friend with benefits

07-04-2016 13:57 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een hele tijd single en heb me tijdje geleden ingeschreven op een datingsite. Na wat dates die uiteindelijk op niets zijn uitgelopen heb ik voor mezelf besloten dat het leven zo ook goed is en me er misschien maar bij neer moet leggen om single te blijven. Maar wat ik wel mis is het lekker knuffelen met iemand en de seks. In het verleden 1 keer een friend with benefits gehad en hier toen een erg leuke tijd mee gehad. Dat zou ik het liefst nu ook weer willen maar geen idee waar en hoe iemand te vinden die hier ook voor is te vinden. Destijds in contact gekomen met iemand via een forum, niet eens met de bedoeling om op deze manier met elkaar iets aan te gaan maar van het een kwam het ander. Wie heeft ook een FWB en hoe ben je er aan gekomen?
Denk niet dat het iets voor jou is, TO.

Je wilde een relatie en omdat dit niet lukte, wil je dan maar een FWB. Heb het idee dat je je snel aan je FWB gaat hechten en meer zal willen. Advies: pas daar voor op.
Ik heb een SV, een FWB is mij ook al te ingewikkeld inderdaad.

We zijn zo'n 7 jaar geleden vreselijk verliefd op elkaar geweest, hadden ook ineens "verkering" maar beiden 40+ en dat kon ik helemaal niet... paar keer uit en aan en uiteindelijk besloten we maar om het niet meer "aan' te maken want dan hoeft het ook niet 'uit' zeg maar.

Nu zien we elkaar af en toe, echt niet vaak hoor, misschien 4-6 x per jaar. We hebben volledig gescheiden levens maar als we elkaar zien is het altijd gezellig en vertrouwd, we hebben een heerlijke avond, fijne seks en vervolgens is er geen contact meer tot de volgende keer.. Klinkt raar maar voor mij werkt het perfect.

Het heeft gewoon lang geduurd voordat we de juiste formule hadden gevonden, dat was best lastig.
quote:Defietsboer schreef op 07 april 2016 @ 19:36:

Denk niet dat het iets voor jou is, TO.

Je wilde een relatie en omdat dit niet lukte, wil je dan maar een FWB. Heb het idee dat je je snel aan je FWB gaat hechten en meer zal willen. Advies: pas daar voor op.Ik ben niet op zoek naar een relatie, weet zeker dat ik daar niet voor geschikt ben omdat ik te veel gesteld ben op mijn vrijheid. Dat bleek nu ook weer met datingsiteman. Maar ik mis wel de intimiteit, de seks. Ik heb in het verleden een keer ruim 2 jaar een SV gehad, hadden af en toe mailcontact en zagen elkaar buiten de afspraakjes niet. Hadden elk verder ons eigen leven en dat werkte perfect. Dat is wat ik nu ook weer zoek.
yellowpino schreef:
07-04-2016 13:57
Ik ben al een hele tijd single en heb me tijdje geleden ingeschreven op een datingsite. Na wat dates die uiteindelijk op niets zijn uitgelopen heb ik voor mezelf besloten dat het leven zo ook goed is en me er misschien maar bij neer moet leggen om single te blijven. Maar wat ik wel mis is het lekker knuffelen met iemand en de seks. In het verleden 1 keer een friend with benefits gehad en hier toen een erg leuke tijd mee gehad. Dat zou ik het liefst nu ook weer willen maar geen idee waar en hoe iemand te vinden die hier ook voor is te vinden. Destijds in contact gekomen met iemand via een forum, niet eens met de bedoeling om op deze manier met elkaar iets aan te gaan maar van het een kwam het ander. Wie heeft ook een FWB en hoe ben je er aan gekomen?
Heyy beetje laat misschien, maar via een simpele google zoekopdracht kwam ik jouw bericht tegen. Ik ben namelijk naar hetzelfde opzoek, dus ik dacht dat het wel even de moeite waard was om even te reageren op je bericht! :-D
Nu lees ik dit toevallig, had het vorige keer gemist maar wat is nou precies het verschil tussen FWB of een relatie waarin je gewoon nog niet over de toekomst praat, wel of niet samenwonen en zo?

Ik snap het niet zo goed, een vriend met wie je sex hebt, dan heb je toch gewoon een relatie? Of eigenlijk: wat is het verschil tussen een prille relatie en een FWB?

Een SV: een SexVriend(in)? Ja sorry ik snap het niet zo goed, ik heb bij FWB altijd het idee: je hebt gewoon een relatie maar je mag vreemdgaan (open relatie?) en het is wel de bedoeling dat je ook leuke niet sexuele dingen met elkaar doet want anders is het Friends-gehalte ver te zoeken.

Klinkt mij een beetje in de oren als: je mag gewoon alles doen wat je in een relatie niet zou pikken WANT je hebt geen relatie, alleen vriendschap.
En ok, je hebt ook seks. Een relatie dus.

Of heeft het ermee te maken dat anderen er niets vanaf mogen weten? Serieuze vraag, ik noem zoiets gewoon een beginnende relatie waarvan je nog helemaal niet weet of het echt serieus gaat worden.

Benoem het ook nooit zo en heb ook nog nooit een vriendinnetje gehad die het zo noemde. Vrienden mogen best weten dat we met elkaar rotzooien, nooit een probleem geweest.

Ik zou er wel op afknappen als een meisje niet zou willen weten voor de buitenwereld dat we wel degelijk bij elkaar in bed liggen. Zou ik echt heel raar vinden en er een streep onder zetten als niemand het mag weten.
Alsof je vreemdgaat maar je hebt beiden geen partner.. vaag hoor.

Het enige dat ik kan bedenken is dat sommige mensen er heel veel waarde aan hechten om aan familie voorgesteld te worden als 'de partner van'.
Daar heb ik een broertje dood aan, wil liever niet mee en als me dan het mes op mijn keel word gezet met kerst of zo en ik echt meemoet is dat meestal einde prille relatie. Of is mijn FWB me dan zat? Verwarrend!! :D
Ik dacht ook heel lang zo over fwb en dacht ook dat ik er geen type voor was. Maar sinds een paar maanden ga ik om met een man en ik snap t nu wel. Hij is gewoon geen man om een relatie mee te beginnen: tien jaar jonger dan ik, jong kind terwijl die van mij volwassen zijn, andere interesses, opleiding etc.
Ik zie me bijvoorbeeld geen vakantie doorbrengen met hem en dat is wederzijds denk ik.
Dit gaat in de eerste plaats om de seks en verder vinden we elkaar best aardig. Het is ontspannen om met iemand om te gaan waar je niet verliefd op bent, merk ik. Je hoeft niet zo je best te doen, de wereld houdt niet op met draaien als het ophoudt en dat geeft de omgang een luchtigheid die me wel bevalt.
Kortom: eigenlijk best okay om een fwb te hebben. Het is echt iets anders dan een relatie.
Ik heb 3 fwb gehad in het verleden.
Mijn ex, eerst relatie.. geen contact, later weer wel en zo gingen we vaker afspreken en kwam er seks bij. Maar we waren eens dat een relatie niet meer in zat. Alhoewel iedereen geloofde dat hij meer wilde en op het einde geloofde ik het ook maar ik was duidelijk en vond dat niet mijn probleem. Het kwam ten einde omdat ik mijn huidige partner ontmoette..

Daarvoor iemand via datingsite ontmoet. Klik was er, alleen een relatie zag ik niet zitten. Maar de aandacht die hij gaf was fijn. Hij verzorgde vele uitjes, verrassingen en daarbij hadden we seks. Het voelde alsof hij mijn sugar daddy was. Maar dan van mijn eigen leeftijd. Die term kende je toen niet haha. Maar ik moet zeggen ik voelde me echt gelukkig.. zelfverzekerd. Heerlijk! Contact had ik tot mijn relatie met ex.
En daarvoor met een jeugd vriendje, we werden 'huisgenoten' (anti kraak) en dat beviel uitstekend alleen hier waren wel gevoelens van beide maar een relatie zou nooit stand houden om bepaalde redenen. We deden ons ding en daarnaast ook gezamenlijke uitjes en seks. Ik heb daar klein jaartje gezeten en moet zeggen omdat het toch aardig dichtbij komt qua privacy, was de tijd ook voldoende.

Ik heb alleen maar positieve ervaringen maar ik denk ook dat ik geluk gehad heb. Een vriendin heeft er 2 gehad en kwamen gevoelens en gezeur bij. Buiten mijn jeugd vriendje sloot ik me daar voor af. En heb de tijd van mijn leven gehad. Onafhankelijkheid!
Dus Ja, waar haal je ze vandaan.. duidelijkheid en 'afspraken' moeten echter wel besproken worden. En soms een keertje herhalen. Dat werkte bij hier wel goed.
Bam!!!!
Waterman26 schreef:
21-04-2018 01:11
Ik dacht ook heel lang zo over fwb en dacht ook dat ik er geen type voor was. Maar sinds een paar maanden ga ik om met een man en ik snap t nu wel. Hij is gewoon geen man om een relatie mee te beginnen: tien jaar jonger dan ik, jong kind terwijl die van mij volwassen zijn, andere interesses, opleiding etc.
Ik zie me bijvoorbeeld geen vakantie doorbrengen met hem en dat is wederzijds denk ik.
Dit gaat in de eerste plaats om de seks en verder vinden we elkaar best aardig. Het is ontspannen om met iemand om te gaan waar je niet verliefd op bent, merk ik. Je hoeft niet zo je best te doen, de wereld houdt niet op met draaien als het ophoudt en dat geeft de omgang een luchtigheid die me wel bevalt.
Kortom: eigenlijk best okay om een fwb te hebben. Het is echt iets anders dan een relatie.
Dit begrijp ik wel :)

Dankjewel voor de uitleg, ik snap nu het concept FWB opeens wel zoals je het beschrijft hier.
Ik denk dat veel mensen de uitdrukking FWB verkeerd gebruiken, dan gaat het om een ex (meestal) met wie nog wel af en toe afgesproken wordt voor seks en meer niet.
Dát loopt vaak uit op drama en volgens mij is dat omdat één van de twee toch hoopt dat het weer meer wordt dan FWB en enorm gekwetst is -maar dat niet mag laten blijken- als ex ook een ander heeft. Of met een ander op vakantie gaat.

Dat dacht ik dus: je doet wel van alles samen maar in de wetenschap dat het nooit (meer) echt een relatie gaat worden.
Heel verhelderend; je weet van begin af aan dat het puur voor de seks is, ik neem aan dat je elkaar wel een beetje leuk vind, samen ook wel kan lachen om dezelfde dingen bv, en zal je ook niet zo snel ergeren of zorgen maken om grote verschillen want: het duurt zolang het duurt en de aantrekkingskracht is vooral lichamelijk.

En je bent niet echt verliefd dus zal het je niet zo raken als de ander wel verliefd wordt op iemand die écht bij hem of haar past.
Ik snap het nu beter, veel plezier samen zolang het leuk is en als het niet meer leuk is: even goede vrienden en elkaar het beste wensen, toch?
Komt denk ik minder vaak voor dan je zou denken.. meestal zit er toch iets van hoop of verlangen naar méér in zoals ik het vaak lees.
Een one-night stand en dan steeds op repeat drukken als het zo uitkomt :) ja dat kan prima gaan, zeker als er kinderen in het spel zijn die je erbuiten wil houden!
Mijn FWB is uiteindelijk toch een 'echte' relatie geworden. In het begin werd ik er vreselijk onzeker van, maar het wordt nog steeds alleen maar beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven