Gedumpt per app
woensdag 14 november 2018 om 11:58
Ik wil gewoon even van mij afschrijven, want ik ben compleet in de war.
Na een aantal traumatische relaties te hebben gehad met onder andere een (door een psychiater gediagnosticeerde) narcist en iemand die zich, n.a.v. mijn afwijzing om het leven heeft gebracht, heb ik ter zelfbescherming en voorkoming van nog meer leed een lange pauze ingelast; drie jaar ben ik vrijgezel gebleven om te herstellen en serieus aan mijzelf te werken.
Een tijdje terug kwam er dan toch weer iemand in mijn leven en, ondanks oud zeer dat weer naar boven kwam, begon ik mij stukje bij beetje prettig te voelen bij haar. We hebben een maand lang vrij intensief gedate. Ik was tot over mijn oren verliefd en zij, zo zei ze en zo leek ik te merken, eveneens.
Naar mijn idee was er niet iets dat er niet klopte en de laatste keer dat ik haar zag (we waren toen officieel een week -haha een week- samen) namen we liefdevol afscheid van elkaar. Geen vuiltje aan de lucht, zo dacht ik.
Een dag daarna zei ze via whatsapp dat ze wat moeilijks wilde vertellen; ze vond dat we te snel waren gegaan, maar 'ik ben wel heel gek met je'. Ik gaf haar aan dat ik dit soort dingen niet via w'app bespreek, maar in het echt. Ze had tijd nodig zei ze en uiteindelijk kwam maandag het hoge woord eruit: ze heeft nog gevoelens voor haar ex.
Ik wilde graag in gesprek en belde haar op. Er werd niet opgenomen en ik kreeg een appje dat ze het nog te moeilijk vond om met mij te bellen en dat ze eerst dingen op een rijtje wilde krijgen.
Haar berichten waren kil en afstandelijk en stonden in schel contrast met hoe ons intensieve en liefdevolle contact was.
Het voelt nu allemaal zo lelijk en onoprecht. Ik weet me geen raad met mijn gevoelens. Ik ben woest en voel vooral heel veel haat en walging. Verdriet en angst probeer ik krampachtig weg te stoppen.
Wees s.v.p. niet te hard voor mij nu. Ik kreeg met heel veel moeite dit op papier, maar weet alles heel slecht onder woorden te brengen.
Na een aantal traumatische relaties te hebben gehad met onder andere een (door een psychiater gediagnosticeerde) narcist en iemand die zich, n.a.v. mijn afwijzing om het leven heeft gebracht, heb ik ter zelfbescherming en voorkoming van nog meer leed een lange pauze ingelast; drie jaar ben ik vrijgezel gebleven om te herstellen en serieus aan mijzelf te werken.
Een tijdje terug kwam er dan toch weer iemand in mijn leven en, ondanks oud zeer dat weer naar boven kwam, begon ik mij stukje bij beetje prettig te voelen bij haar. We hebben een maand lang vrij intensief gedate. Ik was tot over mijn oren verliefd en zij, zo zei ze en zo leek ik te merken, eveneens.
Naar mijn idee was er niet iets dat er niet klopte en de laatste keer dat ik haar zag (we waren toen officieel een week -haha een week- samen) namen we liefdevol afscheid van elkaar. Geen vuiltje aan de lucht, zo dacht ik.
Een dag daarna zei ze via whatsapp dat ze wat moeilijks wilde vertellen; ze vond dat we te snel waren gegaan, maar 'ik ben wel heel gek met je'. Ik gaf haar aan dat ik dit soort dingen niet via w'app bespreek, maar in het echt. Ze had tijd nodig zei ze en uiteindelijk kwam maandag het hoge woord eruit: ze heeft nog gevoelens voor haar ex.
Ik wilde graag in gesprek en belde haar op. Er werd niet opgenomen en ik kreeg een appje dat ze het nog te moeilijk vond om met mij te bellen en dat ze eerst dingen op een rijtje wilde krijgen.
Haar berichten waren kil en afstandelijk en stonden in schel contrast met hoe ons intensieve en liefdevolle contact was.
Het voelt nu allemaal zo lelijk en onoprecht. Ik weet me geen raad met mijn gevoelens. Ik ben woest en voel vooral heel veel haat en walging. Verdriet en angst probeer ik krampachtig weg te stoppen.
Wees s.v.p. niet te hard voor mij nu. Ik kreeg met heel veel moeite dit op papier, maar weet alles heel slecht onder woorden te brengen.
woensdag 14 november 2018 om 12:40
oh ja, maar dat is wel eenzijdig, want jij vindt iets mooi maar zij blijkbaar minder. Dus eigenlijk ben je teleurgesteld over het feit dat zij het anders ziet dan jij. En doordat zij dit doet is de mooiigheid er ook wel vanaf toch. Gewoon verder gaan. Er zijn meer vrouwen dan dure auto's
woensdag 14 november 2018 om 12:41
Ik heb in een gelijkaardige situatie gezeten, waarin alles in het begin zo goed was. Heel intens van beide kanten, veel lieve woorden etc etc. Makkelijk het meest intense daten dat ik meegemaakt heb. Het enige verschil was dat er geen gevoelens waren voor een ex, maar zij uiteindelijk geen gevoelens had voor mij. Het ging niet zozeer te snel voor haar. Ik had het ook moeilijk met dat compleet omgedraaide gedrag gezien hoe het begonnen is. Dat begreep ik niet, nu nog altijd niet maar het enige wat ertoe doet is dat ze voor jou geen gevoelens heeft. Je kan daar weinig aan doen of veranderen. Het proberen te begrijpen zal je niet lukken en zal je alleen maar nare gevoelens opleveren, meer teleurstelling en stress.
Het enige wat mij geholpen heeft, is tijd en ook me vasthouden aan het besef dat we geen match zijn. Ik kan mij niet uitspreken over of jullie al dan niet een match zijn, maar als zij gevoelens heeft voor een ex en jou zo snel ineens de rug toegekeert heeft, zal ze geen gevoelens voor je hebben en jou ook niet als een goeie match zien. Dat is niet persoonlijk of ligt niet aan jou, maar ligt aan de wisselwerking tussen jullie, voor haar.
je kan ook zomaar een rebound geweest zijn. Misschien is dat niet bewust, maar ze blijkt niet over haar ex te zijn. Een rebound kan ook zijn: je even goed, fijn, geapprecieerd en geliefd voelen bij iemand. Een gat opvullen die er bij het einde van je vorige relatie niet meer was. Maar dat is geen goede basis. Rebounds zijn ook niet voor altijd.
Ik wil maar zeggen, hecht hier niet teveel waarde aan. Je denkt vast nog dat dit hét was, dat dacht ik ook. Maar uiteindelijk was dit maar een maand, waar woorden waarschijnlijk vaak bij woorden bleven. Minder acties. Dat laatste is maar een gok, natuurlijk.
Relatie is ook maar een woord. Het kan uitgesproken worden, maar na een maand intens daten is de stempel 'relatie' niet realistisch, denk ik. Dat dacht ik toen ook wel, maar met de tijd zal je vast ontdekken dat dit eigenlijk niet eens een relatie was.
Ik vind het ook wel onfatsoenlijk om zoiets af te ronden via de app. In mijn ogen getuigt dat ook van weinig respect.
Het enige wat mij geholpen heeft, is tijd en ook me vasthouden aan het besef dat we geen match zijn. Ik kan mij niet uitspreken over of jullie al dan niet een match zijn, maar als zij gevoelens heeft voor een ex en jou zo snel ineens de rug toegekeert heeft, zal ze geen gevoelens voor je hebben en jou ook niet als een goeie match zien. Dat is niet persoonlijk of ligt niet aan jou, maar ligt aan de wisselwerking tussen jullie, voor haar.
je kan ook zomaar een rebound geweest zijn. Misschien is dat niet bewust, maar ze blijkt niet over haar ex te zijn. Een rebound kan ook zijn: je even goed, fijn, geapprecieerd en geliefd voelen bij iemand. Een gat opvullen die er bij het einde van je vorige relatie niet meer was. Maar dat is geen goede basis. Rebounds zijn ook niet voor altijd.
Ik wil maar zeggen, hecht hier niet teveel waarde aan. Je denkt vast nog dat dit hét was, dat dacht ik ook. Maar uiteindelijk was dit maar een maand, waar woorden waarschijnlijk vaak bij woorden bleven. Minder acties. Dat laatste is maar een gok, natuurlijk.
Relatie is ook maar een woord. Het kan uitgesproken worden, maar na een maand intens daten is de stempel 'relatie' niet realistisch, denk ik. Dat dacht ik toen ook wel, maar met de tijd zal je vast ontdekken dat dit eigenlijk niet eens een relatie was.
Ik vind het ook wel onfatsoenlijk om zoiets af te ronden via de app. In mijn ogen getuigt dat ook van weinig respect.
anoniem_375657 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 12:46
13.83% gewijzigd
woensdag 14 november 2018 om 12:42
vrouwen hebben net zo goed ego dan mannen natuurlijk.Verhip schreef: ↑14-11-2018 12:29Ik ben overigens de laatste die zou ontkennen dat een gekrenkt ego niet een beetje meespeelt. Misschien is dit te verklaren aan de hand van een testosteronoverschot en wordt het daarom gekoppeld aan iets mannelijks, maar ik als vrouw voel mijn ego wel degelijk een beetje krimpen.
Wellicht heb ik de waarde die ik voor haar had zwaar overschat aan de hand van haar signalen, maar ook zeker aan de hand van wat ze zei te waarderen aan mij en hoeveel ze van me hield.
Dat ik middels zo'n kort bericht en via zo'n makkelijke weg opzij te zetten ben, vervangbaar ben, is hetgeen dat mijn ego kwaad doet, me mezelf heel klein laat voelen en bovendien boos maakt.
Prima als deze gevoelens buitenproportioneel zijn, maar ik voel ze hoe dan ook toch wel.
woensdag 14 november 2018 om 12:49
ik vind dit in de categorie 'shit happens' zij is vast ook liever gewoon verliefd maar voelt het toch niet
tja, kun je wel pissig zijn en walgen maar zo gaan die dingen als je date hoor... als je niet 3 jaar vrijgezel was geweest dan had je dat wel geweten waarschijnlijk maar nu is het weer even wennen.
tja, kun je wel pissig zijn en walgen maar zo gaan die dingen als je date hoor... als je niet 3 jaar vrijgezel was geweest dan had je dat wel geweten waarschijnlijk maar nu is het weer even wennen.
Lorem Ipsum
woensdag 14 november 2018 om 13:10
In haar ogen was het dus duidelijk anders. Daar mag je best teleurgesteld over zijn. Maar je moet haar gevoel respecteren. Met boosheid schiet je niets op.
woensdag 14 november 2018 om 13:17
woensdag 14 november 2018 om 13:29
woensdag 14 november 2018 om 13:57
Voor haar ja. Rare manier van doen, gelukkig ben jij niet zo. Beter weet je dit nu dan na een rottijd. Je weet nu dat er moois mogelijk is en dat neem je weer mee in je zoektocht naar de volgende.
Ik had altijd heel rare relaties, en de relatie voor mijn man was echt leuk.
Gewoon mooi en gezellig en vrolijk. En ineens was het uit.
Maar ik had dus wel een voorproefje dat wat ik wenste echt bestond (in tegenstelling tot exen die me high maintenance vonden).
Nu is het nog kut, maar dat slijt en hopelijk heb je dan nog een mooie herrinnering.
woensdag 14 november 2018 om 14:00
Ik denk helemaal niet dat het advies is 'move on' want jouw gevoelens zijn oprecht en intens, dat waren ze in de hoeveelheid liefde of gehechtheid die je gevoeld moet hebben, en in de pijn die het nu doet dat het weer over is.
Op basis van wat je schrijft zou ik stellen dat je relaties bent aangegaan met mensen die emotioneel instabiel waren: de een was krenkbaar en had jou nodig om zijn labiele zelfbeeld te verstevigen (gaat vaak ook gepaard met stemmingswisselingen en een slechte emotiecontrole), de andere moet ook op de een of andere manier afhankelijk zijn geweest en jouw 'afwijzing' niet goed hebben kunnen relativeren, mijn inziens ook een teken van labiliteit, we plegen immers niet allemaal zelfmoord terwijl afwijzingen of niet geslaagde relaties in meer mensenlevens voorkomen.
Anyway, het klinkt heel heftig, deze mensen en de dynamiek tussen jullie moet ook heftig zijn geweest. Ik kan me zo voorstellen dat je daar even van op adem moest komen! Heb je ook professionele hulp gezocht? Het lijkt me interessant om ook eens in te zoomen wat maakt dat jij tot twee keer toe voor deze intense en instabiele partners hebt gekozen.
Die intensiteit zou ook wel eens aan de orde kunnen zijn geweest in deze relatie. Mogelijk heb je moeite met afstand en nabijheid, en heb je in een korte periode veel nabijheid gezocht bij iemand die daar nog niet klaar voor is. Dat kan ik dan ook wel weer heel goed begrijpen vanuit haar perspectief, 3 maanden na een relatie zijn nog maar weinig mensen echt over hun ex heen, denk ik.
Het jammere is, als je gewend bent aan dit patroon: aantrekken en afstoten, iemand die je nodig heeft of je juist devalueert, heb je meer kans om nog een keer te vallen op een persoon die emotioneel onbereikbaar is. Of je haakt juist af bij gezondere partners, die een minder intense manier van hechten hebben.
Als het niet intens is, is het niet genoeg. Deze vrouw neemt nu even afstand van jou, en jij voelt je daar enorm door afgewezen.
Wat ik lees in je verhaal, en het kan ook zeker zijn dat dat niet klopt, hoor, is dat ze even afstand nodig heeft. Dat het even te veel is geworden. Vaak helpt ruimte geven! Even een tandje terug schakelen. Soms kun je dan alsnog iets opbouwen. Er is nog niet per se een man over boord. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het echt te vroeg is gebleken na haar relatie en dat het niets kan worden.
Dat is enorm jammer en teleurstellend, maar geen feitelijke ramp. Een ramp maakt voor jou de associatie dat je (weer) in de steek wordt gelaten of dat de liefde je (weer) niet is gegund (of gun je eigen gedachte hier in die meer van toepassing is). Dat is heel begrijpelijk, je mag de boosheid en pijn ook voelen, maar dat betekent niet dat wat je voelt ook in verhouding staat tot de werkelijkheid. Ik denk dat je jezelf, en die ander, echt tekort doet door diegene als boosdoener te zien. Daarom zou ik je therapie aanbevelen. Dan kunnen dit soort heftige thema's wat 'ontheftigt' worden en worden ze misschien wat minder vaak opgeroepen.
Heel veel sterkte hoe dan ook. Het is een rotsituatie.
Op basis van wat je schrijft zou ik stellen dat je relaties bent aangegaan met mensen die emotioneel instabiel waren: de een was krenkbaar en had jou nodig om zijn labiele zelfbeeld te verstevigen (gaat vaak ook gepaard met stemmingswisselingen en een slechte emotiecontrole), de andere moet ook op de een of andere manier afhankelijk zijn geweest en jouw 'afwijzing' niet goed hebben kunnen relativeren, mijn inziens ook een teken van labiliteit, we plegen immers niet allemaal zelfmoord terwijl afwijzingen of niet geslaagde relaties in meer mensenlevens voorkomen.
Anyway, het klinkt heel heftig, deze mensen en de dynamiek tussen jullie moet ook heftig zijn geweest. Ik kan me zo voorstellen dat je daar even van op adem moest komen! Heb je ook professionele hulp gezocht? Het lijkt me interessant om ook eens in te zoomen wat maakt dat jij tot twee keer toe voor deze intense en instabiele partners hebt gekozen.
Die intensiteit zou ook wel eens aan de orde kunnen zijn geweest in deze relatie. Mogelijk heb je moeite met afstand en nabijheid, en heb je in een korte periode veel nabijheid gezocht bij iemand die daar nog niet klaar voor is. Dat kan ik dan ook wel weer heel goed begrijpen vanuit haar perspectief, 3 maanden na een relatie zijn nog maar weinig mensen echt over hun ex heen, denk ik.
Het jammere is, als je gewend bent aan dit patroon: aantrekken en afstoten, iemand die je nodig heeft of je juist devalueert, heb je meer kans om nog een keer te vallen op een persoon die emotioneel onbereikbaar is. Of je haakt juist af bij gezondere partners, die een minder intense manier van hechten hebben.
Als het niet intens is, is het niet genoeg. Deze vrouw neemt nu even afstand van jou, en jij voelt je daar enorm door afgewezen.
Wat ik lees in je verhaal, en het kan ook zeker zijn dat dat niet klopt, hoor, is dat ze even afstand nodig heeft. Dat het even te veel is geworden. Vaak helpt ruimte geven! Even een tandje terug schakelen. Soms kun je dan alsnog iets opbouwen. Er is nog niet per se een man over boord. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het echt te vroeg is gebleken na haar relatie en dat het niets kan worden.
Dat is enorm jammer en teleurstellend, maar geen feitelijke ramp. Een ramp maakt voor jou de associatie dat je (weer) in de steek wordt gelaten of dat de liefde je (weer) niet is gegund (of gun je eigen gedachte hier in die meer van toepassing is). Dat is heel begrijpelijk, je mag de boosheid en pijn ook voelen, maar dat betekent niet dat wat je voelt ook in verhouding staat tot de werkelijkheid. Ik denk dat je jezelf, en die ander, echt tekort doet door diegene als boosdoener te zien. Daarom zou ik je therapie aanbevelen. Dan kunnen dit soort heftige thema's wat 'ontheftigt' worden en worden ze misschien wat minder vaak opgeroepen.
anoniem_369058 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 14:02
3.75% gewijzigd
woensdag 14 november 2018 om 14:02
jup!YellowLemon schreef: ↑14-11-2018 13:29Als ik lees hoe heftig je hier overkomt dan snap ik ergens wel dat ze het via de app heeft gedaan.
Lorem Ipsum
woensdag 14 november 2018 om 14:11
Ik ook eerlijk gezegd.
En.. maar dat zal voor veel mensen anders liggen vind ik na een week een app ook prima. Bij mijzelf. Zie er geen nut in om naar je toe te komen. Het uit te maken. Naar huis te gaan. Als je al jaren samenwoond of 6 jaar lat... Dan is het anders. Maar een week?
Het kan best zijn dat ze dacht dat ze over ex heen was en die gevoelens zijn daarna weer boven gekomen.
Normale mensen maken zichzelf niet van kant als de relatie overgaat dus ik zou wel een manier gaan zoeken om daar over heen te komen.
Nietemin vind ik het rot voor je. Huil lekker uit. Wees even boos. Haal diep adem en door. Sterkte
woensdag 14 november 2018 om 15:43
Heel rot dat het zo is gelopen en het had zeker anders gekund maar de afwijzing was sowieso aangekomen. Zij is in feit geen onderdeel van jouw verleden en zij kan ook niet bij je blijven omdat jij geen afwijzing aan kan. Je zal hier toch echt zelf mee aan de slag moeten evt met behulp van therapie want het is buiten proportie om een afwijzing in de trant van 'ik geef nog om mijn ex' zo extreem op jezelf te betrekken.
viva-amber wijzigde dit bericht op 14-11-2018 16:28
0.12% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 14 november 2018 om 15:44
Jij vind het zeker wel normaal om zoiets via app te zeggen? Ik het hetzelfde meegemaakt helaas, kan me de gevoelens van TS erg goed voorstellen, heeft niks met zijn ego te maken.Soulsista schreef: ↑14-11-2018 12:15Ze gaf toch al aan het lastig te vinden om hier persoonlijk of aan de telefoon met jou over te spreken? Lijkt me dus niet dat ze het zo heeft aangepakt omdat ze jou geen belletje waard vind.
En verder... via de app of na een uitgebreid dinertje voor twee de boodschap blijft hetzelfde dus probeer het los te laten.
Maar ja, mannen en hun ego hé.
TS, sterkte
woensdag 14 november 2018 om 16:05
Waarschijnlijk heeft het helemaal niks met jou te maken. Misschien is ze gewoon slecht in confrontaties of was ze bang om omgepraat te worden of kan ze niet goed uit haar woorden komen of wat dat ook. Misschien was dit voor haar de enige manier waarop ze dit kon. Het is kut voor jou, maar het is niet anders. Het hoeft helemaal niet te betekenen dat ze geen respect heeft voor jou.
Ik heb dit in het verleden zelf ook wel eens gedaan bij iemand die me niet bepaald goed behandelde en elk gesprek mbt relatie twijfels aanpakte om me te proberen te manipuleren met leugens en op m'n schuld gevoel te werken. Het was voor mij op dat moment gewoon de enige manier waarop ik dat direct kon afkappen. Ook dat had niks te maken met wel of geen respect voor diegene, maar gewoon met kiezen wat voor mij op dat moment de beste/enige optie was.
Overigens vind ik na een relatie van een week allemaal privé dingen besproken hebben en houden van uitspreken wel heeeel snel.
Ik heb dit in het verleden zelf ook wel eens gedaan bij iemand die me niet bepaald goed behandelde en elk gesprek mbt relatie twijfels aanpakte om me te proberen te manipuleren met leugens en op m'n schuld gevoel te werken. Het was voor mij op dat moment gewoon de enige manier waarop ik dat direct kon afkappen. Ook dat had niks te maken met wel of geen respect voor diegene, maar gewoon met kiezen wat voor mij op dat moment de beste/enige optie was.
Overigens vind ik na een relatie van een week allemaal privé dingen besproken hebben en houden van uitspreken wel heeeel snel.
woensdag 14 november 2018 om 16:17
Dit vind ik een goede tip! Lekker afleiding zoeken To. Ook voor jou komt een goede match voorbij. Je hebt heftige dingen meegemaakt maar geef de liefde niet op!kopjechino schreef: ↑14-11-2018 12:26Ik zou gewoon zo snel mogelijk een rebound zoekenhielp bij mij altijd
In de tussentijd sporten en leuke dingen doen.
woensdag 14 november 2018 om 16:32
Als je jarenlang samen bent, samenwoont of getrouwd bent ga je geen punt achter een relatie zetten met een WhatsAppje. Bij het daten moet het kunnen vind ik. Men leert elkaar wel online kennen, dan moet men het ook kunnen laten weten er niet mee door te willen gaan via dat kanaal.
Je bent eerder verdrietig en kwaad omdat jij hier meer in zag en zij niet.
Je hebt het volste recht daartoe, het is ook klote.
Maar of ze dat nu aan de telefoon had gezegd of boven een dampend bord spaghetti, ik zie geen verschil.
Je bent eerder verdrietig en kwaad omdat jij hier meer in zag en zij niet.
Je hebt het volste recht daartoe, het is ook klote.
Maar of ze dat nu aan de telefoon had gezegd of boven een dampend bord spaghetti, ik zie geen verschil.
woensdag 14 november 2018 om 18:58
He dit is heel rot, zeker als
Je zo snel verliefd wordt op iemand. Je moet alleen voorkomen dat verliefdheid omslaat in een soort obsessie of dat je beide met elkaar verward.
Probeer niet te hard voor jezelf te zijn. Het is heel begrijpelijk dag je verdrietig en boos bent.
Maar je schiet er zo weinig mee op om het veel aandacht te geven. Probeer je te richten op positieve dingen in je leven.
Je zo snel verliefd wordt op iemand. Je moet alleen voorkomen dat verliefdheid omslaat in een soort obsessie of dat je beide met elkaar verward.
Probeer niet te hard voor jezelf te zijn. Het is heel begrijpelijk dag je verdrietig en boos bent.
Maar je schiet er zo weinig mee op om het veel aandacht te geven. Probeer je te richten op positieve dingen in je leven.
woensdag 14 november 2018 om 21:02
Ik ben best wel vaak aan de kant gezet door mannen die me eerst overlaadden met compliment en aandacht en daar van het ene op het andere moment anders in stonden. Ik zal ook wel psychologenvoer zijn, want ik ben er dan ook direct klaar mee. Dan kan ik er ook echt geen traan om laten, laat staan boos worden. Ik kan nou eenmaal niet in andersmans hoofd kijken.
Dus ik herken zo’n reactie uit de OP totaal niet, maar ja, emoties zijn emoties. Je voelt wat je voelt. Sterkte in ieder geval!
Dus ik herken zo’n reactie uit de OP totaal niet, maar ja, emoties zijn emoties. Je voelt wat je voelt. Sterkte in ieder geval!
woensdag 14 november 2018 om 21:17
Jezus wat heftig dat die persoon zelfmoord pleegde na je afwijzing. Pfieuw.
Ik snap je hoor ik zou me ook ontzettend rot voelen in jouw situatie. Alsof het even niet erger kan!
Het is dus heeeel logisch dat je je rot voelt. Helaas kun je niet meer dan dit weer laten gebeuren. Iedereen komt ellende tegen ook op relatie gebied. Bij jou gaat misschien net wat vaker mis en bij iemand ander over 10 jaar. Maar in de toekomst gaat het ook wel een keer goed.
Hou vast aan het feit dat je je door dat andere verdriet ook gered hebt.
´´Dus dit kan er ook wel bij´. Zij geeft aan nog iets voor haar ex te voelen. Wellicht is ze dit nu ook aan het onderzoeken. Wacht niet op haar en ga verder met je leven. Als ze je aanspreekt kun je altijd reageren. Maar doe het niet uit jezelf het is haar keuze. Als ze dan toch voor jou kiest heb jij touwtjes in handen en bepaal jij of dat je er nog mee door wilt.
Geef je macht niet uit handen laat het even rusten, het meeste leed heb je toch al gekend en dat moet je nu ook in deze situatie juist sterker maken want, je hebt een stapje voor op mensen die niks mee gemaakt hebben. Pijn maakt je sterker. Klinkt misschien raar maar iedereen krijgt ellende op zijn pad de een meer dan de ander. Maar je zal ook hier weer sterker uitkomen uiteindelijk.
Ik snap je hoor ik zou me ook ontzettend rot voelen in jouw situatie. Alsof het even niet erger kan!
Het is dus heeeel logisch dat je je rot voelt. Helaas kun je niet meer dan dit weer laten gebeuren. Iedereen komt ellende tegen ook op relatie gebied. Bij jou gaat misschien net wat vaker mis en bij iemand ander over 10 jaar. Maar in de toekomst gaat het ook wel een keer goed.
Hou vast aan het feit dat je je door dat andere verdriet ook gered hebt.
´´Dus dit kan er ook wel bij´. Zij geeft aan nog iets voor haar ex te voelen. Wellicht is ze dit nu ook aan het onderzoeken. Wacht niet op haar en ga verder met je leven. Als ze je aanspreekt kun je altijd reageren. Maar doe het niet uit jezelf het is haar keuze. Als ze dan toch voor jou kiest heb jij touwtjes in handen en bepaal jij of dat je er nog mee door wilt.
Geef je macht niet uit handen laat het even rusten, het meeste leed heb je toch al gekend en dat moet je nu ook in deze situatie juist sterker maken want, je hebt een stapje voor op mensen die niks mee gemaakt hebben. Pijn maakt je sterker. Klinkt misschien raar maar iedereen krijgt ellende op zijn pad de een meer dan de ander. Maar je zal ook hier weer sterker uitkomen uiteindelijk.
donderdag 15 november 2018 om 07:32
Ik denk dat het voor jou interessant is om de patronen te onderzoeken met een therapeut.
Ik heb een keer gedate met iemand met vergelijkbare ervaringen als jij hebt.
Hij deed heel wisselend in gedrag. Ik trok t niet meer en stopte ermee.
Hij werd ineens zo vol haat naar mij.
Ik zou het echt onderzoeken voor jezelf. Afwijzing hoort er nou eenmaal bij in korte situaties.
Leer ook de signalen te herkennen van ongezonde relaties. Als het niet werkt stop er dan op tijd mee.
Ik heb een keer gedate met iemand met vergelijkbare ervaringen als jij hebt.
Hij deed heel wisselend in gedrag. Ik trok t niet meer en stopte ermee.
Hij werd ineens zo vol haat naar mij.
Ik zou het echt onderzoeken voor jezelf. Afwijzing hoort er nou eenmaal bij in korte situaties.
Leer ook de signalen te herkennen van ongezonde relaties. Als het niet werkt stop er dan op tijd mee.
donderdag 15 november 2018 om 07:58
Hoe zit het met je zelfbeeld? Op het moment dat die niet al te hoog is komt dit soort gedrag 10x zo hard bij je binnen dan gewoonlijk. Probeer het niet op jezelf te betrekken, het is iets dat bij haar speelt. Laat je rust hierdoor niet afnemen, er komt vast weer iemand op je pad waar je jezelf bij bloot durft te geven en waarvan je wel op de juiste golflengte zit.
Sterkte
Sterkte
donderdag 15 november 2018 om 08:22
Groningen 001, wat mooi verwoord. En ja, een goede raad voor To.groningen001 schreef: ↑14-11-2018 14:00Ik denk helemaal niet dat het advies is 'move on' want jouw gevoelens zijn oprecht en intens, dat waren ze in de hoeveelheid liefde of gehechtheid die je gevoeld moet hebben, en in de pijn die het nu doet dat het weer over is.