Gedrag schoonmoeder [ Geen OP]

19-08-2020 22:05 419 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik had het weggehaald omdat ik vrees dat ze (of moeder) het leest. Ik heb zaterdag een gesprek met haar om het te eindigen.

Bedankt voor jullie adviezen.
moraaaaa wijzigde dit bericht op 02-10-2020 20:34
92.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat vriendin geen hoog IQ heeft en het misschien zelfs wel echt niet kán.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
moraaaaa schreef:
23-09-2020 10:12
We zijn een weekje op vakantie geweest. We hebben er geprobeerd over te praten. Maar nee, het is nog niet veranderd en ja we zijn nog bij elkaar..

Met z'n 2en?

Wat een onvolwassen doos trouwens, dat je hier niet allang op bent afgeknapt..
Alle reacties Link kopieren
Maak het uit. Dan kan de psycholoog je begeleiden in iets reëels. Hij zal echt niet kunnen bereiken dat jij gelukkig zal worden in een situatie waarmee je niet gelukkig bent. Dat verwacht jij nu wel.
moraaaaa schreef:
23-09-2020 10:24
Maar goed, ik ga nu ook naar een psycholoog, omdat ik er steeds meer achter kom dat ik dit niet alleen kan. Ik houd als er wat nieuws komt jullie op de hoogte.
Een psycholoog gaat jullie situatie niet veranderen. Een psycholoog zal je hooguit helpen om bij jou weer op een rijtje te krijgen wat belangrijk en goed voor je is. En hopelijk als die psych. een beetje goed is, bouwen aan je zelfvertrouwen, zodat je ook de kracht hebt om keuzes te maken die goed voor je zijn (wat die dan ook zijn). Waarschijnlijk komt voor jou dan mettertijd steeds sterker het gevoel naar boven dat je zo niet verder wilt en verlaat je je vriendin. Maar die psych gaat haar niet kunnen veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat hij bij die therapeut loopt voor zichzelf en niet omdat hij denkt dat die zijn vriendin kan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
23-09-2020 10:12
We zijn een weekje op vakantie geweest. We hebben er geprobeerd over te praten. Maar nee, het is nog niet veranderd en ja we zijn nog bij elkaar..
Ik zou mijn conclusies trekken.

En dat haar moeder haar bankrekening nog steeds beheerd, man man man :facepalm:
aeonofwinter wijzigde dit bericht op 23-09-2020 12:09
0.15% gewijzigd
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
23-09-2020 12:03
Ik neem aan dat hij bij die therapeut loopt voor zichzelf en niet omdat hij denkt dat die zijn vriendin kan veranderen.
Als hij helder had waar hij zelf voor staat had hij geen therapeut nodig na die laatste demo bij zijn as schoonmoeder.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
23-09-2020 12:09
Als hij helder had waar hij zelf voor staat had hij geen therapeut nodig na die laatste demo bij zijn as schoonmoeder.

Ik lees nergens dat TO de verwachting heeft dat de therapeut die relatie, vriendin of schoonmoeder gaat fixen maar dat hijzelf graag hulp wil. Daarnaast kun je ook helder hebben waar je zelf voor staat, maar dat niet tot uiting kunnen brengen, dus dan is wat hulp ook welkom.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft wel al 5 jaar met haar he, het is logisch dat het moeilijk is voor hem. Je hebt geen psych nodig, hoogstens om steviger in je schoenen te staan. Maar in principe heb jij gewoon een gezonde denkwijze hoor. Wat een achterlijk gedoe zeg die moeder-dochter verhouding. Ik had keihard gelachen, zij bepaalt niet of jij een auto gaat leasen zeg. Maar ja die opmerking van je vriendin zegt genoeg.

Maak het uit, dit zit veel dieper en is mega ongezond. Gun jezelf een leuke zelfstandige vriendin (die d'r eigen bankrekening beheert ;-)) op deze leeftijd. En ik zou haar vooral meegeven dat dit echt niet normaal is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad een psycholoog in de hand genomen voor mezelf. Niet om mijn vriendin te veranderen. Ik heb vroeger last gehad van bepaalde klachten, en deze zijn verergert (sociale fobie, gebrek aan zelfvertrouwen, muur om me heen bouwen).
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het beste uit elkaar kunt gaan in dit geval.
moraaaaa schreef:
23-09-2020 12:33
Ik heb inderdaad een psycholoog in de hand genomen voor mezelf. Niet om mijn vriendin te veranderen. Ik heb vroeger last gehad van bepaalde klachten, en deze zijn verergert (sociale fobie, gebrek aan zelfvertrouwen, muur om me heen bouwen).
Misschien dat het daarom moeilijk is om je los te maken van je vriendin? Zij is in elk geval vertrouwd.

Ik zou je graag een andere situatie gunnen. Goed dat je naar een psycholoog gaat. Sterkte hoor.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
23-09-2020 12:07
Ik zou mijn conclusies trekken.

En dat haar moeder haar bankrekening nog steeds beheerd, man man man :facepalm:
Jeetje er komen steeds meer apen uit de mouw. Betekent dat, dat moeder bepaald waar vriendin haar geld aan besteed? Wat zij kan opnemen?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
23-09-2020 13:04
Jeetje er komen steeds meer apen uit de mouw. Betekent dat, dat moeder bepaald waar vriendin haar geld aan besteed? Wat zij kan opnemen?
Niet zozeer. Maar ze ziet alles en bekijkt elke dag wat er uit en in gaat. Sterker nog, af en toe wordt er door haar moeder geld van de rekening afgehaald....
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
23-09-2020 13:06
Niet zozeer. Maar ze ziet alles en bekijkt elke dag wat er uit en in gaat. Sterker nog, af en toe wordt er door haar moeder geld van de rekening afgehaald....
Waaarom haalt haar moeder geld van haar rekening? Gewoon zomaar? Of voor iets als huur. Bah wat een raar gezin! Ik beheer dit al vanaf mn 16e en daarvoor deden mijn ouders ook niks met mn rekening hoor.
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
23-09-2020 13:06
Niet zozeer. Maar ze ziet alles en bekijkt elke dag wat er uit en in gaat. Sterker nog, af en toe wordt er door haar moeder geld van de rekening afgehaald....
Stop met touwtrekken om haar. Wordt niet haar nieuwe moeder.
Dit is wat het is. ZIJ moet er iets aan veranderen. Of niet. Maar haar redden uit de klauwen van haar moeder is niet je taak.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
23-09-2020 10:53
Haar moeder beheert haar bankrekening????????? Ze is 25!!! Alleen al dat ze dat accepteert zegt mij genoeg. Ze zit compleet vastgeplakt aan haar moeder en is absoluut nog niet volwassen.

Zelfs als je gaat samenwonen met je vriendin dat blijft haar moeder een te grote rol spelen in haar leven. Stel, je krijgt een kind met haar, dan zit je schoonmoeder misschien wel bijna elke dag in jouw huis.

Onvoorstelbaar dat je dit vol wil houden. Je zou echt voor jezelf moeten kiezen, dit gaat hem niet worden. Nog even en je zit de rest van je leven met je schoonmoeder in huis.
Nou dit. Ik val nu pas in dit topic, maar dit is toch niet normaal?? Waarom blijf jij zo lijdzaam?
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel heel erg, dat de schoonmoeder op zo'n manier financiële controle houdt over haar dochter, en ook bemoeit met jouw doen en laten. Sterkte er mee.
Eerlijk gezegd: RENNEN!!

Even mijn eerlijke mening hierover (en het is maar een mening):
Je hebt momenteel een relatie met een meisje die helemaal onder de controle staat van haar moeder. Het lijkt eerder wel of 'jouw vriendin' een relatie heeft met haar moeder (en paard) dan jij met haar. Jij bent maar het huisdier (de huiskat) dat trouw thuiskomt bij de baasjes (in hun huis).

Dit ga je niet de rest van je leven gelukkig volhouden.
Je gaat je schoonmoeder (en vriendin) niet veranderen. Jij bent aan zet: blijven of weggaan.
Je hebt nog een emotionele afhankelijkheid ('eerste echte relatie'), maar dit zou je kunnen afbouwen met psychologisch hulp. Eerst maar elkaar af en toe een week (of 2) niet meer zien?
Je bent nog zo jong, verspil er niet meer energie aan en ga verder met je leven (ga eerst sporten andere hobby of zo). Wie weet heb je volgend jaar al een ander leuke relatie, en deze keer wel een echte relatie. Check dan wel eerst je nieuwe schoonmoeder. ;-))
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
23-09-2020 13:06
Niet zozeer. Maar ze ziet alles en bekijkt elke dag wat er uit en in gaat. Sterker nog, af en toe wordt er door haar moeder geld van de rekening afgehaald....
Volgensmij is dat niet eens legaal. Is moeder haar bewindvoerder? Maakt ze anders schulden omdat ze niet met geld om kan gaan? Heeft moeder hier toestemming voor gekregen? Wil jouw vriendin dit? Of durft ze geen nee te zeggen? Gaat ze ermee accoord dat moeder geld van haar rekening haalt en haar controleert? Vragen, vragen, vragen.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
23-09-2020 14:31
Volgensmij is dat niet eens legaal. Is moeder haar bewindvoerder? Maakt ze anders schulden omdat ze niet met geld om kan gaan? Heeft moeder hier toestemming voor gekregen? Wil jouw vriendin dit? Of durft ze geen nee te zeggen? Gaat ze ermee accoord dat moeder geld van haar rekening haalt en haar controleert? Vragen, vragen, vragen.
Ze kan prima met geld omgaan! Ze durft geen nee te zeggen dat is het vooral. Ze vindt het allemaal prima, als ze het maar terugkrijgt.
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
23-09-2020 14:36
Ze kan prima met geld omgaan! Ze durft geen nee te zeggen dat is het vooral. Ze vindt het allemaal prima, als ze het maar terugkrijgt.
Man man man, wat ben jij aan een dood paard aan het trekken.
Ze wil ( of kán) het zelf allemaal niet hoor.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
23-09-2020 14:36
Ze kan prima met geld omgaan! Ze durft geen nee te zeggen dat is het vooral. Ze vindt het allemaal prima, als ze het maar terugkrijgt.
En wat vindt jij daarvan? Vind je dat normaal?
Alle reacties Link kopieren
Is ze de laatste kut op aarde soms?
Hier kun je toch geen 80 mee worden joh.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
23-09-2020 10:24
Ik weet het even niet meer. Ik merk dat ik er ook psychologisch onder lijdt. Ik heb nu professionele hulp voor mezelf ingeschakeld. Ik wil haar niet de druk opleggen. Ze wilt veranderen, maar weet dat het niet eenvoudig gaat. Bijvoorbeeld, haar bankrekening wordt nog beheerd door haar moeder.

Afgelopen zaterdag waren we langs geweest bij haar ouders in hun vakantiehuisje. We raakten aan de praat. Ik heb besloten om een leuk autootje te leasen en vertelde dat. Haar moeder ging meteen met mij de confrontatie aan dat ze het niet slim vond van mij, het niet goed was voor een hypotheekaanvraag en ze erg boos zal zijn als ik mijn plan doorzet omdat het ook effect zou hebben op haar dochter. We raakte hevig in discussie. Mijn vriendin zei van: 'mam, het zit in zijn hoofd dat krijg je er niet uit'. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Ik heb het maar laten gaan. Ruzie maken wil ik niet.

Maar goed, ik ga nu ook naar een psycholoog, omdat ik er steeds meer achter kom dat ik dit niet alleen kan. Ik houd als er wat nieuws komt jullie op de hoogte.
Oh jee dit is wel bizar inderdaad. Boos worden omdat jij zelf wil kiezen wat voor auto je koopt/least/whatever. Ze kan je netjes advies willen geven maar boos worden... What the F...

Fijn ook dat je vriendin het voor je opneemt. Je staat er op dat moment ook echt alleen voor. Dat is toch geen fijne partner voor je?

En hoezo moet moeder bijna elke dag op de rekening van haar volwassenen dochter kijken?

Die twee zitten zo aan elkaar vast, jij bent de derde in hun relatie en je verdient veel beter. Goed dat je naar een psych gaat om je zelfbeeld te versterken.
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
23-09-2020 14:36
Ze kan prima met geld omgaan! Ze durft geen nee te zeggen dat is het vooral. Ze vindt het allemaal prima, als ze het maar terugkrijgt.
Ze stemt toe in haar situatie. Het is makkelijk voor haar, die relatie met haar moeder.
Je denkt dat je haar kan 'redden', maar ze wil niet gered worden. Je trekt aan een dood paard.

Hamvraag: Hoe lang ben je van plan om in deze situatie te blijven?
I was reminded that my bloodtype is B positive.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven