Gebroken hart

23-09-2019 19:34 16 berichten
Een lang verhaal hier komt het:

Ik ben een jongen van 18 jaar en (was) smoorverliefd hier het verhaal:

2 maanden geleden heb ik een jongen leren kennen op Tindr, ik was bijna afgestapt op Tindr maar hij berichtte me en had wel interesse in mij.
Dus we hebben de nummers uitgewisseld naar elkaar waardoor we veel gingen praten.

Eerst kwamen er heel veel berichtjes uit zijn kant. Ik was op dat moment op vakantie..
Ik reageerde op die berichtjes en daar bouwde we een verwantschap met elkaar.

Na de vakantie (toen ik terug kwam van Kroatië) heb ik steeds meer met hem lopen appen en veel gepraat en kennis gemaakt.
We wilden de 1ste date gaan plannen maar ivm. school ging dit pas later, we hadden besloten om op eind augustus onze eerste date te plannen.

Hiervoor hebben we heel veel videogebelt ik denk in totaal wel 1x om de dag, omdat we elkaar zo leuk vonden.

Eerste date gingen we in de stad sushi eten en daarna een terrasje pakken dit verliep gewoon vlekkeloos en was heel gezellig. We hadden ook van die diepgaande gesprekken was echt tof. Niks gedaan als een knuffel bij de 1ste date en that's it. (komt ook door de sociale controle)

Hierna speelden mijn gevoelens een beetje van yes! Dit wordt hem! Hij gaf aan dat hij me snel weer wilde zien. Hij wilde zelfs de volgende dag al afspreken (en zelfs slapen) hierop heb ik aangegeven dat ik dat te snel vond gaan en dat ik het rustig aan wilde doen. Dus we hebben de 2de date gepland op dinsdag 3 september. Tussen de 1ste en 2de date hebben we nog veel videogebelt en was er niets aan de hand ik voelde mijn verliefdheid als iets goeds!

Op de 2de date zou ik dan naar zijn woonplaats komen om daar uit eten te gaan. We hebben daar gezellig gezeten en een aantal pilsjes gepakt op het terras. Hierna kwamen de vrienden van hem hier was ik een beetje gespannen voor. Rond een uur of 10 zouden we dan naar zijn huis gaan hier heb ik de moeder en het broertje ontmoet dit was ook heel erg spannend! Ik moest de laatste bus hebben naar mijn woonplaats, als ik deze zou missen zou ik dus bij hem kunnen slapen (vond ik een (te) grote stap). Bij de bushalte hebben we nog geknuffeld en kus op de mond gegeven niets speciaals dus. Hierna voelde ik wat spanning in me op komen van : heb ik het wel goed gedaan? En hij had belooft om zelf de stap te nemen voor een 3de date? Ik ging naar bed en stuurde hem een paar appjes van het was leuk? Deed ik het goed? Dat soort dingen.
Ik kon die nacht maar slecht slapen omdat ik dus dacht dat er iets was tussen ons omdat hij nie zoveel appjes meer stuurde.

De dag erna gaf ik ook aan van dat ik me niet echt goed voel, ontspannen want zelfs met school kreeg ik concentratie problemen waardoor focussen op het werk heel erg lastig ging. Toen ik thuis kwam liet ik allles vallen mijn energie was op en lag huilend op bed. Dit komt alleen door de spanning van verliefdheid. Ik wist niet wat ik ermee moest. Ik heb dit ook aangegeven aan hem en we zouden hier over bellen.

We hebben na de 2de wel gewoon gepraat alsof er niets aan de hand was maar ik kreeg keer op keer die spanningen van (na de 2de date was dat op 4 sep, 5 sep, 7 sep en 9 sep: Vind hij mij wel leuk genoeg? of Ben ik niet te verliefd? Ik was gewoon heel erg onzeker daarin. Dit heb ik in de week een aantal keren aangegeven waarop hij zei : het komt allemaal goed en we moeten wennen aan elkaar.

Maandag 9 september.
Ik kwam terug van mijn weekendje weg met de familie en voelde me zo gespannen ik zat gewoon de hele tijd te kijken of ik een berichtje van hem had ontvangen en daarmee dacht ik zo van "hoe leuk vind hij mij". Ook wilde ik niet de 1ste stap zetten om te gaan videobellen omdat het dan alleen uit mij kwam maar het kwam er gewoon niet van. Dit is wat maandag de druppel deed overlopen.
In de middag heb ik aangegeven dat ik zo gespannen was dat ik wel moest hardlopen (dat is een uitlaatklep voor mij) Heb ook sommige heftige berichtjes gestuurd van "Ik kan het niet meer aan" of "ik moet niet bang zijn voor friendzoning".

In de avond had ik weer die gevoelens maar vooral omdat hij niet het initiatief nam om video te bellen. Hierover heb ik bericht dat ik zo gek werd van de "verliefdheid" dat ik niet weet of ik klaar ben voor een relatie en ik naar een psycholoog moet.
Waarop hij antwoordde: "Misschien is het een idee als we het pitje lager zetten, dus gewoon rustig aan, niet meer de intentie van een relatie anders zou het niet gaan werken". Hiervan schrok ik wel dus hebben we naderhand gebeld hierover. Eigenlijk zouden we een derde date hebben die week erna (17 september) maar die is dus komen te vervallen door dit gedoe. Hiervoor wilde hij de 17de ook afzeggen wegens avondschool waarop ik antwoordde "ik kan je niet langer missen" Hij heeft hierop gezegd "Ik wil dat je tijd voor je zelf neemt dus dan gaat de 17e niet door het wordt dan verplaatst naar een latere datum zodat ik je wat tijd kan geven voor jezelf" Ik dacht op dat moment het komt niet meer goed, maar aan de andere kant dacht ik hij geeft me wel een kans en dat is wat de omgeving van mij ook zei.

Ik heb hier vrij slecht van kunnen slapen..

De volgende dag op school heb ik nog met hem geappt van hoe we het voor ons zien, en wat hij allemaal deed die dag. Hier merkte ik ook wel op dat hij al een afstand met mij creeërde. Ik zat heel de dag jankend op school leek het wel, en ik had er weken last van. Ik heb die dag zelf aangegeven dat hij goed zit dat ik tijd voor mezelf moet hebben, anders zou het niets kunnen worden tussen ons.

Hierna heb ik dus geen appjes meer ontvangen van hem, ik miste hem zo erg die week dat ik wel de hele tijd kon janken. Ik heb hem ook geappt van "hoi, hoe is het" waarop hij een beetje afstandelijk reageerde.. Dit heeft veel impact op mij gehad. Hierdoor heb ik dus weer niks ontvangen de week erop. Hierna heb ik zelf een bericht getypt van hoe ik er nu in sta (afgelopen donderdag) dat ik veel zekerder ben als voorheen (2 weken terug dus) en dat ik hem miste en dat ik echt wel voor de relatie wilde gaan dat het gewoon goed met mij gaat.

Waarop hij antwoordde "Hey, wat goed van je dat je jezelf aan het ontdekken bent, vind ik fijn. Wat relatie betreft kies nu voor mezelf, ik heb het heel druk met studie en heb de komende weken heel erg druk... en als je een relatie met elkaar aangaat ga je ook verplichtingen met elkaar aan waardoor het lastig zal zijn maar in dit geval kies ik voor mijzelf, ik hoop dat je mijn stuk ook begrijpt maar we kunnen wel gewoon appen en videobellen, er geen ruzie tussen ons". Ik heb gezegd dat ik het wel begreep maar wel jammer vond hier heb ik nog een klein gesprekje gehad maar hij reageerde heel erg afstandelijk waardoor het gewoon ophield. Ik merkte ook van toen we bezig waren dat hij het heel druk had en ik had niet echt iets te doen dus als we wilden videobellen zat ik te wachten waardoor ik weer een teleurstelling opliep. Ik had gewoon het gevoel dat ik iets moest doen. Nu zit ik dus op MBO niveau 4 en hij Universiteit dat is dus een verschil van manier van leren en tijd hebben.

Nu zijn we ongeveer een week verder en nog steeds geen berichtje ontvangen, ook niet op snapchat. Als we gaan praten moet het uit mijn kant komen en daar ben ik niet gediend van. Dus heb ik tegen mijzelf gezegd dat ik dit stuk los moet laten ook al is het nog steeds lastig na 2 weken.. Dus ga nu ook bewust niet meer kijken op zijn profiel ook niet appen, snappen, instagram alles. Ik probeer hem te mijden voor een maand lang.

Het kan dan namelijk zo zijn dat hij mij gaat missen en zelf de stap zet om mij te appen. (maar de hoop begint toch wel heel erg minder te worden)

Ik vind het vooral raar waarom zijn gevoelens ineens ploets weg zijn. Ik heb zelf niet het idee dat het alleen aan de avond van 9 september ligt maar na de 2de date. Nu doet hij ineens zo afstandelijk.

Ik zou hem zo graag terug willen maar de hoop begint nu echt wel te dalen.

Daar komt ook nog bij kijken dat ik zelf ook heel erg onzeker ben zeker omdat ik nu pas een half jaar uit de kast ben en nog niet zo "openbaar" zeg dit stukje ervaring heeft me wel vooruit geholpen. Die spanning die ik voelde na de 2de date was ook niet goed ik voelde mij gewoon niet chill of terwijl het ging misschien iets te snel waardoor ik zo onzeker was over de verliefdheid.

Nu dus een radiostilte toegebracht.. maar wat moet ik hiermee?
Later weer opbouwen want dat wil ik wel heel graag... of gewoon vergeten.
Ik ga hem nu in ieder geval wel een maand lang geen aandacht aan schenken want het doet mij zoveel pijn. Ik heb de afgelopen weken nog nooit zoveel gehuild.

Heb wel een paar keer nog aangegeven dat ik wilde videobellen maar hij zei ja wanneer ik tijd heb want ik heb het zo ontzettend druk. Hier dus niet meer op ingegaan anders zou alles van mijn kant uit moeten gaan. Telkens denk ik bij mijzelf als we elkaar (weer) in het echt gaan zien zou alles dan wat duidelijker worden of als we hierover nog een keer gaan bellen? (ik ga dat nu niet doen ivm. radiostilte)

Het is zo raar ineens is dit allemaal weggevallen, hierin heb ik echt een dipje gekregen waar ik nog steeds een beetje meezit. Eigenlijk kan je het wel een septemberdipje noemen.

Dus any advies?
anoniem_637fd0cd0d8fc wijzigde dit bericht op 23-09-2019 19:39
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo dat leest lekker weg
Je hebt het verknald. De volgende keer niet zo zwaar op de hand zijn.
Oh ja, appen is geen praten hè?
Hij wil niet meer.

Gelukkig maar, want deze jongen past niet goed bij jou. Je schiet zowat een zenuwinzinking in door het contact wat jullie tot nu toe hebben gehad. Dat is echt niet goed. Als de liefde er écht is, dan gaat het veel meer vanzelf. Natuurlijk met wat gezonde spanning, maar niet dit soort gehyper.

Is het de eerste keer dat je zo van de leg raakt van de zenuwen door een jongen? Of is dat al vaker gebeurt? Want dan zou je er wellicht ‘s mee aan de slag moeten gaan.

Enniewee, deze jongen laten gaan. Geen contact meer opnemen. Je gaat hier anders alleen maar hartzeer door krijgen.
Marlouse schreef:
23-09-2019 19:41
Hij wil niet meer.

Gelukkig maar, want deze jongen past niet goed bij jou. Je schiet zowat een zenuwinzinking in door het contact wat jullie tot nu toe hebben gehad. Dat is echt niet goed. Als de liefde er écht is, dan gaat het veel meer vanzelf. Natuurlijk met wat gezonde spanning, maar niet dit soort gehyper.

Is het de eerste keer dat je zo van de leg raakt van de zenuwen door een jongen? Of is dat al vaker gebeurt? Want dan zou je er wellicht ‘s mee aan de slag moeten gaan.

Enniewee, deze jongen laten gaan. Geen contact meer opnemen. Je gaat hier anders alleen maar hartzeer door krijgen.
Nee dit is echt de eerste keer dat ik bezig ben met een jongen en echt verliefd raakte... maar is andere woorden voor "Ik heb geen tijd voor een relatie ivm. studie niet zo van ik heb geen gevoelens meer voor je".
Ik vind het vooral raar waarom zijn gevoelens ineens ploets weg zijn

Ik snap hem denk ik wel. Je bent zo needy dat het een beetje eng is, zo schrik je mensen af. Je klinkt heel labiel, je hele levensgeluk hangt af van iemand die je 2x gezien hebt.
Murrmurr schreef:
23-09-2019 19:55
Ik vind het vooral raar waarom zijn gevoelens ineens ploets weg zijn

Ik snap hem denk ik wel. Je bent zo needy dat het een beetje eng is, zo schrik je mensen af. Je klinkt heel labiel, je hele levensgeluk hangt af van iemand die je 2x gezien hebt.
Klopt daar kom ik nu dus ook achter, dit is pure onzekerheid, heb namelijk niet zoveel sociale contacten... ik denk daarom.
Anoniem7005 schreef:
23-09-2019 20:01
Klopt daar kom ik nu dus ook achter, dit is pure onzekerheid, heb namelijk niet zoveel sociale contacten... ik denk daarom.
Laat het daten even voor wat het is. Neem het aan van een oude tuttebel, ga eerst zorgen dat je leuke sociale contacten opdoet en zorg dat je goed in je vel komt te zitten. Als je een leuk leven hebt met een gezellige, lieve vriendenkring dan valt dat daten gewoon wat minder zwaar. Dan trek je waarschijnlijk ook leuke(re) mannen aan én is het niet zo erg als het ‘m gewoon niet is na een paar dates.
Marlouse schreef:
23-09-2019 20:07
Laat het daten even voor wat het is. Neem het aan van een oude tuttebel, ga eerst zorgen dat je leuke sociale contacten opdoet en zorg dat je goed in je vel komt te zitten. Als je een leuk leven hebt met een gezellige, lieve vriendenkring dan valt dat daten gewoon wat minder zwaar. Dan trek je waarschijnlijk ook leuke(re) mannen aan én is het niet zo erg als het ‘m gewoon niet is na een paar dates.
En vriendschap sluiten is dat mogelijk? Wel na een tijdje natuurlijk!
Want we konden best goed praten ik hoor namelijk dat veel exen nog vrienden zijn.
Pfoe, de laatste 5 alinea's heb ik niet meer gelezen, wat een verhaal!

Sorry, dit gaat hard klinken maar je komt nogal claimerig over.
Eerlijk gezegd denk ik dat jullie het prima hadden tot jij ineens dit gedrag begon te vertonen.
Hier zou ik het ook enorm benauwd van krijgen als ik hem was.

Chill out volgende keer, even wat rustiger aan ipv meteen zo aan hem vastklampen!
Anoniem7005 schreef:
23-09-2019 20:09
Want we konden best goed praten ik hoor namelijk dat veel exen nog vrienden zijn.
Hij is geen ex, jullie hebben een paar dates gehad en jij begon je hysterisch te gedragen, dus hij heeft het afgekapt. Neem geen contact meer met hem op, je hebt het bij hem verpest en trek hier gewoon een les uit voor de volgende keer. Bij verliefd zijn/worden hoort, tot op zekere hoogte, gewoon onzekerheid. Jij hebt daar een heel drama van gemaakt en daar is hij op afgeknapt. Bij een volgende verliefdheid moet je jezelf wat meer in de hand proberen te houden. Lukt dat niet, zou ik hulp gaan zoeken.
Anoniem7005 schreef:
23-09-2019 20:09
Ik zou het niet doen, als ik jou was. Ik heb zo maar het idee dat je met deze jongen geen ontspannen vriendschap aan kan gaan. Het is het risico niet waard. Echt niet. Leg je focus de komende tijd maar ergens anders.

Heb je geen leuke hobby’s waar je wat meer contacten op kan doen? Of heb je geen zin om bij een sportclub, ofzo, te gaan?
Je bent op dit moment emotioneel veel te labiel en instabiel voor een relatie. En door zo zwaar op de hand en claimerig te zijn bij iemand die je amper kent schrik je mensen af. Ga aan jezelf werken alsjeblieft.
Ik denk ook niet dat ik klaar was voor een relatie ofzo.. heb ik ook al aangegeven.
Maar ik vond het zo vreemd waarom die spanning na de 2de date kwam.

Ik ga wel kijken naar een leuk clubje heb in ieder geval zangles!
Een vriendin van mij had ook een aantal matches op Tinder en ook dates. Maar na een paar dates werd ze steeds heel onzeker. De man appte dan een dag wat minder bijv. Dan ging ze meteen vragen of er iets was, of hij haar nog wel leuk vond. En een uur later vroeg ze dat dan nog eens. En de volgende dag nog een keer. Net zo lang tot de man dan uiteindelijk zei dat het toch niet zo snel klikte. Ik denk dat het geval was dat ze meteen heel claimerig werd en heel veel bevestiging nodig had dat ze inderdaad leuk was.

Ik heb daar toen een aantal keer heel goed met haar over gepraat en gezegd dat ze niet meteen na 1 date moet beginnen over een relatie ofzo, maar gewoon eens rustig moet doen. Lekker paar keer afspreken. Is het gezellig, spreek nog een keer af. Is het minder leuk, stop er mee. Probeer er niet wanhopig een label aan te hangen. Je bent jong en hebt alle tijd om mensen te ontmoeten :) Je leert van elke ontmoeting denk ik :)

Mijn vriendin heeft intussen een leuke vriend gekregen nadat ze wat rustiger aan is gaan doen en wat meer zelfvertrouwen kreeg.
Hier een update..
Hij heeft aangegevn dat hij me inderdaad te binderig vond. En dat we niet bij elkaar passen. Hij staat nu dus nog wel open om een keer een drankje te doen maar dit zal me dan veel pijn doen. Ik zal echt over hem heen moeten zijn wat nu niet het geval is. Telkens toen ik contact met hem op had genomen deed het pijn. Ik wil dan achter elke reactie een reden hebben. Mijn hoop is in iedergeval verloren!

Na 2 maanden nog last van maar ik ga door met het leven.
Ik ben nu ook bezig met datingsites, ik merk nu wel dat ik kritischer ben.
Ik probeer hem nu uit mijn leven te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven