Gaat dit ooit over?
zondag 1 september 2019 om 22:31
Ik ben nu alweer een hele tijd bij mijn man weg. Was een erg vervelend huwelijk. Leefde samen met een narcist, erg moeilijke man die kleineerde, sloeg etc etc. Nu word dan eindelijk de beschikking afgegeven door de rechtbank na heel veel gedoe. Maanden lang heeft hij alles tegen gehouden maar uiteindelijk eieren voor zijn geld gekozen.
Ik ben in dit huwelijk gestapt omdat hij mij leek te “beschermen”. (Mijn eerste huwelijk was er ook een met geweld) Hij stond er voor mij en zorgde voor mij. Tenminste dat dat ik. Het is erin geslopen, hij was/is heel manipulatief. Een mooi weer prater voor de buitenwereld, dan was ik fantastisch, een super moeder. Zodra de deur dicht viel dan was ik een hoer en een waardeloze moeder. Ik heb mij zo vreselijk klein en eenzaam gevoeld. Uiteindelijk na de zoveelste klap ging bij mij de knop om en was het voor mij klaar. Alles in werking gezet....wegwezen!
Ik merk nu dat ik lastig mensen vertrouw, vooral mannen. Ik heb aanspraak genoeg, voel mij gevleid maar zodra ze dichterbij komen dan krijg ik het stikbenauwd, wil ik heel erg hard wegrennen. Zijn ze er nog wel, goede mannen? Ik hoef niet directe en relatie, heb mijn kinderen en die gaan voor alles!! Zij hebben genoeg meegemaakt. Ik heb gewoon ook als ik een stelletje zie dat ik denk “hij doet nu wel heel lief maar wacht maar tot de deur dicht gaat”. Zo wil ik niet denken want er zullen genoeg stellen zijn waar het wel goed gaat. Ik weet niet eens hoe het moet, een goede relatie hebben. Ik volg therapie om alles een plekje te geven. Maar ik blijf altijd met mijn ex te maken houden vanwege onze dochter. Zelfs nu maakt hij nog vervelende, kleinerende opmerkingen. De ene x kan ik mij daar beter tegen wapenen. De andere keer niet.
Wat ik her mee wil? Geen idee pcies, gewoon even van mij af typen, ben een beetje down vandaag.
Ik ben in dit huwelijk gestapt omdat hij mij leek te “beschermen”. (Mijn eerste huwelijk was er ook een met geweld) Hij stond er voor mij en zorgde voor mij. Tenminste dat dat ik. Het is erin geslopen, hij was/is heel manipulatief. Een mooi weer prater voor de buitenwereld, dan was ik fantastisch, een super moeder. Zodra de deur dicht viel dan was ik een hoer en een waardeloze moeder. Ik heb mij zo vreselijk klein en eenzaam gevoeld. Uiteindelijk na de zoveelste klap ging bij mij de knop om en was het voor mij klaar. Alles in werking gezet....wegwezen!
Ik merk nu dat ik lastig mensen vertrouw, vooral mannen. Ik heb aanspraak genoeg, voel mij gevleid maar zodra ze dichterbij komen dan krijg ik het stikbenauwd, wil ik heel erg hard wegrennen. Zijn ze er nog wel, goede mannen? Ik hoef niet directe en relatie, heb mijn kinderen en die gaan voor alles!! Zij hebben genoeg meegemaakt. Ik heb gewoon ook als ik een stelletje zie dat ik denk “hij doet nu wel heel lief maar wacht maar tot de deur dicht gaat”. Zo wil ik niet denken want er zullen genoeg stellen zijn waar het wel goed gaat. Ik weet niet eens hoe het moet, een goede relatie hebben. Ik volg therapie om alles een plekje te geven. Maar ik blijf altijd met mijn ex te maken houden vanwege onze dochter. Zelfs nu maakt hij nog vervelende, kleinerende opmerkingen. De ene x kan ik mij daar beter tegen wapenen. De andere keer niet.
Wat ik her mee wil? Geen idee pcies, gewoon even van mij af typen, ben een beetje down vandaag.
maandag 2 september 2019 om 15:54
Ik neem aan, dat je spreekt uit ervaring. En ik snap, dat het lastig is, om je te beseffen, dat je een rot-situatie wellicht had kunnen voorkomenkeukenstoel schreef: ↑02-09-2019 15:43Euh nou daar zeg je wat...dacht het niet.
Zeker van de mannen die loslopen mankeert 90% wat aan.
Geen man met huwelijk en eventueel kinderen word buiten gezet voor een paar zweet voeten.
En ja na hun jawoord komt meestal aard van beestje pas boven
Heb je weleens een man gezien die zegt:ik ben een verslaafde,maak al je geld op en sla je bovendien.wil je met me trouwen met mijn rotkarakter?
Mensen met een goed of redelijk huwelijk hebben geen weet van en of zien het niet.
Maar echt, het overgrote deel van de mensen deugd. En natuurlijk, kan er ergens een eikel tussen lopen, maar vaak waren er als signalen. En snel die signalen inzien, helpt echt
Blijven mauwen, dat het aan de de mannen ligt, helpt zeker niet
maandag 2 september 2019 om 16:58
Ik ben het eens met wat hier eerder wordt gezegd: laat die narcisttheorie los. Je moet bij de psych praten over waarom je al twee keer een serieuze relatie met een foute man bent aangegaan. Er zijn veel rare figuren op deze wereld, maar als je zelf stabiel en mentaal gezond bent, dan is de kans groot dat je de foute, rare figuren snel door hebt. Jij hebt ze niet door, dus je moet met de psych in gesprek over welke gedragingen jij accepteert van anderen die je niet moet accepteren.
maandag 2 september 2019 om 17:39
Herkenbaar. Mijn ex is ook een rotzak. Ik herken narcistische trekken maar ook een midlifecrisis. Het maakt niet uit, het is gewoon een rotzak en idd, die focus moet van hem af. Dat gaat bij mij steeds beter. Mij helpt het om zo veel als mogelijk uit contact te blijven. Helaas nooit helemaal mogelijk omdat wij een kind hebben. Daarin schakelen vind ik nog erg lastig. Hij houdt zich niet aan afspraken en negeert mij op dat gebied, terwijl wij als ouders het fatsoen moeten hebben om dat los van elkaar te zien. Als ik dan boos zou reageren vindt hij dat alleen maar mooi dus ik doe dat niet, maar het klopt van geen kant. Manipulatie met kind als inzet die dat zelf natuurlijk niet door heeft. Ik weet niet waar ik goed aan doe dan.
maandag 2 september 2019 om 21:27
Gewoon even een vraag en niet vervelend bedoeld maar heb jij wel eens in zo'n situatie gezeten en mee gemaakt ?lilalinda schreef: ↑02-09-2019 15:54Ik neem aan, dat je spreekt uit ervaring. En ik snap, dat het lastig is, om je te beseffen, dat je een rot-situatie wellicht had kunnen voorkomen
Maar echt, het overgrote deel van de mensen deugd. En natuurlijk, kan er ergens een eikel tussen lopen, maar vaak waren er als signalen. En snel die signalen inzien, helpt echt
Blijven mauwen, dat het aan de de mannen ligt, helpt zeker niet
Ik begrijp wat je bedoeld met niet focusen op de man maar bezig zijn met jezelf en kijken waar het vandaan komt dat je dit gedrag toe hebt gelaten en daar vooral aan werken.
Maar ik vroeg me af of jij zelf in zo'n vernietigende relatie hebt gezeten.
Blijf in jezelf geloven !
maandag 2 september 2019 om 21:43
Als dit je tweede huwelijk is, wordt het inderdaad lastig om voor andere karakters open te staan. Zoals ik het begrijp val je als een blok voor charmeur's.
Nu is daar aanzich niets mis mee, echter het risico is wel dat mannen die dit niet zijn, jij niet ziet staan.
Als mens uit je comfort zone stappen en een totaal andere richting opgaan is maar wat weinig mensen kunnen zonder hulp en inzicht van buitenaf.
De vraag is zoals de rest ook aangeeft, waar komen die keuzes vandaan. Heeft bv. één van je ouders ook zulke trekken of moeilijke periodes in je leven gehad die een negatieve impact op je psyche geven.
Ik denk dat je daar eerst achter moet komen voor je jezelf in een nieuw avontuur stort en dit zal je kids waarschijnlijk ook ten goede komen. Want deze keuzes/gedrag draag je ook naar hun over onbewust.
Succes
Nu is daar aanzich niets mis mee, echter het risico is wel dat mannen die dit niet zijn, jij niet ziet staan.
Als mens uit je comfort zone stappen en een totaal andere richting opgaan is maar wat weinig mensen kunnen zonder hulp en inzicht van buitenaf.
De vraag is zoals de rest ook aangeeft, waar komen die keuzes vandaan. Heeft bv. één van je ouders ook zulke trekken of moeilijke periodes in je leven gehad die een negatieve impact op je psyche geven.
Ik denk dat je daar eerst achter moet komen voor je jezelf in een nieuw avontuur stort en dit zal je kids waarschijnlijk ook ten goede komen. Want deze keuzes/gedrag draag je ook naar hun over onbewust.
Succes
maandag 2 september 2019 om 21:47
Ik heb ooit verkering gehad met een man die dealde (cocaïne)05-2019 schreef: ↑02-09-2019 21:27Gewoon even een vraag en niet vervelend bedoeld maar heb jij wel eens in zo'n situatie gezeten en mee gemaakt ?
Ik begrijp wat je bedoeld met niet focusen op de man maar bezig zijn met jezelf en kijken waar het vandaan komt dat je dit gedrag toe hebt gelaten en daar vooral aan werken.
Maar ik vroeg me af of jij zelf in zo'n vernietigende relatie hebt gezeten.
Maar toen ik even langer nadacht, heb ik hem gedumpt.
Dat ik niet met hem getrouwd ben, is te wijten aan wat ik jou gun:
Mensenkennis en liefde voor mezelf
maandag 2 september 2019 om 22:13
Ik snap dat je hebt gedacht dit wil ik niet een dealende man en dat je voor jezelf hebt gekozen. Maar buitenom dat had hij dan ook trekjes als onder druk zetten , manipuleren , kleineren en dat soort dingen?
Ik weet dat het dealen al genoeg is om de relatie te verbreken en ik geef je daar ook groot gelijk in.
Blijf in jezelf geloven !
maandag 2 september 2019 om 22:14
Daarom ben ik ook in therapie, waar komen deze keuzes vandaan? Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 12 was. Veel verdriet van gehad maar mijn ouders hebben de scheiding netjes gedaan. Kunnen nu. Nog rustig samen in een kamer zitten. Mij ouders zijn hele normale fijne mensen met respect voor elkaar.CaptainCrunchy schreef: ↑02-09-2019 21:43Als dit je tweede huwelijk is, wordt het inderdaad lastig om voor andere karakters open te staan. Zoals ik het begrijp val je als een blok voor charmeur's.
Succes
Ik denk dat ik wel weet waarom ik voor mijn tweede man ven gevallen. Hij kwam beschermend over, zorgzaam en in het begin voelde ik mij heel geborgen. Wat ik daarvoor in mijn eerste huwelijk heel erg heb gemist. Ik denk ook dat ik naar de buitenwereld wou laten zien dat ik wel leuk was en ook lief gevonden werd, dat ik daardoor zo snel opnieuw getrouwd ben. Mijn eerste man ging vreemd, sloeg mij en uiteindelijk toen ik de knoop doorhakte was ik kapot.
Ik wil echt geen relatie meer. Niet zolang ik niet aan mijzelf heb gewerkt. Ten eerste ben ik dat verplicht aan mijn kinderen en ten tweede wat doe ik mijzelf aan als ik nu weer voor de volgende foute man val.
Ik heb nog een lange weg te gaan maar uiteindelijk kom ik er wel.
dinsdag 3 september 2019 om 08:04
weet je hoe leuk hij was? en hoe mooi?05-2019 schreef: ↑02-09-2019 22:13Ik snap dat je hebt gedacht dit wil ik niet een dealende man en dat je voor jezelf hebt gekozen. Maar buitenom dat had hij dan ook trekjes als onder druk zetten , manipuleren , kleineren en dat soort dingen?
Ik weet dat het dealen al genoeg is om de relatie te verbreken en ik geef je daar ook groot gelijk in.
(denk nog steeds, we zijn decennia verder) wel eens aan hem
Maar zijn andere kant... was heel raar, akelig. Ook zelfdestructief
dinsdag 3 september 2019 om 12:11