Frustratie.... gegrond of niet?

18-10-2021 09:20 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
.............
linda1982 wijzigde dit bericht op 31-01-2023 11:07
98.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
18-10-2021 16:39
Blijkbaar ben ik bijna als enige die daar moeite mee heeft. Zal het dan bij me zelf moeten zoeken. Het is zeker niet zo dat ik een ouwe muts ben die geen hobby's heeft. Voor mij is ontspanning lekker door het bos op heide lopen en zonder om de 5 minuten te moeten stoppen om ballen te gooien .
Maar bedankt voor de reacties. Geeft mij toch ook een andere kijk op dingen....
Ja, maar dat is alleen het wandelen. Wat wil je dan dat hij thuis doet ipv gamen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
18-10-2021 16:42
Ik snap het wel hoor, ik zou dit ook geen leuke boswandeling vinden. Ben je toch helemaal niet met elkaar of de natuur bezig? Vreselijk dat er zelfs een digitale prikkel nodig is als je even je rust zoekt in de natuur. Alsof met takken sjouwen en paddenstoelen zoeken niet leuk genoeg is. Maar blijkbaar zijn wij degenen die afwijken. ;-)
Blij dat er toch nog iemand met mij eens is :-D
Alle reacties Link kopieren
Dus je man werkt en als hij thuis is zit hij op zijn telefoon of achter de playstation en als jullie naar buiten gaan loopt hij nog met zijn telefoon voor zijn neus en de kinderen hobbelen erachteraan? Dat zou ik ook niet leuk vinden.
.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
18-10-2021 16:42
Ik snap het wel hoor, ik zou dit ook geen leuke boswandeling vinden. Ben je toch helemaal niet met elkaar of de natuur bezig? Vreselijk dat er zelfs een digitale prikkel nodig is als je even je rust zoekt in de natuur. Alsof met takken sjouwen en paddenstoelen zoeken niet leuk genoeg is. Maar blijkbaar zijn wij degenen die afwijken. ;-)

Misschien vinden kinderen daar (na de zoveelste wandeling) niks aan, en sjokken ze achter mam aan die het zo’n quality time vindt, met zijn allen wandelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Er is niets mis met Pokemon :proud:
hoi
Alle reacties Link kopieren
Maar wat doe jij dan TO als jullie op de bank zitten? Wil je dan constant met elkaar in gesprek of heb jij een boek of de tv aan?
Ik zou gewoon aangeven dat je aandacht voor jou mist van hem.

Volgens mij is dat toch gewoon het probleem?
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
18-10-2021 14:12
Pokemon Go is typisch niet iets wat je onder schermtijd zou moeten laten vallen. Daarvoor moet je juist naar buiten. Bij die boswandeling kan het kinderen juist stimuleren om nog een extra stukje te lopen (dan komt dat ei misschien wel uit). Hier in de buurt ken ik hele gezinnen die samen spelen, dat is juist leuk. Misschien moet je het zelf ook eens proberen.
Precies! Wij spelen het ook als gezin en gaan er echt op uit, hele stukken wandelen, nieuwe plekken ontdekken! Het is echt heel erg leuk! :D
Alle reacties Link kopieren
Dacht trouwens dat Pokémon op zijn retour was maar zo te lezen is het nog springlevend!
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
18-10-2021 19:11
Misschien vinden kinderen daar (na de zoveelste wandeling) niks aan, en sjokken ze achter mam aan die het zo’n quality time vindt, met zijn allen wandelen.
De kinderen van to zijn 5 en 8. je kunt mij niet wijsmaken dat die een scherm mòeten hebben om zich te kunnen vermaken in een bos. Tenzij je dat creëert natuurlijk, want eenmaal geïntroduceerd, kunnen ze moeilijk zonder. Denk dat er een hele generatie opgroeit die niet zonder kan. Als ik vroeger in de auto zat, keek ik gewoon uit het raam. Daar vermaakte ik me mee...nog steeds. Bij mijn oudste van 15 zie ik dat ieder "loos" moment moet worden opgevuld met een scherm. Vreselijk vind ik dat. Mijn jongsten ( 4 en 6) vermaken zich in een bos gewoon met het zoeken van vanalles, rennen, hutten bouwen in het speelbos, tikkertje en weet ik veel. Hell no dat ik daar een scherm bij ga betrekken. Gelukkig is mijn huidige man daarin hetzelfde als ik.
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
18-10-2021 11:57
Mijn man vind het ook vervelend als ik pokemon speel als we buiten zijn. Hij is wel een beetje zo dat hij graag alle aandacht heeft weet niet of dat bij jou ook zo is? Ik heb het opgelost met een gotcha, dus koop dat voor hem en neem zelf eens een vogelgids en een kijker mee als jullie weer naar het bos gaan. Heb je ook wat te doen.
Veel mensen met kinderen spelen pokemon go samen als gezin, je zou het eens kunnen proberen.

Een gotcha kopen lijkt me best een goed idee in dit geval!

TO, doe mij maar jouw man. Ik game een stuk meer dan hem (al ben ik vrijgezel en kinderloos) en zou ook graag meer Pokemon spelen in gezelschap, maar vind het niet leuk om naar mijn scherm te turen als ik met iemand wandel. Heb je zelf eens iniatief genomen om samen iets te doen? Iets wat jij leuk vindt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel raar om tijdens een wandeling op je telefoon te zitten. In onze relatie is dat echt not done. ‘S avonds op de bank prima. Maar niet als je samen een uitje hebt. Wandelen is wandelen, en dat is niet op een schermpje staren.
Ook niet leuk voor de kids, zo’n afwezige vader die alleen maar dom in zijn telefoon kijkt. Onze kinderen vinden dat echt niet leuk, als we teveel in onze telefoons gedoken zitten. Die roepen zelf weleens naar ons: niet op je telefoon!
appelientjex wijzigde dit bericht op 18-10-2021 21:41
33.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
18-10-2021 19:11
Misschien vinden kinderen daar (na de zoveelste wandeling) niks aan, en sjokken ze achter mam aan die het zo’n quality time vindt, met zijn allen wandelen.
Ja dus? Kids moet je opvoeden. Daar kunnen wandelingen bij horen. Wij wandelen ook regelmatig met het gezin. Is hartstikke gezond, en wij vinden het leuk en belangrijk. Ook al hebben kids daar niet altijd zin in.
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
18-10-2021 15:35
Doet me denken aan de tijd dat mijn vader als hij moe thuis kwam van zijn werk de TV aanzette en dan helemaal vertrokken was, hetzij in een film of show, hetzij in dromenland.

Op mijn dringende vraag om toch eens met zijn gezin te praten zette hij dan plotseling de TV af: "Praat! Je moest toch praten?"
En dan wist je opeens niets meer te zeggen. En dan zette hij de TV weer aan. :)

Oh ja en de moraal van het verhaal: met onwillige honden is het slecht hazen vangen. Voor contact zijn er twee nodig. Wil er een niet wat jij wil, dan gaat het niet door.
En vond je dat leuk, zo’n afwezige vader? Klinkt niet heel gezellig.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
18-10-2021 21:36
Ik vind het heel raar om tijdens een wandeling op je telefoon te zitten. In onze relatie is dat echt not done. ‘S avonds op de bank prima. Maar niet als je samen een uitje hebt. Wandelen is wandelen, en dat is niet op een schermpje staren.
Ook niet leuk voor de kids, zo’n afwezige vader die alleen maar dom in zijn telefoon kijkt. Onze kinderen vinden dat echt niet leuk, als we teveel in onze telefoons gedoken zitten. Die roepen zelf weleens naar ons: niet op je telefoon!
Lekker tegenstrijdig bericht
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
18-10-2021 16:39
Blijkbaar ben ik bijna als enige die daar moeite mee heeft. Zal het dan bij me zelf moeten zoeken. Het is zeker niet zo dat ik een ouwe muts ben die geen hobby's heeft. Voor mij is ontspanning lekker door het bos op heide lopen en zonder om de 5 minuten te moeten stoppen om ballen te gooien .
Maar bedankt voor de reacties. Geeft mij toch ook een andere kijk op dingen....

Dat mag ook al niet @( ?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
18-10-2021 21:36
Ik vind het heel raar om tijdens een wandeling op je telefoon te zitten. In onze relatie is dat echt not done. ‘S avonds op de bank prima. Maar niet als je samen een uitje hebt. Wandelen is wandelen, en dat is niet op een schermpje staren.Ook niet leuk voor de kids, zo’n afwezige vader die alleen maar dom in zijn telefoon kijkt. Onze kinderen vinden dat echt niet leuk, als we teveel in onze telefoons gedoken zitten. Die roepen zelf weleens naar ons: niet op je telefoon!

De OP misschien nog een keer lezen, want daar staat

Wanneer we gaan lopen wordt gelijk de telefoon erbij gepakt om het spelletje te spelen. Dit vinden de kinderen natuurlijk erg leuk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
18-10-2021 21:39
Ja dus? Kids moet je opvoeden. Daar kunnen wandelingen bij horen. Wij wandelen ook regelmatig met het gezin. Is hartstikke gezond, en wij vinden het leuk en belangrijk. Ook al hebben kids daar niet altijd zin in.
Tsjeetje ja stel je voor dat je het wat leuker voor ze zou maken dat wandelen door ze een spelletje te laten doen, dat moet je toch echt niet willen!
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
18-10-2021 23:13
Dat mag ook al niet @( ?
Pokeballen om de Pokémon te vangen. :D
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
18-10-2021 15:55
Wat trouwens ook leuk is om buiten te doen, en heel volwassen, is de app Seek. Kan hij voortaan bomen, bloemen en paddenstoelen vangen.
Wat is dat precies?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
18-10-2021 21:45
En vond je dat leuk, zo’n afwezige vader? Klinkt niet heel gezellig.
Nee, zo terug te lezen zeker niet. Echter ik had als kind/puber geen echt beeld van wat ik van hem wou (vermoedelijk hem toch bekritiseren en misschien verlangde ik naar meer gezelligheid en openheid) en als er iets te communiceren was dan deed hij dat ook wel. Soms was hij enorm grappig en ik heb een foto waarop hij intens belangstellend en breed lachend naar me kijkt terwijl ik het Sinterklaassnoep uitpakte en oppeuzelde.

Maar de houding van "we gaan nu bij elkaar zitten en dan praten" was kennelijk te gekunsteld voor hem. Zeker als hij het nodig had om te zitten suffen en slapen.

Dat doet me realiseren dat iedereen op zijn manier zijn best doet. Voor de meeste kinderen is dit prima afgelopen; goede functies, leuke kinderen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
18-10-2021 23:48
Wat is dat precies?
Een app om natuur te determineren. Je richt je camera op een bloemetje of bijtje en de app zegt hoe het heet. Je kan dan ook nog een foto maken en zo je eigen flora en fauna verzamelen. Het werkt verrassend goed! Ik probeer mijn vriend al jaren de namen van bloemen bij te brengen, maar nu met die app is voor het eerst dat hij er een paar onthoudt.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
18-10-2021 21:39
Ja dus? Kids moet je opvoeden. Daar kunnen wandelingen bij horen. Wij wandelen ook regelmatig met het gezin. Is hartstikke gezond, en wij vinden het leuk en belangrijk. Ook al hebben kids daar niet altijd zin in.
Maar wat leer je ze daarmee? Soms moet je dingen doen die je niet leuk vindt? Dat kan, maar ik vond zelf dat met school en oefenen voor hobby's zoals sport of muziekinstrumenten en de huishoudelijke klus dat wel voldoende aan bod kwam.

Als ze dan vrije tijd hebben mogen ze ook lol maken toch? Ik geloof niet dat je ze door de verplichte wandeling zonder afleiding of spelletje enige liefde voor natuur of wandelen meegeeft.

Niet scherm tip:
Bij ons werkte de hond ook om de kinderen meer naar buiten te krijgen voor een wandeling.
(De toegenomen interesse staat op geen enkele manier in verhouding tot de mate waarin de hond daadwerkelijk naar buiten moet maar dat terzijde. )
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Dubbel.
appelientjex wijzigde dit bericht op 19-10-2021 10:09
98.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
19-10-2021 09:20
Maar wat leer je ze daarmee? Soms moet je dingen doen die je niet leuk vindt? Dat kan, maar ik vond zelf dat met school en oefenen voor hobby's zoals sport of muziekinstrumenten en de huishoudelijke klus dat wel voldoende aan bod kwam.

Als ze dan vrije tijd hebben mogen ze ook lol maken toch? Ik geloof niet dat je ze door de verplichte wandeling zonder afleiding of spelletje enige liefde voor natuur of wandelen meegeeft.

Niet scherm tip:
Bij ons werkte de hond ook om de kinderen meer naar buiten te krijgen voor een wandeling.
(De toegenomen interesse staat op geen enkele manier in verhouding tot de mate waarin de hond daadwerkelijk naar buiten moet maar dat terzijde. )
Waarschijnlijk hou je zelf niet van wandelen. Wij wel. En hier werkt het prima. Kids gaan gewoon mee en hebben het meestal prima naar hun zin ook al zeuren ze natuurlijk ook weleens, zoals kinderen nou eenmaal doen. Het is voor ons quality time met elkaar. Ik heb geen problemen dus dat hoef je me ook niet aan te praten.
appelientjex wijzigde dit bericht op 19-10-2021 10:00
5.99% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven