Gamen..

24-09-2018 23:56 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal.
graag wil ik mijn verhaal met jullie delen en vragen om meningen.

ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen dus ik schrijf en probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.

mijn vriendin en ik zijn nu bijna 8 jaar samen. we wonen samen en zijn altijd erg gelukkig met elkaar geweest. we hebben allebij een baan waarbij we veel langs elkaar werken. toch proberen we hiervan het beste te maken en zijn we hieraan inmiddels een beetje gewent geraakt.

het probleem..
al langere tijd kampen wij (of meer ik naar mijn gevoel) met het probleem dat de intimiteit op een erg laag pitje staat. dit is voornamelijk vanuit mijn vriendin haar kant. knuffelen, zoenen en ook seks is ver te zoeken in onze relatie. voorheen probeerde ik erg vaak intiem te zijn maar na 1000x afgewezen te worden ben ik daarme meer en deels gestopt (for te record we zijn beide 25/27 jaar oud).
de reden waarom zij geen behoefte hieraan heeft is voor mij zeer onbekend. dit meerdere malen geprobeerd te bespreken. maar wanneer ik dit probeer te bespreken worden deze gesprekken al snel ruzies.

probleem 2.
ik voel me dus een beetje aan de kant gezet. nu zitten we bijna altijd als we samen zijn een beetje op de bank. mijn vriendin zappt progammas op tv en ik zit een beetje voor me uit te turen doordat ik tv kijken eigenlijk helemaal totaal niet leuk vindt. zeker niet als dit 2 dagen achter elkaar gebeurd. zelf ben ik een gamer en speel ik graag een spelletje. vroeger was ik een gamer die makkelijk dagen door ging met spelen. nu is het vanwege onze relatie erg terug geschroeft naar ongeveer 2 maal in de week een avond. voor mij is gamen echt een hobby en een ding wat ik graag voor me zelf doe. ik heb gewoon weg behoefte om soms even tijd voor mij zelf te hebben.

nu is het dus zo dat mijn vriendin al boos word bij het woordje gamen. ik heb geen vaste game dagen ofzo staan dus het is random in de week dat ik bijvoorbeeld even ga gamen. ik denk dat ik uit kom op zon 8 uur per week (2x een avond).
mijn vriendin wordt nu elke keer boos als ik even ga gamen en als ik dan 2 volle dagen met haar heb gespendeerd, is zij die dagen direct vergeten en zegt dat tegen mij dat ik haar niet genoeg aandacht geeft. voor mij gevoel bestaat deze aandacht tegenwoordig in de vorm: op de bank voor de tv zitten...

ik ben erg gefrustreerd dat ik alleen op de bank zit, zelf geen aandacht krijg en als ik dan wat voor me zelf wil doen krijg ik ruzie en een hele hoop geklaag..

ik weet niet meer wat ik moet doen.. ik hou echt ziels veel van haar maar wij zijn ook zo verschillend van elkaar. alles wat ik leuk vindt, vind zij niet leuk..

ik hoor graag meningen en gedachten hier over.. bedankt voor het lezen alvast!!
Ik vind je vriendin niet zo leuk klinken. Kun je ook vertellen wat leuk en lief aan haar is? En waar je blij van wordt in jullie relatie? Doen jullie wel eens dingen buiten de deur, samen of alleen?
Wat is “van haar houden” volgens jou?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Als jullie gesprekken erover ruzies worden, hoe komt dat dan?
Vertellen jullie elkaar hoe je je voelt, of vertel je wat de ander verkeerd doet? Zeg je bijvoorbeeld: “ik mis intimiteit” of zeg je: “jij wilt nooit zoenen”?
Als je minder gauw ruzie wilt, probeer dan “ik-boodschappen” en vermijd de woorden “nooit” en “altijd”.

Of je vriendin is gewoon niet heel leuk, dat kan natuurlijk ook.
Het is geen gelijkwaardige relatie.

Soms is een vuurtje uitgedoofd. Als ze niets gezelligs (of intiems) wil doen, maar je ook niet je eigen ontspanning laat uitoefenen lijkt het mij einde verhaal.

Je moet elkaar in een relatie wel wat gunnen.

Ze klinkt niet als iemand waar je een echte toekomst mee kan opbouwen.

Ik zou dus met haar in gesprek gaan. Vertel wat je voelt en wat je denkt. Misschien komen jullie wel tot een mooi compromis. Of misschien wordt het 100% duidelijk dat het gewoon klaar is.
Praat eens met haar over de televisie avonden. Zeg dat het je leuk lijkt samen wat anders te doen/ondernemen. Spelletje spelen, op de koffie ergens, samen stukkie wandelen. Geef er een positieve draai aan. Wie weet doet het jullie intimiteit ook goed.

Maar dat zijn heel positief gestelde tips: ik vind je vriendin namelijk nogal op zichzelf gericht overkomen. Daar zou ik eerst eens over na gaan denken, of je haar gedrag wel leuk vindt in het algemeen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Hoi Naamzondernaam,
Goed dat je hier je verhaal vertelt.
Je zult zelf sterker moeten worden. In die zin dat je meer gaat staan voor jezelf en meer opkomt voor jezelf.
Je zult een gesprek met haar aan moeten gaan en vertellen dat je een paar dingen met haar wilt bespreken.
Zeg het haar zo neutraal mogelijk.

- jullie hebben weinig intimiteit en sex. Vertel haar dat je er behoefte aan hebt.
Zeg haar dat het een natuurlijke behoefte is. Ieder mens heeft het.
Vertel haar dat je het mist.
Vraag haar zo neutraal mogelijk wat het probleem is mbt knuffels, zoenen en sex hebben. Voelt ze zich rot? Voelt ze zich kwetsbaar?
Ik zou hier eerst proberen zoveel mogelijk over uit te vinden. Wat is er bij je vriendin aan de hand dat ze zo weinig intiem wil zijn?
Het is niet acceptabel als ze alleen maar boos wordt. Jullie hebben een relatie en je moet kunnen praten over problemen, je kunnen uiten. Ze moet op z’n minst bereid zijn jou aan te horen. Want daar ben je partner met elkaar voor en je respekteert elkaar.
Wil ze dat niet dan is ze dus niet geinteresseerd in jou en jouw gevoelens.

Nav dit gesprek zou ik ook een keer het 2e ding aankaarten. Gewoon een keer onverwacht. Als jullie op de bank naar de tv staren. Maak er geen beladen situatie van. En met zo min mogelijk spanning van jouw kant zeg tegen haar:
Ik denk nog best veel aan Gaming. Ik vind het leuk, ik heb er een echte interesse voor. Ik merk dat je gespannen reageert als ik praat over Gamen.
Waarom is dat eigenlijk?
Ze zal ws met een bepaald antwoord komen als: je wilt zo vaak gamen.
Leg haar dan de feiten voor zoals je ze hier vertelt ( 8 uur per week ofzoiets)
Vertel haar dat je tv kijken niet zo interessant vindt.
Vertel het heel erg ‘matter of fact’.
Hoe meer jij voor jezelf zal staan, hoe meer zij met een passende reaktie zal komen ( je moet ook wel want de situatie zoals die nu is kan je ook niet lang meer volhouden)
Misschien komt er bij haar uit dat ze iets mist in jullie relatie maar niet aan kan geven wat dat is. Misschien heeft ze er bepaalde onvrede mee maar kan niet goed de vinger erop leggen wat het is.
Probeer als stel uit te vinden wat er aan de hand is.
Misschien is ze wel jaloers op het feit dat jij een passie hebt, een hobbie.
Misschien zou ze dat zelf ook wel willen, een passie of hobbie hebben.. Maar ze heeft het niet.
Zij op de bank zappen, jij gamen, af en toe wat quality time waarbij jullie iets doen wat je beide leuk vind.
Wat is er nog wel leuk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven