Frustratie.... gegrond of niet?

18-10-2021 09:20 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
.............
linda1982 wijzigde dit bericht op 31-01-2023 11:07
98.99% gewijzigd
LInda1982 schreef:
21-10-2021 12:43
Naast die twee avonden gamen doet hij ook gewoon wat hij leuk vind.
Misschien zit inderdaad het probleem er meer in dat ik gamen zinloos vind en inderdaad had ik liever gehad dat hij dan gaat voetballen.
Ik zal doordeweeks nooit zeggen dat hij niet kan PlayStationen.
Het weekend vind ik ook meer familietijd en dan is het in mijn ogen zonde als die ook weer achter een scherm besteed moet worden.
Tot 3 uur nachts PlayStationen dan de andere ochtend laveloos op de bank hangen. Wie wordt daar gelukkig van? Ik en de kinderen zeker niet....
En als je met elkaar samen woont zul je je inderdaad moeten aanpassen.

En die laatste zin kun je dan ook op jezelf toepassen.
Alle reacties Link kopieren
Bbubbels schreef:
21-10-2021 12:49
Nu zit hij opeens tot 3 uur s nachts op de playstation? Het verandert wel steeds. En heb je dit nou al eens met hem besproken?

In het weekend tot midden in de nacht... Misschien even lezen
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
21-10-2021 13:02
In het weekend tot midden in de nacht... Misschien even lezen

1 a 2x per maand.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
21-10-2021 13:02
In het weekend tot midden in de nacht... Misschien even lezen
Ben je thuis ook zo gezellig? Niet de gewenste antwoorden gekregen hier merk ik
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
21-10-2021 12:43
Naast die twee avonden gamen doet hij ook gewoon wat hij leuk vind.
Misschien zit inderdaad het probleem er meer in dat ik gamen zinloos vind en inderdaad had ik liever gehad dat hij dan gaat voetballen.
Ik zal doordeweeks nooit zeggen dat hij niet kan PlayStationen.
Het weekend vind ik ook meer familietijd en dan is het in mijn ogen zonde als die ook weer achter een scherm besteed moet worden.
Tot 3 uur nachts PlayStationen dan de andere ochtend laveloos op de bank hangen. Wie wordt daar gelukkig van? Ik en de kinderen zeker niet....
En als je met elkaar samen woont zul je je inderdaad moeten aanpassen.
Ik probeer me een beeld te vormen, van wat je nu precies wil.
Eerst geef je aan dat man hooguit 1x per 2 weken tot laat gamed. Dat is niet veel, een ander spreekt af met vrienden en komt laat thuis of blijft lang hangen op de sportclub etc. Hij mag het dus ( als ik het goed begrijp) niet laat maken op vrijdagavond want dan is hij niet fit genoeg op zaterdag en hij mag dat niet omdat jullie er niet gelukkig van worden. Telt het niet mee dat hij er wel gelukkig van wordt en ontspanning in vindt?

Maar wat verwacht je dan precies in het weekend?

Tuurlijk is het weekend ook voor familietijd maar moet dat 2 dagen non - stop?
Doe jij dan nooit iets van jouw hobbies in het weekend? Spreek je nooit eens met een vriendin af in het weekend?

Het is toch niet realistisch om te verwachten dat je man in zijn vrije weekend uitsluitend met jou bezig houdt of activiteiten doet die jij leuk vindt. Je maakt het jezelf zo moeilijk.

Hoe richt jij jouw bezigheden in? Oprechte vraag, ik kan er wellicht wat van leren.
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
21-10-2021 13:02
In het weekend tot midden in de nacht... Misschien even lezen
Je schrijft zelf ‘tot 3 uur ‘ s nachts hoor:
Tot 3 uur nachts PlayStationen dan de andere ochtend laveloos op de bank hangen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij hooguit 2x per maand brak op de bank hangt door het lange gamen, dan kun jij toch iets met je kinderen ondernemen? Kastanjes zoeken in het bos, fietsen, een speelparadijs bezoeken oid?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
21-10-2021 13:02
In het weekend tot midden in de nacht... Misschien even lezen
Lees jij dan ook mijn tweede vraag even? Er hebben al eindeloos veel mensen gevraagd of je dit nou al eens hebt aangekaart bij je man en wat hij dan zegt. Die vraag weiger je blijkbaar te beantwoorden.
bbubbels wijzigde dit bericht op 21-10-2021 13:59
Reden: Spelfoutje
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
21-10-2021 13:57
Als hij hooguit 2x per maand brak op de bank hangt door het lange gamen, dan kun jij toch iets met je kinderen ondernemen? Kastanjes zoeken in het bos, fietsen, een speelparadijs bezoeken oid?
Ja waarom is dit geen optie voor je TO?
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik aangekaart, maar dan zegt hij dat het inderdaad erg laat geworden is.
Dat doe ik ook vaak zat, maar hij vind het niet altijd gezellig als ik met kinderen weg ga.

Maar heb inmiddels Pokémon op mijn telefoon en ben net terug van een rondje lopen met Pokémon vangen.
PlayStation zal ik nooit echt aan kunnen wennen omdat ik het inderdaad irritant en doelloos vind. Door een koptelefoon heen praten om poppetjes dood te schieten. Maar hij zal mijn hobbies misschien ook niet interessant vinden ......
Alle reacties Link kopieren
En, vonden de kinderen het leuk om samen met jou pokemon te vangen? Lekker even buiten geweest?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
21-10-2021 14:18
Dat heb ik aangekaart, maar dan zegt hij dat het inderdaad erg laat geworden is.
Dat doe ik ook vaak zat, maar hij vind het niet altijd gezellig als ik met kinderen weg ga.

Maar heb inmiddels Pokémon op mijn telefoon en ben net terug van een rondje lopen met Pokémon vangen.
PlayStation zal ik nooit echt aan kunnen wennen omdat ik het inderdaad irritant en doelloos vind. Door een koptelefoon heen praten om poppetjes dood te schieten. Maar hij zal mijn hobbies misschien ook niet interessant vinden ......




Dat hoeft toch ook niet,je hoeft niet alles schitterend te vinden van elkaar. Toch ook fijn om je eigen dingen te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Snoops2 schreef:
21-10-2021 11:30
2x per week is niet veel voor een hobby.

Je " ik wil" voert gewoon erg de boventoon.
Misschien meer balans vinden in wat jij EN hij wil.
Oprechte vraag: stel je man gamed niet maar gaat 2x per week sporten en 1x per 2 weken blijf hij lang in de kantine hangen waardoor het laat wordt en daardoor ook minder actief is op za ochtend. Zou je er dan ook zo'n moeite mee hebben?
Waar zit nu de kern van je frustratie; dat je gamen niet leuk vindt of dat je gewoon meer aandacht wilt. Van daaruit kun je er aan werken om de situatie te verbeteren.
Hoeveel tijd besteedt jij aan je hobbies? Wat vind je man daarvan? Misschien jouw hobbies doen als man gamed en op de andere momenten iets samen doen, mogelijkheden zat.
Deze vragen al een paar keer geprobeerd, maar er komt niks. Behalve "vind ik niet leuk" of "dat is nutteloos".

Voel je je buiten gesloten als hij en de kinderen hier mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wel als we ergens aan het lopen zijn en er 3 mensen op een telefoon aan het staren zijn
Alle reacties Link kopieren
Maar het gaat dus idd om het gamen, want als hij tot 3 uur s' nachts met vrienden is zou je ws anders op reageren. Mijn man zit denk ik ook 2 x per maand tot midden in de nacht te gamen, en heel af en toe zit ie ook een héle zaterdag te gamen. Voor hem is dat ontspanning. Hij werkt fulltime en dat is zijn moment van me-time. Vaak genoeg gaan we wel met de kinderen op stap, en als hij gamed dan vermaken de kinderen zichzelf. Die hoeven echt niet elk weekend ge-entertained te worden.
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
21-10-2021 15:53
Wel als we ergens aan het lopen zijn en er 3 mensen op een telefoon aan het staren zijn
Maar dan kun je toch afspreken om een wandeling te maken waarbij de schermen thuis blijven?
Alle reacties Link kopieren
LInda1982 schreef:
21-10-2021 15:53
Wel als we ergens aan het lopen zijn en er 3 mensen op een telefoon aan het staren zijn
Ja oke dat kan maar dat hoeven zij niet op te lossen, je kiest er zelf voor om mee te gaan.
Zij vinden jouw manier van wandelen nou eenmaal niet leuk dus doen ze dat. Je hoeft niet allemaal hetzelfde leuk te vinden toch.

Wat is jouw verwachting van weekend / familietijd? Misschien begrijpen we jou beter als je wat meer verteld, de vragen beantwoord :confused:
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
21-10-2021 16:05
Maar dan kun je toch afspreken om een wandeling te maken waarbij de schermen thuis blijven?
Dit dus. Bespreek van te voren met elkaar wat jullie gaan doen; wordt het een natuurwandeling of een pokemon vang wandeling...beslis dan wat je doet...
En als zij dat gaan doen en je hebt geen zin er in dan ga je toch wat anders doen.
Je hoeft toch niet in een weekend non - stop alles samen te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven