Ga ik te snel? Nieuwe vriendin met kind

24-03-2020 11:20 156 berichten
Goedemorgen!

Een maand geleden leerde ik (41) op een verjaardag van een oud-studiegenoot een dame kennen. Zij heeft toen via de jarige mijn nummer gevraagd en we begonnen meteen te appen en later ook videobellen. Vrij snel ben ik naar haar toe gegaan. Zij woont samen met haar dochter en diens vader is nooit in beeld geweest. Omdat ze dus 100% zorg heeft over haar kind, was de date bij haar thuis. Dochter van 5 ontmoet en heb me voorgesteld als een vriend. Blijven slapen en volgende dag vanuit daar naar werk gegaan. Haar dochter was superenthousiast en vroeg wanneer ik weer kwam. Niks aan de hand dus.

Die week een paar keer daar geweest, dingen met haar en dochter ondernomen. Steeds blijven slapen en met onderbrekingen daar geweest. Het voelt goed, contact met dochter gaat ook goed. Nou ben ik er al een week bijna onafgebroken omdat ik niet kan werken. In pendelen geen zin in verband met corona.

De reacties zijn heel wisselend.Gek genoeg lijken mijn mannelijke vrienden vooral blij voor me (ik was 8 jaar vrijgezel) maar enkele vrouwen in mijn vriendenkring vinden het te snel gaan voor het kind. WE houden een vinger aan de pols maar de dochter lijkt het juist erg leuk vinden en de moeder vindt het prima.

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
24-03-2020 12:23
Wat maakt het uit wat iedereen hier vindt?
En wat ga je met de antwoorden meningen doen?
kan helpen om zijn gezond verstand terug te vinden
hij denkt nu even met de pielemoos, en dat is geen goede raadgever
Wow bizar....dat die moeder hiermee instemt vind ik dat dat echt alleen al een afknapper zou moeten zijn.
Uberhaubt een vrouw die een man uitnodigt voor een 1e date thuis terwijl haar kind slaapt en deze man meteen laten overnachten.... die dochter werd wakker en er zat ineens, zonder dat er überhaupt ooit over gesproken was een vreemde man aan de ontbijttafel echt bizar.

Nu gaat het goed maar jullie zittem straks continue weken op elkaars lip dit is in gevallen waarbij de relatie goed is soms al een hele opgave laat staan met mensen waar je nog een band mee moet opbouwen, die je nog moet ontdekken.

Ik vind jullie beiden heel onvolwassen en verliezen het belang van dit meisje compleet uit het oog.

Dat zij dit leuk vindt is logisch ze wil ook graag een normaal gezin met een papa.
Maar jullie hadden echt moeten bekijken of er überhaupt een werkende relatie uit jullie beiden kan komen voordat je een kind erin betrekt.
Wilhetnietweten schreef:
24-03-2020 11:52
Waarom nu altijd meteen van het negatieve uitgaan. Het zou toch ook eens een keer goed kunnen gaan? Ja, het is snel, eigenlijk te snel, maar dat wil niet meteen zeggen dat ze onverantwoordelijk zijn.

Ik vind het onverantwoordelijk om een jong kind in je verliefde toestand mee te sleuren. Nu ben ik geen man, maar ik zou ontzettend afknappen op mijn potentiële relatie. Een ouder hoort zijn of haar kind altijd bovenaan te zetten en dat doe je niet als je je eerste date direct laat slapen en kennis laat maken met je kind.
viva-amber schreef:
24-03-2020 12:21
Ik heb er moeite mee dat TO zegt dat het wel goed zit omdat dat kleine meisje hem mag, maar hij heeft in de eerste plaats een relatie met de moeder.
Ik zou het zo nooit hebben aangepakt maar goed TO of het goed zit? Alleen de tijd zal het leren.

Je vindt het kind leuk, je hebt geen zin om te reizen, het is makkelijk en verder lees ik nergens dat deze vrouw het voor jou is.
Daar was ik niet duidelijk in, dat klopt. Wil niet reizen ivm corona, maar bovenal vind ik deze dame gewoon het einde. Ik wil bij haar zijn en zie een toekomst met haar.
lilalinda schreef:
24-03-2020 12:24
kan helpen om zijn gezond verstand terug te vinden
hij denkt nu even met de pielemoos, en dat is geen goede raadgever
Klinkt mij eerder als te eager een relatie willen (van beide kanten)
Het kan misschien allemaal goed gaan. Maar ik vind het veel en veel te snel.
Gie1978 schreef:
24-03-2020 12:28
Daar was ik niet duidelijk in, dat klopt. Wil niet reizen ivm corona, maar bovenal vind ik deze dame gewoon het einde. Ik wil bij haar zijn en zie een toekomst met haar.

Corona is dus gewoon je smoesje om lekker bij haar te blijven.
Wilhetnietweten schreef:
24-03-2020 11:52
Waarom nu altijd meteen van het negatieve uitgaan. Het zou toch ook eens een keer goed kunnen gaan? Ja, het is snel, eigenlijk te snel, maar dat wil niet meteen zeggen dat ze onverantwoordelijk zijn.
Voor de meeste risico's die mensen nemen geldt dat het vaker goed dan niet goed gaat. Ongeacht de uitkomst kan een risico compleet onverantwoord zijn.
Wtf.
Alle reacties Link kopieren
Gie1978 schreef:
24-03-2020 12:28
Daar was ik niet duidelijk in, dat klopt. Wil niet reizen ivm corona, maar bovenal vind ik deze dame gewoon het einde. Ik wil bij haar zijn en zie een toekomst met haar.
dat heet Verliefd zijn! en dat is heerlijk
Maar pas als je die eerste, onrealistische fase door bent... weet je of het ook echt een relatie wordt
en dat is ook pas het moment om kinderen te gaan betrekken
Niet in de vlinders-in-de-buik-tijd
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
24-03-2020 12:32
Voor de meeste risico's die mensen nemen geldt dat het vaker goed dan niet goed gaat. Ongeacht de uitkomst kan een risico compleet onverantwoord zijn.
Kan, maar in dit geval vind ik het niet onverantwoordelijk wat deze vrouw doet. Kennelijk is het gevoel over TO goed genoeg om het risico te minimaliseren.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet ook niet hoe loyaal een kind kan zijn naar een ouder. Als zij zien dat moeder blij is, is er een bijzonder grote kans dat het kind alles "ook leuk" vindt om moeder niet onnodig pijn te doen.

Ik vind het bizar snel en Corona een goedkoop smoesje zodat je niet het welzijn van een 8 jarig meisje boven je eigen gevoel hoeft te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Bijzondere reacties hier en allemaal lekker de Viva moraal hooghouden.

Een kind hecht zich op kinderdagverblijf of school ook aan bepaalde leid(st)ers en die kunnen ook komen en gaan.
Beetje van hetzelfde laken een pak hè, wanneer mama full-time moet werken om het hoofd boven water te houden.

Volgens de reacties hier moet mama dan maar de bijstand in zodat zij de hele dag thuis voor de kleine kan zorgen, vreemde mensen weghouden.

Want zo zwart-wit stelt men het hier.
ManInVrouwenWereld schreef:
24-03-2020 12:43
Bijzondere reacties hier en allemaal lekker de Viva moraal hooghouden.

Een kind hecht zich op kinderdagverblijf of school ook aan bepaalde leid(st)ers en die kunnen ook komen en gaan.
Beetje van hetzelfde laken een pak hè, wanneer mama full-time moet werken om het hoofd boven water te houden.

Volgens de reacties hier moet mama dan maar de bijstand in zodat zij de hele dag thuis voor de kleine kan zorgen, vreemde mensen weghouden.

Want zo zwart-wit stelt men het hier.
Nee hoor
Maar ook al slaagt deze relatie wél en blijven TO en vriendin voor altijd bij elkaar. Dan nóg. Dat bouw je toch langzaam op?
ManInVrouwenWereld schreef:
24-03-2020 12:43
Bijzondere reacties hier en allemaal lekker de Viva moraal hooghouden.

Een kind hecht zich op kinderdagverblijf of school ook aan bepaalde leid(st)ers en die kunnen ook komen en gaan.
Beetje van hetzelfde laken een pak hè, wanneer mama full-time moet werken om het hoofd boven water te houden.

Volgens de reacties hier moet mama dan maar de bijstand in zodat zij de hele dag thuis voor de kleine kan zorgen, vreemde mensen weghouden.

Want zo zwart-wit stelt men het hier.
Wat een onzin. Een vader figuur in je leven is echt wel wat anders dan leraren, en leidsters waarvan je weet dat die niet voor eeuwig in je leven zijn. Prima als het gewoon word voorgesteld als goede vriend en ze af en toe wat leuks doen. Maar een kind van 5 weet echt wel het verschil tussen mensen die komen en gaan en mensen die horen te blijven. Zoals de gene die iedere avond bij je moeder in bed kruipt.
Alle reacties Link kopieren
Bizar.

Nu moet dat kind haar eigen veilige plek, waar ze ook nog eens toe veroordeeld is vanwege dat de scholen dicht zijn, delen met een volslagen vreemde? En de aandacht moeten delen van haar moeder, in deze voor kinderen angstige tijden.

Denk eens iets meer aan haar, in plaats van aan haar moeder.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
ManInVrouwenWereld schreef:
24-03-2020 12:43


Een kind hecht zich op kinderdagverblijf of school ook aan bepaalde leid(st)ers en die kunnen ook komen en gaan.
Beetje van hetzelfde laken een pak hè, wanneer mama full-time moet werken om het hoofd boven water te houden.
je snapt echt het verschil niet?
ben je zelf onveilig gehecht?
ManInVrouwenWereld schreef:
24-03-2020 12:43
Bijzondere reacties hier en allemaal lekker de Viva moraal hooghouden.

Een kind hecht zich op kinderdagverblijf of school ook aan bepaalde leid(st)ers en die kunnen ook komen en gaan.
Beetje van hetzelfde laken een pak hè, wanneer mama full-time moet werken om het hoofd boven water te houden.

Volgens de reacties hier moet mama dan maar de bijstand in zodat zij de hele dag thuis voor de kleine kan zorgen, vreemde mensen weghouden.

Want zo zwart-wit stelt men het hier.
idiote vergelijking
S-Meds schreef:
24-03-2020 12:56
idiote vergelijking
Nogal ja.
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat je hier een topic over opent zegt iets over je eigen twijfel.

Er bestaan geen wetten voor zulke situaties. Gelukkig bestaat er wel hulpverlening.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat veel te traag. Je had allang tegen kind kunnen zeggen dat zij jou "Pappie" mag noemen en voor je vriendin had je al een ring kunnen uitzoeken. Als het allemaal zooooo goed voelt.

Gewoon lekker doen!
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Treurig dat je op jouw leeftijd zoiets moet polsen hier. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat je niet vanaf dag 1 een kind in zo’n situatie betrekt.
Wat dat betreft begrijp ik jouw vriendin ook echt niet. Kansloos dat twee volwassenen hun eigen belang boven dat van een klein meisje zetten.

Treurig ook dat je corona als slecht smoesje gebruikt.

En remember; hardlopers zijn vaak doodlopers.

Gebruik je verstand en ga naar huis.
Annapicobella schreef:
24-03-2020 13:13
Je gaat veel te traag. Je had allang tegen kind kunnen zeggen dat zij jou "Pappie" mag noemen en voor je vriendin had je al een ring kunnen uitzoeken. Als het allemaal zooooo goed voelt.

Gewoon lekker doen!
Ja en dan voor de dochter een miniatuurversie van de ring van moeder kopen. Zo zoet :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
JenBarber schreef:
24-03-2020 12:51
Wat een onzin. Een vader figuur in je leven is echt wel wat anders dan leraren, en leidsters waarvan je weet dat die niet voor eeuwig in je leven zijn. Prima als het gewoon word voorgesteld als goede vriend en ze af en toe wat leuks doen. Maar een kind van 5 weet echt wel het verschil tussen mensen die komen en gaan en mensen die horen te blijven. Zoals de gene die iedere avond bij je moeder in bed kruipt.
Nergens staat dat ze al permanent (gaan) samenwonen, laat staan dat hij zich opwerpt als vaderfiguur.

En hoe weet jij of een kind een leider van het kinderdagverblijf niet als vaderfiguur kan zien? Hij doet tenslotte heel veel dingen die een vader ook doet.

Ik kan het voorbeeld nog wel wat breder trekken: stel, mama heeft een hele goede jeugd in het buitenland wonen en die komt naar NL, weekje op bezoek, slaapt in hetzelfde huis. Mag dus niet? Kind getraumatiseerd?

lilalinda schreef:
24-03-2020 12:53
je snapt echt het verschil niet?
ben je zelf onveilig gehecht?

Ik snap het verschil wel. Dat jij je volwassen denkwijze niet even opzij kan zetten en niet kan inzien dat de belevingswereld van een kind totaal anders is dan die van jou is wel veelzeggend.

S-Meds schreef:
24-03-2020 12:56
idiote vergelijking

Goed onderbouwd.
ManInVrouwenWereld schreef:
24-03-2020 12:43
Bijzondere reacties hier en allemaal lekker de Viva moraal hooghouden.

Een kind hecht zich op kinderdagverblijf of school ook aan bepaalde leid(st)ers en die kunnen ook komen en gaan.
Beetje van hetzelfde laken een pak hè, wanneer mama full-time moet werken om het hoofd boven water te houden.

Volgens de reacties hier moet mama dan maar de bijstand in zodat zij de hele dag thuis voor de kleine kan zorgen, vreemde mensen weghouden.

Want zo zwart-wit stelt men het hier.

Mag toch hopen dat mijn kinderen meer can mij houden dan van de juf die ze 5 dagen per week zien...

Wat een onwijs rare vergelijkging

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven