Gedrag dates
zaterdag 28 september 2019 om 07:52
Ladies,
T afgelopen jaar heb ik flink wat gedate voor mijn doen. Nu heb ik zo een 8 mannen gedate en tot nu toe houd ik het bij 2 dates per man.
Nu is mijn vraag of het date gedrag van de mannen wel normaal is? Ik ben gewend dat ze zo doen, maar een andere vriendin vond het gek. Moet zeggen dat ik het soms ook wel wat enthousiast vind bij een sommigen. Daar zeg ik dan ook wat van. Tevens ben ik zelf wat afstandelijker.
Voorbeelden van zaken ik het openbaar op 1ste date terwijl je elkaar nog nooit hebt gezien:
- hand vasthouden
- knuffelen
- soms zoenen
Wat vinden jullie?
Thanks!
T afgelopen jaar heb ik flink wat gedate voor mijn doen. Nu heb ik zo een 8 mannen gedate en tot nu toe houd ik het bij 2 dates per man.
Nu is mijn vraag of het date gedrag van de mannen wel normaal is? Ik ben gewend dat ze zo doen, maar een andere vriendin vond het gek. Moet zeggen dat ik het soms ook wel wat enthousiast vind bij een sommigen. Daar zeg ik dan ook wat van. Tevens ben ik zelf wat afstandelijker.
Voorbeelden van zaken ik het openbaar op 1ste date terwijl je elkaar nog nooit hebt gezien:
- hand vasthouden
- knuffelen
- soms zoenen
Wat vinden jullie?
Thanks!
zaterdag 28 september 2019 om 08:03
Die dingen vind ik doodnormaal op een succesvolle eerste date.
malibu82 wijzigde dit bericht op 28-09-2019 08:15
2.56% gewijzigd
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
zaterdag 28 september 2019 om 08:54
zaterdag 28 september 2019 om 08:55
zaterdag 28 september 2019 om 09:12
Dat ligt er toch helemaal aan hoe de date loopt en wat jullie allebei fijn vinden?
Ik zoen iemand soms wel, soms niet op de eerste date. Als je elkaar overduidelijk leuk vindt en af en toe al bijvoorbeeld een hand op de arm gelegd hebt of op andere manier fysiek contact hebt gemaakt, vind ik het helemaal niet gek om bij afscheid te zoenen. Echt handje vasthouden zou ik minder snel doen maar dat is omdat ik dat persoonlijk nogal ongemakkelijk vind voelen, maar zou het ook niet raar vinden als een ander dat zou doen.
Ik zoen iemand soms wel, soms niet op de eerste date. Als je elkaar overduidelijk leuk vindt en af en toe al bijvoorbeeld een hand op de arm gelegd hebt of op andere manier fysiek contact hebt gemaakt, vind ik het helemaal niet gek om bij afscheid te zoenen. Echt handje vasthouden zou ik minder snel doen maar dat is omdat ik dat persoonlijk nogal ongemakkelijk vind voelen, maar zou het ook niet raar vinden als een ander dat zou doen.
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
zaterdag 28 september 2019 om 09:45
zaterdag 28 september 2019 om 09:47
Inderdaad. Een eerste date is bij mij kort, aftasten, hoogstens een afscheidskus op de wang bij het afscheid. Jij komt dus heel vaak mannen tegen waar jij lichamelijk contact mee wil maar waar je na 2 dates toch genoeg van hebt en waaruit blijkt dat je hen toch niet zo leuk vond. Waarom dan meteen zo'n intiem contact?Nummer*Zoveel schreef: ↑28-09-2019 08:11Dat is niet alleen het gedrag van jouw dates, maar als jij dat toestaat ook jouw gedrag tijdens de dates.
Maar als jij daar niet mee zit, geen probleem.
zaterdag 28 september 2019 om 09:58
Als jouw eerste dates zo kort zijn dan zijn ze dus niet geslaagd. Dan zou ik ook niets op lichamelijk vlak ondernemen. Bij wel geslaagde dates zou ik aanrakingen doodnormaal vinden. Dat krampachtige gedoe met die zogenaamde ‘op je eerste date mag je niets doen’ lijkt mij zo ongezellig. Als je zin hebt in lichamelijk contact dan doe je dat toch?Attraverso schreef: ↑28-09-2019 09:47Inderdaad. Een eerste date is bij mij kort, aftasten, hoogstens een afscheidskus op de wang bij het afscheid. Jij komt dus heel vaak mannen tegen waar jij lichamelijk contact mee wil maar waar je na 2 dates toch genoeg van hebt en waaruit blijkt dat je hen toch niet zo leuk vond. Waarom dan meteen zo'n intiem contact?
Maar als jij daar niet mee zit, geen probleem.
zaterdag 28 september 2019 om 10:11
Nee hoor een eerste date is bij mij vaak kort omdat ik er 's ochtends vroeg uit moet voor het werk. Ik date ook op werkdagen omdat ik niet al mijn weekends wil reserveren voor dates.Hatchi schreef: ↑28-09-2019 09:58Als jouw eerste dates zo kort zijn dan zijn ze dus niet geslaagd. Dan zou ik ook niets op lichamelijk vlak ondernemen. Bij wel geslaagde dates zou ik aanrakingen doodnormaal vinden. Dat krampachtige gedoe met die zogenaamde ‘op je eerste date mag je niets doen’ lijkt mij zo ongezellig. Als je zin hebt in lichamelijk contact dan doe je dat toch?
En ik ben niet vaak van de eerste keer halsoverkop verliefd. Wil niet zeggen dat een date niet geslaagd is en ik iemand geen 2de keer wil zien om te kijken of er meer in zit.
TO haar dates blijven steken op max 2 keer, zo geslaagd was die eerste date dan ook weer niet.
anoniem_698a1dcf6b430 wijzigde dit bericht op 28-09-2019 10:14
5.73% gewijzigd
zaterdag 28 september 2019 om 10:11
Hatchi schreef: ↑28-09-2019 09:58Als jouw eerste dates zo kort zijn dan zijn ze dus niet geslaagd. Dan zou ik ook niets op lichamelijk vlak ondernemen. Bij wel geslaagde dates zou ik aanrakingen doodnormaal vinden. Dat krampachtige gedoe met die zogenaamde ‘op je eerste date mag je niets doen’ lijkt mij zo ongezellig. Als je zin hebt in lichamelijk contact dan doe je dat toch?
Eens.
Doe gewoon wat goed voelt. De toekomst kun je toch niet voorspellen, ook niet na 10 dates. Dus waarom zo krampachtig? Geniet gewoon van het moment.
En doe het uiteraard niet als het NIET goed voelt...
I'm not lazy
zaterdag 28 september 2019 om 10:12
Ik ook
(En heb daar absoluut geen spijt van hoewel het uiteindelijk niets is geworden met die mannen)
I'm not lazy
zaterdag 28 september 2019 om 10:17
Erger? Leuker bedoel je. Toch?
zaterdag 28 september 2019 om 10:18
Allereerst, 25 jaar is geen oldie uiteraard! Dat zo zeggen vind ik vreemder gedrag dan de genoemde gedragingen in je OP.
Verder heb ik dates gehad waarbij ik idd nog geen hand vast hield tot aan een date waar we inderdaad op een gegeven moment stonden te zoenen en hand in hand verder liepen.
Dat was de date met mijn echtgenoot. We zouden lunchen, uurtje bowlen en naar huis.
Dat werd lunchen, bowlen, drankje doen, uit eten en uiteindelijk stelde ik de welbekende vraag: "kom je binnen nog een drankje doen". De volgende dag is hij rond een uur of 23.30 toch maar eens naar huis gegaan.
Tja, niet mijn of zijn stijl maar het klikte zo enorm goed en we hadden elkaar al veel gesproken via chat en telefoon.
Oftewel het ligt aan de date, het gevoel en verschilt per persoon.
Verder heb ik dates gehad waarbij ik idd nog geen hand vast hield tot aan een date waar we inderdaad op een gegeven moment stonden te zoenen en hand in hand verder liepen.
Dat was de date met mijn echtgenoot. We zouden lunchen, uurtje bowlen en naar huis.
Dat werd lunchen, bowlen, drankje doen, uit eten en uiteindelijk stelde ik de welbekende vraag: "kom je binnen nog een drankje doen". De volgende dag is hij rond een uur of 23.30 toch maar eens naar huis gegaan.
Tja, niet mijn of zijn stijl maar het klikte zo enorm goed en we hadden elkaar al veel gesproken via chat en telefoon.
Oftewel het ligt aan de date, het gevoel en verschilt per persoon.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 28 september 2019 om 10:33
Ik kan me echt niet voorstellen dat ik iemand zo goed zou kunnen leren kennen op date 1, dat ik het natuurlijk proces zou vinden om hand in hand te lopen. Brrrr. Sowieso hou ik niet van fysiek contact met mensen die ik nauwelijks ken. Ik zou geschokt mijn hand terug hebben getrokken, of de date nou goed ging of niet. Maar dat is ook een verschil. Sommige mensen zijn fysieker.