Friends with benefits?

23-02-2012 17:28 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien herken je jezelf hierin, of kun je me wat advies geven? Even een korte schets van mijn situatie:

Drie maanden geleden heb ik met een jongen afgesproken. In eerste instantie gewoon op vriendschappelijke basis, dus niet met de bedoeling om te ‘daten’. Maar die avond voelde ik een enorme klik, ook qua aantrekkingskracht. Er is toen niets gebeurd, maar nadien hebben we elkaar wel laten weten dat we het ‘erg leuk vonden’.

Niet lang hierna hebben we weer afgesproken. Toen we die avond een filmpje keken, legde ik mijn hand op zijn been, waarna hij zijn arm om me heen sloeg. Van het één kwam het ander en we hebben uiteindelijk veel gezoend en geknuffeld. Jullie snappen, dat hunkert naar meer, dus in die afgelopen maanden hebben we vaker afgesproken, en ook seks gehad.

Maar eigenlijk is de grote vraag in dit geheel of we nu aan het ‘daten’ of aan het ‘scharrelen’ zijn, want hier hebben we het nooit over gehad. Nu lijkt het meer op ‘friends with benefits’. Ik heb een beetje het gevoel dat ik hem zou afschrikken wanneer ik zeg dat ik verliefd op hem ben geworden (want dat ben ik). Ik wil wat we nu hebben niet ruïneren door hem te hiermee te confronteren. Maar aan de andere kant heb ik wel bevestiging nodig. Dat hebben we allemaal toch? En in zijn smsjes kan hij soms ook vrij kortaf zijn (je kent mannen), wat me allemaal niet zekerder maakt om die stap te zetten.

Ik heb al een keer gezegd dat ik erg blij ben dat we elkaar hebben leren kennen en dat hij speciaal voor me is. Daar reageerde hij op met: ik ben ook blij dat ik jou heb leren kennen. Op de één of andere manier komt het nét iets meer van mijn kant, heb ik het idee.

Wat raden jullie me aan? Na drie maanden is het toch niet zo gek om verliefdheid uit te spreken?
Heeft hij nog andere vrouwen waar hij mee neukt?
Hmm, tja. Drie maanden lijkt me inderdaad niet 'te vroeg' om een verliefdheid uit te spreken. Misschien eerder te laat. Maar ok, daar heb jij niks aan nu.

Als je dit echt voelt, zou ik het wel zo snel mogelijk zeggen. Dan kun je, afhankelijk van zijn reactie, nog altijd verder kijken. Kan zijn dat de liefde niet wederzijds is maar dan weet je dat tenminste, en weet je ook waar je al dan niet aan toe bent. Van zijn kant ook natuurlijk. Want het kan idd zo zijn dat jullie er nu anders in staan.

Veel succes ermee!
quote:amand1969 schreef op 23 februari 2012 @ 17:30:

Heeft hij nog andere vrouwen waar hij mee neukt?

Dat wilt nog steeds niks zeggen als hij geen andere vrouwen neukt, want als zij de enige is wilt het niet zeggen dat hij wel een relatie wilt..

Waarom vraag je gewoon hoe zie jij het nou wat we hebben?

Is gewoon een open vraag en dan weetje zijn antwoord en weetje ook meteen of jij je er in kunt vinden...
gewoon helemaal nergens over beginnen.
wij slapen nooit.
Als je hier nog langer mee doorgaat zonder duidelijkheid wordt het voor jou steeds moeilijker als het uiteindelijk blijkt dat hij geen relatie wil en het alleen maar voor de fun is.

Gewoon erachter proberen te komen wat hij voor je voelt. Is het antwoord niet wat jij verwacht, dan moet je voor jezelf de beslissing nemen of je als neukertje wilt fungeren totdat voor hem de ware voorbij komt of dat je ermee wilt stoppen omdat het dan toch nooit iets zal worden.
Gewoon vragen, je gevoel uitspreken.

Maar goed, eigenlijk is het zo dat als het echt goed zit je dat gelijk wel voelt. Dan zou je ook dit topic niet openen.
Ik ken je probleem, heb in de zelfde situatie gezeten.

Gelukkig heb ik mijn gevoel wel uitgesproken en dit bleek wederzijds.

Doordat wij beide onregelmatig werken en we ver ui9t elkaar wonen is het voor ons moeilijk om elkaar veel te zien en genieten we gewoon van de momenten dat we wel bij elkaar zijn.

Ik zou zeggen go for it girl!!
Hmmm. Mijn ervaring: een man met relatie-intenties staat op je stoep. Ongevraagd en geheel vrijwillig.

Conclusie: not into you.
quote:valentinamaria schreef op 23 februari 2012 @ 17:42:

gewoon helemaal nergens over beginnen.voor het eerst (en vast ook laatst) met je eens!
quote:Ksenija schreef op 23 februari 2012 @ 18:20:

[...]

voor het eerst (en vast ook laatst) met je eens!

Tja dit aankaarten lijkt mij zinloos, maar moet ze dan maar blijven hopen?

Ik zou nog 1 keer een flinke hint droppen en vervolgens stoppen als het antwoord tegenvalt, want een SV is niet wat ze wil.
Dus zeg het hem en kap het af als het niet wederzijds is.... anders ga je jezelf veel te veel pijn doen.
Waarom niet leven in het nu? Genieten vh moment?!? Wie dan leeft wie dan zorgt.

En als het ment to be is komt alles op zijn pootjes ;)
Allereerst een complimentje voor je schrijfstijl! Het leest heel fijn weg, moest ik gewoon even zeggen

En wat de inhoud van je verhaal betreft. Inderdaad zoals sommige anderen ook zeggen: hem pijlen over of het wederzijds is of niet. Zo niet, weet jij genoeg. Dan zou ik hem in ieder geval de moeite niet meer waard vinden, aangezien jij wel verliefd bent en meer wilt, terwijl hij jou alleen maar gebruikt om aan zijn trekken te komen. Zonde van je tijd! En dat gaat je dan inderdaad alleen maar pijn doen, terwijl hij er niet een seconde meer mee zit.
"terwijl hij jou alleen maar gebruikt om aan zijn trekken te komen"

Echt hoor.. Ken je deze jongen? Misschienis hij zo onzeker als de pest..

Waarom moet alles benoemd worden?

Waarom is een relatie pas een relatie als je dat uitspreekt?

Het is nu toch fijn? Geniet daarvan!
quote:Anthonius schreef op 23 februari 2012 @ 18:34:

"terwijl hij jou alleen maar gebruikt om aan zijn trekken te komen"

Echt hoor.. Ken je deze jongen? Misschienis hij zo onzeker als de pest..

Waarom moet alles benoemd worden?

Waarom is een relatie pas een relatie als je dat uitspreekt?

Het is nu toch fijn? Geniet daarvan!

Nee het is nu niet fijn voor TO, want ze houdt zich in en dat vreet aan haar. Het liefst wil ze het hem zeggen en haar gevoelens tonen, maar dat durft ze niet, omdat ze bang is voor het antwoord.

Pffft, waarom doe je toch altijd zo naief?
ksenija, je weet maar nooit maar t zou wat saai worden als we t te vaak samen eens waren.

maar waarom moet er perse nu al een stempeltje op TO, wil je asap een trouwring?

kijk het rustig aan, geen gejaag.
wij slapen nooit.
Alvast bedankt voor deze reacties! Hoe tegenstrijdig ze ook zijn, ik denk wel dat ik er iets aan heb.

Het is niet zo dat hij een gevoelloze eikel is hoor, hij waardeert (en respecteert) me zeker. Maar misschien zit ie inderdaad niet te wachten om er de sticker 'relatie' op te plakken. En ik heb dat wel, geloof ik :S hoe stom dat ook klinkt. Er is zo'n groot verschil tussen 'mijn scharrel' en 'mijn vriend'.

'Leven in het nu' en 'genieten van het moment' kan ik weinig mee, want ik geniet er echt wel van, maar daar horen die twijfels dus schijnbaar bij.

Morgen zie ik hem weer..
quote:frysk-famke schreef op 23 februari 2012 @ 18:03:

Ik ken je probleem, heb in de zelfde situatie gezeten.

Gelukkig heb ik mijn gevoel wel uitgesproken en dit bleek wederzijds.

Doordat wij beide onregelmatig werken en we ver ui9t elkaar wonen is het voor ons moeilijk om elkaar veel te zien en genieten we gewoon van de momenten dat we wel bij elkaar zijn.

Ik zou zeggen go for it girl!!Thnx voor je positiviteit!
Tuurlijk moet je het uitspreken. Je hebt niks te verliezen, alleen maar te winnen lijkt me.
quote:romylndn schreef op 23 februari 2012 @ 19:18:

Alvast bedankt voor deze reacties! Hoe tegenstrijdig ze ook zijn, ik denk wel dat ik er iets aan heb.

Het is niet zo dat hij een gevoelloze eikel is hoor, hij waardeert (en respecteert) me zeker. Maar misschien zit ie inderdaad niet te wachten om er de sticker 'relatie' op te plakken. En ik heb dat wel, geloof ik :S hoe stom dat ook klinkt. Er is zo'n groot verschil tussen 'mijn scharrel' en 'mijn vriend'.

'Leven in het nu' en 'genieten van het moment' kan ik weinig mee, want ik geniet er echt wel van, maar daar horen die twijfels dus schijnbaar bij.

Morgen zie ik hem weer..Natuurlijk is dat niet stom. Jij bent verliefd en wilt weten waar je aan toe bent. Daarnaast is het nu eenmaal fijn om duidelijk te hebben wat je van elkaar kunt verwachten.
En wat ga je morgen dan doen??Want ga je nu iets vragen of blijf je op je tong bijten...??
quote:iris1969 schreef op 23 februari 2012 @ 18:17:

Hmmm. Mijn ervaring: een man met relatie-intenties staat op je stoep. Ongevraagd en geheel vrijwillig.

Zegt niks. Ik heb voor minder uren in de auto gezeten hoor. We doen rare dingen als de nood hoog is.
quote:vogelbekdier schreef op 23 februari 2012 @ 17:40:

[...]

Dat wilt nog steeds niks zeggen als hij geen andere vrouwen neukt, want als zij de enige is wilt het niet zeggen dat hij wel een relatie wilt..

Nee maar als hij met meer neukt, weet je wel zo goed als zeker dat hij geen relatie wil...anders zou hij het alleen met haar doen. Mannen zijn niet zo moeilijk hoor. Wij maken het vaak veel ingewikkelder dan het is..

Het klinkt mij in ieder geval in de oren dat hij niet een relatie wil. Anders had hij dat wel laten merken. Sorry! Gewoon vragen, dan heb je duidelijkheid. En als hij onder een antwoord probeert te komen, zegt dat ook genoeg.
quote:amand1969 schreef op 23 februari 2012 @ 19:44:

[...]

Zegt niks. Ik heb voor minder uren in de auto gezeten hoor.Dat kan, maar dit is mijn ervaring na jarenlang omgang met mannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven