Gedrag schoonmoeder [ Geen OP]

19-08-2020 22:05 419 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik had het weggehaald omdat ik vrees dat ze (of moeder) het leest. Ik heb zaterdag een gesprek met haar om het te eindigen.

Bedankt voor jullie adviezen.
moraaaaa wijzigde dit bericht op 02-10-2020 20:34
92.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had jullie beloofd nog een update te geven n.a.w. het gesprek die ik met mijn vriendin heb gevoerd dit weekend. Ik heb nogmaals uitgelegd wat mij dwarszit en wat ik graag anders zie willen we onze relatie tot een volgende stap kunnen brengen. Ik heb haar ook verteld dat als dit op termijn niet veranderd, ik helaas niet verder kan met de relatie. Dat kwam volgens mij wel als een (lichte) schok voor haar en iets wat ze totaal niet zag aankomen.

Ze beloofde mij hieraan te werken. Ik ga het dus een aantal maanden aankijken en ga dan echt besluiten of het nog de moeite waard zal zijn om hier tijd, energie en moeite in te steken. Ik heb haar verteld dat zij de zaken die zij aanpakt niet voor MIJ moet doen, maar voor ons.

Ze is heel het weekend bij mij geweest. Ik zat nog een wedstrijd te kijken om 10 uur en drong mij continu aan om haar weg te brengen naar huis omdat ze haar sleutels thuis was vergeten, en ze het gezeur met haar ouders wil besparen als ze voor de deur staat zonder sleutels. Ik had haar meegedeeld dat ze ook prima bij mij kon slapen maar dat weigerde ze. Morgen is ze vrij van werk, maar ze moest per se naar huis omdat haar ouders werken en zij dan voor de honden moet zorgen.

Maar goed we gaan het aankijken. Hartelijk dank voor iedereen die de moeite heeft genomen mij te helpen. Ik hoop dat jullie een goed weekend hebben gehad.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
24-08-2020 00:40
Ze beloofde mij hieraan te werken. Ik ga het dus een aantal maanden aankijken en ga dan echt besluiten of het nog de moeite waard zal zijn om hier tijd, energie en moeite in te steken. Ik heb haar verteld dat zij de zaken die zij aanpakt niet voor MIJ moet doen, maar voor ons.

Nog beter zou zijn als ze het voor zichzelf doet. Je wilt niet dat ze van hangen aan haar moeder naar hangen aan deze relatie gaat. Ze moet zichzelf ontwikkelen. Zij moet volwassen en verantwoordelijk worden.

Waarom heb je haar trouwens niet naar huis gebracht? Ik vind in jouw antwoorden toch doorsijpelen dat jij vindt dat zij moet doen wat jij wil. Eerder al met dat jij het onzinnig vond dat zij een mening had over jouw huis. En nu moet zij blijven slapen want dat vind jij wel prima. Als zij een andere mening heeft (nu dus bijvoorbeeld dat ze nog graag naar huis wil) dan gun jij haar blijkbaar die mening niet. Waarom wil je haar niet helpen als zij haar sleutels vergeten is? Als ik er achter kom dat ik mijn sleutel vergeten ben en mijn partner wil mij niet helpen, zou ik dat niet heel aardig vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nou daar heb ik ook een voorbeeld van me ex schoonmoeder die mocht mij vanaf het begin al niet ik had een relatie met me ex van 5 jaar maar die moeder moest mij niet ze deed er alles aan om van me af te komen dingen zeggen wat niet waar is haar bewust lang thuis houden ik moest zelfs uit huis zodat ze de dochter kon zien ik moest maar buiten rond zwerven en ik heb geprobeerd een gesprek aan te gaan ze keken me boos aan van weg oprotten jij bent een bedreiging terwijl ik voor me ex alles deed maar me ex liet zich makkelijk om praten en om kopen door haar moeder en ik zat maar alleen thuis van ja wat moet ik nou ik mag niet daar heen ik ben ongewenste persoon ze denken alles beter te weten maar me ex zegt erg vaak van ja ik ga er niet heen want ik wil ook aandacht aan jouw geven en 2 dagen later gaat ze er heen want haar moeder buit haar financiële helemaal uit ik mocht niet bellen of zien omdat ze daar zat mocht ik helemaal niks meer ze zatchelemaal onder de plak want ik mocht geen gesprek aangaan over het feit dat ze zo naar tegen me doen en me ex zei ja als je dat doet komen ze nooit meer bij mij ik dacht van nou en ze moeten niet zo naar doen tegen me en paar maanden gelede. Was ik het zat ik heb der terug gegeven aan der moeder en gezegd hier je mag haar weer hebben voor je zelf kan je genoeg geld jatten van der jij hebt de strijd gewonnen
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
24-08-2020 00:40


Ze is heel het weekend bij mij geweest. Ik zat nog een wedstrijd te kijken om 10 uur en drong mij continu aan om haar weg te brengen naar huis omdat ze haar sleutels thuis was vergeten, en ze het gezeur met haar ouders wil besparen als ze voor de deur staat zonder sleutels. Ik had haar meegedeeld dat ze ook prima bij mij kon slapen maar dat weigerde ze. Morgen is ze vrij van werk, maar ze moest per se naar huis omdat haar ouders werken en zij dan voor de honden moet zorgen.
pas op, dat je er nu geen principekwestie van maakt
als zij afgesproken heeft, de honden te doen. Dan is dat een hele goeie reden
Dan kun je haar best even wegbrengen, toch?
Alle reacties Link kopieren
Paar pagina's terug las ik nog dat je nooit de baas over gaan ging spelen, maar dat was dus gelogen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Johan26nlz schreef:
24-08-2020 01:50
mocht ik helemaal niks meer ze zatchelemaal onder de plak
Mondhygiëniste biedt een oplossing
Alle reacties Link kopieren
Of de vriendin van TO nu onder de plak zit bij haar moeder of bij haar vriend maakt niet zoveel uit: het gaat op één of andere manier nooit over wat zij zelf graag zou willen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lilalinda schreef:
24-08-2020 07:58
pas op, dat je er nu geen principekwestie van maakt
als zij afgesproken heeft, de honden te doen. Dan is dat een hele goeie reden
Dan kun je haar best even wegbrengen, toch?
Ja dit. Nu gooi je haar wel heel erg in het diepe door stug dit te doen.
Hier zou ik als vriendin gefrustreerd van raken. Eerst een gesprek met onverwachte wending waarbij er dingen moeten veranderen, bij jou blijven slapen (slaapt liever thuis) en vriend wil niet helpen om d evolgende dag makkelijker te maken omdat ze de sleutels vergeten was.

Je kan ook liefdevol duidelijkheid geven en dit is dat niet.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
24-08-2020 01:21
Nog beter zou zijn als ze het voor zichzelf doet. Je wilt niet dat ze van hangen aan haar moeder naar hangen aan deze relatie gaat. Ze moet zichzelf ontwikkelen. Zij moet volwassen en verantwoordelijk worden.

Waarom heb je haar trouwens niet naar huis gebracht? Ik vind in jouw antwoorden toch doorsijpelen dat jij vindt dat zij moet doen wat jij wil. Eerder al met dat jij het onzinnig vond dat zij een mening had over jouw huis. En nu moet zij blijven slapen want dat vind jij wel prima. Als zij een andere mening heeft (nu dus bijvoorbeeld dat ze nog graag naar huis wil) dan gun jij haar blijkbaar die mening niet. Waarom wil je haar niet helpen als zij haar sleutels vergeten is? Als ik er achter kom dat ik mijn sleutel vergeten ben en mijn partner wil mij niet helpen, zou ik dat niet heel aardig vinden.
Ik heb haar wel naar huis gebracht!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-08-2020 07:58
pas op, dat je er nu geen principekwestie van maakt
als zij afgesproken heeft, de honden te doen. Dan is dat een hele goeie reden
Dan kun je haar best even wegbrengen, toch?
Ik heb haar weggebracht.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
24-08-2020 08:03
Of de vriendin van TO nu onder de plak zit bij haar moeder of bij haar vriend maakt niet zoveel uit: het gaat op één of andere manier nooit over wat zij zelf graag zou willen.
Deze snap ik niet. Had TO dan niks moeten zeggen en er maar op hopen dat zijn vriendin ooit eens het licht zou zien? En wat als dat nooit gebeurd? Ineens out of the blue uitmaken zonder uiteraard te vertellen wat de reden is want dan zit je partner onder de plak?
moraaaaa schreef:
24-08-2020 00:40
Ik had jullie beloofd nog een update te geven n.a.w. het gesprek die ik met mijn vriendin heb gevoerd dit weekend. Ik heb nogmaals uitgelegd wat mij dwarszit en wat ik graag anders zie willen we onze relatie tot een volgende stap kunnen brengen. Ik heb haar ook verteld dat als dit op termijn niet veranderd, ik helaas niet verder kan met de relatie. Dat kwam volgens mij wel als een (lichte) schok voor haar en iets wat ze totaal niet zag aankomen.

Ze beloofde mij hieraan te werken. Ik ga het dus een aantal maanden aankijken en ga dan echt besluiten of het nog de moeite waard zal zijn om hier tijd, energie en moeite in te steken. Ik heb haar verteld dat zij de zaken die zij aanpakt niet voor MIJ moet doen, maar voor ons.

Ze is heel het weekend bij mij geweest. Ik zat nog een wedstrijd te kijken om 10 uur en drong mij continu aan om haar weg te brengen naar huis omdat ze haar sleutels thuis was vergeten, en ze het gezeur met haar ouders wil besparen als ze voor de deur staat zonder sleutels. Ik had haar meegedeeld dat ze ook prima bij mij kon slapen maar dat weigerde ze. Morgen is ze vrij van werk, maar ze moest per se naar huis omdat haar ouders werken en zij dan voor de honden moet zorgen.

Maar goed we gaan het aankijken. Hartelijk dank voor iedereen die de moeite heeft genomen mij te helpen. Ik hoop dat jullie een goed weekend hebben gehad.

Groetjes
Nee voor zichzelf.

Heb je het idee dat ze echt intrinsiek gemotiveerd is om dingen aan te pakken of praat ze nu jou naar de mond, zoals ze bij haar moeder ook lijkt te doen?
Alle reacties Link kopieren
Sportschoen schreef:
24-08-2020 08:04
Ja dit. Nu gooi je haar wel heel erg in het diepe door stug dit te doen.
Hier zou ik als vriendin gefrustreerd van raken. Eerst een gesprek met onverwachte wending waarbij er dingen moeten veranderen, bij jou blijven slapen (slaapt liever thuis) en vriend wil niet helpen om d evolgende dag makkelijker te maken omdat ze de sleutels vergeten was.

Je kan ook liefdevol duidelijkheid geven en dit is dat niet.
Moet TO dan steeds alles oplossen voor zijn vriendin? Ze kan toch ook zelf met de auto komen zodat ze niet afhankelijk van hem is? Nu laat ze zich halen en brengen, wel lekker makkelijk voor haar. Ze kan haar ouders bellen en zeggen dat ze de sleutels is vergeten, vragen of ze sleutel willen verstoppen ergens, of vragen of ouders de honden willen doen morgen zodat ze kan blijven slapen etc. Nu moet TO het weer voor haar oplossen terwijl hij de finale van de CL wilde zien.

Wel goed TO dat je het hebt besproken!
Alle reacties Link kopieren
Het is net als met miskopen, bij twijfel niet doen. Als je hier al jaren tegen aan loopt dan zou ik het niet nog maanden geven. Hoogstens tot het einde van het jaar.

Ook zou ik dingen doorvoeren die haar meer zelfstandig maken, dus met ov/eigen vervoer komen bijv. Haar moeder is idd obsessief en wil haar dochter graag klein houden. Zeggen dat je sowieso gaat verhuizen waar jullie heen gaan is echt ongezond. Ik zou sowieso eigenlijk eerst eens kijken hoe het samen in jouw huis gaat/zij op zichzelf. ipv dat je verhuisd voor haar en dr paard enzo en het daarna toch niet gaat.
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
24-08-2020 00:40

Ze beloofde mij hieraan te werken. Ik ga het dus een aantal maanden aankijken en ga dan echt besluiten of het nog de moeite waard zal zijn om hier tijd, energie en moeite in te steken. Ik heb haar verteld dat zij de zaken die zij aanpakt niet voor MIJ moet doen, maar voor ons.
En vooral voor haarzelf hoop ik.

Heb je wel concrete stappen en een deadline besproken? want "beloven om eraan te werken" zijn nogal algemene teksten natuurlijk.

Hopelijk is dit een blijvende groei vanuit haar kant en doet ze dit niet een maandje om vooral jou tevreden te houden.
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
20-08-2020 00:09
Ik heb dit meermaals met mijn vriendin besproken. Dat dit erg onze toekomst van onze relatie belemmert. Ik heb haar ook verteld dat ik de invloed vanuit haar moeder teveel vind worden en dat ze echt haar eigen keuzes moet maken. Tot op heden merk ik daar nog niks van.

Ze verwijt mij als ik niet bij haar blijf slapen. Maar ze begrijpt gewoon niet dat ik het fijn vind om in mijn eigen huis te zitten ipv bij mijn schoonouders.. Overal waar je over praat heb je altijd wel haar moeder die haar dan eigen mening geeft. Sterker nog, als we dan boven zitten wordt er onmiddelijk geappt waarom wij boven zijn gaan zitten.
😳😳😳😳😳
viva-amber schreef:
24-08-2020 08:03
Of de vriendin van TO nu onder de plak zit bij haar moeder of bij haar vriend maakt niet zoveel uit: het gaat op één of andere manier nooit over wat zij zelf graag zou willen.
Nou datte ja.
Alle reacties Link kopieren
TO
Besef dat dit voor haar een grote stap is, die niet gemakkelijk is en haar ook energie en tijd zal kosten. Probeer haar te steunen en niet te dwingen. Ben wel eerlijk voor haar en jezelf. Als het niet (voldoende) verandert dan kun je beter stoppen. Beter voor jullie allebei. Jij kan zo niet leven met haar en jij past niet bij haar situatie.

Succes en geef af en toe een update.
Alle reacties Link kopieren
@HTH heeft gelijk. De dynamiek tussen je vriendin en haar ouders is sinds haar jeugd al zo gegaan. Besef dat haar gedrag daarom niet zomaar verdwijnt. Het is een blauwdruk van de opvoeding die zij als kind heeft meegekregen. Dit zijn onbewuste automatische patronen die zijn ingesleten. Het vergt van haar kant veel bewustwording in de wisselwerking tussen zichzelf en haar ouders, met name haar moeder. Het is moeilijk voor haar om zomaar anders te handelen en te reageren. Beter zou zijn dat ze prof hulp zoekt in dit proces. De ouders zullen weinig enthousiast meegaan in haar veranderproces om meer los te komen van hun gezag. Ze zijn immers haar volgzame gedrag altijd gewend. Als vriend heb je dus een lange adem nodig. Hopelijk is ze gemotiveerd om stappen te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Kom je over een tijdje nog een update geven over hoe het gaat met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Zou het een keer duidelijk met je vriendin over hebben dat je een relatie met haar hebt, en niet met haar EN haar moeder. Wilt ze jullie relatie voortzetten dan moet zij stappen ondernemen en ervoor zorgen dat haar moeder met haar eigen zaken bemoeit, zo niet, dan is het tijd om een nieuwe vriendin te vinden!
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
01-09-2020 03:02
Kom je over een tijdje nog een update geven over hoe het gaat met jullie?
Ja zeker! Ik geef haar de ruimte. Ik wil haar ook niet pushen of dwingerig overkomen. Ik merk wel dat ik wat afstandelijker wordt (misschien omdat ik iets somberder ben over de toekomst?). Ik probeer altijd goed met haar te praten. Maar haar onder druk zetten wil ik niet. Ze was bijvoorbeeld gisteren en vandaag vrij, maar is liever thuis dan bij mij omdat ze voor de honden moet zorgen en naar haar paard moet gaan. Ik ga haar nergens naartoe dwingen, maar weet niet hoelang ik nog moet wachten.
Alle reacties Link kopieren
moraaaaa schreef:
01-09-2020 14:18
Ja zeker! Ik geef haar de ruimte. Ik wil haar ook niet pushen of dwingerig overkomen. Ik merk wel dat ik wat afstandelijker wordt (misschien omdat ik iets somberder ben over de toekomst?). Ik probeer altijd goed met haar te praten. Maar haar onder druk zetten wil ik niet. Ze was bijvoorbeeld gisteren en vandaag vrij, maar is liever thuis dan bij mij omdat ze voor de honden moet zorgen en naar haar paard moet gaan. Ik ga haar nergens naartoe dwingen, maar weet niet hoelang ik nog moet wachten.
het is nu 1 september, ik zou 1 oktober een meer dan riante deadline vinden
Dat is inderdaad een riante deadline, maar ik lees ook dat moraaa het op 24 aug het had over een aantal maanden aankijken.

Moraaa is dit ook omdat je zelf ook tijd nodig hebt om je los te maken van haar omdat je weet dat het geen zin heeft of geloof je ergens nog dat er verandering komt?
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
01-09-2020 14:30
Dat is inderdaad een riante deadline, maar ik lees ook dat moraaa het op 24 aug het had over een aantal maanden aankijken.

Moraaa is dit ook omdat je zelf ook tijd nodig hebt om je los te maken van haar omdat je weet dat het geen zin heeft of geloof je ergens nog dat er verandering komt?
Allebei een beetje. ik ben denk ik nog erg gehecht aan haar (wat ook niet gek is na 5 jaar) en ergens hoop ik inderdaad op verandering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven