Frustratie.... gegrond of niet?

18-10-2021 09:20 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
.............
linda1982 wijzigde dit bericht op 31-01-2023 11:07
98.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
18-10-2021 23:24
Tsjeetje ja stel je voor dat je het wat leuker voor ze zou maken dat wandelen door ze een spelletje te laten doen, dat moet je toch echt niet willen!
Jeetje wat zijn wij een afschuwelijke ouders zeg, dat ze niet op een telefoon mogen tijdens het wandelen!
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
19-10-2021 09:40
Waarschijnlijk hou je zelf niet van wandelen. Wij wel. En hier werkt het prima. Kids gaan gewoon mee en hebben het prima naar hun zin. Ik heb geen problemen dus dat hoef je me ook niet aan te praten.
Je schreef zelf dat je kinderen er niet altijd zin in hadden, daar reageerde ik op. Omdat ik niet goed begrijp waarom kinderen in hun beperkte vrije tijd niet zouden mogen doen wat ze leuk vinden.

Verder heb ik geen idee of je problemen hebt of niet, daar ging mijn post niet over.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Ik snap jouw frustratie 100%, maar aan de andere kant: je wist zelf dat jouw man niet het type 'open haard aan - glas rode wijn - goed boek erbij' was. O
Wij zitten ook echt continu op onze telefoon (we zijn gewoon verslaafd), maar hebben nog geen kinderen. Waarschijnlijk zullen wij als die er zijn ook een nieuwe balans moeten zoeken. Dus waarom maken jullie hier geen afspraken over?
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
19-10-2021 09:58
Je schreef zelf dat je kinderen er niet altijd zin in hadden, daar reageerde ik op. Omdat ik niet goed begrijp waarom kinderen in hun beperkte vrije tijd niet zouden mogen doen wat ze leuk vinden.

Verder heb ik geen idee of je problemen hebt of niet, daar ging mijn post niet over.
Ja natuurlijk hebben ze er niet altijd zin in! Zoals ze ook geen zin kunnen hebben om ergens anders heen te gaan, bv op visite oid. Zo zijn kinderen toch? En als je er eenmaal bent dan gaat het prima en rennen ze vooruit, klimmen ze een boom in, spelen ze verstoppertje, gaan we gezellig ergens wat drinken met ze etc. Of zeuren ze om een snoepje, zeuren ze hoe lang het nog duurt, krijgt er 1 een driftaanval omdat ze haar jas niet aan wil etc. Kan ook. Het blijven tenslotte kinderen. Hoort er allemaal bij.
Alle reacties Link kopieren
Rocking schreef:
18-10-2021 22:00
Lekker tegenstrijdig bericht
Wij zijn ook maar mensen die af en toe teveel op onze telefoon zitten. Helaas is dat ding verslavend. Juist daarom hebben we afspraken gemaakt erover waar we ons aan proberen te houden. Al die ouders en kinderen continue op een scherm zitten.... ik denk dat dat heel slecht is als het ten koste gaat van interactie met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
19-10-2021 09:57
Jeetje wat zijn wij een afschuwelijke ouders zeg, dat ze niet op een telefoon mogen tijdens het wandelen!
Je doet zelf alsof TO's man een afwezige vader is, terwijl TO aangeeft dat hij dit samen met de kinderen doet.
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
19-10-2021 08:46
Een app om natuur te determineren. Je richt je camera op een bloemetje of bijtje en de app zegt hoe het heet. Je kan dan ook nog een foto maken en zo je eigen flora en fauna verzamelen. Het werkt verrassend goed! Ik probeer mijn vriend al jaren de namen van bloemen bij te brengen, maar nu met die app is voor het eerst dat hij er een paar onthoudt.
Grappig!
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
19-10-2021 10:27
Wij zijn ook maar mensen die af en toe teveel op onze telefoon zitten. Helaas is dat ding verslavend. Juist daarom hebben we afspraken gemaakt erover waar we ons aan proberen te houden. Al die ouders en kinderen continue op een scherm zitten.... ik denk dat dat heel slecht is als het ten koste gaat van interactie met elkaar.
Nogmaals, lekker tegenstrijdig.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
19-10-2021 09:57
Jeetje wat zijn wij een afschuwelijke ouders zeg, dat ze niet op een telefoon mogen tijdens het wandelen!
Nee maar is een ander eens slechte ouder omdat hij Samen met zijn kinderen Pokemons vangt ? Misschien willen ze anders helemaal niet naar buiten .
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je zeurt TO.
Tijdens een wandeling hoef je niet allemaal hetzelfde leuk te vinden; de een kijkt vogels of paddestoelen, de ander vangt pokemons. Wat geeft dat nou, moet je de hele tijd exact hetzelfde doen tijdens zo'n wandeling?? Dat werkt toch niet, je hebt toch nooit allemaal dezelfde interesses. Je wilt dus dat ze tijdens het wandelen naar bomen of paddestoelen gaan staren ofzo omdat jij dat zo leuk vindt. Jij vind dat pokemon spel niet leuk en zij vinden naar dingen kijken en wandelen misschien wel niet leuk. Het gaat toch om het samen zijn.
En je schrijft dat hij ongeveer 2 x per maand tot laat zit te gamen. Dat is toch geen ramp; doe jij nooit iets waardoor je later dan normaal naar bed gaat( spannend boek, kletsen met vriendin, film afkijken etc)?? 2 x per maand is toch ook niet heel veel....
Je schrijft zelf al dat man aangeeft dat je geen hobbies hebt en je niet zelf kunt vermaken...misschien daar iets mee gaan doen ipv hem willen veranderen. Je kunt niet verwachten dat ze hetzelfde leuk vinden als jij.
Alle reacties Link kopieren
Kijk als hij nooit iets met TO onderneemt of een gesprek voert kan ik er nog in komen. Dat is al een paar keer gevraagd, maar aangezien dat genegeerd wordt en ze er vooral over valt dat het kinderachtig is.
Alle reacties Link kopieren
We kijken samen films of series. Het is meer dat het mij tegenstaat dat hij veel tijd en energie in het gamen stopt. Verwacht niet dat we naar een mus gaan kijken maar om bij uitjes ook nog op telefoon moet zitten vind ik niet fijn. Eerste wat de kinderen vragen als we ergens zijn of ze Pokémon mogen spelen.... En vervolgens zitten er 3 man op een scherm te turen
If you can't beat them, join them.

Pick your battles

Wees blij dat ze nog een beetje frisse lucht krijgen tijdens het gamen.

Toen Pokemon net een hit was gingen wij ook met het hele gezin op pad op die krengen te vangen.
We hebben wel 2000 km in totaal gelopen (in een tijdspanne van een paar jaar hoor).

Dat hadden ze echt niet gedaan als pokemon er niet was geweest.

We gingen altijd al naar buiten en nu gewoon nog meer.

Ik vind dus dat je je een beetje aanstelt

Mijn man en ik zijn in de avond moe als we de hele dag gewerkt hebben. Wij gaan regelmatig samen lunchen/uit eten om de week te bespreken.

Misschien gewoon allebei water bij de wijn doen?
Alle reacties Link kopieren
Ga zelf een pokemon vangen.
Voor je het weet staan je kinderen je alles uit te leggen. Vinden ze prachtig.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
19-10-2021 14:58
We kijken samen films of series. Het is meer dat het mij tegenstaat dat hij veel tijd en energie in het gamen stopt. Verwacht niet dat we naar een mus gaan kijken maar om bij uitjes ook nog op telefoon moet zitten vind ik niet fijn. Eerste wat de kinderen vragen als we ergens zijn of ze Pokémon mogen spelen.... En vervolgens zitten er 3 man op een scherm te turen
Dat komt waarschijnlijk omdat jij niks hebt met gamen en daardoor staat het je tegen. Dat kan. Maar is toch echt jouw probleem. Je kunt niet verwachten dat omdat jij het niks vindt zij het ook niet mogen doen. Schermen zijn nou eenmaal multifunctioneel dus ook te gebruiken bij buiten activiteiten.
Jij zult weer hobbies hebben waar je man misschien weer niks mee heeft.
En wat is "veel tijd " besteden aan gamen? Elke vrije minuut? Ook daar weer; jij vindt het waarschijnlijk "veel " omdat je er zelf niks aan vindt.
Alle reacties Link kopieren
En klopt het wat je man zegt; heb je zelf weinig hobbies en moeite met jezelf te vermaken?
Je wekt de indruk dat je alles samen wilt doen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je er minder problemen mee als hij boeken zou lezen waar jij niks aan vindt? Of een film die jij niet leuk vindt? Of dat hij zou gaan golfen, fitnissen, stappen met z'n vrienden?

Gaat het er om dat jij games niet leuk vindt of dat hij die tijd niet met jou besteed?
Alle reacties Link kopieren
Rocking schreef:
19-10-2021 12:08
Nogmaals, lekker tegenstrijdig.
Want?
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
19-10-2021 14:58
We kijken samen films of series. Het is meer dat het mij tegenstaat dat hij veel tijd en energie in het gamen stopt. Verwacht niet dat we naar een mus gaan kijken maar om bij uitjes ook nog op telefoon moet zitten vind ik niet fijn. Eerste wat de kinderen vragen als we ergens zijn of ze Pokémon mogen spelen.... En vervolgens zitten er 3 man op een scherm te turen
Ik snap je heel goed. Samen wandelen is heel wat anders dan samen wandelen en ondertussen op je telefoon zitten. Dan ben je niet meer in het hier en nu bezig. Mijn kinderen zouden dat niet mogen in ieder geval. Gelukkig denkt mijn man daar hetzelfde over. Die zou dat ook irritant vinden. En als je man dat wil doen, moet hij dat maar een ander moment plannen samen met de kinderen. Kunnen ze met zijn 3-en Pokemons vangen. Maar niet als jullie een gezinsuitje hebben met zijn 4-en.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
19-10-2021 21:49
Ik snap je heel goed. Samen wandelen is heel wat anders dan samen wandelen en ondertussen op je telefoon zitten. Dan ben je niet meer in het hier en nu bezig. Mijn kinderen zouden dat niet mogen in ieder geval. Gelukkig denkt mijn man daar hetzelfde over. Die zou dat ook irritant vinden. En als je man dat wil doen, moet hij dat maar een ander moment plannen samen met de kinderen. Kunnen ze met zijn 3-en Pokemons vangen. Maar niet als jullie een gezinsuitje hebben met zijn 4-en.
Of je doet gewoon gezellig mee; van de 4 personen vinden 3 het heel erg leuk maar die moeten zich dus aanpassen aan degene die het niet wil, ook niet echt logisch. Of ga lekker alleen wandelen als je, je er zo aan ergert is ook een optie. Het is maar een wandelingetje, geen gezinsuitje.
Ik kan me voorstellen dat de een heel erg geniet van de rust en natuur tijdens een wandeling en dat een ander liever bezig is met iets. Iedereen beleeft een activiteit als wandelen anders. Mijn jongste rent lekker rond en zoekt kastanjes, mijn oudste vindt wandelen geen moer aan en zoekt liever pokemons, prima toch. Het gaat om het samen zijn niet dat je elke minuut exact hetzelfde doet.
Appelientjex jij en je man denken er hetzelfde over en zitten op een lijn daarin en hebben waarschijnlijk weinig affiniteit met dit soort spelletjes. TO en haar man zitten dat niet en hebben andere interesses, waarom moeten hij en kids zich perse aanpassen aan haar? Laat ze lekker in de schaarse vrije tijd die ze hebben iets doen wat ze leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Bimi schreef:
18-10-2021 23:35
Pokeballen om de Pokémon te vangen. :D
Oh :biggrin: .


Hoe dan ook: het is nogal egoïstisch TO om jouw mores over hoe je moet 'wandelen' of wat leuk is aan de rest van je gezin op te leggen. Jij wil wandelen op manier x, zij op y. Waarom denk jij te mogen beweren dat hun manier fout is?

Net als met die speeltuin, je bent echt héél rigide over wat ze daar moeten en mogen doen. Waarom is het voor jou niet genoeg dat ze zich vermaken? Nee, het moet op jóuw manier.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals, koop een Gotcha. Dat is een soort ‘afstandsbediening’ (geen angst, er hoeft niet op knopjes gedrukt te worden) die zonder er verder iets voor te hoeven doen, pokestops draait en Pokemons vangt. En dan kunnen man en en kinderen dus als ze met jou gaan wandelen, dat apparaatje gebruiken. En dan als ze thuis zijn kijken wat ze gevangen hebben.

https://www.amazon.nl/Mcbazel-Catch-arm ... 0489&psc=1
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wellicht helpt het als je zelf ook pokemont? Mijn partner en ik deden het ook, echt kilometers gemaakt en we gingen zelfs naar bijzondere plekken voor exclusieve pokemon xD.
Uiteraard tussendoor wel genoten van de plek waar we waren maar we kwamen primair voor pokemon..

Ik snap dat het wel leuk is voor papa met de kinderen, ook het gamen op de playstation snap ik. Dat kan soms echt een periode verslavend zijn tot die interesse weer wegzakt.

Als je n gesprek wil dan moet dat toch gewoon kunnen? Kun je toch gewoon even vragen of je kunt praten samen?
Ik denk dat het een fijne uitlaadklep is voor de dagelijkse sleur en denk ook dat het niet iets is om onder dingen met zn vrouw uit te komen maar gewoon een interesse die jou niet interesseert. En dat kan. Dat zul je ergens moeten accepteren
Alle reacties Link kopieren
Jollie schreef:
20-10-2021 15:52
Wellicht helpt het als je zelf ook pokemont? Mijn partner en ik deden het ook, echt kilometers gemaakt en we gingen zelfs naar bijzondere plekken voor exclusieve pokemon xD.
Uiteraard tussendoor wel genoten van de plek waar we waren maar we kwamen primair voor pokemon..

Ik snap dat het wel leuk is voor papa met de kinderen, ook het gamen op de playstation snap ik. Dat kan soms echt een periode verslavend zijn tot die interesse weer wegzakt.

Als je n gesprek wil dan moet dat toch gewoon kunnen? Kun je toch gewoon even vragen of je kunt praten samen?
Ik denk dat het een fijne uitlaadklep is voor de dagelijkse sleur en denk ook dat het niet iets is om onder dingen met zn vrouw uit te komen maar gewoon een interesse die jou niet interesseert. En dat kan. Dat zul je ergens moeten accepteren
Noem me ouderwets, maar dit klinkt vreselijk in mijn oren. Nu zijn jullie nog twee volwassenen die zelf moeten weten wat ze doen. Ik vul in dat to ook vanuit opvoedingsperspectief niet zo blij is hiermee. En ik snap dat. Waarom zou je je kinderen mee willen geven dat je constant de prikkels van een scherm/game nodig hebt om iets leuk te vinden? Daarom vind ik het ook gek dat er door zovelen geroepen wordt dat to dan ook maar moet gaan pokemonnen. Waarom zou manlief niet een keer een wandelingetje kunnen maken zonder dat ie een scherm onder de neuzen van zn kinderen duwt? Hij kan zich toch net zo goed een beetje aanpassen? Dan gaat ie op andere momenten maar op Pokémon expeditie met de kinderen.
Overigens vind ik die gotcha eigenlijk nog de beste tip..
Honingdropje2 schreef:
20-10-2021 16:39
Noem me ouderwets, maar dit klinkt vreselijk in mijn oren. Nu zijn jullie nog twee volwassenen die zelf moeten weten wat ze doen. Ik vul in dat to ook vanuit opvoedingsperspectief niet zo blij is hiermee. En ik snap dat. Waarom zou je je kinderen mee willen geven dat je constant de prikkels van een scherm/game nodig hebt om iets leuk te vinden? Daarom vind ik het ook gek dat er door zovelen geroepen wordt dat to dan ook maar moet gaan pokemonnen. Waarom zou manlief niet een keer een wandelingetje kunnen maken zonder dat ie een scherm onder de neuzen van zn kinderen duwt? Hij kan zich toch net zo goed een beetje aanpassen? Dan gaat ie op andere momenten maar op Pokémon expeditie met de kinderen.
Overigens vind ik die gotcha eigenlijk nog de beste tip..
Omdat to degene is die een probleem heeft, haar man niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven