Gaat hij vreemd?

24-07-2011 16:14 82 berichten
Een vriendin van me leest soms sms-berichtjes van haar vriend (is geoorloofd, na enkele vertrouwenscrises). Pas vond ze een sms, afkomstig van een vrouwelijke collega van hem:

'Whatsapp doet het niet dus vandaar een sms. Nee, dat zou jij wel willen hè, daar heb je het vaak genoeg over gehad...'

Toen ze hem ermee confronteerde schrok hij en zei dat het over kopiëren ging (?), ook meldde hij dat afzender een 'heel goeie vriendin' was. Terwijl hij nog nooit over haar had verteld.

Vriendin vindt dit vreemd. Ik ook. Ik wil hem niet ten onrechte beschuldigen, maar haar ook geen zand in de ogen strooien. Ben ik de enige die hiervan een vieze smaak in de mond krijgt?

(Overige info: hij heeft de nare gewoonte om over vanalles te liegen. Meestal gewoon om haar niet te kwetsen of omdat hij zaken - zoals exen - niet zo boeiend vindt als zij, en er dus makkelijk vanaf wil zijn. Dat is een paar keer uitgekomen. Op bedrog heeft ze hem niet eerder betrapt, maar het is logisch dat ze hem voorlopig niet op zijn woord gelooft als hij iets beweert).

Nu ben ik zelf heel erg van mening dat een relatie geen zin heeft met zo'n gebrek aan vertrouwen, dus that ship sailed long ago. Ik wil nu gewoon graag weten of jullie denken dat hij vreemdgaat of daartoe pogingen onderneemt.

Alvast bedankt!
anoniem_122220 wijzigde dit bericht op 24-07-2011 16:15
Reden: Even wat verhelderingen...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:willemeen schreef op 24 juli 2011 @ 16:36:

[...]

Ik heb het hier puur over het gedrag van de heren, de aantrekkingskracht nog daargelaten. Hoe hij haar in het begin al behandelde en daarna keer op keer ongelukkig heeft gemaakt, dat had ik gewoon niet gepikt.

Beschrijf haar, haar relatie alsof het die van een ander is.

Vraag haar dan "wat zou jij doen?".

Verder zou ik geen advies geven, of "stoken", straks ben jij degene die het allemaal gedaan heeft.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hij is i.i.g. niet echt eerlijk of iets.. Dan is een relatie toch niet fijn. In onzekerheid te leven is ook echt niet fijn..
quote:willemeen schreef op 24 juli 2011 @ 16:19:

Ja, like I said... van mij zou het niet hoeven. Ik zou het ook allang uitgemaakt hebben.

Maarja, ik blijf haar vriendin, en ik wil haar bijstaan. Ook als ze keuzes maakt die niet de mijne zijn. Heb een hekel aan die voorwaardelijke relaties waarin mensen elkaar alleen helpen als ze precies naar hun advies luisteren.

Maar wanneer hij vreemdgaat, is ze denk ik wel echt weg. Ik wil haar echter niet opjutten terwijl dat misschien ten onrechte is. Dus daarom benieuwd wat anderen ervan denken.

(zelf achtte ik de optie wel mogelijk dat zij over een razendsnel voertuig beschikt waar hij eens in wil rijden - maarja, waarom zou hij er dan over liegen en zeggen dat het over kopiëren ging?)

De kans dat die sms over kopiëren of een razend snel voertuig

gaat lijkt me uitgesloten

Ik zou je vriendin adviseren de in en uitgaande mail en sms-en

goed te controleren voor het geval het "kopiëren" overgaat in

"pret in bed"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
-
-
quote:willemeen schreef op 11 september 2011 @ 12:15:

-durf je niet?
quote:willemeen schreef op 11 september 2011 @ 12:15:

-Eensch.!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven