Gaat hij vreemd?

24-07-2011 16:14 82 berichten
Een vriendin van me leest soms sms-berichtjes van haar vriend (is geoorloofd, na enkele vertrouwenscrises). Pas vond ze een sms, afkomstig van een vrouwelijke collega van hem:

'Whatsapp doet het niet dus vandaar een sms. Nee, dat zou jij wel willen hè, daar heb je het vaak genoeg over gehad...'

Toen ze hem ermee confronteerde schrok hij en zei dat het over kopiëren ging (?), ook meldde hij dat afzender een 'heel goeie vriendin' was. Terwijl hij nog nooit over haar had verteld.

Vriendin vindt dit vreemd. Ik ook. Ik wil hem niet ten onrechte beschuldigen, maar haar ook geen zand in de ogen strooien. Ben ik de enige die hiervan een vieze smaak in de mond krijgt?

(Overige info: hij heeft de nare gewoonte om over vanalles te liegen. Meestal gewoon om haar niet te kwetsen of omdat hij zaken - zoals exen - niet zo boeiend vindt als zij, en er dus makkelijk vanaf wil zijn. Dat is een paar keer uitgekomen. Op bedrog heeft ze hem niet eerder betrapt, maar het is logisch dat ze hem voorlopig niet op zijn woord gelooft als hij iets beweert).

Nu ben ik zelf heel erg van mening dat een relatie geen zin heeft met zo'n gebrek aan vertrouwen, dus that ship sailed long ago. Ik wil nu gewoon graag weten of jullie denken dat hij vreemdgaat of daartoe pogingen onderneemt.

Alvast bedankt!
anoniem_122220 wijzigde dit bericht op 24-07-2011 16:15
Reden: Even wat verhelderingen...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 24 juli 2011 @ 17:09:

Hey Kier!

Was gewoon even een vraag nav dit Topic..

Is dat zo erg dan? Een vraag ter verduidelijking?

Dat wordt toch wel vaker gedaan? Nee t was niet direct over haar probleem maar meer om een wat groter beeld te schetsen voor mijzelf!!

@ Willemeen

Bedankt voor je leuke antwoord!!Hey Anthonius :-)
quote:willemeen schreef op 24 juli 2011 @ 17:08:

[...]

Tja, dat ben ik met je eens. Maar zij valt builen die ik zelf al eens gevallen heb. En ik heb gewoon zoiets van 'been there, done that, geloof me nou maar!' maarja, ik moet ook haar keuzes respecteren, al word ik er doodmoe van dat ze steevast de verkeerde keuzes maakt. (verkeerd als in: later zie je in dat de andere keuze beter was geweest. Niet als in: ik zeg het, dus daarom is het zo).

Ik wil gewoon dat ze die knoop eens doorhakt. Ik raap haar liever op dan dit constante geschommel. In mijn ogen is het hier meer de vraag wannéér het uitgaat, dan óf het uitgaat. En het is te voorspellen dat die gozer haar keer op keer weer teleurstelt, voorliegt of het niet voor haar opneemt bij zijn vrienden. Dus waar wacht ze op... Maarja, dat zeg ik haar allemaal niet. Want ik heb wel vaker onheil voorspeld in relaties die tot op heden prima lopen.

Met andere woorden; jíj hebt genoeg van hun relatie.

Spreek met haar af dat ze bij jou niet meer aan hoeft te komen met gezeur over die vriend.

Het is haar leven en haar verantwoordelijkheid. Het is jouw probleem niet, alleen haar verhalen er over zijn jouw probleem. Daarover kun je afspraken maken.
quote:willemeen schreef op 24 juli 2011 @ 17:08:

Tja, dat ben ik met je eens. Maar zij valt builen die ik zelf al eens gevallen heb. En ik heb gewoon zoiets van 'been there, done that, geloof me nou maar!'

Oh en had jij geluisterd als iemand heel wijsneuzerig toen tegen je had gezegd...jaahaaaa Willemeen, ik heb die fout ook al eens gemaakt luister nou maar gewoon naar mij, dacht het niet toch?

maarja, ik moet ook haar keuzes respecteren, al word ik er doodmoe van dat ze steevast de verkeerde keuzes maakt. (verkeerd als in: later zie je in dat de andere keuze beter was geweest. Niet als in: ik zeg het, dus daarom is het zo).

Dan stop je toch met haar vriendin zijn, als je er doodmoe van wordt

Je KAN er ook gewoon voor kiezen om het langs te heen te laten glijden ipv je er zo vreselijk druk over te maken

Ik wil gewoon dat ze die knoop eens doorhakt. Ik raap haar liever op dan dit constante geschommel. In mijn ogen is het hier meer de vraag wannéér het uitgaat, dan óf het uitgaat. En het is te voorspellen dat die gozer haar keer op keer weer teleurstelt, voorliegt of het niet voor haar opneemt bij zijn vrienden. Dus waar wacht ze op... Maarja, dat zeg ik haar allemaal niet. Want ik heb wel vaker onheil voorspeld in relaties die tot op heden prima lopen.

Mijn hemeltje, een beetje hardleers ben je wel hè

Ik vind

Ik wil

in mijn ogen

Het is NIET jouw relatie

Jij hebt er helemaal niets over te vinden///
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Raar mens je vriendin, waarom moet hij het over zijn ex hebben en zijn sms-en lezen??

Denk dat ze beter wat aan haar zelfvertrouwen kan doen..
Ik heb de rest van de reacties (nog) niet gelezen, maar ik denk niet dat hij meteen is vreemdgegaan maar wel bepaalde (ongepaste) gesprekken met die meid heeft gehad. Het kopieer verhaal lijkt me onwaarschijnlijk...

Daarnaast ben ik van mening dat ze (ondanks haar wantrouwen) niet door zijn telefoon / e-mail etc moet gaan. Hierdoor win je geen vetrouwen.

'Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald 'm wel...'
quote:Summerdance schreef op 24 juli 2011 @ 17:13:

[...]

Mijn hemeltje, een beetje hardleers ben je wel hè

Ik vind

Ik wil

in mijn ogen

Het is NIET jouw relatie

Jij hebt er helemaal niets over te vinden///Ehh, jawellum, want daar vraagt ze me dus expliciet om.
quote:willemeen schreef op 24 juli 2011 @ 17:16:

[...]

Ehh, jawellum, want daar vraagt ze me dus expliciet om.

Niet waar.

Jij geeft je advies en daar doet ze niets mee.

Jij blijft maar doorgaan.
quote:Kier_V schreef op 24 juli 2011 @ 17:17:

[...]

Niet waar.

Jij geeft je advies en daar doet ze niets mee.

Jij blijft maar doorgaan.

Niet waar.

Zij blijft advies vragen en ik blijf haar hetzelfde vertellen. Me intussen afvragende of er nuances op mijn visie mogelijk zijn (vandaar de post).

Heb haar sinds vanmorgen niet meer gesproken. Ga haar heus niet opbellen om nog eens mijn mening in te peperen.

[...]

Wat jij wilt

Dan geef je jouw vinden, jouw denken, jouw voelen en dan is het echt vervolgens aan HAAR om daar iets mee te doen of niet

Zij kiest er dus voor om daar niets mee te doen

En dat mag ze want het is haar leven, haar relatie en haar geluk.

Als je geen advies meer wilt geven dan zeg je:

Ik geef geen advies meer want je luistert toch niet

Ik snap werkelijk niet dat je dit nu niet gewoon zelf kan verzinnen

Je maakt er een heel issue van terwijl je het op elk willekeurig moment kan stoppen

Jij bent niet verantwoordelijk voor het geluk, de relatie of het denken van jouw vriendin!

[...]

Heb je mijn posting gelezen van net?

Maak er afspraken over.

Jij bent klaar met haar relatie, vertel haar dat als het je zo dwars zit. Dan zoekt ze maar een andere uitlaatklep, ook jij hebt je grenzen.

Maar jij kunt voor haar geen beslissingen nemen. Je kunt wel, voor jezélf beslissen dat je geen zin meer hebt in gedoe om haar vriend.
quote:willemeen schreef op 24 juli 2011 @ 17:18:

[...]

Niet waar.

Zij blijft advies vragen en ik blijf haar hetzelfde vertellen. Me intussen afvragende of er nuances op mijn visie mogelijk zijn (vandaar de post).

Heb haar sinds vanmorgen niet meer gesproken. Ga haar heus niet opbellen om nog eens mijn mening in te peperen.

Dan moet je er maar eens klaar mee zijn, niet?

Ik zou doodmoe worden van een vriendin die maar hetzelfde blijft vragen en waarop ik steeds hetzelfde zou moeten zeggen.

Welke nuances wil je hier vinden op de voorbeelden die jij gesteld hebt, dat die vent van je vriendin liegt?

Liegen = liegen. Kan ik niet veel anders van maken hoor en een ander ook niet
Waarom zeg je dan niet tegen haar dat je keer op keer jouw mening en advies heb gegeven en dat ze daar, naar jouw idee, niks mee doet en dat je dus verder geen andere mening of advies meer hebt. En dat ze jou dus niet meer moet lastig vallen met haar relatieproblemen.
quote:eleonora schreef op 24 juli 2011 @ 17:20:

[...]

Heb je mijn posting gelezen van net?

Maak er afspraken over.

Jij bent klaar met haar relatie, vertel haar dat als het je zo dwars zit. Dan zoekt ze maar een andere uitlaatklep, ook jij hebt je grenzen.

Maar jij kunt voor haar geen beslissingen nemen. Je kunt wel, voor jezélf beslissen dat je geen zin meer hebt in gedoe om haar vriend.

Misschien probeer ik dat maar even ja.

Wel lastig, we zijn best hecht en bespreken nu echt alles.
quote:willemeen schreef op 24 juli 2011 @ 17:23:

[...]

Ik heb tien jaar een behoorlijk stomme relatie gehad. Zeker vijf daar van waren zeg maar echt kommer en kwel. Ik ben een paar keer weggelopen en ook weer teruggegaan. Mijn vier beste vrienden waren mijn 'gedoe' op een gegeven moment helemaal zat en hebben, onafhankelijk van elkaar, gezegd dat ik op moest houden met tegen ze aan te memmen terwijl ik wél gewoon steeds terugging.

Ik kon me dat heel goed voorstellen. Het zijn alle vier nog steeds mijn vrienden. Ze waren ook toen ze klaar waren met mijn toestanden echt nog steeds mijn vrienden, hielden van me maar wisten gewoon niet meer hoe ze me konden helpen en wilden dat op een gegeven moment ook niet meer.

Jij mag gewoon voor jezelf kiezen hoor, ook al zal dat even slikken zijn voor je vriendin. Je houdt van haar en juist omdat je van haar houdt wil je haar niet zat zijn en vrienden blijven. Toch?
quote:willemeen schreef op 24 juli 2011 @ 17:23:

[...]

Hoe meer je je erin blijft mengen, hoe meer je de kans loopt dat jij er als de gebeten hond uitkomt. Je kunt haar steunen, maar ik zou niet met haar discussieren over hoe of wat...

Ik snap dat je haar wilt helpen, maar haar relatie is niet jouw zaak.
quote:eleonora schreef op 24 juli 2011 @ 17:29:

[...]

Ik heb tien jaar een behoorlijk stomme relatie gehad. Zeker vijf daar van waren zeg maar echt kommer en kwel. Ik ben een paar keer weggelopen en ook weer teruggegaan. Mijn vier beste vrienden waren mijn 'gedoe' op een gegeven moment helemaal zat en hebben, onafhankelijk van elkaar, gezegd dat ik op moest houden met tegen ze aan te memmen terwijl ik wél gewoon steeds terugging.

Ik kon me dat heel goed voorstellen. Het zijn alle vier nog steeds mijn vrienden. Ze waren ook toen ze klaar waren met mijn toestanden echt nog steeds mijn vrienden, hielden van me maar wisten gewoon niet meer hoe ze me konden helpen en wilden dat op een gegeven moment ook niet meer.

Jij mag gewoon voor jezelf kiezen hoor, ook al zal dat even slikken zijn voor je vriendin. Je houdt van haar en juist omdat je van haar houdt wil je haar niet zat zijn en vrienden blijven. Toch?Een waarheid als een koe. Maar toch. Om haar nu te laten stikken in haar moment of distress vind ik wel erg laag. En wanneer heeft het te lang geduurd? Zij hebben nu bijna een jaar een relatie, met veel torenhoge ups en dalendiepe downs. Het is dus geen constante klaagzang en ik vraag me af of ik niet te ongeduldig ben (je ziet, verder twijfel ik helemaal niet aan alles).

Ik wil gewoon een goede vriendin zijn en niet om het minste of geringste opgeven. Zij gaat voor mij door het vuur en ze verdient iemand die dat ook voor haar doet (zowel in vriendschap als relatie, maar dat terzijde).

Ik waardeer het juist aan haar dat ze, als ik ruzie heb met mijn vriend, de nuance zoekt en ook zijn invalshoek belicht. Zelfs al weet ik dat wij in haar ogen geen toprelatie hebben. Als ze mij zou vertellen dat ze er nu wel klaar mee is en dat ik mag terugkomen als ik hem gedumpt heb, dan ben ik ook danig in mijn wiek geschoten.
quote:willemeen schreef op 24 juli 2011 @ 17:36:

[...]

Een waarheid als een koe. Maar toch. Om haar nu te laten stikken in haar moment of distress vind ik wel erg laag. En wanneer heeft het te lang geduurd? Zij hebben nu bijna een jaar een relatie, met veel torenhoge ups en dalendiepe downs. Het is dus geen constante klaagzang en ik vraag me af of ik niet te ongeduldig ben (je ziet, verder twijfel ik helemaal niet aan alles).

Ik wil gewoon een goede vriendin zijn en niet om het minste of geringste opgeven. Zij gaat voor mij door het vuur en ze verdient iemand die dat ook voor haar doet (zowel in vriendschap als relatie, maar dat terzijde).

Ik waardeer het juist aan haar dat ze, als ik ruzie heb met mijn vriend, de nuance zoekt en ook zijn invalshoek belicht. Zelfs al weet ik dat wij in haar ogen geen toprelatie hebben. Als ze mij zou vertellen dat ze er nu wel klaar mee is en dat ik mag terugkomen als ik hem gedumpt heb, dan ben ik ook danig in mijn wiek geschoten.huh? nu sla je door, je kunt toch zeggen ik weet het niet, je weet hoe ik er over denk, sorry meer advies heb ik niet. Dus sorry hoe rot ik het ook voor je vindt houdt het hier op, en eerlijk gezegd wordt ik er ook een beetje moe van je relatie, ook omdat ik je geen ader advies kan geven dan dat ik al gedaan heb.
quote:liselore schreef op 24 juli 2011 @ 17:39:

[...]

huh? nu sla je door, je kunt toch zeggen ik weet het niet, je weet hoe ik er over denk, sorry meer advies heb ik niet. Dus sorry hoe rot ik het ook voor je vindt houdt het hier op, en eerlijk gezegd wordt ik er ook een beetje moe van je relatie, ook omdat ik je geen ader advies kan geven dan dat ik al gedaan heb.Da's waar. Maar het klinkt zo cru. Alsof ik haar aan haar lot overlaat omdat ze niet precies doet wat ik wil.
Lezen Willemeen!

Dat zegt Leo ook helemaal niet!

Dat je je vriendin als een baksteen moet laten vallen en dat ze terug mag komen als de relatie voorbij is.

Er zit een wezenlijk verschil tussen iemand als een baksteen laten vallen en aangeven dat jouw grens bereikt is.

Zeggen dat je geen adviezen meer hebt, dat al het advies gegeven is is NIET iemand laten vallen

Een tintje grijs in jouw zwart wit manier van denken...
quote:willemeen schreef op 24 juli 2011 @ 17:41:

[...]

Da's waar. Maar het klinkt zo cru. Alsof ik haar aan haar lot overlaat omdat ze niet precies doet wat ik wil.Wat een rare gedachtegang, jullie vriendschap draait toch niet alleen en enkel om haar relatie? Dat behelst hopelijk toch nog meer dan dat?
quote:Summerdance schreef op 24 juli 2011 @ 17:41:

Lezen Willemeen!

Dat zegt Leo ook helemaal niet!

Dat je je vriendin als een baksteen moet laten vallen en dat ze terug mag komen als de relatie voorbij is.

Er zit een wezenlijk verschil tussen iemand als een baksteen laten vallen en aangeven dat jouw grens bereikt is.

Zeggen dat je geen adviezen meer hebt, dat al het advies gegeven is is NIET iemand laten vallen

Een tintje grijs in jouw zwart wit manier van denken...Dank je wel Sum, dat bedoelde ik dus inderdaad, grenzen aangeven. Expres vertel ik mijn eigen verhaal om aan te geven dat de vriendschappen gewoon bleven bestaan, ondanks dat ze hun grenzen aangaven.
quote:willemeen schreef op 24 juli 2011 @ 17:41:

[...]

Da's waar. Maar het klinkt zo cru. Alsof ik haar aan haar lot overlaat omdat ze niet precies doet wat ik wil.Jah, want dat doe je dan, als je je grenzen aangeeft. Dan laat je haar aan haar lot over....
Jouw vriendin leert alleen iets van dit ,na dat ze de bodem heeft bereikt

de absolute bodem

Die bodem kan ze alleen op eigen kracht bereiken ,

of ik bedoel eigenlijk : een te kort aan kracht

Pas dan leert ze wat

niet door waarschuwingen van andere mensen ,

Ook al zijn het de beste vrienden.

Want stel , ze luistert daar wel naar

dan voelt ze nog niet aan haar lijf wat ze heeft geleerd ,

dus dan heeft ze dus nog niets geleerd.

En ligt de volgende liegende glibber meneer al op de loer.
quote:willemeen schreef op 24 juli 2011 @ 16:33:

[...]

Ik ben gewoon benieuwd wat jullie als eerste denken zodra je zo'n sms ziet in de gsm van je vriend. Aangenomen dat je daarin kijkt.Het had een SMS van mijzelf aan een goede vriend kunnen zijn. Misschien gaat het over lekker eten, over vakantie, of weet ik veel wat. Misschien is er meer aan de hand. IK WEET HET NIET, en jij weet het ook niet. Dus mijn advies: zeggen dat je eigenlijk niet weet wat het te betekenen heeft. Is dat zo raar dan?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:willemeen schreef op 24 juli 2011 @ 17:36:

[...]

Een waarheid als een koe. Maar toch. Om haar nu te laten stikken in haar moment of distress vind ik wel erg laag.

Hoezo laten stikken? Omdat je het antwoord niet hebt voor haar? Omdat je geen glazen bol hebt waarin je de antwoorden ziet?

En wanneer heeft het te lang geduurd?

Nu nog niet blijkbaar, want anders verbrak ze de relatie wel.

Zij hebben nu bijna een jaar een relatie, met veel torenhoge ups en dalendiepe downs. Het is dus geen constante klaagzang en ik vraag me af of ik niet te ongeduldig ben (je ziet, verder twijfel ik helemaal niet aan alles).

Doet dat ertoe, dat jij misschien te ongeduldig bent? Je vriendin is een grote meid. Groot genoeg om een relatie met deze man aan te gaan, groot genoeg om de gevolgen daarvan de accepteren en jouw adviezen in de wind te slaan. Dus ook groot genoeg om haar eigen shit op te lossen of ervoor te kiezen dat niet te doen.

Voor je vriendin door het vuur gaan kan ook betekenen dat je haar een welgemeende verdienden schop onder haar kont geeft. Met het risico dat ze onwijs boos op je wordt. Gewoon omdat DAT is wat ze nodig heeft, in plaats van meehuilen met de wolven in het bos.

Ik waardeer het juist aan haar dat ze, als ik ruzie heb met mijn vriend, de nuance zoekt en ook zijn invalshoek belicht. Zelfs al weet ik dat wij in haar ogen geen toprelatie hebben. Als ze mij zou vertellen dat ze er nu wel klaar mee is en dat ik mag terugkomen als ik hem gedumpt heb, dan ben ik ook danig in mijn wiek geschoten.Dat hoef je toch ook niet te zeggen? Je kan ook zeggen dat je er gewoon niets mee kan, en geen idee hebt hoe het zit, omdat jij het ook niet meer weet gezien de voorgeschiedenis.
Opinions are like assholes. Everybody has one.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven