Financiele problemen in prille relatie

22-03-2009 11:53 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen of advies geven?

De situatie is als volgt:

Enkele maanden geleden een hele leuke man ontmoet. Het klikte super. Wel allebei met een eigen verleden. Hij is niet echt een prater en bij hem zal A nooit B worden. Ik daarentegen ben precies het omgekeerde. Ongeveer een maand geleden kwam ik bij hem en hij zat niet goed in z’n vel. Financieel kon hij het op dit moment niet meer trekken. Alimentatie, hypotheek van een nog niet verkocht huis, enz. Heb hem duidelijk gemaakt dat dat voor mij geen reden zal zijn om ermee te stoppen. Heb nota bene 1,5 jaar geleden zelf ook in z’n situatie gezeten. Ik weet dus wat het is om in zo’n zwart gat te zitten. Maar ik weet ook dat ik daar nooit alleen uit had kunnen komen. Hij is nu op een punt waarin hij alles van zich af stoot. Voelt zich enorm schuldig tov mij en wil daarom op het moment niet verder met de relatie. En aan de andere kant wil hij mij toch ook niet kwijt. Dilemma! Aan de ene kant snap ik zijn reactie maar al te goed, maar aan de andere kant weet ik ook dat jezelf afsluiten voor alles ook niet de oplossing is. Praten als brugman heeft geen zin. Heb nu over 2 weken een afspraak met hem om hem mee uit te nemen. Wat overigens ook met veel pijn en moeite ging. Depressief ? Ben ik dan nu echt dom en moet ik hem loslaten of gewoon eigenwijzer zijn dan hem ? En wanneer ik dat laatste moet zijn, heeft er iemand nog leuke tips om een avond in te vullen om zijn hoofd even leeg te maken?

xxx Sunshine
Of hij gebruikt het als smoes en wil hij gewoon niet verder met je

Of hij wil gewoon eerst heel slim zijn zaakjes oplossen voor hij in een nieuwe relatie stort.
Ga met een vriendin erop uit. Huur een film, ga borduren. Avondje internetten, bestel een karaokeset, uren badderen, lekker vroeg slapen. Schrob en verf je plinten (vreselijke klus maar dat voldane gevoel achteraf is overweldigend), speel een spel, mail de mensen die je veels te lang niet hebt gesproken, ga uit.

Tips genoeg?

Over die man en je zorgen.

Als het in het begin al niet leuk is kun je het inderdaad beter afkappen. Laat hem het dus ook afkappen. Hij kan dan eerst zijn sores opruimen en daarna is er plaats voor jou. Geloof me. Je wilt geen relatie die al beroerd start. En je wil al helemaal niet het risico lopen dat hij je finaal voor de gek loopt te houden en een klaploper is. Je wil ook helemaal geen relatie met iemand die het verleden nog niet in zijn opgeruimde rugzak heeft, maar het nog in handen draagt, kijkend waar ie het gaat laten.

En daarnaast. Het klinkt gewoon als een simpele stomme smoes om de relatie te verbreken.

Over een tijd heeft hij zijn shit achter zich en kunnen jullie altijd nog zien of je nog aan elkaar denkt (of elkaar gewoon gladweg vergeten bent). Ga niet op hem wachten. Als het échte liefde is komt het wel weer.
quote:sunshine35 schreef op 22 maart 2009 @ 11:53:

Wie kan mij helpen of advies geven?

De situatie is als volgt:

Enkele maanden geleden een hele leuke man ontmoet. Het klikte super. Wel allebei met een eigen verleden. Hij is niet echt een prater en bij hem zal A nooit B worden. Ik daarentegen ben precies het omgekeerde. Ongeveer een maand geleden kwam ik bij hem en hij zat niet goed in z’n vel. Financieel kon hij het op dit moment niet meer trekken. Alimentatie, hypotheek van een nog niet verkocht huis, enz. Heb hem duidelijk gemaakt dat dat voor mij geen reden zal zijn om ermee te stoppen. Heb nota bene 1,5 jaar geleden zelf ook in z’n situatie gezeten. Ik weet dus wat het is om in zo’n zwart gat te zitten. Maar ik weet ook dat ik daar nooit alleen uit had kunnen komen. Hij is nu op een punt waarin hij alles van zich af stoot. Voelt zich enorm schuldig tov mij en wil daarom op het moment niet verder met de relatie. En aan de andere kant wil hij mij toch ook niet kwijt. Dilemma! Aan de ene kant snap ik zijn reactie maar al te goed, maar aan de andere kant weet ik ook dat jezelf afsluiten voor alles ook niet de oplossing is. Praten als brugman heeft geen zin. Heb nu over 2 weken een afspraak met hem om hem mee uit te nemen. Wat overigens ook met veel pijn en moeite ging. Depressief ? Ben ik dan nu echt dom en moet ik hem loslaten of gewoon eigenwijzer zijn dan hem ? En wanneer ik dat laatste moet zijn, heeft er iemand nog leuke tips om een avond in te vullen om zijn hoofd even leeg te maken?

xxx Sunshine Voordat je verder gaat: Wuilesman en ik zoeken ook nog iemand om de maandelijkse lasten mee te delen en wij willen ook best op jouw kosten een keer met je uiteten. Ons hoofd kun je het beste leegmaken door zo snel mogelijk met een goed voorstel te komen hoe jij ons de komende anderhalf jaar financieel zult ondersteunen. Wij zijn overigens een stuk gezellliger dan je huidige vlam. Deal?
quote:wuiles schreef op 22 maart 2009 @ 12:07:

[...]

Voordat je verder gaat: Wuilesman en ik zoeken ook nog iemand om de maandelijkse lasten mee te delen en wij willen ook best op jouw kosten een keer met je uiteten. Ons hoofd kun je het beste leegmaken door zo snel mogelijk met een goed voorstel te komen hoe jij ons de komende anderhalf jaar financieel zult ondersteunen. Wij zijn overigens een stuk gezellliger dan je huidige vlam. Deal?Dit ziet er toch al rooskleuriger uit door de openheid en eerlijkheid. Daarnaast to, hoef je er bij Wuiles en Wuilesman denk ik niet zoveel pijn en moeite in te steken om ze mee naar een restaurant te krijgen. Winwin!
lastig: wil ie echt niet met je verder (op dit moment) omdat ie zoveel aan zn hoofd heeft en jou er niet mee wil belasten, hij zich er mss wel voor schaamt dat jij voor hem een etentje gaat betalen (=lief), óf wil ie echt niet met je verder omdat ie je gewoon niet leuk genoeg vindt voor een relatie (=eikel want niet eerlijk).

wat mij de beste oplossing lijkt? ga met hem praten, en vertel dat je moeite hebt met zn gedrag. dat je hierdoor gaat twijfelen. dat je hem graag zou willen helpen/er voor hem wilt zijn, maar dat dat op deze manier niet gaat. en dat je graag wilt weten waar je aan toe bent. ziet hij een relatie met jou wel/niet zitten? evt. op t moment dat ie zn problemen wat meer onder controle heeft?

je hebt gewoon recht op een duidelijk antwoord. moet eerlijk zeggen dat ik t wel knap van je vindt dat je zo met hem begaan bent, want hij klinkt niet echt als 'de ideale man' (en dan heb ik t over zn gedrag, niet over al die schulden). vraag me af of dit een goede basis is voor een relatie.

kijk er wel voor uit dat je je nu helemaal in die relatie stort, meneer straks zijn problemen (met dank aan jou) heeft opgelost, en dat jij kunt vertrekken omdat ie je toch niet meer nodig heeft...

succes!
Hallo zeg! Ben je zijn vriendin of zijn maaschappelijk werker???

Open je ogen eens, meid.
quote:Pien252 schreef op 22 maart 2009 @ 12:15:

lastig: wil ie echt niet met je verder (op dit moment) omdat ie zoveel aan zn hoofd heeft en jou er niet mee wil belasten, hij zich er mss wel voor schaamt dat jij voor hem een etentje gaat betalen (=lief), óf wil ie echt niet met je verder omdat ie je gewoon niet leuk genoeg vindt voor een relatie (=eikel want niet eerlijk).

wat mij de beste oplossing lijkt? ga met hem praten, en vertel dat je moeite hebt met zn gedrag. dat je hierdoor gaat twijfelen. dat je hem graag zou willen helpen/er voor hem wilt zijn, maar dat dat op deze manier niet gaat. en dat je graag wilt weten waar je aan toe bent. ziet hij een relatie met jou wel/niet zitten? evt. op t moment dat ie zn problemen wat meer onder controle heeft?

je hebt gewoon recht op een duidelijk antwoord. moet eerlijk zeggen dat ik t wel knap van je vindt dat je zo met hem begaan bent, want hij klinkt niet echt als 'de ideale man' (en dan heb ik t over zn gedrag, niet over al die schulden). vraag me af of dit een goede basis is voor een relatie.

kijk er wel voor uit dat je je nu helemaal in die relatie stort, meneer straks zijn problemen (met dank aan jou) heeft opgelost, en dat jij kunt vertrekken omdat ie je toch niet meer nodig heeft...

succes!

Ehm, geen goed plan toch?

In het beste geval wil meneer echt eerst zijn zaken op orde brengen. Dan kunnen beiden het beste even afstand nemen en elkaar weer een keer ontmoeten als hij alles op orde heeft.

In het slechtste geval ziet hij dat hij to precies heeft waar hij haar hebben wil. Handig als gebruiksvoorwerp voor effe tussendoor. Daar kun je namelijk het beste twijfelende, onzekere vrouwen voor gebruiken.

Geen haar op de kop van een échte vent die erover denkt om een onzekere vrouw (en al dat gezeik) aan zijn broek te willen of het risico te willen lopen een leuke vrouw kwijt te raken door zelf de zaken niet op orde te hebben, maar nóg minder haren die erover nadenken om misbruik te maken van een échte leuke (en dus zelfstandige, zelfverzekerde) vrouw.

Maar wat ik zeg, als een man misbruik wil maken van een vrouw, laat die vrouw dat zelf toe. En de twijfels die to heeft, zou hij in het ergste geval alleen maar makkelijk vinden voor zijn plannetje. Niet praten dus, maar laten.

Mocht hij serieuze bedoelingen hebben omdat hij haar echt zo leuk vindt, dan komt hij wel bij haar terug als hij zijn zaken op orde heeft.
@ Pien: hij is een man van de ouderwetse stempel. Ja ze bestaan nog. Z'n trots ligt in de goot op het moment, hij heeft het gevoel enorm gefaald te hebben en dan niet alleen naar mij toe. Ik heb met hem gepraat en heb mijn gevoelens zeker geuit. Maar dat neemt natuurlijk zijn gevoel niet weg, geeft hem zijn eigenwaarde niet terug.

@ Madhe: als het idd een stomme kutsmoes is om een relatie te verbreken is hij een verdomd goeie acteur. Een vent totaal door z'n hoeven zien zakken en emmers vol zien janken zonder een kilo uien onder zijn neus is dan een oscar waard. Ik blijf van het goede en de eerlijkheid van een mens uitgaan. Tuurlijk ben ik daar ook weleens mee op mn bek gegaan, maar niet geschoten is altijd mis. Toch....? Daarbij, de eerste maanden waren deze problemen er niet waardoor ik de andere kant ook ken. Daarom is het zo'n lastig pakket nu...

@ Wuiles en Wuilesman: ik kan en wil hem niet financieel helpen, dus sorry...ik kan jullie daarbij ook niet helpen.
Het hoeft geen smoes te zijn op zich, dat kan, maar het kan ook gewoon zijn dat hij nu niet lekker in zijn vel zit, het echt even allemaal niet meer weet.

Maar er is hoe dan ook maar 1 advies: afstand nemen. Jij kan hem hier niet mee helpen of overtuigen om toch leuk verder te gaan. Dat zal hij zelf moeten ondervinden/voelen en dat kan hij ook het beste als er afstand is. Ga zeker niet aan hem trekken, want dan creeër je het sowieso het tegenovergestelde.

Denk dat je voor jezelf ook zo het vlugste duidelijkheid krijgt.
quote:sunshine35 schreef op 22 maart 2009 @ 12:48:

@ Pien: hij is een man van de ouderwetse stempel. Ja ze bestaan nog. Z'n trots ligt in de goot op het moment, hij heeft het gevoel enorm gefaald te hebben en dan niet alleen naar mij toe. Ik heb met hem gepraat en heb mijn gevoelens zeker geuit. Maar dat neemt natuurlijk zijn gevoel niet weg, geeft hem zijn eigenwaarde niet terug.

@ Madhe: als het idd een stomme kutsmoes is om een relatie te verbreken is hij een verdomd goeie acteur. Een vent totaal door z'n hoeven zien zakken en emmers vol zien janken zonder een kilo uien onder zijn neus is dan een oscar waard. Ik blijf van het goede en de eerlijkheid van een mens uitgaan. Tuurlijk ben ik daar ook weleens mee op mn bek gegaan, maar niet geschoten is altijd mis. Toch....? Daarbij, de eerste maanden waren deze problemen er niet waardoor ik de andere kant ook ken. Daarom is het zo'n lastig pakket nu...

@ Wuiles en Wuilesman: ik kan en wil hem niet financieel helpen, dus sorry...ik kan jullie daarbij ook niet helpen.In je eerste reactie lees ik dat je excusen voor hem zoekt, in de tweede dat je hem overdreven verdedigt en in derde dat je een sarcatische en kritische noot niet lijkt te horen.

Meid, jij wilt té graag dat deze relatie gaat werken. Dat gaat hij niet.
Eens. Als hij niet een prater is en A bij hem nooit B zal worden, heb je sowieso al een probleem waar het de communicatie betreft. Daarbij komen nog eens zijn slechte financiële situatie die (logischerwijs) enorm op zijn gemoedstoestand werkt en zijn ouderwetse inslag met betrekking tot deze sores. Deze relatie gaat volgens mij inderdaad niet werken; het zal -als je met hem doorgaat- niks meer en minder dan een soort van hulpverlenings-relatie gaan worden. Ik kan me niet voorstellen dat je dat wilt, zo'n totaal ongelijkwaardige relatie, waarin jij als een soort van mix tussen Oprah, Dr. Phil, Dirk Scheeringa en Florence Nightingale hem de hele tijd van advies moet dienen.
Ik denk niet dat je dom bent, maar ik denk wel dat dit nergens heen gaat!

Stel, hij wil eerst zijn zaken op orde brengen

Dan krijg jij hem dat echt niet uit zijn hoofd gepraat hoor, enkel en alleen omdat jij het anders wil.

De andere stel, stel dit is gewoon een smoes om je voorzichtig te zeggen dat hij je echt ontzettend leuk vind maar geen vaste relatie met je wil, dan heeft het toch ook geen zin?

Kies lekker voor jezelf meis

Laat hem zijn zooi opruimen, zijn huis verkopen weet ik veel

En als het meant to be is komt tie vanzelf terug!

Maar doordat je bij hem in de buurt blijft hoeft hij ook geen keuze te maken

Met het risico dat hij over een paar maanden jullie relatie verbreekt met de woorden

Ik had het je toch gezegd, ik wil even geen vaste relatie.

Dan is het verdriet alleen maar groter, geloof mij maar

JIj KAN zijn redder niet zijn.

Als hij niet geholpen wil worden (en dat wil hij niet want hij sluit zich af) laat het hem dan maar zelf uitzoeken, hoe moeilijk dat ook lijkt.

Dat moet hij zelf doen...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

@ Madhe: als het idd een stomme kutsmoes is om een relatie te verbreken is hij een verdomd goeie acteur. Een vent totaal door z'n hoeven zien zakken en emmers vol zien janken zonder een kilo uien onder zijn neus is dan een oscar waard. Oefenen baart kunst Ik blijf van het goede en de eerlijkheid van een mens uitgaan. Tuurlijk ben ik daar ook weleens mee op mn bek gegaan, maar niet geschoten is altijd mis. Toch....? Daarbij, de eerste maanden waren deze problemen er niet waardoor ik de andere kant ook ken. Daarom is het zo'n lastig pakket nu...

@ Wuiles en Wuilesman: ik kan en wil hem niet financieel helpen, dus sorry...ik kan jullie daarbij ook niet helpen.Ik zeg niet dát hij je wil misbruiken. Het kan, en dan zal hij vast goed kunnen acteren. Het klinkt niet onlogisch allemaal. Juist omdat het nu ineens allemaal komt aanwaaien, nu jullie het een tijdje leuk hebben gehad. En die drama; je willen laten gaan want hij kan je niet gelukkig maken nu, toch huil huil, zieligmodus, ik ga je zo missenteksten.

Als jij je leven een beetje op orde hebt, zeg je hem dat ie terug mag komen als hij zijn leven ook op orde hebt. En dat je dán wel kijkt of je hem nog wilt. Want je gaat je eigen leven toch niet voor een ander overhoop gooien? Waarom emotioneel dan wel?

Kan gebeuren hoor, maar een écht leuke man heeft eerst zijn zaakjes op orde voordat hij in een nieuwe relatie stapt.
ik denk ook dat afstand nemen het beste is, watzijn échte gedachtes ook zijn...Hij gaf aan dat hij afstand wil...
Ja waarom moeten gevoel en verstand ook altijd oorlog voeren? Ik snap ook dat ik hem moet los laten, en laat dat nu net iets zijn wat ik ontzettend moeilijk kan! Neem op het moment ook geen contact met hem op. Maar oeefff...wat is dat soms moeilijk. En ik vind het ook moeilijk om iemand waar je veel om geeft, ongelukkig te zien en daar niets aan te kunnen doen. Maar zal wel moeten ben ik bang...

Mijn eigen leven is gelukkig wel op regel. En begrijp me niet verkeerd, ik gooi niet mijn hele leven overhoop voor hem. Maar gevoelsmatig doet het af en toe best zeer.
Ik snap eerlijk gezegd niet wat er aantrekkelijk is aan een man met zoveel issues.

( Q en Q : who the fuck is Dirk Scheeringa?? )
quote:Zamirah schreef op 22 maart 2009 @ 18:49:

( Q en Q : who the fuck is Dirk Scheeringa?? )De eigenaar van DSB, Postkrediet, lenen.nl en nog wat van die oplichters kredietverstrekkende bedrijven.
anoniem_61593 wijzigde dit bericht op 22-03-2009 19:14
Reden: typo
% gewijzigd

@ Wuiles en Wuilesman: ik kan en wil hem niet financieel helpen, dus sorry...ik kan jullie daarbij ook niet helpen.Niet als jouw eigen geluk op het spel staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven