Feeling confused!

09-04-2010 08:20 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Heb je hem al geprobeerd te bellen?
Zou het kunnen dat zijn gevoelens voor hemzelf nog niet 100% duidelijk zijn en hij nu niet meer weet wat ie tegen je moet zeggen, anders dan "Ja, ik vind je leuk maar ik hou een slag om de arm (druk met werk)". Hij voelt gerust wel aan dat die slag om de arm niet gewenst is lijkt me.

Lijkt me het handigst om hem te bellen of af te spreken en om hem te zeggen dat je er niet zo zwaar aan tilt, dat jullie wel zien hoe het loopt. Als dat tenminste iets is waar jij je in kunt vinden.
Volgens mij denk jij helemaal niet raar. Jullie hebben een paar keer afgesproken en veel gesmst. Logisch dat je onzeker wordt als hij daar ineens mee kapt! Ik zou dan ook duidelijkheid willen. Als ik het zo hoor heb je je niet opdringerig opgesteld ofzo, ik vind dat je best om duidelijkheid mag vragen, waarom hij niks meer van zich laat horen na een periode van veel contact. Hij is 27 zeg je? Dan hoor je toch fatsoenlijk met elkaar te kunnen praten, ook al zou hij niet meer willen.
Dan bel je hem toch gewoon op.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
.
Goede sms gestuurd, ik ben benieuwd of je wat hoort. Ik zou iig niks meer laten horen vanaf nu, geef hem de ruimte. Dan weet je meteen wat je aan hem hebt (of niet).

*schudt haar hoofd... mannen...*
Wat moet ik me toch voorstelen bij al die afgebroken muurtjes? Moet je jezelf zoveel geweld aandoen om jezelf open te stellen voor een ander?
Nee Wuiles. Die metafoor wordt meestal gebruikt om aan te geven dat de man in kwestie het recht niet heeft om zomaar weer weg te lopen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik vind dat je een goede sms hebt gestuurd. Niet opdringerig, en je mag best om duidelijkheid vragen!

Ik ben benieuwd of en wat hij terugstuurt.

Nu zelf niets meer sturen trouwens. De bal ligt nu bij hem.
quote:wuiles schreef op 09 april 2010 @ 09:22:

Wat moet ik me toch voorstelen bij al die afgebroken muurtjes? Moet je jezelf zoveel geweld aandoen om jezelf open te stellen voor een ander?

Je haalt me de woorden uit het toetsenbord. Wat is dat toch voor gezeur altijd over "muurtjes afbreken"?

En oh ja, telefoons zijn vooral om mee te bellen. Sjongejonge, mensen kunnen ook echt niet meer met elkaar praten tegenwoordig.
Am Yisrael Chai!
Muurtjes afbreken.....komt dat niet uit al dat romantische gezever in films en liedjes? Dat beeld krijg ik er altijd bij...."Oh please, don't hurt me...I've been hurt too many times before"
Nou, ik snap dat best.. is een mooier woord voor: "Hij mag dichterbij komen dan ieder ander die in die drie jaar op mijn pad kwam."

Muurtje afbreken is lekker duidelijk.

Mijn nieuwe vriendje brak mijn muurtje niet af trouwens, die kwam met zo'n sloopmachine, net als de zware jongens "vruuger" bij het geldpakhuis van Dagobert Duck.
quote:Sensy12 schreef op 09 april 2010 @ 09:33:

Muurtjes afbreken.....komt dat niet uit al dat romantische gezever in films en liedjes? Dat beeld krijg ik er altijd bij...."Oh please, don't hurt me...I've been hurt too many times before"

Ik hoor er in mijn hoofd ook zo'n hijgerige boeketreeks stem bij.
Am Yisrael Chai!
quote:Thila schreef op 09 april 2010 @ 09:34:

Nou, ik snap dat best.. is een mooier woord voor: "Hij mag dichterbij komen dan ieder ander die in die drie jaar op mijn pad kwam."

Muurtje afbreken is lekker duidelijk.

Mijn nieuwe vriendje brak mijn muurtje niet af trouwens, die kwam met zo'n sloopmachine, net als de zware jongens "vruuger" bij het geldpakhuis van Dagobert Duck. Zeg dan gewoon: "ik was eindelijk weer eens verliefd".
Am Yisrael Chai!
Ik vind de sms eigenlijk niet zo geweldig. Eigenlijk vul je al van alles in wat er zou kunnen zijn en hij kan eigenlijk alleen maar verdedigend antwoorden.

Je geeft eigenlijk al aan dat je er vanuit dat hij je niet moet maar dat ie dat eerlijk tegen je moet zeggen. Soort van selffullfilling prophesy dus.

Ik zou het hebben gelaten bij "Hey, hoe is 't?" En als ie dan een tijdje niet reageert dan bel je 'm op om een afspraak te maken.
De sms vind ik fout.

Het bericht klinkt zo wanhopig. Je hebt het een paar keer gezellig gehad, door zo'n bericht te sturen kom je over alsof hij enorme verplichtingen heeft. Mannen knappen hier enorm op af.

Vrouwen trouwens ook...
Krijg hier niet direct het gevoel bij dat ie super enthousiast is. 1x in de week afspreken en verder alleen maar sms-sen is iemand die je toch een beetje (on)bewust op afstand houdt. Bij jouw vragen waar je een beetje om bevestiging zoekt geeft ie ook een beetje vage antwoorden en nu helemaal niet. Persoonlijk denk ik niet dat dit hem gaat worden...

En inderdaad op het moment dat je al berichten in de negativiteit gaat schrijven is het vaak gedoemd te mislukken. Zo'n bericht zegt al alles over je intuitie! Het lijkt nu of je de bevestiging zoekt of je intuitie 'waar' is.
quote:Poezewoes schreef op 09 april 2010 @ 09:25:

Nee Wuiles. Die metafoor wordt meestal gebruikt om aan te geven dat de man in kwestie het recht niet heeft om zomaar weer weg te lopen.

Daar ben ik niet helemaal mee eens ...iedereen kan doen wat hij "wil" en niemand is een antwoord verschuldigd van hoe wat en waarom. Tenzij je een belofte gemaakt heb.

Zon instelling heeft nog al een indruk dat een man onder de duim moet worden gehouden en dat zodra hij niet meer wil bellen hij een reden of een uitleg verplicht is te geven.

En ik ben er van overtuigd dat als een vrouw zon instelling heeft al zegde ze het niet met die worden toch straalt ze het uit en dan heft hij zo iets van - ja daaag ik ga niks uitleggen. Want ik ben jouw niks verschuldigd.
quote:Poezewoes schreef op 09 april 2010 @ 09:25:

Nee Wuiles. Die metafoor wordt meestal gebruikt om aan te geven dat de man in kwestie het recht niet heeft om zomaar weer weg te lopen. Daar was ik al bang voor...
Meeste mannen wil heel graag een vrouw die naast hun relatie ook haar eigen leven kan hebben. En zodra een vrouw onzeker over haar zelf over komt denken ze (en vaak onterecht) dat zodra ze een relatie met haar beginnen dat ze zich gelijk helemaal aan hem vast gaat plakken.

En daarom zijn mannen vaak heel voorzichtig met vrouwen die aan hun in de begin fase al gelijk vragen stellen betreft waar het heen gaat.

Als je aan een man na paar dates al vraagt of hij serieus is, er is bijna een garantie dat hij binnenkort terugtrekt. Zon vraag klinkt voor hem bijna als - ik ben heel onzeker , help mij om mijn onzekerheid weg te hallen. En zijn reactie daar op is dat hij meestal dan of een pauze neemt of helemaal geen contact meer gaat zoeken.

En het spijt mijn maar jouw sms zou voor hem nog mals een bevestiging zijn dat jij heel onzeker bent en heel graag wil dat het tussen jullie lukt.

Niet dat er wat mis mee om dat te willen maar het komt nog al needy over.

Wil je nog enige kans hebben. Laat hem dan zelf contact met jouw opzoeken en bel, sms of mail terug alleen als hij een concreet vraag heeft gesteld - hoe is het ?; hoe laat kan ik jouw bellen? - etc.

Schrijft hij alleen - sorry had het druk - reageer daar niet op en laat hem zelf naar jouw toe komen.
quote:Vl43inder schreef op 09 april 2010 @ 09:39:

Ik zou het hebben gelaten bij "Hey, hoe is 't?" En als ie dan een tijdje niet reageert dan bel je 'm op om een afspraak te maken.Dat vind ik dan weer klinken alsof je een enorme plank voor je kop hebt
@Elizey, heb jij een relatie? Met andere woorden: waar haal je die wijsheden toch steeds vandaan?
Ik heb je OP gelezen en je post. Ik vind zo'n sms-je ook niet zo handig. Het is toch een beetje drammerig en ik vind dat je zoiets beter kan uitspreken via de telefoon dan via sms. Geloof me: ik heb menig relatie om me heen er bijna kapot aan zien gaan, aan sms! Ik begrijp - net als sommige andere forummers - niet waarom dingen via sms 'uitgesproken' worden (ook niet binnen vriendschappen). Laat staan dat je daarmee je relatie onderhoudt.

Ik denk dat ik nu niet meer zou proberen te bellen of te sms-en. Laat hem maar contact opnemen, als hij nog wat wil. En zo niet: dan is het leuk geweest, maar jammer dan. Ik zou me gaan focussen op leuke dingen en zorgen dat ik aankomend weekend wat leuks ging doen met vrienden.

Ik vind je trouwens ook best wel onzeker overkomen. Jullie hebben elkaar regelmatig gezien en leuke tijd samen door gebracht. Hij maakt echt tijd voor je en liet dat zien en dan nog ga je vragen of het voor hem serieus is. Ik kan me het ergens wel voorstellen, dat je dat wilt weten, maar op deze maner laat je het niet echt op z'n beloop.

En nu weer zo'n sms, waarin je duidelijkheid vraagt. Je komt dan erg onzeker over.
Only dead fish go with the flow
wuiles, al klinkt de post van elizey nogal gebagataliseerd, ik kan haar boodschap wel volgen.

Ik denk dat dit niet alleen voor mannen geldt, maar voor veel mannen en vrouwen: als je gelijk 'duidelijkheid' gaat vragen, kom je best plakkerig over. Je geeft daarmee niet aan dat je zelf ook wel wat tijd nodig hebt om aan iemand te wennen.

Natuurlijk zijn er ook altijd nog de verhalen waarbij mensen elkaar direct 'vasthouden' en elkaar nooit meer loslaten. Maar de meeste mensen vinden het fijn om eerst even te mogen wennen aan de nieuwe leuke persoon in hun leven. En als dat goed gaat, loopt dat bij beiden gelijk op waardoor het niet eens als 'wennen' gezien wordt. Juist als een romance wat direct goed voelt.
Only dead fish go with the flow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven