Firma list & bedrog.....en verliefd

19-11-2010 20:11 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben hier nieuw en hoop dat ik hier op dit forum met mijn verhaal terecht kan en vooral hulp krijg.

Ik zal bij het begin beginnen..

Ik en mijn vriend zijn anderhalf jaar samen waarvan we ongeveer een jaartje samenwonen. Dit omdat ik al bezig was met een huis te bemachtigen en hij toch altijd al bij mij was (ik woonde toen nog bij mijn ouders). Het moment dat wij elkaar ontmoetten had hij nog een vriendin, dit was al een aflopende zaak en al snel kregen wij voorzichtig aan een relatie. In de eerste maanden is hij een paar keer met haar vreemdgegaan. Hier kwam ik echter achter toen wij al een half jaar samenwoonden, dat was ook de reden voor mij om hem te vergeven en verder te gaan. Even later kwam de aap uit de mouw en zou hij nogmaals met haar gezoend hebben, terwijl ik thuis met het eten op hem zat te wachten.

Die dag had ik hem nota bene nog op pas gestuurd om lekker op een terrasje te gaan zitten met vrienden. Waar hij later haar was tegen gekomen.

Het voelde dus ook nog alsof het mijn eigen schuld was. Omdat ik een dagje voor mezelf wilde en hem dus met vrienden had weggestuurd. Enfin, omdat hij toen zijn mobiel niet opnam en ik geen idee had waar hij bleef is zijn oma uiteindelijk op de fiets gaan kijken bij de terrasjes en trof hem daar aan, ik had toen natuurlijk al een onderbuikgevoel dat hij daar met zijn ex was. Oma trof hem aan. Met zijn ex. Dit was echter niet wat zijn oma mij vertelde. Ze belde doodleuk op om te zeggen dat er niets aan de hand was en hem op de trein had gezet. "Geen ex te bekennen hoor!" zei ze nog.

Hier kwam ik later allemaal achter. Dit is nog kort samengevat allemaal, kun je nagaan.

We zijn nu al een poosje verder en de ex is uit beeld verdwenen. Of, nou ja niet helemaal want ze heeft een nieuwe vriend binnen dezelfde vriendengroep, die van ons. Omdat ik haar vaker ga tegenkomen hebben we de strijdbijl begraven, wat mij vooral veel rust heeft gegeven.

Mijn vriend heeft eigenlijk nooit écht spijt betuigd aan mij. Hij heeft natuurlijk wel sorry gezegt maar voor mij was dat eigenlijk niet genoeg. Ook is hij een persoon wat moeilijk praat, veel zit te gamen en denkt veel aan zichzelf. Terwijl ik ook wat persoonlijke issues heb (mbt werk, studie, familie, etc) waar ik het dus met hem niet of nauwelijks over kan hebben. Hij is ontzettend verwend door zijn ouders en alles gaat bij hem zonder moeite, vanzelf. Ik ben niet zo en niet zo opgevoed. Dat botst nogal eens en het drijft me ook tot het (jammer genoeg) vreselijke gevoel dit bij iemand anders te zoeken.

Je voelt het al aankomen; ik begin interesse te ontwikkelen voor een ander. En het is nog een vriend van mijn vriend ook.

We hebben niet eens uitbundig gesproken of iets dergelijks maar ik heb laatst 5 minuten staan praten met hem in de kroeg toen we daar met z'n allen waren. Toen ik daar een week later aan terug dacht was het in één klap helemaal anders.

Ik besloot hem te contacten via een profielensite (weet niet of ik de naam mag noemen hier) en zei dat ik dingen had gezegt die ik beter voor me had moeten houden. Dingen die mijn vriend niet van mij weet en niet wilt weten, en waarvan ik niet wil dat het verspreid word. Sinds ik hem heb gesproken kan ik niet stoppen aan hem te denken, zit ik constant zijn profiel in de gaten te houden en zorg ik dat ik naar plekken ga waar hij ook is. Bijvoorbeeld concerten etc. Ook heb ik de eerste slapeloze nacht gehad in tijden en heb alleen aan hem liggen denken.

Hij staat zo in contrast met mijn vriend. Mijn vriend is graag alleen en zit te gamen. En "de ander" is muzikant en heeft een passie.

Ik ben zo in de war, ik weet niet wat ik moet doen. Ik zie hem erg regelmatig en dit weekend ook weer...

Help!
Zet je huidige vriend aan de kant want hij is je niet waard.

Pas dan kun je verder kijken - je wilt immers niet net zo zijn als je vriend!
Jullie zijn een lekker stel samen.

Verder geen advies, wilde dat even mededelen.
Ik ben ook absoluut niet van plan ergens aan te beginnen met die ander. En hoe bedoel je een lekker stel samen NoahTe? Mijn gevoel is niet iets wat ik kan tegenhouden, jammer genoeg. Ik vind het nogal een onnodige reactie, zeker als je verder geen advies wilt of kunt geven.
Jouw vriend gaat eerst vreemd met jou, tijdens jou gaat hij vreemd met een ander, en nu sta jij op het punt.. Notabene met een vriend van hem

Vind jij dat een normale gang van zaken?

Daarom zeg ik; lekker stel samen.
quote:mySecrets schreef op 19 november 2010 @ 20:17:

Mijn gevoel is niet iets wat ik kan tegenhouden, jammer genoeg. .

Dat je deze persoon volgt naar plekken waar hij is en op zijn profiel kijkt is een keuze. Om te zeggen dat je je gevoel niet tegen kan houden, daarmee ontsla je jezelf van enige verantwoordelijkheid hierin.

Je bent verkeerd bezig, probeer eerlijk te leven, dat zal je je heel wat verder brengen dan dit stiekeme gedoe.
Jullie passen goed bij elkaar. Allebei oneerlijk en jullie draaien je hand er niet voor om om elkaar te kwetsen of te bedriegen.

Gewoon lekker zo doorgaan. Waar wil je eigenlijk hulp bij? Jij kunt je gevoel toch niet sturen, dus je gaat gewoon zo door. Toch?
wat doet het vreemdgaan van jou vriend er toe in je verhaal dat jij nu gevoelens ontwikkelt voor een ander?

Ben je uit op wraak? Is de liefde voor je vriend misschien door alles toch bekoelt? Of 'mag' het omdat hij het ook deed?
mySecrets, misschien is het verstandig om eens een flinke stap terug te doen? Je bent niet happy bij je huidige vriend én je bent verliefd op een andere man. Wat wil je zelf? Bij je huidige vriend blijven? Dan ga je zorgen dat die verliefdheid verdwijnt. Stop met die crush te zien/te contacten/profiel te bezoeken, wis alles wat je van hem hebt en probeer hem zoveel mogelijk te ontwijken. Bovendien moet je hiernaast dan kiezen voor je vriend en dealen met datgene wat er speelt.

Een andere optie is om het uit te maken en voor jezelf te gaan kiezen. Je lijkt niet erg gelukkig met je huidige vriend (waar je reden toe hebt), maar je blijft wel in die relatie zitten.

Je klinkt ook niet erg verliefd meer op je huidige vriend, en waarom ben je dan nog bij hem?
quote:NoahTe schreef op 19 november 2010 @ 20:20:

Jouw vriend gaat eerst vreemd met jou, tijdens jou gaat hij vreemd met een ander, en nu sta jij op het punt.. Notabene met een vriend van hem

Vind jij dat een normale gang van zaken?

Daarom zeg ik; lekker stel samen.

Wat je zegt is niet eens waar, want toen hij nog een vriendin had heb ik de boot afgehouden tot dat al een poosje over was tussen hen. Ik wilde niemand kwetsen of hem van haar afpakken. In die periode hadden we wel sporadisch contact (over de telefoon of internet) maar dat was het ook. Ik zeg niet dat dat helemaal netjes is zij is toen niet bedrogen door hem.

En over mezelf; ik ben totaal niet een persoon wat vreemdgaat, nooit gedaan ook. Daarom verontrusten mijn eigen gevoelens mij. Begrijp je?
Je komt er dus nu jullie samenwonen achter dat je vriend en jij eigenlijk niet zo goed bij elkaar passen. Trek je conclusies en maak eerst schoon schip, zou ik zeggen. Beter dan hetzelfde doen wat je vriend heeft gedaan.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:mySecrets schreef op 19 november 2010 @ 20:17:

Ik ben ook absoluut niet van plan ergens aan te beginnen met die ander. En hoe bedoel je een lekker stel samen NoahTe? Mijn gevoel is niet iets wat ik kan tegenhouden, jammer genoeg. Ik vind het nogal een onnodige reactie, zeker als je verder geen advies wilt of kunt geven.nee dat zou mooi zijn.... dan hoop maar dat je niet al te vaak het gevoel hebt dat je iemand voor zijn muil wil slaan als jij je zo slecht kunt beheersen
Als jullie nou niet samenwoonden... Was je dan ook bij hem gebleven toen je erachter kwam dat hij meermaals was vreemdgegaan?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:mySecrets schreef op 19 november 2010 @ 20:11:

Omdat ik een dagje voor mezelf wilde en hem dus met vrienden had weggestuurd. Enfin, omdat hij toen zijn mobiel niet opnam en ik geen idee had waar hij bleef is zijn oma uiteindelijk op de fiets gaan kijken bij de terrasjes en trof hem daar aan, ik had toen natuurlijk al een onderbuikgevoel dat hij daar met zijn ex was. Oma trof hem aan. Met zijn ex. Dit was echter niet wat zijn oma mij vertelde. Ze belde doodleuk op om te zeggen dat er niets aan de hand was en hem op de trein had gezet. "Geen ex te bekennen hoor!" zei ze nog.

!

Je vriend nam zijn telefoon niet op en toen heb jij zijn oma er op de fiets achteraan gestuurd om te controleren of hij met zijn ex was?? OMG... dit klinkt wel heel claimerig en controlerend. En daar zet je zijn oma toch niet voor in?

Verder klinkt je vriend ook niet echt als een leuke partner. Maar blijkbaar heb jij het tot nu toe goed gevonden en besloten het over je kant te laten gaan. Pas nu je zelf verliefd bent op een ander is zijn gedrag opeens helemaal verkeerd.

Lekker stel dus...
quote:mySecrets schreef op 19 november 2010 @ 20:24:

[...]

Wat je zegt is niet eens waar, want toen hij nog een vriendin had heb ik de boot afgehouden tot dat al een poosje over was tussen hen. Ik wilde niemand kwetsen of hem van haar afpakken. In die periode hadden we wel sporadisch contact (over de telefoon of internet) maar dat was het ook. Ik zeg niet dat dat helemaal netjes is zij is toen niet bedrogen door hem.

En over mezelf; ik ben totaal niet een persoon wat vreemdgaat, nooit gedaan ook. Daarom verontrusten mijn eigen gevoelens mij. Begrijp je?

In je OP komt het anders over...

Wat je ook doet met "die ander", dump sowieso die huidige vriend van je. Je weet hoe het voelt om bedrogen te worden en hoe vervelend hij ook was, hij verdient het niet terug.

Daarnaast had je hem er meteen uit moeten schoppen toen je erachter kwam dat hij vreemd ging. Dat verdien jij namelijk niet.
Uit de OP: 'Dat botst nogal eens en het drijft me ook tot het (jammer genoeg) vreselijke gevoel dit bij iemand anders te zoeken.'

Hoe vreselijk is dat gevoel, dat je naar iemand anders toe gedreven wordt?

Je wilt dit, dus neem daar ook de verantwoording voor.

Gebruik de slechte toestand van je huidige relatie niet als excuus.
Jammer dat er wordt gedaan alsof ik een slecht persoon ben. Ik ben in de war door mijn eigen gevoel. En inderdaad dat profiel-spieken etc. is ook geen slim plan, alsof ik dat zelf niet weet. Ik hoopte toch echt wat meer begrip te krijgen dan al deze afkattingen door Jan en alleman.
quote:Letgo schreef op 19 november 2010 @ 20:28:

[...]

Je vriend nam zijn telefoon niet op en toen heb jij zijn oma er op de fiets achteraan gestuurd om te controleren of hij met zijn ex was?? OMG... dit klinkt wel heel claimerig en controlerend. En daar zet je zijn oma toch niet voor in?

Verder klinkt je vriend ook niet echt als een leuke partner. Maar blijkbaar heb jij het tot nu toe goed gevonden en besloten het over je kant te laten gaan. Pas nu je zelf verliefd bent op een ander is zijn gedrag opeens helemaal verkeerd.

Lekker stel dus...Neehoor, ik belde zijn ouders huis om te vragen of hij daar toevallig was en zijn oma was de enige die thuis was en is uit haarzelf gaan kijken. En zijn gedrag was destijds al verkeerd, niet nu ik opeens interesse heb voor een ander.
quote:mySecrets schreef op 19 november 2010 @ 20:28:

Jammer dat er wordt gedaan alsof ik een slecht persoon ben. Ik ben in de war door mijn eigen gevoel. En inderdaad dat profiel-spieken etc. is ook geen slim plan, alsof ik dat zelf niet weet. Ik hoopte toch echt wat meer begrip te krijgen dan al deze afkattingen door Jan en alleman.

Misschien komt het omdat je de onschuld zelve bent in de manier waarop je schrijft en er weinig zelfreflectie uit blijkt. Misschien dat een spiegel daarom het beste is wat forummers hier voor je kunnen doen.

Dat maakt je overigens geen slecht mens.
Mysecrets, ik zal je niet afkatten. Er zit wel een kern van waarheid in 'hoe je er aankomt, zo kom je er ook van af'. Als je die list en bedrog toelaat in je leven, bij jezelf of van een partner, dan kom je er steeds weer mee in aanraking.

Het leven bestaat uit keuzes maken en elke keuze betekent een begin, maar ook een afscheid van iets anders. Als je alles wil, zal je alles verliezen, snap je dat?
quote:mySecrets schreef op 19 november 2010 @ 20:28:

Jammer dat er wordt gedaan alsof ik een slecht persoon ben. Ik ben in de war door mijn eigen gevoel. En inderdaad dat profiel-spieken etc. is ook geen slim plan, alsof ik dat zelf niet weet. Ik hoopte toch echt wat meer begrip te krijgen dan al deze afkattingen door Jan en alleman.Als jij je relatie zelf al firma list & bedrog noemt en nu verliefd ben op een ander, weet je dan ook misschien wat de oplossing is?
Wat was dat nou met zijn oma? Dat klinkt wel heel erg vreemd.
This is not kosher!
Daarom wil ik ook benadrukken dat ik helemaal geen verdere intenties heb met die jongen, ookal spiek ik te vaak op zijn profiel. Het gaat mij puur om het gevoel dat ik heb, dat het mogelijk is dat ik mij zo zou voelen binnen een relatie maakt me bang. En inderdaad, ik schrok toen ik mij bedacht dat we geen haar beter zijn dan elkaar (mijn vriend en ik)...
quote:mySecrets schreef op 19 november 2010 @ 20:36:

Daarom wil ik ook benadrukken dat ik helemaal geen verdere intenties heb met die jongen, ookal spiek ik te vaak op zijn profiel. Het gaat mij puur om het gevoel dat ik heb, dat het mogelijk is dat ik mij zo zou voelen binnen een relatie maakt me bang. En inderdaad, ik schrok toen ik mij bedacht dat we geen haar beter zijn dan elkaar (mijn vriend en ik)...

Dat je gevoelens krijgt voor een ander is vervelend (onhandig) voor je, maar daarmee doe je nog niks slechts. Pas als je dat gaat voeden en opzoeken dan ben je niet goed bezig.

Waarom wil je eigenlijk nog bij je vriend blijven? Ben je bang om alleen te zijn?
Beste Secrets,

Je wordt hier niet afgekat om wie je bént, je krijgt een spiegel voorgehouden over je acties en hoe het overkomt. Is totaal iets anders.

Als je wilt dat er met je meegedacht wordt of als je hulp/adives wilt, wees dan ook bereid om naar je eigen gedrag te kijken. Als je dat eerlijk kunt, denk ik zomaar dat je gelijk weet wat je te doen staat.

Die gevoelens die je nu aan het ontwikkelen bent (ook al is er nog niets gebeurd) laten je gevaarlijk de kant op gaan die je vriend al is opgegaan.

Doe wat met de gegeven reacties want er zit veel waarheid in, ook al wil je dat wellicht niet horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven