ga ik vreemd?

25-04-2011 11:21 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 5 jaar werk ik dagelijks samen met een collega waar ik een zwak voor heb. Het is wederzijds. In het begin heeft hij mij (erg duidelijk) proberen te versieren en ik heb hem toen gezegd dat ik gelukkig met mijn vriend was en daarom geen interesse had.

In deze 5 jaar zijn er veel dingen gebeurd. Ik woon nu met mijn vriend en hebben een zoon samen. We hebben een hele goede relatie met mijn vriend die er 100% voor me is. Al is het leven moeilijk en is er veel minder sexuele spanning. (deels omdat ik aan die andere man denk maar vooral om economische en gezondheids problemen etc.)

Die collega is een goede vriend van me geworden, en we kennen elkaar heel goed. Er zijn verschillende dingen gebeurt waar ik niet trots op ben: 4 jaar geleden tijdens een feestje hebben we gekust. Ik had dikke problemen met mijn vriend op dat moment (o.a.omdat mijn vriend erg jaloers op deze collega was en we grote ruzie om hem gehad hebben. Een ander meisje was verliefd op mijn vriend en had hem gekust, een paar weken daarvoor. Ik had dit hem vergeven: ik wist dat hij van mij hield en ben niet jaloers. Hij heeft me toen heel duidelijk gemaakt dat hij niet snapte dat ik hem had vergeven, dat ie heel blij was maar dat hij dat niet zou hebben gedaan).

Ik had toen besloten samen met die collega die ook een vriendin had om het mijn vriend niet te vertellen. Iets wat ik ontzettend moeilijk vond, en zelfsnachtmerries heb gehad. Ik ben trouwens nooit vreemd gegaan, op die ene keer na. Met mijn vriend ging het veel beter, hadden onze probemen opgelost en heb veel maanden alleen oog voor mijn vriend gehad.

Een paar maanden geleden, stuurde die collega een berichtje dat ie met me wou afspreken, bij hem thuis. Ik zei okay, maar vroeg hem waarom bij hem thuis (ik heb dit altijd vermijd voor respect voor mijn vriend).Hij zei toen dat hij me ontzettend begeerde, dat ik in zijn dromen naast hem lag, dat het fout is maar dat ie met me naar bed wou. Ik heb hem dit gewijgerd, dat ik te veel van mijn vriend en zoon hou. Hij vroeg me of we dit konden vergeten, dat ie ontzettend geil was, maar dat ik gewoon een goede vriendin van hem ben. Ik zei dat het okay was, maar dat ik niet wou dat hij me ooit weer zoiets zou vragen, omdat ik heem geen sex kan geven, omdat ik voor mijn vriend en zoon kies. Al moet ik zeggen dat het oude gevoel voor mijn collega weer helemaal boven kwam. Een paar dagen daarna ben ik erg boos geworden omdat ik in een mailtje voor het werk hem een opmerking had gemaakt dat hij duidelijk en eerlijk moest zijn dat ik niet bijt (binnen het context, was het een heel normale opmerking). Hij schreef me terug dat ik hem mocht bijten waar en wanneer ik wou. Ik werd toen echt boos en heb een mail gestuurd dat hij me echt niet kende, dat ie een klootzak leek die alleen maar aan sex denkt. Hij zei me toen dat hij het niet zo had bedoelt. Een paar weken hebben we alleen profesioneel contact gehad maar nu kunnen we weer goed opschieten.

Dit weekend belde hij me (voor iets voor het werk), ik was zonder vriend en zoon, en we zouden afspreken om iets bij te praten. Hij vroeg me of we daarna samen een film zouden kunnen kijken en avond eten. Ik werd super nerveus. Opzich vind ik (en mijn vriend) het niet gevaarlijk om zo een soort plan met een mannelijke vriend te doen, maar niet met deze vriend. Ik heb hem toen gezegd dat dat geen goed idee is, dat ik niet tegen mijn vriend wou liegen (van hem mag ik hem niet mee naar huis nemen, omdat hij hem helemaal niet mag omdat hij zegt dat deze collega mij leuk vind). De collega zei toen dat ie moe was, en dat we het op het bedrijf zouden bespreken, hij wou niet meer afspreken.

Ik weet dat deze relatie met mijn collega fout is, maar ik voel me niet sterk genoeg om er verandering in te brengen. Ik vind hem sinds 5 jaar al ontzettend leuk, en er is een ontzettend sterke sexuele aantrekkingskracht tussen ons. Daarnaast hou ik echt van mijn vriend met wie ik al 10 ben, maar heb het gevoel dat het gewoon twee hele andere gevoelens zijn: liefde en sexuele aantrekkingskracht( en een vriendschap). Ik doe nu niks met dit gevoel. Ik weet dat als ik had ingestemd om die film bij mij thuis te kijken, ik sex met hem had kunnen hebben. Ik heb nee gezegd, maar die collega weet dat ik een zwak voor hem heb, en blijft het maar proberen. Ik doe niks, maar blijf een zwak voor hem hebben.

Daarnaast weet ik niet of ik het mijn vriend moet vertellen: ik weet dat ik voor hem kies, en ik zal hem ontzettend veel pijn doen als ie weet dat ik 5 jaar een zwak heb gehad voor die collega. (hij was 4 jaar geleden zo jaloers op die collega dat hij me vroeg een andere baan te zoeken. Nu vertel ik alleen het noodzakelijke over deze collega, want mijn vriend zou gek worden, en mijn vriend vertrouwd me nu wel 100%).

Is het beste een andere baan te zoeken?
Pfft wat een lange posting zeg!

Om op je 1e vraag te antwoordden, als je zelf vind dat het vreemdgaan is, dan zal het dat wel zijn.

Verder vind ik het een erg onsamenhangend verhaal.
Zoek ander werk en hou je mond tegen je vriend.
pluk de dag
Sjah, je lokt het zelf een beetje uit door op het contact met die collega in te blijven gaan. Probeer leuke dingen te doen met je gezin, te werken aan de relatie met je man, voor jullie en jullie kind.

Die collega is gewoon de hele tijd een beetje geil , dat is allemaal reuze interessant, maar daar bouw je geen toekomst mee.
Ander werk zoeken!
Ik wil ook een motto
Je hebt hem jaren geleden een keer gezoend en verder is er alleen spanning tussen jullie, waarbij je collega erg aan je trekt? Maar jij blijft hem afwijzen?

Nee, dat is geen vreemdgaan. Wel zou ik erg op zoek gaan naar een andere baan. Want het gaat al 5 jaar goed, maar stel dat je een keer forse ruzie hebt met je vriend, dan is zo'n klaarstaande collega helemaal aantrekkelijk. en beland je "opeens" wel met hem in bed. Trouwens: ik krijg ook het gevoel dat je relatie met je vriend niet super is, dan is zo'n collega die je wel leuk vindt, wel erg egostrelend. Maar zo los je natuurlijk niet je relatieproblemen op.
Als jezelf het gevoel hebt, dat de kans bestaat dat je een zwak moment gaat krijgen dan zit er niks anders op dan al het contact met je collega te stoppen.

Je geeft zelf het antwoord al! Ga op zoek naar ander werk.

Je collega heeft ook weinig respect voor jou. Hij klinkt eerder manipulatief omdat hij je gewoon in zijn bed wil hebben.

Ondanks dat je al een paar keer hebt gezegd, dat je dit niet wil.

Welke andere signalen geef je aan hem af??

Heb jij ook genoeg respect voor jouw vriend?
Cursus ABN zoeken? ABN = Algemeen Beschaafd Nederlands.
Ik vind dat je geen respect voor jezelf , je vriend en kind hebt.
Technisch gezien ga je niet vreemd, natuurlijk. Voor mijzelf heb ik de grens; alles wat ik mijn man achteraf niet zou willen/ durven vertellen......... dat moest ik dan ook maar gewoon niet doen.

En dát is een goeie grens, vind ik zelf. Dat houdt dus in dat je de één niet thuis bezoekt en de ander wel, dat je met A. close kunt dansen en dat met B. niet doet, dat je drie uur durende intieme gesprekken kunt voeren met Jan maar niet met Piet. Ik vind het zelf een heel duidelijke grens. Eentje waar ik me heel makkelijk aan houden kan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien heb je een zwak voor hem omdat hij "aandacht" heeft voor je. Alhoewel voornamelijk op het fysieke vlak als ik het zo lees. De aandacht meer zoeken in je eigen relatie? Of meer aandacht schenken aan jezelf?
Ja je gaat vreemd!

(dat was de vraag toch?)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nee, je gaat niet vreemd. Je speelt alleen met die collega omdat het wel spannend en geil is. Dat is iets dat heel veel mensen, al dan niet bewust, doen. Beetje egoboosterij naast de sleur van alle dag.

Denk alleen dat je wel weet dat wanneer jezelf een zwak moment hebt jullie wel sex gaan hebben. Is dat erg? Misschien niet. Helpt het je verder? Nee.
Clowns to the left of me..
Naar wat ik uit je verhaal begrijp doe je niet veel verkeerd. Vier jaar geleden ben je een keer de mist in gegaan en heb je gekust met je collega. Daarna heb je -al kost het je moeite- de boot af kunnen houden.

Heel knap want dat zal heus niet altijd gemakkelijk zijn, maar ook het enige juiste. Of een andere baan zoeken een oplossing is? Ligt eraan of je die collega dan echt niet meer zult zien, tenslotte is er nu een vriendschap.

Het kan wellicht geen kwaad om je ogen open te houden voor nieuwe mogelijkheden. Je hebt veel zelfbeheersing nodig om niet de fout in te gaan.

Het feit dat je met je vriend samen een kindje hebt zou toch een flinke stok achter de deur moeten zijn om niet vreemd te gaan?
Die bokkelul van een collega duidelijk maken dat ie je broek niet inkomt en dat hij zijn geiligheid maar op iemand anders moet botvieren. Sterker nog, ik vind niet dat jullie gewoon goede vrienden zijn.
Wedden dat.............

- je collega enorme afstand neemt als jij tegen hem zegt dat je vriend weet dat hij op je geilt en dat hij daar niet erg blij mee is?

-jij zelf enorme afstand neemt als je je vriend vertelt dat jij op je collega geilt?
quote:Star schreef op 25 april 2011 @ 11:50:

Die bokkelul van een collega duidelijk maken dat ie je broek niet inkomt en dat hij zijn geiligheid maar op iemand anders moet botvieren. Sterker nog, ik vind niet dat jullie gewoon goede vrienden zijn.Maar ze vindt die bokkelul net wel lekker..
Clowns to the left of me..
Je gaat niet vreemd volgens mijn definitie, maar het is een belabberd teken in je relatie dat je vriend zo min mogelijk vertelt over deze collega. En je bent wel nalatig door geen actie te ondernemen, je werkt daar al VIJF jaar en dagelijks speel je het "pak me als je pakken kan" spel met je collega. Dat is niet tof, voor jezelf, voor je vriend, voor je kind en het brengt je nergens behalve langzaam van je gezin vandaan.

Dus ja, je hebt er wel schuld aan dat je niet genoeg investeert in je vaste relatie, waarmee je een kind hebt...
Dit weekend belde hij me (voor iets voor het werk), ik was zonder vriend en zoon, en we zouden afspreken om iets bij te praten. Hij vroeg me of we daarna samen een film zouden kunnen kijken en avond eten. Ik werd super nerveus. Opzich vind ik (en mijn vriend) het niet gevaarlijk om zo een soort plan met een mannelijke vriend te doen, maar niet met deze vriend. Ik heb hem toen gezegd dat dat geen goed idee is, dat ik niet tegen mijn vriend wou liegen (van hem mag ik hem niet mee naar huis nemen, omdat hij hem helemaal niet mag omdat hij zegt dat deze collega mij leuk vind). De collega zei toen dat ie moe was, en dat we het op het bedrijf zouden bespreken, hij wou niet meer afspreken.

Goh, dus dat hele verhaal dat het over het werk zou gaan, dat was een smoesje? En als jij niet bij hem langs wil komen ( waar was zijn vriendin? ) voor zwoele etentjes en zo, dan is dat hele gesprek over het werk ineens niet meer hoognodig?

Nee, echt.......... jullie zijn héle goede vrienden. En erg gedreven werknemers.
Wow wat een lang verhaal!

Om je eerste vraag te beantwoorden: nee, je gaat niet vreemd. Maar je bent ook zeker niet eerlijk bezig tegenover je vriend.

Naar mijn mening gaat het niet om de gevoelens die je hebt voor je colega, maar om wat je ermee doet (of juist niet doet). Dat je je aangetrokken voelt tot een ander is in principe niet jouw schuld. Je doet het niet expres, maar het beste kun je natuurlijk deze collega zoveel mogelijk vermijden. Dit doe je niet helemaal, je hebt namelijk een vriendschap met hem opgebouwd, en zo te lezen laat je wel ruimte voor flirten.

Je collega denkt duidelijk een kans te maken, anders had hij het waarschijnlijk al lang opgegeven.

Of je een andere baan moet zoeken weet ik niet, ik neig naar 'ja' als ik je verhaal zo lees. Je schrijft al 5 jaar gevoelens voor een ander te hebben, dat is al een hele tijd, Ik denk niet dat deze gevoelens vanzelf over gaan. Zeker niet als je elkaar veel ziet buiten werk om.

Het feit dat je je afvraagt of je vreemd gaat zegt wel wat. Bedenk maar zo: als het andersom was en jouw vriend zou in jouw positie staan, hoe zou je dat dan vinden?
quote:JustJuice schreef op 25 april 2011 @ 11:53:

[...]

Maar ze vindt die bokkelul net wel lekker..Ja maar ze wil hem niet want ze houdt zoveel van haar vriend en zoontje, boehoehoe. Hou op met moeilijk doen en kies dan ook voor de volle 100% voor vriend en zoon.
Klinkt niet als een goede vriend. Dezer man wil seks en haakt af zodra er niets te neuken valt. Hij houdt geen enkele rekening met jouw grenzen. Je gaat niet vreemd, maar deze man zal niet rusten tot je dat wel doet. Beter uit zijn buurt blijven dus, aangezien je geen open relatie hebt.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
.
anoniem_24512 wijzigde dit bericht op 25-04-2011 13:24
Reden: Whateverrrr
% gewijzigd
Je gaat niet vreemd,

Wel vind deze man het een uitdaging en is het een volhouder omdat hij merkt dat je een zwak voor hem hebt en dat houd het voor hem spannend!

Ik zou het vriendschappelijke contact bij deze meteen afkappen en puur zakelijk contact hebben en bij toespelingen van hem dit voor eens en voor altijd duidelijk maken dat je hier niet van gedient bent en anders een klacht in dient. Dan is het zo afgelopen.

Verlieft worden op iemand kan altijd eens gebeuren zelfs in de beste relaties wanneer het even niet lekker loopt. Maar het is wat je ermee doet..jij hebt er niet aan toe gegeven en hou dat zo, je bent gelukkig met je vriend en kind. Zoek de spanning op met je vriend, ga nieuwe uitdagingen zoeken samen om het weer spannend te maken (eigenlijk wat deze collega nu is).

Ik weet zeker dat je vriend dit ook leuk zal vinden en zeker zal mee werken;)

Ik zou geen andere baan zoeken vooral niet in deze tijd. Je moet nu voor eens en altijd de knoop door hakken en zeggen nu is het genoeg. Genoeg spelletjes gespeelt ik ga 100% voor mijn relatie en ga daar zorgen voor nieuwe spanning en die collega zoekt zich maar een vriendin waar hij zich mee kan amuseren.

Wens je veel succes;)
Ik vind dat je een schop onder je kont nodig hebt!

Kap met deze man, zoek een andere baan en steek wat meer energie in je huidige relatie.

En of je vreemd bent gegaan: JA! Je hebt met hem gezoend en denkt veel aan hem, dat vind ik vreemd gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven