FRIENDS WITH BENEFITS

19-09-2011 21:23 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruim 3 maanden geleden via een datingsite een hele leuke jonge vrouw leren kennen: sexy, mooi, slim, lief, grappig etc. We bevonden ons op dat moment beide in een wat wilde periode, waarin we veel aan het daten waren en aan het feesten waren. Mede doordat we veel in elkaar herkenden klikte het vanaf het eerste moment. Na een paar korte berichtjes over en weer spraken we s´avonds af en na een hele leuke avond met veel wijn zijn we met elkaar naar bed gegaan en een paar dagen later zijn we samen een lang weekend naar Barcelona gegaan.

In Barcelona vertelde ze me dat ze me heel leuk vond, maar dat ze niet gelooft in standaard relaties. Heel graag zou ze het ongecompliceerd houden: friends with benefits. Ikzelf had net een lange monogame relatie achter de rug en kon me daar op dat moment prima in vinden. Het liep echter anders dan ik had gedacht. Na Barcelona bleven we elkaar namelijk veel vaker zien dan ik me had voorgesteld. Ieder weekend het hele weekend en door de weeks meestal ook nog wel een dag of twee. Ik begon haar steeds leuker te vinden en merkte dat ik verliefd begon te worden. Zij was altijd erg blij met me als we samen waren, maar als we niet samen waren dan reageerde ze steeds vaker koel en afstandelijk op mijn lieve sms-jes. Op een gegeven moment werd ik dat zat en vertelde ik haar dat als het echt alleen maar voor de sex was, dat het dan voor mij niet meer hoefde. Ze reageerde daar heel verbaasd op en ze zei dat ze dacht dat ik er hetzelfde over dacht en dat ze geen idee had dat ik andere gevoelens voor haar had. Vanaf dat moment veranderde ze aanzienlijk. Ze werd veel liever, we zagen elkaar nog vaker en uiteindelijk gaf ze toe dat ze ook op mij verliefd was geworden. Dat was afgelopen weekend en ik greep dat moment aan om ook het laatste punt dat me dwars zit aan de orde te stellen, het feit dat ze geen monogame relatie wilde. Zonder dat ze het met zoveel woorden had gezegd voelde ik namelijk wel aan dat ze op een paar van haar korte vakantietripjes met anderen naar bed was gegaan.

Tot mijn teleurstelling reageerde ze dit keer niet zo inschikkelijk. Ze zei dat ze sex met anderen niet wilde opgeven en dat ze het mij ook zeker niet wil onthouden, omdat ze bang is dat een monogame relatie uiteindelijk gedoemd is saai te worden. Ze vreest dat er vervolgens vreemd gegaan wordt, dat er zal worden gelogen en dat we beide ongelukkig zullen worden. Ze bezweerde me dat ik me nergens zorgen over hoef te maken, dat ze gek op me is en dat haar one-night-stands puur sexueel zijn, terwijl haar gevoelens voor mij van hele andere orde zijn. Toen ik bleef volhouden dat ik het een verschrikkelijk idee vind dat ze sex heeft met anderen zei ze dat als ik haar voor het blok zou zetten, dat ze dan voor mij zou kiezen, omdat ze me niet kwijt wil, maar dat ze vreest dat het uiteindelijk een grote fout zal blijken te zijn. Ik heb haar toen gezegd dat ik haar niet voor het blok zal zetten, omdat het niet zal werken als ik haar ergens toe dwing. Ze was daar heel blij mee en zei dat ik haar wat tijd moet gunnen, dat ze er binnenkort misschien wel anders over zal denken. Ik ben echter bang dat dat niet gaat gebeuren. Ik ben er in de afgelopen 3 maanden namelijk wel achter gekomen dat sex een hele prominente plaats in haar leven inneemt.

Wat nu? Ik ben tot over mijn oren verliefd en wil haar absoluut niet kwijt. Aan de andere kant voel ik me iedere keer als we een keertje niet samen zijn in een weekend ontzettend triest, omdat de kans groot is dat ze dan het bed deelt met een ander. Heeft iemand wijze raad?
Nou ja, dan zit er maar 1 ding op toch?

Je eigen grenzen verleggen

Niet mijn kopje thee maar als jij haar absoluut niet kwijt wilt is dat natuurlijk de enige realistische optie...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Caps wordt gezien als schreeuwen.

En eens met voorgangster.
Bazinga!
Ik vind het eerlijk van haar om dit duidelijk aan te geven. Daarmee heb jij een keuze: dit accepteren of niet. Lastig om die keuze te maken als je verliefd bent, maar als ik je verhaal zo lees vermoed ik dat dit een probleem voor jullie blijft omdat jij je hier niet prettig bij voelt. Ik zou er niet op vertrouwen dat ze monogaam blijft.
Jij wil appels, zij wil peren. M.i. maak jij de fout te denken dat zij appels wel gaat leren waarderen, omdat het allebei fruit is.

Zij heeft appels geprobeerd, geen afkeer er van maar overduidelijk een voorkeur voor peren.

Als ze voor de keus gesteld wordt tussen jou plus appels minus peren of alleen maar peren, dan kiest ze voor jou plus appels minus peren. Maar ze kent zichzelf goed en geeft aan dat ze wrs. op termijn die peren wel gaat missen.

Jij ziet het probleem niet zo omdat het allebei fruit is, ze wisselt in jouw beleving slechts de peren in voor appels.

Voor haar is een appel van een andere orde als een peer. Beoordeel haar beslissing niet op basis van jouw eigen gevoel t.o.v. die appels en peren.

Bottom line: op dit moment willen jullie beiden iets anders. Wat jij denkt dat niet zo heel veel van elkaar verschilt, maar voor haar kennelijk wel. Je kunt haar niet dwingen het net zo te zien en voelen als jij. Ze geeft aan het wel te willen proberen. Dat op zichzelf is een indicatie van hoe waardevol je voor haar bent. Maar zolang jullie beiden iets anders willen, zullen jullie daar òf vrede mee moeten hebben òf de hoop op een relatie op moeten geven. Een tussenweg is in dit geval weinig heilzaam m.i..
Nee ze verandert niet. Niet voor jou.

Ik ben zelf ook zo iemand die niet gelooft in monogamie. Maar nu heb ik een vriend op wie ik zo gek ben dat ik geen ander meer hoef. Ook als hij niet bij me is, en zie hem minder vaak dan jij jouw scharrel die zelfs dan nog niet genoeg aan je heeft.

Dus wie weet verandert ze wel ooit, maar zo te lezen niet voor jou.

Aan jou de keuze dit te accepteren; en ergens mag je inderdaad blij zijn met haar eerlijkheid hierover.
Ze is erg eerlijk over hoe zij in het leven staat en daar kun je alleen maar respect voor hebben. Een monogame relatie is dus niet haar ding: Jij kunt dat of accepteren of niet. Bedenk je vooral 'wat wil ik?' En wanneer jij een monogame relatie wil, dan is dit niet het meisje voor jou... Wel een rot situatie hoor, sterkte met bedenken wat je gaat doen.
Seks speelt In Den Beginne vaak een hoofdrol. Misschien zwakt het af in de loop der tijd.

Nu is het voor jou tijd voor de grote gok: ga je voor deze relatie in de hoop dat ie de door jouw gewenste wending zal nemen of beëindig je hem nu.

Ik persoonlijk zou de gok wagen (en in tussentijd toch een heel klein beschermlaagje om m'n hart kweken).

Succes, je klinkt in ieder geval best oké (en die hoofdletters? ach, vind zelfs dat wel schattig overkomen...).
Ik krijg juist de indruk dat ze met anderen wil sexen omdat 'ze dénkt dat het ander saai gaat worden'. Is dat een aanname van haar, of wil ze echt met anderen kunnen sexen?

In het geval van het eerste kun je nog vragen of ze het niet monogaam wil proberen, en als ze dan de aandrang voelt dat je het er dan over hebt.

Aan de andere kant lijkt ze wel regelmatig met anderen naar bed te gaan, terwijl het wss nog niet saai is tussen jullie, gezien de korte tijd.

Tja als je denkt dat je het los kunt laten dat ze het met anderen doet zou dat het meest ideaal zijn. Maar als je je iedere keer op zit te vreten moet je toch overwegen of zij dan de juiste is (of dat zij dan zegt 'dan maar monogaam' maar als ik het zo lees is dat dan meer uitstel van executie'

Vervelend zo, als je van elkaar houdt maar verschillende dingen wil
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Kiezen of delen.

De keuze is aan jouw.

Wat ik niet helemaal begrijp (eigenlijk helemaal niet),

dat als je net bij elkaar bent en

dan al niet genoeg aan elkaar hebt?
Dat ze niet genoeg aan me heeft komt omdat one-night-stands haar een enorme kick geven, wat anders dan dat ik haar geef.

Dank voor jullie reacties. Ik neig ernaar om het maar een tijdje aan te zien. Niet zozeer omdat ik hele grote hoop heb dat ze zal veranderen, maar meer omdat ik haar nu echt niet kwijt wil. Dan maar af en toe een beetje lijden....
Waarom je titel in hoofdletters? Denk je dat we het anders over het hoofd zien? Of wil je hiermee een bepaald lichaamsdeel compenseren?
Vaker hier wordt geadviseerd aan een vrouw, dat dat wat een man zegt, om dat gewoon letterlijk te nemen. Niet meer, niet minder.

Dit zou voor jou ook kunnen gelden, dat wat ze zegt, ook daadwerkelijk meent en ook zo bedoelt.

Als jij hier anders instaat, d.w.z. dat je liever wel voor de monogame relatie wil gaan, dan is zij wss toch niet de juiste voor jou. Jouw grens gaat een keer overschreden worden, vermoed/denk ik.

Iemand aan je willen binden door met iets (stilzwijgend) in te stemmen, waar je zelf niet meer achter staat, alleen maar om die ander niet kwijt te willen raken, is m.i. de basis voor toekomstige teleurstellingen.

Waarom zou je willen lijden? Zo wil je dat toch liever niet?
quote:wereldmeid schreef op 19 september 2011 @ 22:00:

Waarom je titel in hoofdletters? Denk je dat we het anders over het hoofd zien? Of wil je hiermee een bepaald lichaamsdeel compenseren?Mijn penis bedoel je? Nee hoor, die is groot zat.
quote:wereldmeid schreef op 19 september 2011 @ 22:00:

Waarom je titel in hoofdletters? Denk je dat we het anders over het hoofd zien? Of wil je hiermee een bepaald lichaamsdeel compenseren?

Tjonge jonge. Krijgen we een keer een goeie OP met een TO die ook nog reageert, ga je zitten mierenneuken over die titel in hoofdletters...

Edit: maar nu ik z'n nickname eens goed bestudeer...
Dat bedoelde ik Missvivaesque.
Ik vind dat ze manipuleert door die opmerking over 'voor het blok zetten, en dan kiest ze wel want ze wil je niet kwijt'.

Straks zegt ze; Ik zei het toch?

Zij wil iets anders dan jou. Dat is een feit.

Dat kun je accepteren, of je kunt proberen haar over te halen. Dat gaat niet lukken en blijkbaar weet zij daar heel handig op in te spelen. Drie keer raden wie daar ongelukkig van wordt?
quote:wereldmeid schreef op 19 september 2011 @ 22:08:

Dat bedoelde ik Missvivaesque.

In dat geval:

Ik was te snel...
quote:supersjaak schreef op 19 september 2011 @ 21:23:

In Barcelona vertelde ze me dat ze me heel leuk vond, maar dat ze niet gelooft in standaard relaties. Heel graag zou ze het ongecompliceerd houden: friends with benefits.

Ondanks dat ze anders beweert geloof ik niet dat ze verliefd

op je is.

Uitzonderingen daar gelaten wil je als je verliefd bent alleen

seks met je prins op wit paard.

ik denk dat ze in Barcelona bedoelde dat ze alle mogelijkheden

nog even open houd, seks relaties met anderen enz.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Madhe schreef op 19 september 2011 @ 22:10:

Ik vind dat ze manipuleert door die opmerking over 'voor het blok zetten, en dan kiest ze wel want ze wil je niet kwijt'.

Straks zegt ze; Ik zei het toch?

Zij wil iets anders dan jou. Dat is een feit.

Dat kun je accepteren, of je kunt proberen haar over te halen. Dat gaat niet lukken en blijkbaar weet zij daar heel handig op in te spelen. Drie keer raden wie daar ongelukkig van wordt?

Is iemand een keer eerlijk en recht voor z'n raap, valt het weer onder de noemer 'manipuleren'... zucht, je zou er moedeloos van worden!

(maar ik had wel een andere nickname gekozen ja...)
quote:hollebollegijs schreef op 19 september 2011 @ 22:13:

[...]

Ondanks dat ze anders beweert geloof ik niet dat ze verliefd

op je is.

Uitzonderingen daar gelaten wil je als je verliefd bent alleen

seks met je prins op wit paard.

ik denk dat ze in Barcelona bedoelde dat ze alle mogelijkheden

nog even open houd, seks relaties met anderen enz.Ik heb er nooit kunnen betrappen op het feit dat ze niet eerlijk is geweest. Als ze na 3 maanden eindelijk zegt dat ze verliefd is, dan geloof ik haar dus ook. Ze is dus waarschijnlijk inderdaad de uitzondering die je daar wilt laten. Ik vind haar in ieder geval erg speciaal.
quote:missvivaesque schreef op 19 september 2011 @ 22:14:

[...]

Is iemand een keer eerlijk en recht voor z'n raap, valt het weer onder de noemer 'manipuleren'... zucht, je zou er moedeloos van worden!

(maar ik had wel een andere nickname gekozen ja...)Goed, ik zal eens gaan nadenken over een andere Nick, misschien heb je een punt....
quote:supersjaak schreef op 19 september 2011 @ 22:22:

[...]

Ik heb er nooit kunnen betrappen op het feit dat ze niet eerlijk is geweest. Als ze na 3 maanden eindelijk zegt dat ze verliefd is, dan geloof ik haar dus ook. Ze is dus waarschijnlijk inderdaad de uitzondering die je daar wilt laten. Ik vind haar in ieder geval erg speciaal.

En dat klinkt ook door in je woorden.

Misschien dat het juist dan even handig is, de ongenuanceerde reacties te lezen...
quote:supersjaak schreef op 19 september 2011 @ 22:23:

[...]

Goed, ik zal eens gaan nadenken over een andere Nick, misschien heb je een punt....

Wereldmeid heeft een punt

En ach, what's in a name?

Maarre... je kijkt het dus nog even aan?
Je eigen grenzen verleggen dus....

Succes ermee!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven