weet ook niet of hij het erg vindt als het een veelvoud gekost heeft.
Qua ‘mannendingen’ is hij daar beter in.
Nadeel van feedback geven:
Als hij inderdaad via een secundaire verkoper gekocht heeft, zal ik het cadeau voor hem devalueren als ik zeg dat het China spul is. Dat zeg ik omdat ik hem ken. Dat zou hij niet leuk vinden, hij is wel krenkbaar op dat gebied.
Feedback mbt cadeau zelf: het is wat grover dan ik normaal draag (hij had het niet opengemaakt nog en zei hij zelf ook). Het is leuk genoeg om wel te dragen zo nu en dan, maar zal geen vervanging worden voor mn ‘vaste ketting’. Ik geloof ook niet dat je verwacht dat dit mn vaste ketting zal worden.
Samenvatting:
- vriend willen behoeden voor mogelijk te dure aankopen tov waarde (mijn doel)
- gevoel van devalueren van cadeau en krenking zal een gevolg zijn maar niet het doel, maakt het niet wenselijk.
Zouden jullie dit aangeven en hoe en waarom?

zaterdag 27 juni 2020 om 10:19
+1Honingdropje2 schreef: ↑27-06-2020 10:14Wow... doe ff rustig iedereen..Hoezo is to gestoord?!. Dit zijn gewoon gedachtes die ze heeft. Ik zou die ook kunnen hebben, alleen zou ik direct snappen dat ik deze gedachtes beter voor mezelf kan houden. To is daar niet helemaal zeker van en is in ieder geval zo verstandig eerst advies te vragen voordat ze iets tegen haar vriend zegt.
Ze geeft zelf aan dat ze sociaal onhandig is en niet altijd goed weet wat de mores is. Dat is toch geen reden om haar weg te zetten als een asociaal kreng dat bovendien gestoord is. En als ze dan aangeeft dat sommige reacties haar pijn doen, lijkt dat juist het signaal om het een tandje erger te maken. Sorry hoor, maar dan ben je niks beter dan een groepje pesters op een schoolplein![]()
Ik vind de reactie van vriend anders ook aardig afwijkend, als hij eerst zo tegen Chinameuk is en het hem vervolgens niet kan boeien dat hij waarschijnlijk zelf die meuk gekocht heeft..
zaterdag 27 juni 2020 om 10:19
Wat in het begin staat, hij vindt dat ik zelf geen China meuk moet kopen. Was dat niet het geval, dan had ik er misschien anders over gedacht.rumforviva schreef: ↑27-06-2020 10:07Eens met iedereen, laat toch zitten en wees er blij mee.
Of is hij zelf heel moralistisch op het gebied van Chinese websites?
Maar het is inmiddels een hele andere situatie. Het is klaar.
Ik ben misschien autistischer dan ik dacht, maar ik brand geen mensen af om wat ze Uit goede intentie schrijven op Viva.

zaterdag 27 juni 2020 om 10:22
Ik snap je gedachte/gevoel wel, en ik zou het ook apart vinden. Ook zijn reactie vind ik apart, en veel reacties hier op het forum ook.Elmex schreef: ↑27-06-2020 10:19Wat in het begin staat, hij vindt dat ik zelf geen China meuk moet kopen. Was dat niet het geval, dan had ik er misschien anders over gedacht.
Ik ben misschien autistischer dan ik dacht, maar ik brand geen mensen af om wat ze Uit goede intentie schrijven op Viva.

zaterdag 27 juni 2020 om 10:22
Je probeert nu zielig/verdrietig over te komen. Maar dit is gewoon een zeer laatdunkende opmerking van je!!!
Jij bent gewoon te gevoelig en vooral te ontwikkeld en te intelligent voor een fora, toch?

zaterdag 27 juni 2020 om 10:23
Nee joh.
Ik kende dat hele “dropshipping” niet.
Ik denk dat je het eigenlijk heel lief bedoelde TO wat je aan je vriend duidelijk zou willen maken en dat je het cadeau niet zo heel mooi vond maar het gebaar van je vriend lief van hem. Ik snap wel dat hij niet zo goed weet wat hij nu met jouw reactie aan moet. Volgens mij wil je helemaal niet ondankbaar zijn voor een cadeau en dat lijkt het nu wel.
zaterdag 27 juni 2020 om 10:24
Nee snap ik wel. Ik koop ook niet op China sites. Ik weet dat ik dan soms het risico op dropshipping loop. Dat neem ik op de koop toe en als dat eens gebeurt, lig ik er niet wakker van.Someonenew schreef: ↑27-06-2020 10:19+1
Ik vind de reactie van vriend anders ook aardig afwijkend, als hij eerst zo tegen Chinameuk is en het hem vervolgens niet kan boeien dat hij waarschijnlijk zelf die meuk gekocht heeft..

zaterdag 27 juni 2020 om 10:24
Daar zit wel je verklaring dan als je die diagnose hebt. Mij verbaast jouw manier van denken dan niet, al komt het op veel mensen raar over.Elmex schreef: ↑27-06-2020 10:19Wat in het begin staat, hij vindt dat ik zelf geen China meuk moet kopen. Was dat niet het geval, dan had ik er misschien anders over gedacht.
Ik ben misschien autistischer dan ik dacht, maar ik brand geen mensen af om wat zeUit goede intentie schrijven op Viva.
zaterdag 27 juni 2020 om 10:25
redbulletje schreef: ↑27-06-2020 10:04Zeggen dat je allergisch bent voor het materiaal, dat is namelijk vaak het geval met die goedkope rommel. Dat je alleen echt zilver of roestvrijstaal kan verdragen.
Ha ja, liegen zal je relatie echt goed doen.

zaterdag 27 juni 2020 om 10:25
Dat vind ik ook.Someonenew schreef: ↑27-06-2020 10:19+1
zaterdag 27 juni 2020 om 10:26
Wat jij uit 'goede intentie' allemaal had bedacht en opgeschreven hier, was alleen heel raar en onaardig.Elmex schreef: ↑27-06-2020 10:19Wat in het begin staat, hij vindt dat ik zelf geen China meuk moet kopen. Was dat niet het geval, dan had ik er misschien anders over gedacht.
Kan zomaar dat mensen daarop reageren - wat jij dan weer afbranden noemt - uit de goede intentie om je duidelijk te maken dat het echt bizar is, je hele verhaal over feedback geven op een cadeautje.
zaterdag 27 juni 2020 om 10:26
Nee, ze is te gevoelig om op een forum te zitten omdat daar mensen zijn die voor hun lol anderen de grond intrappen. Het liefst als er al 20 anderen een trap hebben gegeven.Pindakaasjes schreef: ↑27-06-2020 10:22Je probeert nu zielig/verdrietig over te komen. Maar dit is gewoon een zeer laatdunkende opmerking van je!!!
Jij bent gewoon te gevoelig en vooral te ontwikkeld en te intelligent voor een fora, toch?
En de opmerking werd gemaakt door haar vriend overigens. Begrijpelijk als je ziet dat je partner verdrietig is.

zaterdag 27 juni 2020 om 10:28
Je schrijft in je topic niet dat je autisme hebt en ook niet dat je sociaal onhandig bent.
H&M maakte vroeger ook de mantelpakjes van Chanel na, dan wel de jasjes.
Wanneer hij het via een NL website heeft gekocht dan weet je vriend waarschijnlijk niet waar het 'echt' vandaan komt en heeft hij in ieder geval niet bewust iets uit China gekocht. Het feit dat jij niets uit China mag kopen van hem staat daar dan geheel los van, want hij heeft zelf nooit de intentie gehad om Chinese meuk voor jou te kopen.
Waarom vind jij het dan nodig om dit uit te zoeken en zijn neus er in te wrijven?
Wanneer hij het via een NL website heeft gekocht dan weet je vriend waarschijnlijk niet waar het 'echt' vandaan komt en heeft hij in ieder geval niet bewust iets uit China gekocht. Het feit dat jij niets uit China mag kopen van hem staat daar dan geheel los van, want hij heeft zelf nooit de intentie gehad om Chinese meuk voor jou te kopen.
Waarom vind jij het dan nodig om dit uit te zoeken en zijn neus er in te wrijven?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 27 juni 2020 om 10:29
Nou inderdaadikBedoelHetGoed schreef: ↑27-06-2020 10:27De topic titel zou even aangepast moeten worden naar 'Verzamelplaats voor kutreacties' ofzo. Leuk, vrouwen onder elkaar.

zaterdag 27 juni 2020 om 10:31
Waarom lees je niet gewoon de OP eens door. Dan had je geweten dat dat het doel niet was en had je je hatelijke kutopmerking voor jezelf gehouden.viva-amber schreef: ↑27-06-2020 10:28Waarom vind jij het dan nodig om dit uit te zoeken en zijn neus er in te wrijven?
zaterdag 27 juni 2020 om 10:31
Dit was de reactie van mn vriend, niet van mij.Pindakaasjes schreef: ↑27-06-2020 10:22Je probeert nu zielig/verdrietig over te komen. Maar dit is gewoon een zeer laatdunkende opmerking van je!!!
Ik schreef zijn reactie hier uit opluchting daarover.
In dit geval zitten er flink giftige reacties tussen, ja.
zaterdag 27 juni 2020 om 10:32
Zelfs na 6 jaar VIVA ben ik nog in negatieve zin onder de indruk van de sfeer in dit topic...
zaterdag 27 juni 2020 om 10:36
- Een cadeau accepteer je met een brede lach.
- Je kraakt een cadeau niet af.
- Mekkeren waar het gekocht of gemaakt is = afkraken.
- Mekkeren dat je weet wat het kost = waarderen = afkraken.
Een cadeau gaat niet over het verkrijgen van materiële zaken. Wat er precies gegeven wordt en wat het kost is niet zo heel belangrijk. Wat er dan wel belangrijk is moet je over nadenken.
En tot slot: alles komt uit China lieve schat. China heet niet voor niets de fabriek van de wereld. Je leeft een illusie als jij denkt dat andere mensen dingen uit China kopen maar jij niet.
- Je kraakt een cadeau niet af.
- Mekkeren waar het gekocht of gemaakt is = afkraken.
- Mekkeren dat je weet wat het kost = waarderen = afkraken.
Een cadeau gaat niet over het verkrijgen van materiële zaken. Wat er precies gegeven wordt en wat het kost is niet zo heel belangrijk. Wat er dan wel belangrijk is moet je over nadenken.
En tot slot: alles komt uit China lieve schat. China heet niet voor niets de fabriek van de wereld. Je leeft een illusie als jij denkt dat andere mensen dingen uit China kopen maar jij niet.
anoniem_376390 wijzigde dit bericht op 27-06-2020 10:37
10.88% gewijzigd
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
zaterdag 27 juni 2020 om 10:37
Dat is ook niet officieel maar zit wel officieel in mn familie daarom is het een idee waarbij het in 90% van mn leven geen meerwaarde zal hebben om de diagnose te weten. Ik had niet bedacht dat het voor een deel van de mensen zo overduidelijk was hoe hiermee om te gaan en daarom gooide ik het op mogelijk autistisch gedrag dat ik hier wel over twijfelde. Het gaf ook een bevestiging van mn ‘afwijkendheid’ en daar ben ik onzeker over, daarom raakt het me zo denk ik.viva-amber schreef: ↑27-06-2020 10:28Je schrijft in je topic niet dat je autisme hebt en ook niet dat je sociaal onhandig bent.

zaterdag 27 juni 2020 om 10:38
Ik zeg altijd dank je wel als ik een kado krijg. Ga het hele proces niet evalueren en snap ook niet waarom er feedback over gegeven moet worden.
Hoe herken je trouwens dat het van een Chinese site komt? Blijkbaar ben je daar wel actief anders had je het niet herkend, zeker niet als de ketting van goede kwaliteit was zoals je zelf zegt.
Ik heb op nee, heeft geen zin gestemd omdat het het dichtst in de buurt komt van wat ik zou doen.
Ik miste nl de optie nee, is niet nodig je zo op te stellen. Ik zeg dank je wel en draag de ketting zo nu en dan.
Hoe herken je trouwens dat het van een Chinese site komt? Blijkbaar ben je daar wel actief anders had je het niet herkend, zeker niet als de ketting van goede kwaliteit was zoals je zelf zegt.
Ik heb op nee, heeft geen zin gestemd omdat het het dichtst in de buurt komt van wat ik zou doen.
Ik miste nl de optie nee, is niet nodig je zo op te stellen. Ik zeg dank je wel en draag de ketting zo nu en dan.