Frustratie.... gegrond of niet?
woensdag 20 oktober 2021 om 17:23
Bestaat dat in een relatie?

woensdag 20 oktober 2021 om 17:27
als mijn man fegrsutreerd is, zijn we samen gefrustreerd en gaan we eens zien, wat we er aan kunnen doenPogingTwee schreef: ↑20-10-2021 17:25We zien dat hier toch gebeuren? To is gefrustreerd, haar man niet.
als 1 van beiden de ander niet meer wil horen (dat is niet hetzelfde als overal Gelijk op geven), is er geen relatie meer

woensdag 20 oktober 2021 om 17:29
Nou zie ik nergens dat to al een gesprek is aangegaan, dus ik snap je bericht niet. To heeft een probleem, heeft er nog niet over gepraat. Dan is zij toch degene met een probleem? Of moet deze man niet alleen al z'n hobbies opgeven maar ook nog op magische wijze de gedachten van zijn partner lezen?
woensdag 20 oktober 2021 om 17:37
Met je eens dat zij dit moet bespreken. Maar dat zij de enige is die zich moet aanpassen vind ik ook een gekke opvatting. Sowieso reageer je nogal zwart wit, want wie zegt dat die man àl zn hobbues moet opgeven? Daar gaat het hier toch niet over. Als je verschillende ideeën hebt over bepaalde zaken, is dat een gezamenlijk probleem. Idealiter zouden beiden dan wat water bij de wijn doen.PogingTwee schreef: ↑20-10-2021 17:29Nou zie ik nergens dat to al een gesprek is aangegaan, dus ik snap je bericht niet. To heeft een probleem, heeft er nog niet over gepraat. Dan is zij toch degene met een probleem? Of moet deze man niet alleen al z'n hobbies opgeven maar ook nog op magische wijze de gedachten van zijn partner lezen?
Dat was ook mijn suggestie: hij gaat Nu en dan lekker op Pokémon expeditie met de kids, en de wandelingen met het hele gezin zouden dan zonder scherm kunnen.
woensdag 20 oktober 2021 om 18:21
woensdag 20 oktober 2021 om 18:30
En ook eens. Natuurlijk vinden kinderen een scherm leuk. Dat vinden mijn kinderen ook. Maar ik wil ze dus juist leren om niet constant de prikkels van een scherm nodig te hebben omdat ik dat niet goed vind voor hun ontwikkeling. Ze krijgen dan niks meer mee van hun omgeving, hun brein raakt nog meer gefocust op het schermpje waar ze toch al vaak genoeg achter zitten. De schaarse tijd die je als gezin met elkaar doorbrengt wil je toch met aandacht voor elkaar doorbrengen? Daarom zei ik al: laat man op sommige momenten met de kids Pokemons vangen. Maar als moeder dat niet leuk vind, dan hou je daar rekening mee. Verbaas me over de reacties van mensen die vinden dat ze “maar mee moet doen en niet moet zeuren”. Zo werkt dat niet in onze relatie. Gelukkig.Honingdropje2 schreef: ↑20-10-2021 16:39Noem me ouderwets, maar dit klinkt vreselijk in mijn oren. Nu zijn jullie nog twee volwassenen die zelf moeten weten wat ze doen. Ik vul in dat to ook vanuit opvoedingsperspectief niet zo blij is hiermee. En ik snap dat. Waarom zou je je kinderen mee willen geven dat je constant de prikkels van een scherm/game nodig hebt om iets leuk te vinden? Daarom vind ik het ook gek dat er door zovelen geroepen wordt dat to dan ook maar moet gaan pokemonnen. Waarom zou manlief niet een keer een wandelingetje kunnen maken zonder dat ie een scherm onder de neuzen van zn kinderen duwt? Hij kan zich toch net zo goed een beetje aanpassen? Dan gaat ie op andere momenten maar op Pokémon expeditie met de kinderen.
Overigens vind ik die gotcha eigenlijk nog de beste tip..
woensdag 20 oktober 2021 om 18:32
Honingdropje2 schreef: ↑20-10-2021 16:39Noem me ouderwets, maar dit klinkt vreselijk in mijn oren. Nu zijn jullie nog twee volwassenen die zelf moeten weten wat ze doen. Ik vul in dat to ook vanuit opvoedingsperspectief niet zo blij is hiermee. En ik snap dat. Waarom zou je je kinderen mee willen geven dat je constant de prikkels van een scherm/game nodig hebt om iets leuk te vinden? Daarom vind ik het ook gek dat er door zovelen geroepen wordt dat to dan ook maar moet gaan pokemonnen. Waarom zou manlief niet een keer een wandelingetje kunnen maken zonder dat ie een scherm onder de neuzen van zn kinderen duwt? Hij kan zich toch net zo goed een beetje aanpassen? Dan gaat ie op andere momenten maar op Pokémon expeditie met de kinderen.
We horen het verhaal maar van 1 kant. Wie weet is het zeker niet iedere wandeling.
En wat ik er van begrijp willen de kinderen het ook zelf, dus dat ‘scherm onder de neus duwen van de kinderen’ lijkt me sowieso wat overdreven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 20 oktober 2021 om 18:57
Natuurlijk willen de kinderen het ook. Het zijn kinderen! De mijne willen ook altijd gamen en tv kijken. Of snoep eten. Maar betekent niet dat ze dat altijd mogen.
woensdag 20 oktober 2021 om 19:00
Ken je het spel wel?Honingdropje2 schreef: ↑20-10-2021 16:39Noem me ouderwets, maar dit klinkt vreselijk in mijn oren. Nu zijn jullie nog twee volwassenen die zelf moeten weten wat ze doen. Ik vul in dat to ook vanuit opvoedingsperspectief niet zo blij is hiermee. En ik snap dat. Waarom zou je je kinderen mee willen geven dat je constant de prikkels van een scherm/game nodig hebt om iets leuk te vinden? Daarom vind ik het ook gek dat er door zovelen geroepen wordt dat to dan ook maar moet gaan pokemonnen. Waarom zou manlief niet een keer een wandelingetje kunnen maken zonder dat ie een scherm onder de neuzen van zn kinderen duwt? Hij kan zich toch net zo goed een beetje aanpassen? Dan gaat ie op andere momenten maar op Pokémon expeditie met de kinderen.
Het is een erg actief spel met veel bewegen en veel interactie tussen de spelers. Echt niet alleen naar een scherm kijken.
Mee eens dat man het niet altijd hoeft te doen maar waarom moet vader en zoons perse haar zin doen? Zij wil wandelen, man en zoons niet zij doen liever dit spel. TO zou liever zien dat man gaat fietsen/voetballen met zoons. Als zij dat belangrijk vindt kan ze dat ook zelf doen met zoons waarom moet man dat perse doen?
Daar zit denk ik het punt waar velen over vallen: de hele tijd willen bepalen wat je partner doet...laat man dat lekker zelf bepalen. TO geeft zelf al aan dat man ook genoeg met haar doet dus het is niet alleen maar gamen.
Man heeft al aangegeven dat ze zelf weinig hobbies heeft en zichzelf niet kan vermaken, gezien haar antwoorden lijkt het daar ook op. Dat zou ook iets kunnen zijn voor TO om aan te werken.
woensdag 20 oktober 2021 om 19:02
appelientjex schreef: ↑20-10-2021 18:57Natuurlijk willen de kinderen het ook. Het zijn kinderen! De mijne willen ook altijd gamen en tv kijken. Of snoep eten. Maar betekent niet dat ze dat altijd mogen.
Het ging om de opmerking ‘het scherm onder de neuzen van de kinderen duwen’. Alsof ze door pa gedwongen worden.
Maar dat had je niet uit mijn reactie begrepen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 20 oktober 2021 om 19:17
Ik ken het, heb het ook weleens geprobeerd.Snoops2 schreef: ↑20-10-2021 19:00Ken je het spel wel?
Het is een erg actief spel met veel bewegen en veel interactie tussen de spelers. Echt niet alleen naar een scherm kijken.
Mee eens dat man het niet altijd hoeft te doen maar waarom moet vader en zoons perse haar zin doen? Zij wil wandelen, man en zoons niet zij doen liever dit spel. TO zou liever zien dat man gaat fietsen/voetballen met zoons. Als zij dat belangrijk vindt kan ze dat ook zelf doen met zoons waarom moet man dat perse doen?
Daar zit denk ik het punt waar velen over vallen: de hele tijd willen bepalen wat je partner doet...laat man dat lekker zelf bepalen. TO geeft zelf al aan dat man ook genoeg met haar doet dus het is niet alleen maar gamen.
Man heeft al aangegeven dat ze zelf weinig hobbies heeft en zichzelf niet kan vermaken, gezien haar antwoorden lijkt het daar ook op. Dat zou ook iets kunnen zijn voor TO om aan te werken.
woensdag 20 oktober 2021 om 19:19
Ik bedoel daarmee zoiets als dat pa zn telefoon erbij pakt en zegt: " kijk jongens, hier zit een goeie pokemon" Hij dwingt ze niet, maar verleidt ze wel. Maar dat is allemaal invulling natuurlijk. Dikke kans dat die kinderen er nu zelf om vragen en dat het zeuren wordt als het niet mag.
woensdag 20 oktober 2021 om 19:25
Nou ik snap je best hoor. Ikzelf speel pokemon en mijn man ook. Maar mijn man was een tijdje wel erg fanatiek. Op de meest onmogelijke momenten een beest in de gym zetten die net blauw was geworden, een raide doen (hoewel we daar ook leuke sociale contacten aan over hebben gehouden eerlijk is eerlijk) en vooral geen stap buiten kunnen zetten of hij keek even "of er iets goeds zat".
Wij hebben daar goed over gesproken en er is een soort balans gekomen. Ik zucht niet meer bij elke keer dat het gebeurd en hij laat soms een gym gewoon lekker blauw zijn zonder ons erin te zetten.
We spelen nu beide Wizard unites en dat verloopt veel soepeler misschien omdat je daar ook minder contact met anderen mee hebt of "eruit gegooid kan worden" en je geen coins krijgt die dag.
Ik zou dus echt een balans in afspreken zodat het voor jullie beide leuk blijft. Want ja door deze spellen is mijn man wel echt veel meer buiten en gaat sneller met mij mee wandelen of fietsen. En het is een leuke manier voor hem/ons om te ontspannen.
Overigens wat leeftijd betreft aan het begin van pokemon waren er heel veel kinderen inmiddels is de harde kern hier inmiddels alleen nog maar de volwassen. Ik zie ook wel veel voordelen aan dit spel als het gedoseerd is.
Wij hebben daar goed over gesproken en er is een soort balans gekomen. Ik zucht niet meer bij elke keer dat het gebeurd en hij laat soms een gym gewoon lekker blauw zijn zonder ons erin te zetten.
We spelen nu beide Wizard unites en dat verloopt veel soepeler misschien omdat je daar ook minder contact met anderen mee hebt of "eruit gegooid kan worden" en je geen coins krijgt die dag.
Ik zou dus echt een balans in afspreken zodat het voor jullie beide leuk blijft. Want ja door deze spellen is mijn man wel echt veel meer buiten en gaat sneller met mij mee wandelen of fietsen. En het is een leuke manier voor hem/ons om te ontspannen.
Overigens wat leeftijd betreft aan het begin van pokemon waren er heel veel kinderen inmiddels is de harde kern hier inmiddels alleen nog maar de volwassen. Ik zie ook wel veel voordelen aan dit spel als het gedoseerd is.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
woensdag 20 oktober 2021 om 19:49
Ik heb zeker wel hobby's. En de kinderen worden niet verplicht om mee te doen. Maar zodra mijn man zijn telefoon pakt staan ze er natuurlijk meteen bij.
Ik heb misschien moeite met gamen. Vind het soms tijdsverspilling, vooral als er leukere dingen te doen en zien zijn. Tegenwoordig moet alles op een scherm...
Ik heb misschien moeite met gamen. Vind het soms tijdsverspilling, vooral als er leukere dingen te doen en zien zijn. Tegenwoordig moet alles op een scherm...
woensdag 20 oktober 2021 om 19:57
Gamen kan heel goed zijn voor de ontwikkeling van een kind Google er voor de aardigheid eens op .LInda1982 schreef: ↑20-10-2021 19:49Ik heb zeker wel hobby's. En de kinderen worden niet verplicht om mee te doen. Maar zodra mijn man zijn telefoon pakt staan ze er natuurlijk meteen bij.
woensdag 20 oktober 2021 om 19:59
LInda1982 schreef: ↑20-10-2021 19:49Ik heb zeker wel hobby's. En de kinderen worden niet verplicht om mee te doen. Maar zodra mijn man zijn telefoon pakt staan ze er natuurlijk meteen bij.
Begrijpelijk dat als je zelf moeite hebt met gamen dat je het tijdsverspilling vindt. Maar dat vindt je man misschien weer van jouw hobbys.
Je schrijft " vooral als er leukere dingen te doenven te zien zijn ", maar vinden zij die dingen ook leuk? Heb je dat gevraagd?
Het scheelt misschien een hoop frustratie als je accepteerd dat zij andere interesses hebben dan jij.
En om te voorkomen dat er teveel geschermd wordt, kun jij weer andere dingen met je zoons doen.
woensdag 20 oktober 2021 om 20:09
Ik denk dat er weinig kinderen scherm/game tijd te kort komen. Ik denk dat er eerder teveel van is. Even geen scherm en je eigen fantasie gebruiken is ook heel goed voor de ontwikkeling.Yildizlar2 schreef: ↑20-10-2021 19:57Gamen kan heel goed zijn voor de ontwikkeling van een kind Google er voor de aardigheid eens op .
woensdag 20 oktober 2021 om 20:17
Man kan toch ook zijn schermtijd met de kinderen loskoppelen van de gezinsuitjes? Waarom moet to perse haar niet-schermtijd loskoppelen en apart andere dingen gaan doen? Vindt iedereen het echt zo teveel gevraagd dat je tijdens een uitje met zn allen er ff niet een scherm bij pakt? Ik kan er maar niet over uit.Snoops2 schreef: ↑20-10-2021 19:59Begrijpelijk dat als je zelf moeite hebt met gamen dat je het tijdsverspilling vindt. Maar dat vindt je man misschien weer van jouw hobbys.
Je schrijft " vooral als er leukere dingen te doenven te zien zijn ", maar vinden zij die dingen ook leuk? Heb je dat gevraagd?
Het scheelt misschien een hoop frustratie als je accepteerd dat zij andere interesses hebben dan jij.
En om te voorkomen dat er teveel geschermd wordt, kun jij weer andere dingen met je zoons doen.
woensdag 20 oktober 2021 om 20:52
Een wandelingetje maken is in mijn optiek geen gezinsuitje maar dat is puur mijn mening. Als man wandelen zo fantastisch gevonden had, dan zou hij zijn foon wel in zijn zak laten zitten lijkt mij. Kijk als je met elkaar besluit een gezinsuitje naar de dierentuin te gaan doen om olifantjes te kijken en vervolgens wordt er niks anders gedaan dan op de telefoon gekeken kan ik me voorstellen dat het uitje zijn doel misloopt en het zonde is van de dure toegangskaartjes.Honingdropje2 schreef: ↑20-10-2021 20:17Man kan toch ook zijn schermtijd met de kinderen loskoppelen van de gezinsuitjes? Waarom moet to perse haar niet-schermtijd loskoppelen en apart andere dingen gaan doen? Vindt iedereen het echt zo teveel gevraagd dat je tijdens een uitje met zn allen er ff niet een scherm bij pakt? Ik kan er maar niet over uit.
Maar tijdens een wandeling...ja vind ik echt een ander verhaal. Moeten ze dan de hele tijd naast elkaar lopen en diepzinnige gesprekken voeren of naar bomen kijken die ze niet interessant vinden.
Maar goed we hoeven het ook niet met elkaar eens te zijn maar ik kan er maar niet over uit dat man (die zich prima vermaakt )zich maar aan moet passen omdat TO toevallig niks met gamen heeft en er een probleem van maakt. Ik begrijp best dat je schermtijd wil bewaken voor de kinderen maar of dit de manier is....ze doen het samen met hun vader, vinden het allemaal leuk, het is lekker buiten, je hebt er veel beweging bij....er zijn ergere dingen denk ik dan.
Vroeger liep je met een wandelgids/ routekaart/ vogelboekje/ puzzeltocht etc rond nu gaat dat via apps dus ja idd meer schermpjes maar in weze niet heel veel anders.
woensdag 20 oktober 2021 om 21:13
Natuurlijk is wandelen wel een gezinsuitje. Anders hoef je het ook niet te doen. Wij proberen af en toe eens met de kinderen een wandeling te maken. Dan zoeken we echt een leuke plek op voor een mooi rondje, gaan we onderweg ergens koffie drinken, en er dus met zijn vieren op uit. Probleem is dat TO en man niet op 1 lijn zitten. Zowel niet qua opvoeding kinderen wat betreft schermtijd, als voor tijd met elkaar als gezin en als stel samen. En daar zullen ze dus samen uit moeten komen.Snoops2 schreef: ↑20-10-2021 20:52Een wandelingetje maken is in mijn optiek geen gezinsuitje maar dat is puur mijn mening. Als man wandelen zo fantastisch gevonden had, dan zou hij zijn foon wel in zijn zak laten zitten lijkt mij. Kijk als je met elkaar besluit een gezinsuitje naar de dierentuin te gaan doen om olifantjes te kijken en vervolgens wordt er niks anders gedaan dan op de telefoon gekeken kan ik me voorstellen dat het uitje zijn doel misloopt en het zonde is van de dure toegangskaartjes.
Maar tijdens een wandeling...ja vind ik echt een ander verhaal. Moeten ze dan de hele tijd naast elkaar lopen en diepzinnige gesprekken voeren of naar bomen kijken die ze niet interessant vinden.
Maar goed we hoeven het ook niet met elkaar eens te zijn maar ik kan er maar niet over uit dat man (die zich prima vermaakt )zich maar aan moet passen omdat TO toevallig niks met gamen heeft en er een probleem van maakt. Ik begrijp best dat je schermtijd wil bewaken voor de kinderen maar of dit de manier is....ze doen het samen met hun vader, vinden het allemaal leuk, het is lekker buiten, je hebt er veel beweging bij....er zijn ergere dingen denk ik dan.
Vroeger liep je met een wandelgids/ routekaart/ vogelboekje/ puzzeltocht etc rond nu gaat dat via apps dus ja idd meer schermpjes maar in weze niet heel veel anders.

woensdag 20 oktober 2021 om 21:17
Ik snap zowel jou als je man. Gamen is gewoon een leuke, ontspannende hobby. Ik besteed daar zelf ook graag mijn vrije momenten aan.
Maar ik begrijp ook heel goed dat je het niet gezellig vindt tijdens een wandelingetje of buitenactiviteit in het bos. Dan een telefoon erbij vind ik net zoiets als gaan gamen ( maar bijv. ook YouTube filmpjes gaan opzoeken, de televisie aanzetten) tijdens een gezellig etentje.
En niet dat het helemaal nóóit zou kunnen, de tv mag ook best wel ooit aan tijdens het eten, maar liever niet te vaak.
Ik denk dat jouw verwachting van een wandelingetje gewoon anders is dan die van hem. Niet goed of fout, maar gewoon een andere verwachting.
Maar ik begrijp ook heel goed dat je het niet gezellig vindt tijdens een wandelingetje of buitenactiviteit in het bos. Dan een telefoon erbij vind ik net zoiets als gaan gamen ( maar bijv. ook YouTube filmpjes gaan opzoeken, de televisie aanzetten) tijdens een gezellig etentje.
En niet dat het helemaal nóóit zou kunnen, de tv mag ook best wel ooit aan tijdens het eten, maar liever niet te vaak.
Ik denk dat jouw verwachting van een wandelingetje gewoon anders is dan die van hem. Niet goed of fout, maar gewoon een andere verwachting.
woensdag 20 oktober 2021 om 21:29
Dat klopt als een bus. Ze zitten niet op 1 lijn maar dat ervaart vooral TO als probleem en dat maakt niet dat man perse de aanpassingen moet doen. Misschien is TO wel te kritisch, wie zal het zeggen.appelientjex schreef: ↑20-10-2021 21:13Natuurlijk is wandelen wel een gezinsuitje. Anders hoef je het ook niet te doen. Wij proberen af en toe eens met de kinderen een wandeling te maken. Dan zoeken we echt een leuke plek op voor een mooi rondje, gaan we onderweg ergens koffie drinken, en er dus met zijn vieren op uit. Probleem is dat TO en man niet op 1 lijn zitten. Zowel niet qua opvoeding kinderen wat betreft schermtijd, als voor tijd met elkaar als gezin en als stel samen. En daar zullen ze dus samen uit moeten komen.
En tja dat wandelen, de een vindt dat zo leuk en ziet het als een uitje en de ander vindt er geen moer aan en is blij dat hij ondertussen een spelletje kan doen. Misschien een uitje kiezen wat beiden echt leuk vinden of van elkaar accepteren dat je er anders in staat. Ook tijdens een uitje hoef je niet constant te doen wat een ander wil.
Als wij bv een dagje naar het strand gaan zijn kids vooral druk met schelpen en spelen in het zand, man met vliegeren en ik lees tussendoor een boek, vindt man saai maar ja ik vind vliegeren saai dus prima toch om iets anders te doen.
woensdag 20 oktober 2021 om 21:32
Huh? Natuurlijk niet. Lekker rennen en spelen. Verder beschouw ik een (bos) wandeling inderdaad als gezinsuitjes.Snoops2 schreef: ↑20-10-2021 20:52Een wandelingetje maken is in mijn optiek geen gezinsuitje maar dat is puur mijn mening. Als man wandelen zo fantastisch gevonden had, dan zou hij zijn foon wel in zijn zak laten zitten lijkt mij. Kijk als je met elkaar besluit een gezinsuitje naar de dierentuin te gaan doen om olifantjes te kijken en vervolgens wordt er niks anders gedaan dan op de telefoon gekeken kan ik me voorstellen dat het uitje zijn doel misloopt en het zonde is van de dure toegangskaartjes.
woensdag 20 oktober 2021 om 21:41
Honingdropje2 schreef: ↑20-10-2021 21:32Huh? Natuurlijk niet. Lekker rennen en spelen. Verder beschouw ik een (bos) wandeling inderdaad als gezinsuitjes.
Met pokemons vangen ren en speel je ook....
Maar goed ik begrijp dat mensen die niks met zo'n spel hebben dat anders zien. Maar hier is dus een stukje wederzijds begrip naar mensen die het wel graag spelen op zijn plaats.