Flirten als getrouwde vrouw

30-01-2020 13:48 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd wel een flirt geweest. Dat blijft altijd onschuldig, alleen nu merk ik dat ik met iemand heb geflirt die iets teveel in mijn hoofd blijf zitten. Ik ben benieuwd of ik hierin heel normaal ben, of dat het echt heel fout is. Ik zoek geen contact met hem of ga met hem appen, want dat vind ik al grensoverschrijdend gedrag. Maar ondertussen fantaseer ik wel over hem. We waren tijdens het flirten wel heel eerlijk en open naar elkaar, en dat was wel heel prettig. Hij weet dus ook dat er niks kan en gaat gebeuren.

Ik ben dus benieuwd, hoe anderen met een langdurige relatie dit doen? Eerst dacht ik dat het heel fout is, maar misschien is het ook wel heel menselijk? Ik ben overigens bijna 10 jaar samen met mijn man.
'Happiness is only real when shared'.
Voor mij is flirten ook elkaar vertellen dat je zo leuk aardig bent en hoe goed je er wel niet uitziet maar to zegt zelf dat ze flirterig is terwijl ze er niets mee bedoeld.
Maar wat bedoeld to dan met flirterig? ondertussen fantaseert ze wel over diegene met wie ze flirt.
Rooss4.0 schreef:
30-01-2020 14:15
Jij verstaat schijnbaar iets heel anders onder flirten dan ik. Voor mij is flirten even oogcontact maken, een glimlach, een grapje in de supermarkt.
Op het moment dat het gaat over "tis dat je getrouwd bent anders had ik m even onder je rokje gedouwd" noem ik dat eigenlijk geen flirten meer.
Beetje dat idd.

En als iemand echt de hele tijd in je hoofd zit. Dat is al helemaal niet een flirtje. Dat is gewoon een verliefdheid of dikke vette crush.

Maar daar gaat ze ook niet op in.
Flirten mag maar alleen met onbekenden. Zoals rooss4.0 zegt even contact met iemand hebben in de supermarkt of oogcontact en een praatje in de kroeg. Of een glimlacht op straat.

Geen geflirt met collega's of anderen die je vaker zal treffen.
Oh nee, ik flirt ook met bekenden en ook met vrouwen. Het maakt het hele leven gewoon een beetje kleuriger.

TO, dit is far beyond flirten hoor. Dit is meer knalrooie alarmbellen.
*2020* schreef:
30-01-2020 14:14
Dat klopt maar he als een getrouwde man staat te flirten met een meisje in de kroeg krijgt hij vast ook reacties van de dames hier.
Dat ze maar een ander moet zoeken want hij is niet te vertrouwen hij is op zoek naar een ander en ga zo door.
Er zit wel een verschil tussen heel opzichtig en overdreven flirten of een subtiel flirterig glimlachje tijdens het passeren van een mooie aantrekkelijke man/vrouw.
Ik houd altijd een gepaste afstand en ga ook het gesprek niet opzoeken of uitgebreid mijn ogen de kost staan geven.

En nee ik ben niet wanhopig opzoek naar bevestiging en kom ook geen aandacht tekort.
Rooss4.0 schreef:
30-01-2020 14:20
Oh nee, ik flirt ook met bekenden en ook met vrouwen. Het maakt het hele leven gewoon een beetje kleuriger.

TO, dit is far beyond flirten hoor. Dit is meer knalrooie alarmbellen.

Dit.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ach ja, niet te moeilijk over doen, maar inderdaad geen aandacht meer geven zodat het niet meer wordt. Ook niet in je hoofd door fantasieën. Vervang hem maar even voor een lekkere acteur ofzo. En als het iemand is die je regelmatig tegen komt, beetje ontwijken. Dan voedt je het niet.

Het voeden van flirten leidt tot verliefdheid, het voeden van verliefdheid tot affaires. Het ‘overkomt’ mensen niet, ze maken ergens in het proces de beslissing het gebeuren te voeden. En dan gaat het mis
*2020* schreef:
30-01-2020 14:17
Voor mij is flirten ook elkaar vertellen dat je zo leuk aardig bent en hoe goed je er wel niet uitziet maar to zegt zelf dat ze flirterig is terwijl ze er niets mee bedoeld.
Maar wat bedoeld to dan met flirterig? ondertussen fantaseert ze wel over diegene met wie ze flirt.
Ja dat heb je ook niet in de hand of je verliefd wordt op iemand of niet. Ze doet er niets mee en dat vind ik het belangrijkst.
To is ook al 10 jaar samen met haar vent hé.
Denk je werkelijk dat hij nooit over een andere vrouw gefantaseerd heeft?
sneeuwwitje80 schreef:
30-01-2020 14:19
Flirten mag maar alleen met onbekenden. Zoals rooss4.0 zegt even contact met iemand hebben in de supermarkt of oogcontact en een praatje in de kroeg. Of een glimlacht op straat.

Geen geflirt met collega's of anderen die je vaker zal treffen.
Wie heeft deze regels bedacht? :wtf: :P

Ik ben het met jullie eens dat het misschien iets meer is dan alleen flirten, want dan had hij niet zo in mijn hoofd blijven zitten. En ik geloof dat ik nu ook te snap waarom. Ik ben altijd nog een beetje bang mn eigen huwelijk te saboteren, want ik wil mijn man niet kwijt, ik wil hem ook absoluut geen pijn doen. Hij is mijn alles, daarom is het ook een beetje verwarrend allemaal.
Maar je raakt je vent toch niet zomaar kwijt, totallyfree? Stop met voeden, fantaseren mag.
totallyfree schreef:
30-01-2020 14:27

Ik ben het met jullie eens dat het misschien iets meer is dan alleen flirten, want dan had hij niet zo in mijn hoofd blijven zitten. En ik geloof dat ik nu ook te snap waarom. Ik ben altijd nog een beetje bang mn eigen huwelijk te saboteren, want ik wil mijn man niet kwijt, ik wil hem ook absoluut geen pijn doen. Hij is mijn alles, daarom is het ook een beetje verwarrend allemaal.
Goed gegokt maar als jij al fantaseert over een vrijpartij met je collega ben je verliefd.
*2020* schreef:
30-01-2020 14:30
Goed gegokt maar als jij al fantaseert over een vrijpartij met je collega ben je verliefd.
:bonk:
Ik ben 14 jaar samen met mijn man en heb nooit behoefte om te flirten. Vind ook bijna nooit een andere man aantrekkelijk. Hij doet het volgens mij ook niet. Ik heb genoeg aandacht gehad voor de rest van mijn leven en krijg van mijn man ook meer dan genoeg aandacht.
Er is in deze geen middenweg. Jij wil je man niet kwijt? Stoppen met dit gedrag naar collega dan.
Herfstblaadje19 schreef:
30-01-2020 14:31
:bonk:
Ja aan forummers die zo forummen zonder verder met dit topic te bemoeien heb ik niets mee.
Rooss4.0 schreef:
30-01-2020 14:29
Maar je raakt je vent toch niet zomaar kwijt, totallyfree? Stop met voeden, fantaseren mag.
Thanks, die schop onder mn hol heb ik wel ff nodig.

2020 ik ga niet eens meer op jou reageren XD
totallyfree schreef:
30-01-2020 14:27

Kijk de TED talk van Esther Perel eens, over 'rethinking infedelity'. Kijk het samen met je man. Deel precies dat wat je in je vorige post zei (over wat je soms mist). Is niet gek, heel normaal.
En kijk dan hoe je dat samen weer kunt ervaren. Daar zijn zooooveel mogelijkheden voor. Maar eerst open zijn over dat dit gevoel er is. Is echt niet gek :)
totallyfree schreef:
30-01-2020 14:33
Thanks, die schop onder mn hol heb ik wel ff nodig.

2020 ik ga niet eens meer op jou reageren XD
Prima
Zucht, het is geen collega voor de duidelijkheid, dat heeft 2020 ervan gemaakt met haar glazen bol. :bonk:
Verder bedankt voor alle reacties, het zet me weer in beweging. Ik heb voor mezelf nu iets helderder waar het vandaan komt en wat de valkuilen zijn.
katkaatje schreef:
30-01-2020 14:25
Ach ja, niet te moeilijk over doen, maar inderdaad geen aandacht meer geven zodat het niet meer wordt. Ook niet in je hoofd door fantasieën. Vervang hem maar even voor een lekkere acteur ofzo. En als het iemand is die je regelmatig tegen komt, beetje ontwijken. Dan voedt je het niet.

Het voeden van flirten leidt tot verliefdheid, het voeden van verliefdheid tot affaires. Het ‘overkomt’ mensen niet, ze maken ergens in het proces de beslissing het gebeuren te voeden. En dan gaat het mis
helemaal mee eens!
Ik heb de indruk dat je jezelf niet vertrouwt en je bang bent dat je verder zal gaan dan flirten.
Zelf flirt ik bewust nooit. Heb er geen behoefte aan en heb geen zin in trammelant in mijn relatie.
Rooss4.0 schreef:
30-01-2020 14:29
Ik vind fantaseren wel een manier van voeden hoor. Keertje flirten is fijn en prima, maar (regelmatig) fantaseren is jezelf wel in een gevarengebied zetten. Dan zou ik voor de zekerheid lekker over iets/iemand anders fantaseren.
*2020* schreef:
30-01-2020 14:33
Ja aan forummers die zo forummen zonder verder met dit topic te bemoeien heb ik niets mee.
Ik had eerder al gereageerd hoor. Maar ik zal de emoticon even voor je uitschrijven: belachelijk om te stellen dat fantaseren over een vrijpartij gelijk staat aan verliefd zijn. Zo beter?
totallyfree schreef:
30-01-2020 14:07
Wauw, wat een vooroordeel. Nee hoor, dat is niet zo, al is het altijd leuk om te voelen dat je er wel mag zijn. Maar dat lijkt me menselijk. ;)

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
ik heb geen bevestiging van anderen nodig om te weten dat ik er wel mag zijn. Het boeit me ook niet of andere mannen me leuk vinden of niet, als mijn eigen kerel me nog maar leuk vindt. Ik snap de toegevoegde waarde van kijken of je nog in de markt ligt niet zo. Je bent toch niet meer in de markt?

Waarom wil je in godsnaam gaan zitten fantaseren over een andere man. Je hebt toch een man.
katkaatje schreef:
30-01-2020 14:38
Ik vind fantaseren wel een manier van voeden hoor. Keertje flirten is fijn en prima, maar (regelmatig) fantaseren is jezelf wel in een gevarengebied zetten. Dan zou ik voor de zekerheid lekker over iets/iemand anders fantaseren.
Het hele idee van fantaseren is toch juist dat alles kan en mag, betekent niet dat je dat meteen wil...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven