Ga ik te snel? Nieuwe vriendin met kind

24-03-2020 11:20 156 berichten
Goedemorgen!

Een maand geleden leerde ik (41) op een verjaardag van een oud-studiegenoot een dame kennen. Zij heeft toen via de jarige mijn nummer gevraagd en we begonnen meteen te appen en later ook videobellen. Vrij snel ben ik naar haar toe gegaan. Zij woont samen met haar dochter en diens vader is nooit in beeld geweest. Omdat ze dus 100% zorg heeft over haar kind, was de date bij haar thuis. Dochter van 5 ontmoet en heb me voorgesteld als een vriend. Blijven slapen en volgende dag vanuit daar naar werk gegaan. Haar dochter was superenthousiast en vroeg wanneer ik weer kwam. Niks aan de hand dus.

Die week een paar keer daar geweest, dingen met haar en dochter ondernomen. Steeds blijven slapen en met onderbrekingen daar geweest. Het voelt goed, contact met dochter gaat ook goed. Nou ben ik er al een week bijna onafgebroken omdat ik niet kan werken. In pendelen geen zin in verband met corona.

De reacties zijn heel wisselend.Gek genoeg lijken mijn mannelijke vrienden vooral blij voor me (ik was 8 jaar vrijgezel) maar enkele vrouwen in mijn vriendenkring vinden het te snel gaan voor het kind. WE houden een vinger aan de pols maar de dochter lijkt het juist erg leuk vinden en de moeder vindt het prima.

Wat vinden jullie?
zimi schreef:
24-07-2020 15:32
Hoe heb je het hersteld?
We hebben haar rustig verteld dat ik weer naar huis ging. Ze vond het fijn om weer wat alleen-tijd met haar moeder te hebben.
Gie1978 schreef:
24-07-2020 15:34
We hebben haar rustig verteld dat ik weer naar huis ging. Ze vond het fijn om weer wat alleen-tijd met haar moeder te hebben.
En dit noem jij hersteld?
*Pauze* schreef:
24-07-2020 15:57
En dit noem jij hersteld?
Hoe had ik het dan moeten herstellen volgens jou?
We hebben het uitgebreid uitgelegd. Ik zie mijn vriendin nu elk weekend en 1 x per twee weken doen we wat met zijn 3-en.

Het was dom van me en dat zie ik nu in.
Gie1978 schreef:
24-07-2020 16:11
Hoe had ik het dan moeten herstellen volgens jou?
Het valt niet te herstellen, dat was juist de kern van de waarschuwingen die je kreeg. Alleen jammer dat je pas advies vroeg toen het kwaad al geschied was.
Een kind van 5 jaar hecht zich aan iemand die een maand in hetzelfde huis woont als een vader. En dan vertrekt diegene opeens weer. Een kind van die leeftijd begrijpt dat niet. En raakt daardoor beschadigd in hun vertrouwen in andere mensen.
*Pauze* schreef:
24-07-2020 16:18
Het valt niet te herstellen, dat was juist de kern van de waarschuwingen die je kreeg. Alleen jammer dat je pas advies vroeg toen het kwaad al geschied was.
Een kind van 5 jaar hecht zich aan iemand die een maand in hetzelfde huis woont als een vader. En dan vertrekt diegene opeens weer. Een kind van die leeftijd begrijpt dat niet. En raakt daardoor beschadigd in hun vertrouwen in andere mensen.
Ah, dan kon ik het dus niet meer goed doen in jouw ogen. Tja, meer kan ik er niet van maken. Met 'hersteld' bedoelde ik trouwens niet dat ik denk dat het daarmee afgedaan en dat het niet meer uitmaakt. Ik bedoelde met 'hersteld' dat we het vanaf nu zo goed mogelijk proberen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Beetje harde reacties hier. Als ze het zo hebben aangepakt, ‘ik ga weer naar huis’ etc, is toch een nette manier. Iedereen doet weleens minder slimme of impulsieve acties, en als je een man bent zonder kinderen snap ik best dat je niet meteen snappen kunt wat de gevolgen zijn voor het kind. Die taak hoort bij de moeder namelijk. Ik heb niet het gevoel dat to dit kwaad bedoelt, iig hij opende er een topic over om te vragen hoe en wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven