geduld hebben of niet?

20-06-2008 14:25 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds 5 maanden ben ik samen met mijn vriend, bijna alles met hem is leuk en ik geniet er ook ontzettend van als we bij elkaar zijn. Er zit echter een maar aan onze situatie. Hij is namelijk de ex van een vriendin van mij. Toen wij wat kregen had zij inmiddels al een nieuwe vriend en met haar heb ik het er ook uitgebreid over gehad, van voor mij voelde het enigszins raar om wat met hem te beginnen, hij is haar ex. Maar zij gaf aan nog steeds goed bevriend met hem te zijn en er zeker achter te staan als ik wat met hem zou krijgen. Gesteund door haar woorden zijn we op date geweest en van het een kwam het ander.

Maar nu is juist zij een grote moeilijkheid geworden in onze relatie. Vanaf het begin hebben zij elke week nog samen gegeten of andere dingen, en daar sta ik ook absoluut achter. Vriendschappen moeten niet veranderen door een relatie. Maar mijn contact met haar verwaterde compleet. Daarom ben ik toen met haar gaan praten, wil haar niet kwijt als vriendin. Maar het enige waar zij het toen over kon hebben was mijn vriend en hoe speciaal hun band wel niet is, en dat ze nog niet over hem heen is. Nu voel ik me daar nogal ongemakkelijk bij, heb dat aangegeven bij mijn vriend, maar ook duidelijk gemaakt dat dit meer zijn zaak is dan de mijne. Maar de situatie werd alsmaar vreemder, zij beweerd nu ook dat nooit gezegd te hebben.

Mijn vriend is er inmiddels achter dat hij nu eindelijk boos op haar is geworden, zij is destijds vreemd gegaan. En heeft gisteren in ieder geval voor tijdelijk het contact verbroken. Eigenlijk ben ik daarover wel opgelucht, want het ging echt tussen ons instaan.. Hij had het er trouwens vooral moeilijk mee om met haar af te spreken omdat ze juist met hem over haar problemen met haar nieuwe vriend wilde praten, en dat kon hij nog niet aan, is er niet de juiste persoon voor zegt hij.

Nu heb ik vanavond met haar afgesproken om het nogmaals proberen uit te praten. Maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee wil bereiken.. Heb ook aan mijn vriend aangegeven dat als hij de tijd wil nemen, dat absoluut oke is. Maar weet eigenlijk niet zo goed hoe is zelf in de situatie sta. Heb mezelf voortdurend weggecijferd zodat hij zich prettig zou voelen, maar dat wil ik eigenlijk niet meer. Wil gewoon een hele fijne tijd hebben met hem, maar is dat wel mogelijk? Hij is een relatie met mij aangegaan terwijl hij dus helemaal niet over zijn ex heen was. Maar wat niet is kan nog komen toch??

Ben bang dat ik mijzelf moet verdedigen vanavond, hoe voorkom ik dat ik dat doe?
Bedenk in ieder geval vóór vanavond wat voor jou het doel van het gesprek is. Wil je bespreken hoe het gelopen is, wil je bespreken of je nog een vriendschap met haar wilt, of dat je deze juist definitief wilt stoppen, wat wil je vanavond? Ga in ieder geval met een doel in gesprek.
Peas on earth!
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat mogelijk is, gewoon een fijne tijd hebben.

Is het misschien niet veel verstandiger elkaar een tijdje met rust te laten? dat hij zijn vorige relatie kan verwerken zonder dat jij (onbewust misschien) gebruikt wordt als opvullertje?

ik weet het niet hoor, maar een goed gesprek lijkt me wel op zijn plaats.
Ik weet het, maar juist dat is zo moeilijk.. Eerder kon ik altijd alles met haar bespreken, maar ben echt met andere ogen naar haar gaan kijken. Door haar nieuwe vriend is ze best verandert. Ze is nu meer overtuigt van haar intelligentie, en dat ze slim is, daar ben ik van overtuigt. Maar ze kijkt nu met andere ogen naar de wereld, laat het overkomen alsof ze mij bijvoorbeeld minder intelligent vindt, terwijl we zelfde niveau opleiding hebben gedaan. En al zou dat nog niet zo zijn, ik vind dat iedereen iets met zich meebrengt en in ieder geval gelijk behandeld moet worden. En ben er ook wel door gekwetst, vooral omdat ze in bijzijn van mijn vriend me vroeg of ik bepaalde dingen eigenlijk wel wist, naar mijn gevoel probeerde ze aan te geven dat ik niet slim genoeg was ofzo..

Maar aan de andere kant zijn we al zo lang bevriend en konden we altijd bij elkaar terecht, dat zou ik zo graag weer terug willen.. dus... misschien moet dat dan ook maar mijn doel zijn (zucht, soms kijk je echt over de simpele dingen heen)
Iemand die eerst het een en vervolgens het ander zegt, en dan ook nog eens zo vervelend gaat doen noem ik geen vriendin meer. Zo iemand noem ik een vervelende manipulante die mij het licht in de ogen niet gunt. Maar ja, dat ben ik....
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Eerst aangeven dat ze achter jullie relatie staat en je een tijdje later tegenover diezelfde relatie proberen te kijk te zetten, vind ik niet iets wat een vriendin zou doen. Wat het voor jou natuurlijk niet makkelijker maakt. Ga goed voorbereid dat gesprek in! Sterkte.
Bedankt, erg fijn om even te horen dat ik niet compleet vreemde ideeen heb ontwikkeld. Hoop gewoon dat het goed komt vanavond, vind vrienden erg belangrijk en vind het dan ook moeilijk als een vriendschap ten einde loopt..
@miesteph

Dat idee heb ik dus ook een beetje.. Heb dat ook al een beetje aangekaart, maar vind het ook moeilijk. Want geef wel ontzettend veel om hem, en, naast dit gedoe dan, voel ik me heel fijn bij hem. Maar wil ook niet dat mijn relatie in het teken van zijn verwerking van hun relatie komt te staan. Gelukkig begrijpt hij dat wel.. Maar is wel erg moeilijk allemaal..
Om maar even advocaat van de duivel te spelen, ik snap best dat het voor je vriendin ook best moeilijk is. Ongeacht wie de relatie uit zou maken, als een vriendin een relatie met mijn ex zou krijgen, zou ik het daar ook best moeilijk mee hebben.

Misschien wilde ze jullie niet belemmeren en heeft ze daarom gezegd dat ze erachter staat. Maar dan nog zal ze idee dat haar vriendin en haar ex nu samen zijn niet zo leuk vinden.

Vraag haar direct op de man af wat ze er nu echt van vindt.
Yoyo heeft daarin wel gelijk!

Ik weet ook niet hoe lang ze samen een relatie hebben gehad?

En doordat ze elkaar (door jou) nog regelmatig zien wordt het wel heel moeilijk gemaakt om die relatie te verwerken voor je vriend (en misschien ook wel voor je vriendin)

Ik persoonlijk weet niet of ik dat zou kunnen als mijn vriendin een relatie begon met mijn ex.

Dus, een goed gesprek en misschien tijdelijk afstand nemen van je vriend en/ of vriendin
Volgens mij is je vriendin gewoon jaloers. Ze beschouwt jouw vriend nog als haar bezit. Het feit dat hij nu voor jou gekozen heeft, kan ze niet verkroppen. Ze wil hem en jou laten voelen dat zij toch echt de leukste en de slimste is. Ik zou maar wat afstand nemen van haar. Misschien draait ze in de loop van de tijd wel bij, als ze ziet dat het echt serieus is tussen jou en je vriend.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven