Gaat hij vreemd?
zaterdag 17 oktober 2020 om 12:48
Wat afschuwelijk zeg, zo'n reactie. Eigenlijk net zo erg als het vreemdgaan zelf. Zo'n gebrek aan respect.Zoetelande schreef: ↑17-10-2020 12:22Ongelofelijk hoe gemeen mensen dan kunnen zijn na jaren een relatie. Mijn ex-vrouw beweerde bij hoog en laag dat er niets was en probeerde met een felle tegenreactie en hysterisch huilen de vermoorde onschuld te spelen. Toen dus maar iets verdergegaan en het bewezen. Pas toen kwam de aap uit de mouw, maar die heb ik dus zelf helemaal moeten opstropen.
TO succes, hoop voor je dat je er niet zomaar bij neerlegt en het onderste uit de kan haalt. Pas dan heb je rust.
zaterdag 17 oktober 2020 om 12:48
Zoetelande schreef: ↑17-10-2020 12:22Ongelofelijk hoe gemeen mensen dan kunnen zijn na jaren een relatie. Mijn ex-vrouw beweerde bij hoog en laag dat er niets was en probeerde met een felle tegenreactie en hysterisch huilen de vermoorde onschuld te spelen. Toen dus maar iets verdergegaan en het bewezen. Pas toen kwam de aap uit de mouw, maar die heb ik dus zelf helemaal moeten opstropen.
TO succes, hoop voor je dat je er niet zomaar bij neerlegt en het onderste uit de kan haalt. Pas dan heb je rust.
Helaas, maar het is niet anders. Ik ben er echt wel achter dat maar weinig mensen te vertrouwen zijn.
Ik was meer dan 20 jaar met hem, dan denk je iemand te kennen, maar blijkt hij al jaren een ander persoon te zijn.
Voor jou ook echt erg hoe zij dit gedaan heeft. Hoop dat je inmiddels wel weer er bovenop bent?
vindjedatecht wijzigde dit bericht op 17-10-2020 13:05
5.97% gewijzigd
zaterdag 17 oktober 2020 om 12:51
Natuurlijk niet. Daar maakt hij dan andere accounts voor aan. Of via zo’n anonieme messenger als kik ofzo.
zaterdag 17 oktober 2020 om 13:26
Ik zou tijdens de relatietherapie meteen het glijmiddel-incident op tafel leggen. Een goede therapeut zorgt er echt wel voor dat jouw onzekerheid en zijn stellige ontkenning tot een ontknoping leiden.
Misschien spreekt hij de waarheid, maar dan nóg zou hij wel wat meer aandacht mogen hebben voor jouw onzekerheid en twijfels.
Misschien spreekt hij de waarheid, maar dan nóg zou hij wel wat meer aandacht mogen hebben voor jouw onzekerheid en twijfels.
zaterdag 17 oktober 2020 om 13:58
Ik denk juist dat een goede therapeut niet aan waarheidsvinding doet. Het is voor een professional toch ook geen beginnen als je eerst moet uitzoeken wat nou eigenlijk waar is, voordat je met het daadwerkelijke probleem aan de slag gaat.samarinde schreef: ↑17-10-2020 13:26Ik zou tijdens de relatietherapie meteen het glijmiddel-incident op tafel leggen. Een goede therapeut zorgt er echt wel voor dat jouw onzekerheid en zijn stellige ontkenning tot een ontknoping leiden.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 17-10-2020 14:27
0.31% gewijzigd
zaterdag 17 oktober 2020 om 19:13
De laatste keer was nog vers (het was dus ook niet eenmalig, ook niet twee of zelfs drie keer). Maar juist de laatste keer gaat me er bij helpen er bovenop te komen, maar mijn vertrouwen (in het algemeen) is daardoor zeer laag..terwijl ik van nature niet wantrouwig ben, niet jaloers en geef heel veel om elkaar vrijheid geven. Maar dus geen misbruik maken van het goede in je partner.Vindjedatecht schreef: ↑17-10-2020 12:48Helaas, maar het is niet anders. Ik ben er echt wel achter dat maar weinig mensen te vertrouwen zijn.
Ik was meer dan 20 jaar met hem, dan denk je iemand te kennen, maar blijkt hij al jaren een ander persoon te zijn.
Voor jou ook echt erg hoe zij dit gedaan heeft. Hoop dat je inmiddels wel weer er bovenop bent?
zaterdag 17 oktober 2020 om 19:23
Zoetelande schreef: ↑17-10-2020 19:13De laatste keer was nog vers (het was dus ook niet eenmalig, ook niet twee of zelfs drie keer). Maar juist de laatste keer gaat me er bij helpen er bovenop te komen, maar mijn vertrouwen (in het algemeen) is daardoor zeer laag..terwijl ik van nature niet wantrouwig ben, niet jaloers en geef heel veel om elkaar vrijheid geven. Maar dus geen misbruik maken van het goede in je partner.
Och jee, bij jou is het dus ook nog pasgeleden gebeurd?
Hoe is het nu verder dan, zijn jullie uitelkaar nu?
Hier langdurig (jaren) vreemdgegaan. Echt, kan niet begrijpen hoe je eigen partner je dat aan kan doen. En vind het ook enorm laf.
En ik was ook te makkelijk, liet hem heel vrij, ging hij savonds weg, zei ik er niks van. Blijkt nu dat hij gewoon bij haar was.
Als ik eraan denk dat ik hem soms belde en hij niet meteen opnam, dat hij dan gewoon bij haar in bed lag. Bah!
zondag 18 oktober 2020 om 00:04
Ook sorry richting TO, maar:Vindjedatecht schreef: ↑17-10-2020 19:23Och jee, bij jou is het dus ook nog pasgeleden gebeurd?
Hoe is het nu verder dan, zijn jullie uitelkaar nu?
Hier langdurig (jaren) vreemdgegaan. Echt, kan niet begrijpen hoe je eigen partner je dat aan kan doen. En vind het ook enorm laf.
En ik was ook te makkelijk, liet hem heel vrij, ging hij savonds weg, zei ik er niks van. Blijkt nu dat hij gewoon bij haar was.
Als ik eraan denk dat ik hem soms belde en hij niet meteen opnam, dat hij dan gewoon bij haar in bed lag. Bah!
Ja, in ieder geval en sowieso "tijdelijk". Maar wat ze me heeft aangedaan is niet alleen laf..het is verraad, een mes in m'n rug terwijl ik haar ambities ondersteunde en ik thuis zat met de kinderen om haar maar haar weg te doen laten vinden. En in de tussentijd dus in een hotel met een vent van 20 jaar ouder iets te doen. Begrijp er niets van, ik wil het ook niet meer begrijpen en bovenal begrijpt ze zichzelf volgens mij niet eens. Ze komt zich nog wel een keer tegen, maar dan niet met mij. Succes voor de volgende
Maar zo pijnlijk. Zoveel triggermomenten. Namen, parkeerplaatsen, type auto's, nummers. Alles. Ik heb één keer zelfs iemand gebeld om hem te feliciteren met z'n verjaardag terwijl hij op dat moment met mijn vrouw was. Naïef, te vertrouwend, nooit verwacht en nooit gedacht. En ben echt geen zacht ei, maar dat heeft me op zoveel vlakken doen twijfelen. En dus die laatste keer, die vers was, is m;n onderbuikgevoel veel sneller gaan opspelen en wederom terecht. Had het toch nog ergens nut
Hier was het redelijk kortdurend (), max een halfjaar met tussenpozes. Ik kan me voorstellen dat écht jarenlang nog veel meer kwellend is, je je nog meer zo stom voelt...zo dom. Maar ik herhaal mezelf, je wil het gewoon niet zien ondanks dat je érgens beter weet. Zegt heel veel over je eigen karakter en dat is positief! Ik kreeg hier de wind van voren als ik iets wilde gaan drinken met een oud HBO studiegenote en dan geldt: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Alleen een echte bedrieger herkent valkuilen.
zondag 18 oktober 2020 om 00:33
Het beschadigd enorm al die leugens vooral omdat ik het mezelf niet voor kon stellen dat zulke mensen bestaan maar ze bestaan. Het erge vind ik wel dat het lijkt alsof de liegende partij er geen last van lijkt te hebben.
Die gene die het bij mij heeft gedaan blijft doorgaan en loopt met een big smile rond, terwijl ik er toch een tijd veel last van heb gehad en ook nu nog bepaalde plekken en dingen associeer met het vele liegen.
En het vertrouwen in mensen is ook nooit meer zoals daarvoor geweest toch erg dat iemand zover kan gaan dat je beschadigd achter blijft.
Gelukkig nu alleen maar fijne mensen om me heen en heb geleerd om heel goed naar mijn gevoel te luisteren verder kan ik niet achteraf zeggen veel van geleerd had het liever niet mee gemaakt.
Die gene die het bij mij heeft gedaan blijft doorgaan en loopt met een big smile rond, terwijl ik er toch een tijd veel last van heb gehad en ook nu nog bepaalde plekken en dingen associeer met het vele liegen.
En het vertrouwen in mensen is ook nooit meer zoals daarvoor geweest toch erg dat iemand zover kan gaan dat je beschadigd achter blijft.
Gelukkig nu alleen maar fijne mensen om me heen en heb geleerd om heel goed naar mijn gevoel te luisteren verder kan ik niet achteraf zeggen veel van geleerd had het liever niet mee gemaakt.
zondag 18 oktober 2020 om 07:17
Zoetelande schreef: ↑18-10-2020 00:04Ook sorry richting TO, maar:
Ja, in ieder geval en sowieso "tijdelijk". Maar wat ze me heeft aangedaan is niet alleen laf..het is verraad, een mes in m'n rug terwijl ik haar ambities ondersteunde en ik thuis zat met de kinderen om haar maar haar weg te doen laten vinden. En in de tussentijd dus in een hotel met een vent van 20 jaar ouder iets te doen. Begrijp er niets van, ik wil het ook niet meer begrijpen en bovenal begrijpt ze zichzelf volgens mij niet eens. Ze komt zich nog wel een keer tegen, maar dan niet met mij. Succes voor de volgende
Maar zo pijnlijk. Zoveel triggermomenten. Namen, parkeerplaatsen, type auto's, nummers. Alles. Ik heb één keer zelfs iemand gebeld om hem te feliciteren met z'n verjaardag terwijl hij op dat moment met mijn vrouw was. Naïef, te vertrouwend, nooit verwacht en nooit gedacht. En ben echt geen zacht ei, maar dat heeft me op zoveel vlakken doen twijfelen. En dus die laatste keer, die vers was, is m;n onderbuikgevoel veel sneller gaan opspelen en wederom terecht. Had het toch nog ergens nut
Hier was het redelijk kortdurend (), max een halfjaar met tussenpozes. Ik kan me voorstellen dat écht jarenlang nog veel meer kwellend is, je je nog meer zo stom voelt...zo dom. Maar ik herhaal mezelf, je wil het gewoon niet zien ondanks dat je érgens beter weet. Zegt heel veel over je eigen karakter en dat is positief! Ik kreeg hier de wind van voren als ik iets wilde gaan drinken met een oud HBO studiegenote en dan geldt: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Alleen een echte bedrieger herkent valkuilen.
Ik wilde eigenlijk niet nogmaals het topic kapen, maar weet anders ook even niet hoe hierop te reageren.
Oh echt hoor, precies hoe jij het omschrijft, zo voel ik me ook!
Dat verraad idd. Wat een rotgevoel is dat. En het voelt zo vernederend. Helemaal omdat hij niet 1 vraag wil beantwoorden. Hij geeft enkel een “ja, klopt” op de dingen waar ik zelf achter ben gekomen.
Maar dat maakt ook dat mijn respect voor hem voor een groot gedeelte weg is.
En ook die triggermomenten idd. En als ik foto’s terugkijk van vakanties bijvoorbeeld, dan weet ik nu, hij was al met haar. Het gevoel van vernedering vind ik het ergst.
Ook ik had onderbuikgevoelens, maar bleef hem geloven op de momenten dat ik ergens naar vroeg. En ik kon mij het ook gewoon niet voorstellen dat hij zoiets zou doen.
Totdat ik er dus achterkwam. En hoe! Gewoon jaren...echt onvoorstelbaar!!
Mijn man praatte altijd vol afschuw over mensen die vreemdgaan. En zei ook altijd tegen mij dat dat het einde van ons huwelijk zou betekenen. Dus idd, zoals de waard is...
Hij heeft veel geprojecteerd zei ik laatst tegen hem.
Maar goed, ik ga door. Vind dat ik het ook al heel goed doe door ook echt door te pakken. Ik had namelijk van mezelf niet verwacht ooit te gaan scheiden. Wilde het liefst een gezin wat intact zou blijven voor onze kinderen.
Maar wat hij heeft gedaan is voor mij onoverkomelijk.
zondag 18 oktober 2020 om 07:26
Zoetelande schreef: ↑18-10-2020 00:04
Ja, in ieder geval en sowieso "tijdelijk".
Hoe doen jullie dat nu met de kinderen dan? Woon jij nu elders, of zij?
Ik heb één keer zelfs iemand gebeld om hem te feliciteren met z'n verjaardag terwijl hij op dat moment met mijn vrouw was. Naïef, te vertrouwend, nooit verwacht en nooit gedacht.
Oh bah! Wat is dat vernederend zeg! Poeh.
Daar denk ik nu dus ook aan terug. Ik belde hem soms en nam hij niet op. Kan ik me nu wel bedenken wat hij aan het doen was![]()
zondag 18 oktober 2020 om 07:31
Paardje4paardje schreef: ↑18-10-2020 00:33Het beschadigd enorm al die leugens vooral omdat ik het mezelf niet voor kon stellen dat zulke mensen bestaan maar ze bestaan. Het erge vind ik wel dat het lijkt alsof de liegende partij er geen last van lijkt te hebben.
Hier merk ik wel dat hij veel spijt heeft. Máár, dat is omdat het uitgekomen is. De scheiding in gang gezet is. Niet om mij. Hij zegt van wel, maar ik zie gewoon aan hem dat dat het niet is. Ik ken hem al zolang, ik weet echt wel beter.
Mijn man houdt voornamelijk van zichzelf.
Ik vind het voor jou ook echt heel rot.
En uiteraard had je dit liever niet meegemaakt. Het maakt iets in je kapot.
zondag 18 oktober 2020 om 11:21
Heb je gevraagd of je even een rondje door zn telefoon mocht checken tijdens het gesprek?
Voor iedereen die zei: vraag het gewoon. Ze is nu toch echt geen steek verder. Stel dat hij de waarheid spreekt, wil je dan eigenlijk wel met hem verder? Gewoon als je kijkt naar dat je altijd het gevoel hebt dat het toch niet helemaal goed zit.
Voor iedereen die zei: vraag het gewoon. Ze is nu toch echt geen steek verder. Stel dat hij de waarheid spreekt, wil je dan eigenlijk wel met hem verder? Gewoon als je kijkt naar dat je altijd het gevoel hebt dat het toch niet helemaal goed zit.
zondag 18 oktober 2020 om 20:00
Nee, want mensen die vreemdgaan, gaan ook echt niet eerlijk antwoorden op de vraag of ze vreemdgaan. Dus je hebt gelijk, ze is geen steek verder gekomen hiermee.Zola123 schreef: ↑18-10-2020 11:21Heb je gevraagd of je even een rondje door zn telefoon mocht checken tijdens het gesprek?
zondag 18 oktober 2020 om 20:10
Vindjedatecht schreef: ↑18-10-2020 07:17Mijn man praatte altijd vol afschuw over mensen die vreemdgaan. En zei ook altijd tegen mij dat dat het einde van ons huwelijk zou betekenen. Dus idd, zoals de waard is...
Ja mooi is dat hè. Altijd vol van de principes, vreemdgaan doe je gewoon niet, enz. enz. Tot ze het zelf doen, dan gaan al die principes ineens hup overboord.
Het beschadigt echt je vertrouwen in mensen, want als je je eigen partner –– degene die het allerdichtste bij je staat –– al niet kunt geloven, wie dan nog wel?
zondag 18 oktober 2020 om 20:24
RikM schreef: ↑18-10-2020 20:10Ja mooi is dat hè. Altijd vol van de principes, vreemdgaan doe je gewoon niet, enz. enz. Tot ze het zelf doen, dan gaan al die principes ineens hup overboord.
Het beschadigt echt je vertrouwen in mensen, want als je je eigen partner –– degene die het allerdichtste bij je staat –– al niet kunt geloven, wie dan nog wel?
Dat is dus nu ook wat er gebeurd is. Het vertrouwen is idd weg, in bijna iedereen.
Maar ik ga proberen dit niet als negatief te zien. Hoop dat ik er juist sterker door wordt.
zondag 25 oktober 2020 om 00:02
geen probleem, ik ga het zorgvuldig terug lezen. Maar lees ook in de vluchtigheid herkenning.
Het vertrouwen is inderdaad in de breedste zin van het woord weg. Ook in de mens. Man en vrouw, want wie denkt nog aan zijn of haar medemens?
Ik ben nog niet door zijn gsm gegaan. Ik ben een soort van Murw ofzo, ik denk nog steeds dat hij liegt ja. Ik wil het proberen voor de kinderen en kijk en wat therapie ons brengt.
En hoe gek t ook klinkt, ik wil toch ook bewijs dus de eerdere gps etc zit wel nog in mn hoofd.
Het vertrouwen is inderdaad in de breedste zin van het woord weg. Ook in de mens. Man en vrouw, want wie denkt nog aan zijn of haar medemens?
Ik ben nog niet door zijn gsm gegaan. Ik ben een soort van Murw ofzo, ik denk nog steeds dat hij liegt ja. Ik wil het proberen voor de kinderen en kijk en wat therapie ons brengt.
En hoe gek t ook klinkt, ik wil toch ook bewijs dus de eerdere gps etc zit wel nog in mn hoofd.
zondag 25 oktober 2020 om 04:13
Ja, ik ook.
maandag 26 oktober 2020 om 09:31
De ex van mijn vriend liegt er na 10 jaar nog over... ondanks keiharde bewijzen. Ik denk dat sommige mensen gewoon in hun eigen leugens geloven.vivautrecht85 schreef: ↑17-10-2020 12:48Wat afschuwelijk zeg, zo'n reactie. Eigenlijk net zo erg als het vreemdgaan zelf. Zo'n gebrek aan respect.
maandag 26 oktober 2020 om 12:04
Dat detectivewerk met een gps, lijkt me echt een smoes om voorlopig geen enge beslissingen te hoeven nemen. Het maakt namelijk helemaal niks meer uit of hij je dit keer heeft bedonderd of niet. Je weet namelijk dat hij ertoe in staat is om je glashard voor te liegen - ook al stel je hier dat je dat meteen aan hem zou zien. De vorige keer was het vast ook niet iets dat hem onverwachts eenmalig overkwam en dat hij meteen na thuiskomst aan je vertelde. Hij verzweeg het al vanaf het allereerste moment dat hij besefte dat hij fout bezig was, nog voor er daadwerkelijk iets gebeurde. Maar dat was voor hem destijds geen reden om niet te kijken hoe ver hij kon gaan.
Deze man is in staat je te kwetsen. Hij laat je twijfelen aan je eigen gezonde verstand. Je zelfvertrouwen en het vertrouwen in hem en anderen brokkelt af. Denk je dat je ooit weer zorgeloos gelukkig met hem kan worden en er dan op kan vertrouwen dat hij er altijd voor je zal zijn? Jeweetwel, in voor- en tegenspoed? Ik hoop het heel erg voor je, maar denk niet dat het ooit weer een fijne relatie kan worden.
Deze man is in staat je te kwetsen. Hij laat je twijfelen aan je eigen gezonde verstand. Je zelfvertrouwen en het vertrouwen in hem en anderen brokkelt af. Denk je dat je ooit weer zorgeloos gelukkig met hem kan worden en er dan op kan vertrouwen dat hij er altijd voor je zal zijn? Jeweetwel, in voor- en tegenspoed? Ik hoop het heel erg voor je, maar denk niet dat het ooit weer een fijne relatie kan worden.