Gedrag dates

28-09-2019 07:52 43 berichten
Ladies,

T afgelopen jaar heb ik flink wat gedate voor mijn doen. Nu heb ik zo een 8 mannen gedate en tot nu toe houd ik het bij 2 dates per man.

Nu is mijn vraag of het date gedrag van de mannen wel normaal is? Ik ben gewend dat ze zo doen, maar een andere vriendin vond het gek. Moet zeggen dat ik het soms ook wel wat enthousiast vind bij een sommigen. Daar zeg ik dan ook wat van. Tevens ben ik zelf wat afstandelijker.

Voorbeelden van zaken ik het openbaar op 1ste date terwijl je elkaar nog nooit hebt gezien:
- hand vasthouden
- knuffelen
- soms zoenen

Wat vinden jullie?

Thanks!
malibu82 schreef:
28-09-2019 10:12
Ik ook ;-D

(En heb daar absoluut geen spijt van hoewel het uiteindelijk niets is geworden met die mannen)
Met mijn laatste date woon ik al weer twintig jaar samen :proud:
Ik denk dat het per date verschilt.

Ligt aan de persoon en situatie.

Even off-topic;
Ik vind het date gedrag van vrouwen “boeiender”. Zie op het forum (maar helaas ook in het dagelijks leven) veel vrouwen die na 1 date al gestressed thuis zitten met de vraag: vind hij me wel/nog leuk? Allerlei theorieën worden er op losgelaten, en ondanks dat de man in kwestie niet leuk is, “moet” hij worden binnengehengeld en blijven ze er achteraan gaan en tijd in investeren. En soms is van verliefdheid geeneens sprake, maar wel van het neurotische gedrag. Daar moet dan eindeloos over gepraat worden, uiteindelijk wordt het niets, en daar is dan date nummer twee met een andere vent en gaat het riedeltje weer opnieuw.

Ik snap dat niet hoor.

(Moest even ventileren. Heb twee vriendinnen die aan het daten zijn, en word er zoooooo moe van.)
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
28-09-2019 10:11
Ik heb wel ergere dingen gedaan tijdens een eerste date :D
:high5: en dat hoeft echt niet te betekenen dat er niks serieus uit kan komen!
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Héééél veel Tinderdates gehad die bij één ontmoeting bleven. Daar heb ik ook niks mee gedaan, ook niet als ze dat probeerden of heel hoopvol keken erbij hahaha.

Tot ik op een keer aan het einde van de (koffie) date uitgebreid zat te zoenen in mijn auto. Wij zijn nu 2,5 jaar samen.
Nu ik erover nadenk, heb ik nog nooit een tweede date gehad met iemand met wie ik niet gezoend had op de eerste date... kennelijk toch niet genoeg “chemie”. Het lijkt me dat je uit de verschillende reacties wel kan opmaken dat het enorm persoonlijk is allemaal en dat je het lekker zelf moet weten :-D
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Maar zoen je dan tegen je zin?
Nope, niet normaal op een 1e date. Je moet elkaar dan nog helemaal leren kennen en afwachten of je uberhaupt wel door wil gaan met elkaar. Die uitingen van intimiteit komen bij mij pas als er ook gevoelens zijn voor iemand en dat is er niet op een 1e date. Vééeéél te snel en te vroeg.

Het is wel wat iemand zei dat JIJ dat toestaat. Mannen proberen vaak ook maar wat, als jij overal mee akkoord gaat heb je toch niet duidelijk je eigen grenzen in beeld.

Ik weet wel van quizzes op Paiq dat veel mannen verwachten te zoenen op 1e date EN vaak ook seks dan normaal vinden!
Weet dus heel goed jouw grenzen zodat je niet overdonderd wordt.
FlowerSpirit schreef:
28-09-2019 11:53
Nope, niet normaal op een 1e date. Je moet elkaar dan nog helemaal leren kennen en afwachten of je uberhaupt wel door wil gaan met elkaar. Die uitingen van intimiteit komen bij mij pas als er ook gevoelens zijn voor iemand en dat is er niet op een 1e date. Vééeéél te snel en te vroeg.

Het is wel wat iemand zei dat JIJ dat toestaat. Mannen proberen vaak ook maar wat, als jij overal mee akkoord gaat heb je toch niet duidelijk je eigen grenzen in beeld.

Ik weet wel van quizzes op Paiq dat veel mannen verwachten te zoenen op 1e date EN vaak ook seks dan normaal vinden!
Weet dus heel goed jouw grenzen zodat je niet overdonderd wordt.
Hier heb je wel een goed punt. Ik laat meestal gewoon gebeuren, maar het hoef van mij niet eigenlijk.
Bij een enkeling vond ik de date wel zo leuk dat ik niet erg vond..

Ik word vaak uitgemaakt als vrieskist door mijn vriendinnen, omdat ik totaal geen klef type... Volgens moet wat toegankelijker worden ofzo.
Dit is soort van de uitkomst geworden.

Ben er nu wel beter op aan het letten, als ik iets niet wil doen, gebeurd het niet.
vivautrecht85 schreef:
28-09-2019 11:36
Maar zoen je dan tegen je zin?
Uhm, ik sta er meestal zelf niet om te springen, maar vind het dan ook weer niet zo een ramp dat ik moet wegrennen
Dus eigenlijk niet zo handig van mijzelf denk ik...
Grappig, ik had net een soortgelijk gesprek met een vriendin - zij zegt dat op elke date die ze heeft de betreffende man haar probeert te zoenen, ook als zij niet geïnteresseerd is. Mij gebeurt dat vrijwel nooit.

We bedachten trouwens dat t ook aan de situatie kan liggen - ik ga nooit uit drinken met een eerste date terwijl zij dat dus wel doet.
Hello, can you hear me?
ViveMarie schreef:
28-09-2019 12:02
Uhm, ik sta er meestal zelf niet om te springen, maar vind het dan ook weer niet zo een ramp dat ik moet wegrennen
Nee, inderdaad... Wat ik al zei, echt je grenzen eens onder de loep nemen.
Zoenen als je niet wilt, bah!
Zoenen is ergens intiemer dan seks. Zoek maar eens op hoe dat psychologisch zit, ook bijv. een tandarts in je mond laten. Je mond openen voor iemand maakt je heel kwetsbaar en is een act van vertrouwen.
Dat is niet echt op zijn plek met een 1e date en tegen je zin in.
Buiten dat moet je tegenwoordig ook nadenken over uitwisselen van bodily fluids... Zoenen is dan low risk, maar toch.
Ik denk niet dat termen als normaal dan wel abnormaal relevant zijn hier.

Als jij het te intiem vindt, is het te intiem. Een ander gaat wellicht nog verder dan handje vasthouden op een eerste date.
ViveMarie schreef:
28-09-2019 12:02
Er zijn dingen in het leven die ik met lichte tegenzin (of in ieder geval niet met zin) doe. Vuilnis buitenzetten en vroeg opstaan bijvoorbeeld. Zoenen zou voor mij nooit in dat rijtje passen. Kennelijk vind jij het getuige je vraag belangrijker wat normaal is dan wat jij eigenlijk zelf wilt. Waarom doe je dat tegen je zin of op zijn minst zonder veel zin? Laat je je overrompelen? Denk je dat het hoort of gek is om te weigeren? Dat lijkt mij veel interessanter dan wat de gemiddelde viva-forummer normaal vindt. Ik zou ook niet weten wat voor mij "normaal" is. Soms zoen ik de eerste date en soms pas na een paar. Ik vind het in ieder geval wel normaal om het alleen te doen als ik het zelf wil.
ViveMarie schreef:
28-09-2019 09:45
Een oldie al wel😳
25
Wie bepaalt wat jij doet op een date? JIJ, hij of wat iedereen normaal vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ViveMarie schreef:
28-09-2019 12:01
Hier heb je wel een goed punt. Ik laat meestal gewoon gebeuren, maar het hoef van mij niet eigenlijk.
Bij een enkeling vond ik de date wel zo leuk dat ik niet erg vond..

Ik word vaak uitgemaakt als vrieskist door mijn vriendinnen, omdat ik totaal geen klef type... Volgens moet wat toegankelijker worden ofzo.
Dit is soort van de uitkomst geworden.

Ben er nu wel beter op aan het letten, als ik iets niet wil doen, gebeurd het niet.
Da's wel hard gezegd. Niet zo makkelijk je gevoelens uiten of je passie laten zien of iets dergelijks heeft meestal te maken met onzekerheid, weinig zelfvertrouwen e.d. Sommige mensen zijn uiteraard wat minder open en extravert dan anderen, maar als het erg is, en erg ff tussen aanhalingstekens, zit meestal het voorgenoemde er achter.
Slechte/geen grenzen hebben heeft daar ook mee van doen. Door op je grenzen te letten en ze te handhaven -dus ook niet zelf er overheen gaan- helpt om je eigenwaarde weer op te krikken. Immers, daarmee laat je jezelf zien dat jij je de moeite waard vindt om voor jouw eigenbelang te kiezen: Ja zeggen tegen jezelf en dus nee tegen een ander.
Misschien kun je daar wat mee.
FlowerSpirit schreef:
28-09-2019 19:00
Da's wel hard gezegd. Niet zo makkelijk je gevoelens uiten of je passie laten zien of iets dergelijks heeft meestal te maken met onzekerheid, weinig zelfvertrouwen e.d. Sommige mensen zijn uiteraard wat minder open en extravert dan anderen, maar als het erg is, en erg ff tussen aanhalingstekens, zit meestal het voorgenoemde er achter.
Slechte/geen grenzen hebben heeft daar ook mee van doen. Door op je grenzen te letten en ze te handhaven -dus ook niet zelf er overheen gaan- helpt om je eigenwaarde weer op te krikken. Immers, daarmee laat je jezelf zien dat jij je de moeite waard vindt om voor jouw eigenbelang te kiezen: Ja zeggen tegen jezelf en dus nee tegen een ander.
Misschien kun je daar wat mee.

Zooo deze komt even binnen..
Zit zeker een kern van waarheid in. Ben een hele tijd bang geweest dat er iets aan mij mankeerde en nog meer koekwous gedachten.
Daardoor ben ik best onzeker op het gebied van daten .
ViveMarie schreef:
29-09-2019 10:33
Zooo deze komt even binnen..
Zit zeker een kern van waarheid in. Ben een hele tijd bang geweest dat er iets aan mij mankeerde en nog meer koekwous gedachten.
Daardoor ben ik best onzeker op het gebied van daten .
Knufff :rose: :heart:
Enne... daar kun je dan aan werken, he! Want dat is ook waarom die dingen gebeuren met daten, en waarom je zulke mannen aantrekt.
Op zich is daten 'gratis therapie': Je kunt aan het soort mannen wat je aantrekt zien waar je nog aan mag werken. Het is een hele mooie spiegel.
De mannen waarmee ik op een eerste date heb gezoend die kende ik uit mijn eigen sociale kring, werk, studie enz... soms werd het meer soms bleef het bij een date.

Met een tinder/internet date had ik nooit echt fysiek contact op eerste dates. Zou dit ook nooit tegen mn zin doen en ik moet iemand eerst wat beter leren kennen.

Met mijn vriend had ik dat ook en hij stond er gelukkig hetzelfde in als ik. We zijn inmiddels twee jaar samen. En hij is eigenlijk de enige die een oprechte vervolgdate heeft gekregen. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven