Gaat dit te ver?

13-05-2020 13:35 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zet met iets in m'n maag. Heb sinds een jaar een relatie met m'n vriend. Ik ben begin 20, hij eind 20. Hij kan jammer genoeg niet zo goed tegen alcohol. Is in het begin een paar keer vervelend geweest. Heeft geen schokkende dingen gezegd, maar heb toen wel gezegd dat ie er mee moest oppassen. In de maanden daarna lette hij er inderdaad op en ging alles goed.

Tot 1,5 week terug. We zaten bij vrienden. Deden een drankspelletje. Hij drinkt normaal alleen bier, maar heb er niet bij stilgestaan dat hij hiervan zo erg van de kaart zou kunnen raken. Was heel gezellig in ieder geval. Hij wilde op den duur wel naar huis, want hij was moe. Ik niet, want het was gezellig. Uiteindelijk toch op zijn aandringen meegegaan en heb ook nog wel wat doorgezeurd dat ie nog wel kon blijven, omdat ie er nog wel helder uit zag.

Thuis barstte de bom en moest ik maar "godverdomme ophouden met zeuren, oprotten naar huis (wonen niet samen), een jongere vent zoeken die wel lang wil blijven en ook nog even de tering krijgen". Ik ben toen idd boos naar huis gegaan.

Volgende dagen is ie wel diep door het stof gegaan. Hij zegt zich niks ervan te herinneren en schaamt zich kapot. Hij is ook een superlieve jongen die verder geen vlieg kwaad doet. Hij is ook erg onzeker geworden door dit incident. Hij wil zelfs in therapie omdat ie zo'n piekeraar is, dus de wil om aan zichzelf te werken is er wel.

Toch blijf ik er mee zitten. Heb al moeite met vertrouwen en dit is wel een barst. Ben wel bang om weer gekwetst te worden. Ben sowieso wel een twijfelaar dus ik zie nu steeds meer de mindere kanten van hem. Zou dit voor jullie al een incident zijn om de relatie te verbreken?
Hij wilde naar huis, jij niet.
Waarom kon hij niet apart van jou vertrekken?

Als hij niet zonder jou kon vertrekken, dan snap ik wel dat ie boos is. Als ik moe ben en naar huis wil, verwacht ik dat mijn partner dat respecteert. Daar word ik namelijk geen gezellig gezelschap van, en je vriend kennelijk ook niet. En zijn afspraak met jou om niet te drinken is ook lastiger als de hoofdactiviteit van het gezelschap bestaat uit alcohol achterover slaan.

Zijn reactie op jou is niet netjes en daar mag je best excuses voor verwachten, maar volgende keer als je partner aangeeft naar huis te willen, zou ik daar gehoor aan geven. Dan hoeft ie ook niet boos te worden omdat jij over zijn grenzen gaat. En natuurlijk kun jj dan best zonder hem blijven feesten.
Als hij alleen kon gaan, had hij dat maar moeten doen. Als ze samen met de auto waren, had TO gewoon mee kunnen gaan. Niets zo erg als wanneer je je doodmoe zit te vervelen op een feestje en je partner wil niet mee naar huis.

Verder: als hij zo vervelend wordt van drank, kun je best van hem vragen niet meer te drinken als jij erbij bent.
Suus99 schreef:
13-05-2020 14:51
Hij zegt dat hij enorm van zichzelf baalt en trapt zichzelf de grond in. Gaat me ook een beetje ver. Hij heeft ook veel positieve kanten. Maar dat gepieker heeft ie wel meer met als er iets negatiefs gebeurt in zijn leven.
Hij baalt niet genoeg om dezelfde fout voortaan te voorkomen, dat is al gebleken. Hij lijkt niet echt verantwoording voor zijn acties te nemen behalve wat gejammer.

War vind je zelf eigenlijk, gaat dit te ver?
pamelacourson schreef:
13-05-2020 14:56
Als hij alleen kon gaan, had hij dat maar moeten doen. Als ze samen met de auto waren, had TO gewoon mee kunnen gaan. Niets zo erg als wanneer je je doodmoe zit te vervelen op een feestje en je partner wil niet mee naar huis.

Verder: als hij zo vervelend wordt van drank, kun je best van hem vragen niet meer te drinken als jij erbij bent.
Ze heeft hem al eerder gevraagd om ermee op te passen, dus waarom zou het nu wel effect hebben?
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 13-05-2020 14:58
0.19% gewijzigd
1,5 week terug mocht je ook niet met zoveel vrienden samen zijn.
Maar dat terzijde.
Maar je mag rustig de relatie verbreken als je niet verder wilt.
vivautrecht85 schreef:
13-05-2020 14:57
Ze heeft hem al eerder gevraagd om ermee op te passen, dus waarom zou het nu wel effect hebben?
Ik zou er de consequentie aan hangen dat ik met hem wil kappen als hij niet stopt met drinken.
En waarom dring jij er op aan te blijven als hij duidelijk aangeeft genoeg te hebben gehad? Als je weet dat hij niet tegen drank kan dan ga je toch geen drankspelletjes spelen in the first place?

Overigens op bezoek gaan tijdens coronatijd? Jullie zijn beiden nog niet volwassen als je een pandemie niet serieus neemt!
pamelacourson schreef:

Dat heeft TO gedaan, hij drinkt nu minder, gaf zelfs op dat feestje zijn grens aan, maar TO vond dat ie nog wel kon blijven omdat zij het zo gezellig had en zij vond dat hij er nog helder genoeg uit zag. Dus als het TO uitkomt mag ie wel veel meer drinken dan goed voor m is.
Moeten we echt loepen dus?
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 13-05-2020 15:04
11.86% gewijzigd
vivautrecht85 schreef:
Hij baalt niet genoeg om dezelfde fout voortaan te voorkomen, dat is al gebleken. Hij lijkt niet echt verantwoording voor zijn acties te nemen behalve wat gejammer.

War vind je zelf eigenlijk, gaat dit te ver?
Misschien omdat er dus nog niks ergs is voorgevallen.

En goed, ja ik heb dus een rol. Ik heb zelf ook aardig wat drankjes achterover geslagen, maar kan er gewoon veel beter tegen. Ik focus me misschien ook teveel op dat dit mij zo kwetst, maar ik had het beste wat eerder met hem mee kunnen gaan. Overigens waren we op de fiets en had hij wel zelf kunnen gaan. Ik vind het lastig, want voor mij gaat het zeker te ver en het doet me veel.

Ben in mijn jeugd veel gekwetst geweest, dus ik denk daarom. Vraag me af of het voor mensen dus al direct een enorme afknapper zou zijn, of dat ik me niet zo moet aanstellen.
*2020* schreef:
Maar dat terzijde.
Oh jezus ben ik er weer ingetrapt?
Ik begrijp dit echt niet. Ben je dan zo bang om alleen te blijven dat je het accepteert dat je uit wordt gescholden? Het lijkt wel alsof sommige dames denken dat het er gewoon bijhoort ofzo. Het is echt grensoverschrijdend gedrag. "Ja, als hij maar niet/minder drinkt, dan komt het in orde." Yeah sure.
Ik kan flink innemen en dan nog heb ik nooit de neiging om mijn partner of wie dan ook uit te schelden of te kleineren. Dat heb ik in het dagelijks leven ook niet namelijk.
Nee er is niets te loepen.
*2020* schreef:
Maar dat terzijde.
En dat staat er dus echt 'nergens'.
vivautrecht85 schreef:
13-05-2020 15:04
Oh jezus ben ik er weer ingetrapt?
Het was een dingetje wat mij opviel.
Luci_Morgenster schreef:
13-05-2020 15:04
En dat staat er dus echt 'nergens'.
In tijde van corona blijf thuis.
redbulletje schreef:
13-05-2020 15:01
En waarom dring jij er op aan te blijven als hij duidelijk aangeeft genoeg te hebben gehad? Als je weet dat hij niet tegen drank kan dan ga je toch geen drankspelletjes spelen in the first place?

Overigens op bezoek gaan tijdens coronatijd? Jullie zijn beiden nog niet volwassen als je een pandemie niet serieus neemt!
Het ging dus al lange tijd goed. Heb er niet aan gedacht. Ben ook geen oppasser.

Waren met z'n vieren. Niet zo heel bijzonder dus.
Hij wilde op den duur wel naar huis, want hij was moe. Ik niet, want het was gezellig. Uiteindelijk toch op zijn aandringen meegegaan en heb ook nog wel wat doorgezeurd dat ie nog wel kon blijven, omdat ie er nog wel helder uit zag.

Je begint met te zeggen dat hij niet tegen drank kan, en dan gaan jullie een drankspel doen?
En misschien was hij niet moe maar wilde hij gewoon naar huis omdat hij wel voelde, al zag jij dat niet, dat die drank verkeerd viel. Je kunt het niet altijd aan iemand zien he, dat hij eigenlijk teveel opheeft En dan wil jij, degene die hem heeft gezegd op te passen met drank, niet mee omdat het zo gezellig is.
Jij bent niet de enige die zich gekwetst voelt, wat denk je van hem?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Suus99 schreef:
13-05-2020 15:03
(..)Vraag me af of het voor mensen dus al direct een enorme afknapper zou zijn, of dat ik me niet zo moet aanstellen.
Directe afknapper.
Ik wil ook wel eens niet naar huis, maar dan nog gaat mijn partner niet zo tegen mij tekeer. Laat je niet aanpraten dat je het jouw schuld is dat hij je uitscheldt. Hij had ook zijn schouders op kunnen halen.
Wat tegengeluid: ik vind dat je je een beetje aanstelt. Jullie hadden klaarblijkelijk allebei te veel gedronken, jij hebt meerdere malen geen gehoor gegeven aan zijn verzoek en hij werd kwaad. Excuses, volgende keer niet zo aandringen en beide wat beter opletten met drinken. Klaar.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Suus99 schreef:

En goed, ja ik heb dus een rol. Ik heb zelf ook aardig wat drankjes achterover geslagen, maar kan er gewoon veel beter tegen. Ik focus me misschien ook teveel op dat dit mij zo kwetst, maar ik had het beste wat eerder met hem mee kunnen gaan. Overigens waren we op de fiets en had hij wel zelf kunnen gaan. Ik vind het lastig, want voor mij gaat het zeker te ver en het doet me veel.

Ben in mijn jeugd veel gekwetst geweest, dus ik denk daarom. Vraag me af of het voor mensen dus al direct een enorme afknapper zou zijn, of dat ik me niet zo moet aanstellen.
Hij kan jou beter laten gaan, want jij zit nog in een fase van (studenten?)feestjes en zuipen en hij kan daar niet tegen, dus kan ie beter een vrouw zoeken die die levensfase van uitgaan achter zich heeft liggen. Bij een normaal etentje drink je tenslotte niet zoveel.
Suus99 schreef:

Tja, wat erg is, is arbitrair.
Het zou me meer gaan om het feit dat hij dus weet dat hij niet zo goed tegen drank kan en daarover al een aanvaring met je heeft gehad, en toch zoveel drinkt. Dat zou ik onaantrekkelijk vinden, over een incident kun je nog wel heen stappen.
Suus99 schreef:
13-05-2020 15:05
Het ging dus al lange tijd goed. Heb er niet aan gedacht. Ben ook geen oppasser.

Waren met z'n vieren. Niet zo heel bijzonder dus.
nee geen oppasser , maar in een relatie hou je rekening met elkaar. En waarom is met 4 drinken niet zo bijzonder? Mag je dan niet moe worden?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vivautrecht85 schreef:
13-05-2020 15:07
Tja, wat erg is, is arbitrair.
Het zou me meer gaan om het feit dat hij dus weet dat hij niet zo goed tegen drank kan en daarover al een aanvaring met je heeft gehad, en toch zoveel drinkt. Dat zou ik onaantrekkelijk vinden, over een incident kun je nog wel heen stappen.
Ik vind het onaantrekkelijker dat TO blijkbaar wel naar dat soort zuipfeestjes wil kunnen gaan. Dan is dit blijkbaar geen relatiematch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven