Geen kinderwens
vrijdag 21 september 2018 om 10:26
Hallo mede forumleden,
Allereerst wil ik mij in het kort voorstellen. Ik ben een man van 31 jaar oud. En ik ben na het zoeken naar een goede forum op deze site terecht gekomen. Aangezien ik advies wil hebben van vrouwen, is dit voor mij het ideale platform.
Sinds vorige week heb ik een leuke dame ontmoet. Waarna we deze week onze eerste date hebben gehad. De eerste date was zeer geslaagd -dit vonden we allebei-. Daarom hebben wij beide besloten om komend weekend een tweede date te plannen.
Echter is het voor mij duidelijk dat ik geen kinderwens heb. Graag wil ik open kaart spelen naar haar, zodat ze weet waar ze aan toe is. Mocht het zijn dat zij wel een kinderwens heeft, dan zal het contact verbroken worden.
De dame waar ik mee date is 32 jaar.
Nu is mijn vraag wanneer ik het aan haar moet vertellen?
Als er nog zaken onduidelijk zijn, kun je ze gerust aan mij stellen.
Ik kijk graag uit naar jullie advies.
Allereerst wil ik mij in het kort voorstellen. Ik ben een man van 31 jaar oud. En ik ben na het zoeken naar een goede forum op deze site terecht gekomen. Aangezien ik advies wil hebben van vrouwen, is dit voor mij het ideale platform.
Sinds vorige week heb ik een leuke dame ontmoet. Waarna we deze week onze eerste date hebben gehad. De eerste date was zeer geslaagd -dit vonden we allebei-. Daarom hebben wij beide besloten om komend weekend een tweede date te plannen.
Echter is het voor mij duidelijk dat ik geen kinderwens heb. Graag wil ik open kaart spelen naar haar, zodat ze weet waar ze aan toe is. Mocht het zijn dat zij wel een kinderwens heeft, dan zal het contact verbroken worden.
De dame waar ik mee date is 32 jaar.
Nu is mijn vraag wanneer ik het aan haar moet vertellen?
Als er nog zaken onduidelijk zijn, kun je ze gerust aan mij stellen.
Ik kijk graag uit naar jullie advies.
zondag 23 september 2018 om 21:49
Dat heb ik dus echt helemaal niet zo. Wat is nou drie weken op een mensenleven? En zelfs als je er na die drie weken achter komt dat het niet voor altijd is, kunnen toch best drie leuke weken geweest zijn?diyer schreef: ↑23-09-2018 20:40Ben je toch alweer 3 weken verder. Da's zonde, want dit zijn zulke essentiele dingen in iemands leven, dat zelfs 3 weken daten met iemand die overduidelijk niet je partner wordt, te lang is. Beter weet je dit soort dingen zelfs al bij de 1e date. Beter weet je al iemands levensbepalende wensen al tijdens de 1e date.
Stel dat iemand zeer serieuze emigratieplannen naar Australie heeft, is dat ook wel handig om dat meteen te weten. Net als dat iemand per se een open relatie wil en niks anders. Of dat iemand weet dat 'ie nog maar 2 jaar te leven heeft.
Dat zijn zulke basisdingen om wel of niet verder met iemand te willen gaan, dat je dat zo snel mogelijk zou moeten vertellen. Dat hoeft echt geen formele mededeling te zijn. Maar het is echt niet raar om te praten over je toekomstwensen.
En daarbij, als ik zo te werk was gegaan een aantal jaar geleden was ik nu absoluut niet zwanger van de leukste man te wereld
zondag 23 september 2018 om 21:57
diyer schreef: ↑23-09-2018 20:40Ben je toch alweer 3 weken verder. Da's zonde, want dit zijn zulke essentiele dingen in iemands leven, dat zelfs 3 weken daten met iemand die overduidelijk niet je partner wordt, te lang is. Beter weet je dit soort dingen zelfs al bij de 1e date. Beter weet je al iemands levensbepalende wensen al tijdens de 1e date.
Stel dat iemand zeer serieuze emigratieplannen naar Australie heeft, is dat ook wel handig om dat meteen te weten. Net als dat iemand per se een open relatie wil en niks anders. Of dat iemand weet dat 'ie nog maar 2 jaar te leven heeft.
Dat zijn zulke basisdingen om wel of niet verder met iemand te willen gaan, dat je dat zo snel mogelijk zou moeten vertellen. Dat hoeft echt geen formele mededeling te zijn. Maar het is echt niet raar om te praten over je toekomstwensen.
Zoals:
A"Ik ben nu op mijn werk vele vakantiedagen aan het doorwerken, omdat ik spaar voor over 2 jaar. Mijn liefste wens is om dan naar Sicilie te gaan en mijn eigen katamaran school te beginnen."
R"Goh, wat een leuk plan! Ik heb ook zo'n soort wens, maar dat is emigreren naar Noorwegen. Daar komt mijn familie vandaan en ik heb daar mijn stage gelopen. Ik ben er helemaal verliefd op"
A"Ja, jeetje, ook een superstoer plan zeg. Maar ja, Italie en Noorwegen ligt wel ver weg van elkaar he? Dat gaat 'm niet worden denk ik..."
R"Nee, denk het ook niet. Jij wil links en ik rechts haha. Da's niet handig..."
zondag 23 september 2018 om 22:06
Ik vind dat er wel een soort nuanceverschil is tussen een kinderwens of juist geen kinderwens. Als je een kind hebt of er graag snel een zou krijgen, dan zou ik dat als potentiële partner wel vertellen/willen horen.
Maar geen kinderen / acute kinderwens is een soort standaardinstelling. Net zoals je ook niet meteen hoeft te vertellen dat je nooit naar Australië wilt emigreren of misschien wel nooit op Sicilië wilt wonen. Er is zoveel dat je niet, of misschien nog niet, wilt. Dat kun je toch niet meteen allemaal gaan benoemen?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zondag 23 september 2018 om 23:39
apsieflapsie83 schreef: ↑21-09-2018 13:54Zo snel mogelijk ter sprake brengen!
Ik ben een vrouw zonder kinderwens en bracht het vaak al ter sprake voor de eerste date. Als de een wel wil en de ander niet zijn jullie niet de juiste voor elkaar.