Geen kinderwens
vrijdag 21 september 2018 om 10:26
Hallo mede forumleden,
Allereerst wil ik mij in het kort voorstellen. Ik ben een man van 31 jaar oud. En ik ben na het zoeken naar een goede forum op deze site terecht gekomen. Aangezien ik advies wil hebben van vrouwen, is dit voor mij het ideale platform.
Sinds vorige week heb ik een leuke dame ontmoet. Waarna we deze week onze eerste date hebben gehad. De eerste date was zeer geslaagd -dit vonden we allebei-. Daarom hebben wij beide besloten om komend weekend een tweede date te plannen.
Echter is het voor mij duidelijk dat ik geen kinderwens heb. Graag wil ik open kaart spelen naar haar, zodat ze weet waar ze aan toe is. Mocht het zijn dat zij wel een kinderwens heeft, dan zal het contact verbroken worden.
De dame waar ik mee date is 32 jaar.
Nu is mijn vraag wanneer ik het aan haar moet vertellen?
Als er nog zaken onduidelijk zijn, kun je ze gerust aan mij stellen.
Ik kijk graag uit naar jullie advies.
Allereerst wil ik mij in het kort voorstellen. Ik ben een man van 31 jaar oud. En ik ben na het zoeken naar een goede forum op deze site terecht gekomen. Aangezien ik advies wil hebben van vrouwen, is dit voor mij het ideale platform.
Sinds vorige week heb ik een leuke dame ontmoet. Waarna we deze week onze eerste date hebben gehad. De eerste date was zeer geslaagd -dit vonden we allebei-. Daarom hebben wij beide besloten om komend weekend een tweede date te plannen.
Echter is het voor mij duidelijk dat ik geen kinderwens heb. Graag wil ik open kaart spelen naar haar, zodat ze weet waar ze aan toe is. Mocht het zijn dat zij wel een kinderwens heeft, dan zal het contact verbroken worden.
De dame waar ik mee date is 32 jaar.
Nu is mijn vraag wanneer ik het aan haar moet vertellen?
Als er nog zaken onduidelijk zijn, kun je ze gerust aan mij stellen.
Ik kijk graag uit naar jullie advies.
vrijdag 21 september 2018 om 20:21
Heel goed, zsm duidelijkheid vragen/scheppen als het om een evt kinderwens gaat. Waarom een 3e, 4e of 5e date als je eerder kunt ontdekken of jullie toekomstbeeld matcht of niet!Anoniem3432432 schreef: ↑21-09-2018 18:25Bedankt voor de vele reacties. Mijn gevoel geeft ook aan dat het beter is om dit zo spoedig mogelijk mede te delen -net als de meerderheid-.
Tijdens de tweede date (morgen) zal het ter sprake komen. Dus wacht ik haar reactie af.
vrijdag 21 september 2018 om 23:09
Ik zou het wel graag snel willen weten denk ik.
Niet om de hete brei heendraaien.
De kinderwens is voor veel vrouwen een hoofdzaak, geen bijzaak.
Ik zou het maar snel out in the open gooien.
Lijkt me niet moeilijk. Met vragen als: 'wat zijn jouw toekomstplannen?' kom je al een heel eind.
Een vrouw met een vurige kinderwens, zal dan zeker over kinderen beginnen.
Gebeurt dat niet, dan kun je de vraag wat directer formuleren: 'wil jij kinderen?'
Je bent immers bezig elkaar te leren kennen, zulke vragen horen daar nu eenmaal bij.
Fijn voor jullie beide om te weten of je daarna nog in elkaar wilt investeren, of dat de verschillen te groot zijn.
Ik hoop dat je een gezellige date gaat krijgen morgen. Veel succes.
Niet om de hete brei heendraaien.
De kinderwens is voor veel vrouwen een hoofdzaak, geen bijzaak.
Ik zou het maar snel out in the open gooien.
Lijkt me niet moeilijk. Met vragen als: 'wat zijn jouw toekomstplannen?' kom je al een heel eind.
Een vrouw met een vurige kinderwens, zal dan zeker over kinderen beginnen.
Gebeurt dat niet, dan kun je de vraag wat directer formuleren: 'wil jij kinderen?'
Je bent immers bezig elkaar te leren kennen, zulke vragen horen daar nu eenmaal bij.
Fijn voor jullie beide om te weten of je daarna nog in elkaar wilt investeren, of dat de verschillen te groot zijn.
Ik hoop dat je een gezellige date gaat krijgen morgen. Veel succes.
zondag 23 september 2018 om 11:19
Even ter info, aangezien de reacties die ik gisteren en vrijdag had ontvangen.
Gisteren hadden we onze tweede date. Aangezien dat het voor mij helder is dat ik geen kinderen wil. Heb ik het gisteren aan haar kenbaar gemaakt. Haar reactie was positief, zij deelde mijn mening en zij heeft ook geen kinderwens.
Zij gaf aan dat ze de afgelopen dagen er ook over heeft nagedacht of ik wel of geen kinderwens had, omdat zij die duidelijk niet heeft wilde zij ook meteen duidelijkheid hierover.
Verder was de date zeer geslaagd van beide kanten, dus gaan we rustig verder om elkaar beter te leren kennen.
Gisteren hadden we onze tweede date. Aangezien dat het voor mij helder is dat ik geen kinderen wil. Heb ik het gisteren aan haar kenbaar gemaakt. Haar reactie was positief, zij deelde mijn mening en zij heeft ook geen kinderwens.
Zij gaf aan dat ze de afgelopen dagen er ook over heeft nagedacht of ik wel of geen kinderwens had, omdat zij die duidelijk niet heeft wilde zij ook meteen duidelijkheid hierover.
Verder was de date zeer geslaagd van beide kanten, dus gaan we rustig verder om elkaar beter te leren kennen.
zondag 23 september 2018 om 11:24
Onzin.
Een datefase is nog geen relatie, veel te snel om het daar al over te hebben.
Op het moment dat je echt gevoelens krijgt voor iemand kun je ook gaan kijken naar eventuele praktische zaken. (En dat lijkt me wel nodig voor een relatie, gevoelens...)
Viva-Amber: geen kinderwens hebben lijkt mij redelijk hetzelfde hetzelfde als geen vader willen worden, maar goed...
zondag 23 september 2018 om 11:30
zondag 23 september 2018 om 11:34
Maar na 3 dates zit je toch niet meteen in een serieuze relatie?hondenmens schreef: ↑23-09-2018 11:30Ik zou het toch wel ver in het begin zeggen. Misschien niet de eerste date maar dan wel de 2e of 3e. Lijkt me lastiger dat je al een eind in een leuke relatie zit en het dan ineens stuk loopt om wel/geen kinderwens. Zelf heb ik ook geen kinderwens.
Je kent mekaar dan nog nauwelijks...
Mij lijkt het wat snel...
zondag 23 september 2018 om 11:41
Anoniem3432432 schreef: ↑23-09-2018 11:19Even ter info, aangezien de reacties die ik gisteren en vrijdag had ontvangen.![]()
Wat fijn dat het een geslaagde date was en jullie het al out in the open hebben gegooid.
Kan het maar duidelijk zijn, geen verkeerde verwachtingen van elkaar.
Op naar date nmr 3 ?
zondag 23 september 2018 om 11:44
Bloody_Mary schreef: ↑23-09-2018 11:42Ik zeg het direct dat ik geen kinderen wil, als hij er wel wil hoeven we beiden er verder geen tijd meer in te investeren. Ik vind dat een veel te belangrijk punt om ermee te wachten.
Helemaal mee eens.
Het lijkt me naar om tot over je oren verliefd te raken.. en dan eens tot zulk een ontdekking te komen. Dat lijkt me onnodig pijnlijk.
Beter om op tijd te weten of je idd in elkaar wilt investeren.
zondag 23 september 2018 om 11:55
Na 3 dates zit je uiteraard niet meteen in een nieuwe relatie. Issues als ooit samenwonen of welk onderwerp dan ook is op dat moment niet belangrijk en heeft geen haast. Overal is namelijk ‘water bij de wijn’ te doen en als de liefde er is kom je daar samen ook wel uit.
Behalve het onderwerp wel/geen kinderen, hierbij is geen water bij de wijn te doen en daarom is het gewoon erg belangrijk dit zsm kenbaar te maken, zeker als je absoluut geen kinderen wilt.
Waarom eerst wachten totdat er verliefde gevoelens spelen, lijkt mij onnodig en nóg pijnlijker als het niet matcht met het toekomstbeeld van die ander.
Goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt TO, heel veel plezier en succes verder!
zondag 23 september 2018 om 11:57
Ik vind kinderen nu niet echt onder de noemer ‘praktische zaken’ vallen!
zondag 23 september 2018 om 12:04
TO heeft het al besproken, met goed resultaat. Dus prima toch?
En ik blijf erbij dat je het aankaarten van zulke 'levens bepalende' onderwerpen, niet te lang moet uitstellen.
Stel dat je begint te daten met iemand.. en gemakshalve vertel je maar niet dat je over 2 jaar gaat emigreren naar Canada?
Je wilt van elkaar weten waar je aan toe bent, of je een match bent.
Dan kunnen daarna de kriebels en vlinders lekker gaan groeien.
En ik blijf erbij dat je het aankaarten van zulke 'levens bepalende' onderwerpen, niet te lang moet uitstellen.
Stel dat je begint te daten met iemand.. en gemakshalve vertel je maar niet dat je over 2 jaar gaat emigreren naar Canada?
Je wilt van elkaar weten waar je aan toe bent, of je een match bent.
Dan kunnen daarna de kriebels en vlinders lekker gaan groeien.
zondag 23 september 2018 om 12:06
Ik kan je begrijpen. Heb zelf ook geen kinderwens.
Ik weet niet hoe serieus de relatie al is. Als dadelijk blijkt dat jullie samen verder willen met elkaar, dan zul je moeten vertellen dat je geen kinderwens heeft. Met een beetje geluk kan zij daarmee leven of heeft ze die zelf ook niet.
Je zou ook wat diepere gesprekken met elkaar kunnen voeren. En haar kunnen vragen hoe zij haar leven als 31 jarige had voorgesteld toen ze nog 20 was.
Veel mensen hebben dan een beeld van zichzelf van wat ze dan bereikt hebben. En dat is een mooie manier om het er naartoe te loodsen. Je vertelt dan je eigen versie "ik hoopte op deze leeftijd wel al een relatie te hebben, dat en dat gedaan te hebben" en je laat de kinderen achterwege. En reken maar dat daar naar gevraagd wordt. Dan kun je daarop antwoord op geven.
Ik weet niet hoe serieus de relatie al is. Als dadelijk blijkt dat jullie samen verder willen met elkaar, dan zul je moeten vertellen dat je geen kinderwens heeft. Met een beetje geluk kan zij daarmee leven of heeft ze die zelf ook niet.
Je zou ook wat diepere gesprekken met elkaar kunnen voeren. En haar kunnen vragen hoe zij haar leven als 31 jarige had voorgesteld toen ze nog 20 was.
Veel mensen hebben dan een beeld van zichzelf van wat ze dan bereikt hebben. En dat is een mooie manier om het er naartoe te loodsen. Je vertelt dan je eigen versie "ik hoopte op deze leeftijd wel al een relatie te hebben, dat en dat gedaan te hebben" en je laat de kinderen achterwege. En reken maar dat daar naar gevraagd wordt. Dan kun je daarop antwoord op geven.
zondag 23 september 2018 om 12:20
Hoeft niet er zijn zat mensen die ouder worden zonder dat zij zelf een expliciete kinderwens hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 23 september 2018 om 12:29
Maar wat nou als het andersom is? Dat jij aan het daten bent met iemand die per se kinderen wil, terwijl jij ze echt never nooit niet wilt? Hoe zou je het dan vinden als je een paar dates gehad hebt, je net tot over je oren verliefd begint te worden en wel de serieuzere gesprekken begint te voeren, en je date laat je weten dat hij jou echt als de ideale moeder voor zijn zo gewenste drie kinderen ziet?*Labalade* schreef: ↑21-09-2018 13:14Niemand weet of haar reden om te daten is, dat zij kinderen wil. Misschien wil ze ze niet. Of kan ze ze niet krijgen. Weet je niet. Misschien is ze daar wel helemaal niet mee bezig.
Ik zou het nogal bot en kortzichtig vinden als een date na 1 (!) afspraak al zou laten weten, dat hij verwacht dat het mij vooral om zijn kwakje te doen is. En hij ook alvast roept dat je zijn kwak sowieso niet krijgt (hooguit in een rubber verpakking). Alsof het alle vrouwen van rond de 30 alleen daar om te doen is..
Dit gesprek met deze timing zou voor mij een enorme afknapper zijn.
Had je dat dan niet liever eerder geweten?
zondag 23 september 2018 om 19:37
Ik zou na een paar dates een goede timing vinden hoor. Dan zit iemand wat mij betreft nog in de date-zone en verder niet. Maar persoonlijk idd niet na de eerste date.Kastanjez schreef: ↑23-09-2018 12:29Maar wat nou als het andersom is? Dat jij aan het daten bent met iemand die per se kinderen wil, terwijl jij ze echt never nooit niet wilt? Hoe zou je het dan vinden als je een paar dates gehad hebt, je net tot over je oren verliefd begint te worden en wel de serieuzere gesprekken begint te voeren, en je date laat je weten dat hij jou echt als de ideale moeder voor zijn zo gewenste drie kinderen ziet?
Had je dat dan niet liever eerder geweten?
En ik lees net dat TO en date allebei geen kinderwens hebben! Mooie match op dat gebied ^^
zondag 23 september 2018 om 20:40
Ben je toch alweer 3 weken verder. Da's zonde, want dit zijn zulke essentiele dingen in iemands leven, dat zelfs 3 weken daten met iemand die overduidelijk niet je partner wordt, te lang is. Beter weet je dit soort dingen zelfs al bij de 1e date. Beter weet je al iemands levensbepalende wensen al tijdens de 1e date.
Stel dat iemand zeer serieuze emigratieplannen naar Australie heeft, is dat ook wel handig om dat meteen te weten. Net als dat iemand per se een open relatie wil en niks anders. Of dat iemand weet dat 'ie nog maar 2 jaar te leven heeft.
Dat zijn zulke basisdingen om wel of niet verder met iemand te willen gaan, dat je dat zo snel mogelijk zou moeten vertellen. Dat hoeft echt geen formele mededeling te zijn. Maar het is echt niet raar om te praten over je toekomstwensen.
Zoals:
A"Ik ben nu op mijn werk vele vakantiedagen aan het doorwerken, omdat ik spaar voor over 2 jaar. Mijn liefste wens is om dan naar Sicilie te gaan en mijn eigen katamaran school te beginnen."
R"Goh, wat een leuk plan! Ik heb ook zo'n soort wens, maar dat is emigreren naar Noorwegen. Daar komt mijn familie vandaan en ik heb daar mijn stage gelopen. Ik ben er helemaal verliefd op"
A"Ja, jeetje, ook een superstoer plan zeg. Maar ja, Australie en Noorwegen ligt wel ver weg van elkaar he? Dat gaat 'm niet worden denk ik..."
R"Nee, denk het ook niet. Jij wil links en ik rechts haha. Da's niet handig..."
zondag 23 september 2018 om 21:19
sicilie in australie?diyer schreef: ↑23-09-2018 20:40Ben je toch alweer 3 weken verder. Da's zonde, want dit zijn zulke essentiele dingen in iemands leven, dat zelfs 3 weken daten met iemand die overduidelijk niet je partner wordt, te lang is. Beter weet je dit soort dingen zelfs al bij de 1e date. Beter weet je al iemands levensbepalende wensen al tijdens de 1e date.
Stel dat iemand zeer serieuze emigratieplannen naar Australie heeft, is dat ook wel handig om dat meteen te weten. Net als dat iemand per se een open relatie wil en niks anders. Of dat iemand weet dat 'ie nog maar 2 jaar te leven heeft.
Dat zijn zulke basisdingen om wel of niet verder met iemand te willen gaan, dat je dat zo snel mogelijk zou moeten vertellen. Dat hoeft echt geen formele mededeling te zijn. Maar het is echt niet raar om te praten over je toekomstwensen.
Zoals:
A"Ik ben nu op mijn werk vele vakantiedagen aan het doorwerken, omdat ik spaar voor over 2 jaar. Mijn liefste wens is om dan naar Sicilie te gaan en mijn eigen katamaran school te beginnen."
R"Goh, wat een leuk plan! Ik heb ook zo'n soort wens, maar dat is emigreren naar Noorwegen. Daar komt mijn familie vandaan en ik heb daar mijn stage gelopen. Ik ben er helemaal verliefd op"
A"Ja, jeetje, ook een superstoer plan zeg. Maar ja, Australie en Noorwegen ligt wel ver weg van elkaar he? Dat gaat 'm niet worden denk ik..."
R"Nee, denk het ook niet. Jij wil links en ik rechts haha. Da's niet handig..."